Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt! - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 16 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 319
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Stiligt

Hvor har du plassert prosjektoren til stjernehimmelen, bråker den? Eller er den kanskje vifteløs?

Newcomer Captain Kirk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av need4quattro
    Stiligt

Hvor har du plassert prosjektoren til stjernehimmelen, bråker den? Eller er den kanskje vifteløs?
    Lyskilden er plassert utenfor kinorommet i racket.borret hull i veggen som skal silikoneres tett.
    Den er vifteløs og er nesten ikke hørbar....en liten summing fra twinkle-hjulet.

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jeg tilbake
    Har hatt en uke fri fra kinobygging da andre ting måtte prioriteres:neutral:
    Etter led strip testen, så jeg at planken jeg fester utstikkene i måtte trekkes med molton Jeg hadde malt den med pure color dempet sort men det holdt ikke...GRRR,esktra arbeid:twisted:
    ....her er et lite bilde som viser forskjellen.

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_3073-medium-jpg

Det var en putlejobb men det måtte gjøres og vips var det gjort:wink:

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_3075-medium-jpg

Da var det tid for trekking av utstikkene:???:
    Jeg fant ut at den beste plassen å gjøre dette på var spisestue bordet:wink:....når konemor var på jobb tok jeg et av ungene sine stretch laken og trakk over bordet og satte i gang

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_3069-medium-jpg

Det er voldsomt styrete å holde på med STORE stykker molton aleine, men allt går....med stiftemaskin,rulle,lim og tapetkniv var det bare kjøre på.

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_3070-medium-jpg

Det gikk lettere enn jeg hadde trodd og det tok ikke lange tiden før var de ferdig

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_3071-medium-jpg

....heldigvis husket jeg ledning til spotter over lerret:grin:
    Jeg limte den på siden av "spikerslaget" til utstikkene.

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_3077-medium-jpg

Da var det klart for montering Jeg valgte å feste de med dykkpistolen og noen få gipsskruer. Jeg snittet et lite hull i moltonen med tapetkniv med nytt blad....åpnet litt opp....og lukket det fint igjen:wink: Snittene er nesten ikke synlige og du ser de bare visst du vet at de er der og det er sterk belysning.

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_3074-medium-jpg
    Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_3078-medium-jpg
    Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_3079-medium-jpg

Allt passet som hånd i hanske og det ble jammen ikke værst..I bakgrunnen står støttene som jeg brukte når jeg festet utstikkene.....kjøpt på rema og funker som bare det:-) Det hadde ikke vært lett å montere lengder på 3.5m uten "ekstra" armer.

Så var det å få laget endeutstikkene. De er 32cmX103cm og jeg fant ut at den enkleste måten å lage de på var av 22mm gulvspon som har rette tykkelsen, og det var jo greit at jeg hadde litt liggenede:wink:
    ...til buene som skal følge taket brukte jeg kappet fra tak-rammen. Jeg måtte slisse av de 1cm,enkelt og greit

For å få led stripsen til å gi gjevnt lys i tab-buen, tok jeg overfresen og freste ned innsiden av buen på utstikket vel 1.5cm og ca 1cm bredde.
    ...Kom ikke så godt frem på bildet ser jeg
    Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_3085-medium-jpg

Jeg hadde ikke så mye gulvspon som jeg trodde,og det ene utstikket manglet 2,5cm så jeg måtte lage en liten list og lime på:twisted:

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_3086-medium-jpg

Her ligger de limt og skrudd og venter på spottene som er på vei i posten. Kan ikke trekke de med molton før jeg vet hvor store hull jeg må lage

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_3087-medium-jpg

Jeg har også fått isolert og gipset ferdig inngangspartiet,og sparklet 2 strøk.....gud,kor eg HATAR å sparkle:twisted:....jeg bare håper det blir ett resultat jeg kan leve med da sparkling ikke er min gren:???::neutral:

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_3082-medium-jpg

Jeg satser på siste lag med sparkel i morgen og maling på søndag.

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går så smått fremover

Endestykkene til stjernehimmelen er ferdig frest og klar for spotter og molton.

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_3094-medium-jpg

Har fått skrapt gulvet og silikonert alle sprekker.

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_3095-medium-jpg

Jeg har også lagt teppeflisene. De ble limt med casco gulvlim tynnet ut med vel 10% vann og rullet på gulvet slik at de går an å bytte fliser uten at "hele" flisen henger igjen.
    Gulvet er mye mørkere og tøffere i virkeligheten enn det fremkommer av bildet. Nå begynner det å bli kino feeling

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_3097-medium-jpg
    Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_3099-medium-jpg

Har fått lakket ventiler til ventilasjonen, stikk til pj og pj-feste med europris ovnslakk.
    Fikk problemer med andre strøket på ventilene. Det krakkelerte noe voldsomt,så da var det bare å pusse ned og bruke grunning først.

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_3154-medium-jpg

Lister og tilsetninger er kjøpt inn og malt med Jotun supreme finish svart....matt og fin maling:-D

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_3156-medium-jpg

Forrommet er ferdig malt,laminat er lagt og dør til bod er montert. Jeg tok og malte lyddøren i samme farge som veggene da den hadde ugly bøk finish.

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_3159-medium-jpg

Rackskapet er kommet på plass også. Det var ingen enkel affære:?...Hadde laget åpning med 1mm klaring på hver side men "glemte" jo hengslene på lyddøren som stikker ut ca 2cm,GRRRR:evil:.....Måtte jo da demontere og montere det i åpningen.

ENDELIG var det tid for å bære ned allt av utstyr og høyttalere fra kontor,barnerom og boder,noe konemor satte enormt pris på
    Her står det stablet og venter på å bli brukt

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_3116-medium-jpg
    Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_3119-medium-jpg
    Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_3120-medium-jpg
    Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_3122-medium-jpg

Nå nå begynner det å nærme seg

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å dette blir meget pent. Ser ut for at vi ligger ca like langt i løypa begge to, men hvis du skal holde samme tempo til siste skrue er skrudd så er du vel ferdig ca 6 mnd før meg
    Pakke opp esker og sette ting på plass er ihvertfall veldig morsomt og meget fortjent når man har satt sammen et slikt rom. Klapp på skuldra!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut!
    Hvilke teppefliser er det du har brukt?

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gunnar
    Ser bra ut!
    Hvilke teppefliser er det du har brukt?
    Takker:-D
    Jeg har brukt ege barcode modular. De er egnet for veldig hard bruk og tåler sterke vaskemidler og det er jo kjekt når man har tre unger:-D
    Var så heldig og fikk tak i et resteparti hos en lokal teppelegger for en billig penge,ellers hadde jeg måttet gå for noe rimeligere

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir en flott kino. :-) moro å oppdage nye kinoprosjekter som dette. Gleder meg til å følge medfremover.

Har du testet noe lyd i rommet enda?

Stilig med stjernehimmel.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Dette blir en flott kino. :-) moro å oppdage nye kinoprosjekter som dette. Gleder meg til å følge medfremover.

Har du testet noe lyd i rommet enda?

Stilig med stjernehimmel.
    Takk skal du ha
    Det blir nok testing av lyd og bilde snart

Angrer IKKE på at jeg tok meg bryderiet med å lage stjernehimmel.....verdt hver krone
    Håper å få gjort endel i morgen og helgen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går unna her. Herlig følelse å kunna rydda ut skrotet, og inn med utstyr.

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir veldig bra!! Du har virkelig stått på!

Hva slags lerret løsning gikk du for?

Mvh Stian

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke fått med meg kinoen din før nå, utrolig kult. Masser godt håndverk og bra løsninger her!

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med BEF her, dette kan du være stolt av! Og nå er det ikke lenge til så kan du sette deg ned og nyte film, og kanskje aften med musikk under stjernene...8)
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    Dette blir veldig bra!! Du har virkelig stått på!

Hva slags lerret løsning gikk du for?

Mvh Stian
    Takker

Det ble 100" rett 16:9 rammelerret. Det er MAX størrelse.Kunne ikke vært 1" større:wink:

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Ikke fått med meg kinoen din før nå, utrolig kult. Masser godt håndverk og bra løsninger her!
    Kjekt at du titter innom og takker for skryt
    Det er hyggelig med ros fra en av de råeste kinobyggerene her på forumet
    Det har gått med noen timer med planlegging og arbeid, og jeg tror jeg har funnet de beste løsningene.
    Tråden din har vært til stor inspirasjon og kinoen din er bare rå!!!:grin:

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på om noen her inne har peiling på pc?
    Jeg skal ha en pc som takler allt av formater og oppløsning(hd,3d osv).
    Må ha hdmi og masse tilkoblingsmuligheter.
    Den skal stå i rackrom så trenger bare vanlig kabinett og støy er ingen problem.
    Den må ha ssd disk..trenger ikke være stor da jeg skal ha nas.

Jeg vil handle på komplett så hvis noen kan finne noe som oppfyller kravene så setter jeg stor pris på hjelp da dette ikke er min sterkeste side:-?

Jeg har sett litt på ferdig-pc men vet ikke helt hvilke komponenter som er gode nok og hvilke som må oppgraderes.
    Vil denne funke?...evt. hva må oppgraderes? Komplett.no

Tar gjerne imot tips om en god nas også.

Venter på svar

Active Coaslip sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 4-5 år gammel pc som jeg bruker som HTPC, måtte oppgradere skjermkortet når jeg skulle over til 7.1 , satte da i dette skjermkortet..

Komplett.no - XFX Radeon HD 6570 1GB DDR3

..Og det går knirkefritt. Film er ikke noe stress å vise.. Er det bare det du skal gjøre kan trenger du ikke rare greiene.. Skal du knipe igjen kan du skippe ssd og bare kjøre vanlig hdd, skal jo ikke laste noe fra den uansett.. Evt kjøre 60 gb ssd disk. Gjør det nå på min htpc, men den er forpint liten...

Hvorfor ikke bare bruke pc'en som nas i samme slengen ? Sett inn et ok raid kort og fyll opp med disker. Krever større kabinett og mere kjøling men.... Så uendelig mye enklere / raskere å administrere... men det er jo meg da , jobber med det...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som NAS ville jeg sett på de fra ASUSTOR..

Komplett.no

skal vel snart bytte ut min bråkete treige netgear duo med en derfra..

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Coaslip
    Jeg har en 4-5 år gammel pc som jeg bruker som HTPC, måtte oppgradere skjermkortet når jeg skulle over til 7.1 , satte da i dette skjermkortet..

Komplett.no - XFX Radeon HD 6570 1GB DDR3

..Og det går knirkefritt. Film er ikke noe stress å vise.. Er det bare det du skal gjøre kan trenger du ikke rare greiene.. Skal du knipe igjen kan du skippe ssd og bare kjøre vanlig hdd, skal jo ikke laste noe fra den uansett.. Evt kjøre 60 gb ssd disk. Gjør det nå på min htpc, men den er forpint liten...

Hvorfor ikke bare bruke pc'en som nas i samme slengen ? Sett inn et ok raid kort og fyll opp med disker. Krever større kabinett og mere kjøling men.... Så uendelig mye enklere / raskere å administrere... men det er jo meg da , jobber med det...
    Høres greit ut å bruke pc som nas...jo enklere ,jo bedre
    Kunne du sett om du fant en pc som dekker mine behov på komlett,multicom.....
    Har sett på denne men vet ikke om den er overkill som mediespiller/nas Multicom Multicom Gamer 500a - AMD gaming PC / MULTICOM

Newcomer bart24 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nas mediaplayer

synology ds413j mye for penga. stillegående er den også. og meget lett å sette opp.

til mediasenter trenger man egentlig ikke en så kraftig maskine.. en av de nyeste nuc med haswell fra intel er jo mer en nok for eksempel.

eller en liten data med et nvidia grafik kort der man har hardware støtte av dekoding. ypperlig til xbmc bruk\openelec. noe jeg virkelig vil anbefale til en hjemmekino.

Side 8 av 16 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •