Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt! - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 16 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 319
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bra jobbat, det här ser väldigt fint ut! :-D

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser veldig bra ut!

Det kan se ut på bildene som fibrene stikker en liten bit ut på nedsiden av rammene. Skal det være slik? Eller har du trimmet dem etterpå?

Hvor mange fibre har du totalt? Og hvor mange kvadratmeter dekker det?
    Har du benyttet en kombinasjon av forskjellige fiberstørrelser?

Newcomer Captain Kirk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Dette ser veldig bra ut!

Det kan se ut på bildene som fibrene stikker en liten bit ut på nedsiden av rammene. Skal det være slik? Eller har du trimmet dem etterpå?

Jeg har ikke trimmet de enda så de stikker ut over 1 cm.
    Det er 700 fibre med 580x0.75mm 90x1mm og 30x1.5mm.
    Himmelen er 7.2kvm:-D

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slendrian
    Trenger ikke være det for å ta fete bilder Om du bare tar deg 15 minutter til å sette deg inn i funksjonene på et kamera, er det utrolig hvor mye du får kuka til bare du forsker litt
    Jeg har heldigvis en datter som liker godt å ta bilder og kan litt om kamera. Tror jeg får be henne om hjelp:-?

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Halair
    22 pakker ja, såpass
    Ingen har heldigvis påstått at kinobygging trenger å være rasjonelt

Det stemmer, kjøpte en 4-seter i fjor vinter. Sort skinn.
    Kvalitet er helt ok, skinnet er kurant og tåler normalt bruk. Du kjenner at komponentene er litt puslete ifht Ekornes etc men prisen er noe helt annet. Reclinefunksjonen er litt "av-på", dvs den kan ikke låses i mellomstilling. Dette styres kun ved hjelp av bein/tyngde. Hadde jeg kjøpt i dag hadde jeg nok valgt elektrisk styring på dette. Men - det funker helt greit i praksis.
    Ved full bakover på recliner så savnes ekstra nakkestøtte men en pute gjør susen. Jeg er 186 og synes ikke jeg blir for lang i min :roll:

Good bang for the buck!
    Det er godt å høre
    Har ikke budsjett til noe ekornes eller lignende + at jeg synes american ser stilig og komfortabel ut:-D jeg er 181,så da passer jeg greit8)

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Leste nettopp i en tråd at man kan droppe midtarmlene på american 3-seter,så da ser det jammen meg ut som om det blir 3-seter på rad nr. 2 også
    Nok en gang AVforum to the rescue:-D

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Dette ser veldig bra ut!

Enig - stjerne henger da ikke ned fra himmelen - dette må du gjøre noe med, ikke pent :-D
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Captain Kirk

Leste nettopp i en tråd at man kan droppe midtarmlene på american 3-seter,så da ser det jammen meg ut som om det blir 3-seter på rad nr. 2 også
    Nok en gang AVforum to the rescue:-D
    Korrekt, jeg har under prosjekteringsfasen prøvemontert min 4-seter (med to vinkelkonsoller) konfigurert som ren 4-seter uten konsoller. Gikk fint
    Det er et "han/hun"-festesysystem i bunnrammen som er lik på konsoll og sete så dette kan trikses med fritt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Halair
    Korrekt, jeg har under prosjekteringsfasen prøvemontert min 4-seter (med to vinkelkonsoller) konfigurert som ren 4-seter uten konsoller. Gikk fint
    Det er et "han/hun"-festesysystem i bunnrammen som er lik på konsoll og sete så dette kan trikses med fritt.
    Du kan tilogmed bestille den uten konsoller og spare noen kroner. Har ikke American selv, men fikk pris uten konsoller. Mener å huske at den var 9995,- i skinn.

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jeg tilbake
    Har hatt tre late dager uten å gjøre noe:cry:
    I dag har jeg fått montert spotter i kisten over garasjeportene...må jo gjøre litt andre ting også.
    Det var passelig varmt og trangt å krype i kneveggen med isolasjon og ventilasjonsanlegg:twisted:
    Monterte 5stk 3w led spotter og fotosensor......og det virket til og med

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_3042-medium-jpg

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_3043-medium-jpg

Jeg fikk også laget lyslist-utstikket til stjernehimmelen. Jeg fikk endelig første sending med ledstrips, slik at jeg fikk laget noen prøver for å finne riktig plassering av ledstripsene og hvor mye "utstikk" som var penest.
    Jeg valgte å lage utstikkene av 8" rett kledning.
    Rommet er 701 langt, så jeg kappet de på 350,3,da har jeg 1mm klaring i alle ender til molton.

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_3032-medium-jpg

Etter det var det å finne fram fresen å lage spor til led stripsen. Hadde heldigvis et fresestål som hadde riktig bredde:-D

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_3033-medium-jpg

Her er spor ferdig frest

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_3034-medium-jpg

Så var det å runde kantene for lettere trekking...

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_3038-medium-jpg
    Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_3037-medium-jpg

Nest siste post var å slisse de på rett bredde og riktig vinkel i forhold til taket.

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_3047-medium-jpg

Siste post var å slipe over de for å fjerne flis og ujevnheter slik at de er klare for trekking imorgen:-D

NB!!! Har et lite spørsmål ang. montering av utstikkene.....Jeg lurer på hvordan det blir hvis jeg trekker de helt først å lager "luke/hull" i moltonen til skruene og limer dette tilbake!? Vil dette vises godt??

Alt. 2 bli å stifte molton på skråkanten mot taket,skru utstikk fast,så lime molton?.....problemet jeg ser blir festing av molton oppå utstikk da jeg ikke kommer til med stiftemaskin og det blir vanskelig med renskjæring av molton intil fresesporet til led strips!?
    .........noen som har synspunkter/ideer.....Trenger og lure tips ang skøting av molton!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jeg tilbake

NB!!! Har et lite spørsmål ang. montering av utstikkene.....Jeg lurer på hvordan det blir hvis jeg trekker de helt først å lager "luke/hull" i moltonen til skruene og limer dette tilbake!? Vil dette vises godt??

Alt. 2 bli å stifte molton på skråkanten mot taket,skru utstikk fast,så lime molton?.....problemet jeg ser blir festing av molton oppå utstikk da jeg ikke kommer til med stiftemaskin og det blir vanskelig med renskjæring av molton intil fresesporet til led strips!?
    .........noen som har synspunkter/ideer.....Trenger og lure tips ang skøting av molton!
    Det blir vel ikke særlig synlig om du skjærer en sprekk og skruer etterpå. Men jeg tror jeg ville ha brukt alternativ 2. Malt sort utenfor fresesporet først, stiftet i skråkanten, montert opp og limt. Det blir vel ikke synlig om du ikke får renskjært molton perfekt inntil fresesporet uansett?

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har jeg fortsatt med stjernehimmelen.
    Jeg fikk trukket endene med molton og montert disse.

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_3049-medium-jpg
    Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_3050-medium-jpg

Fikk lektet ned spikerslag til enderammene. Disse tenker jeg å ha 3stk 1w sorte led spotter i.

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_3052-medium-jpg

Jeg fikk også prøvemontert utstikkene og det ble pent synes jeg....fikk hjelp til å holde av minste jenten da de er 350 lang.

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_3053-medium-jpg
    Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_3057-medium-jpg

....Når de først var skrudd opp måtte jeg bare prøve med en led stripDet ble drit stilig og nå føler jeg at det begynner å ligne noe...det var ikke lett å ta bilde uten stativ,men-men:???:

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_3062-medium-jpg
    Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_3066-medium-jpg

I morgen satser jeg på å få montert og trukket utstikkene med molton. Håper også at jeg kan få laget ende utstikkene og trukket de og.

Det begynner så smått å nærme seg teppe legging

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser man det - mye bedre, men har du lagt inne noen stjernebilder da - trodde det var noe av greia når man først gjorde dette?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser veldig bra ut! Fikk virkelig en bra illusjon av uendelig takhøyde her også :-)

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Ser man det - mye bedre, men har du lagt inne noen stjernebilder da - trodde det var noe av greia når man først gjorde dette?
    Jeg tenkte på det men valgte å droppe det. Tror ikke det hadde blitt noe finere og sparte meg for mye "unødvendig" arbeid .....det var nok arbeid som det var:-?
    Tror ikke stjernebilder hadde kommet så godt fram heller da takhøyden ikke er all verden.

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Dette ser veldig bra ut! Fikk virkelig en bra illusjon av uendelig takhøyde her også :-)
    Takker
    Ja,det ble faktisk enda tøffere enn jeg hadde trodd:-D og det virker faktisk som om det ikke er tak.....angrer ikke ett sekund

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    veldig pent arbeid du gjør. liker taket ditt veldig godt. tør jeg spør hva d koster sånn ca. er i gang med egen kino nå å kunne tenkt meg noe lignende. hvor bestiller du dette? lykke til videre med byggingen. og hvor bestilte du led lyset?

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tthygesen
    veldig pent arbeid du gjør. liker taket ditt veldig godt. tør jeg spør hva d koster sånn ca. er i gang med egen kino nå å kunne tenkt meg noe lignende. hvor bestiller du dette? lykke til videre med byggingen. og hvor bestilte du led lyset?
    Takk for det:-D
    Fiber pakken ble kjøpt på alixpress. Wholesale Product Snapshot Product name is 700 strand mixed fibers with 580pcs*0.75mm,90pcs*1.0mm,30pcs*1.5mm +45W light engine with 24key remote
    Jeg måtte få fibrene spesial tilpasset. Og kostet 395$
    Led strips,rgb forsterkere,skjøteklips,ledning osv. ble kjøpt på ebay. Der finner du alt du trenger.:wink:

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte på det men valgte å droppe det. Tror ikke det hadde blitt noe finere og sparte meg for mye "unødvendig" arbeid .....det var nok arbeid som det var:-?
    Tror ikke stjernebilder hadde kommet så godt fram heller da takhøyden ikke er all verden.
    Den ser jeg - ser ut som du har nok å pusle med om dagen....

Active
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt jobba CK! Det hjalp i alle fall veldig godt på bildene å gi illusjonen av høyde opp til stjernene 8)

Jeg har foreløpig latt stjernehimmel være men kommer muligens til å besøke temaet igjen til vinteren... Timeplan er timeplan og der er det få åpne slot'er... :twisted:

Side 7 av 16 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •