Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 319
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her er det en glimrende progress ja! Nå kan du snart glede deg til den kjekke delen, innredning med div møbler og tuning av stereo anlegget. Håper at du har noen kr igjen til demping/diffusorere da dette er det som gjør hele forskjellen!

mvh

Newcomer Captain Kirk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har ikke skjedd så mye men har nå fått flikksparklet og montert ferdig og silikonert ventilasjonen.
    Det var heldighvis ikke så mye å flikksparkle jeg gikk over med en alvorlig kraftig sol ,så nå skal det bli bra:wink: Jeg likte fargen utrolig godt når den var tørrket:-D
    Har brukt mye tid på å tenke ut løsninger med stjernehimmelen ,størrelse,materialer,led-utstikk osv...og lysstyring....det tar på
    Har også fått handlet litt ting og tang på nettet

Jeg har fått kjøpt inn materialer til stjernehimmelen og satser på å få begynt imorgen. Jeg maler ikke siste strøk og tapetserer før den er ferdiglaget,kommer garantert til å være borti både her og der:neutral:

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble litt jobbing i dag og
    Fikk gjort en del på stjernehimmelen.
    Jeg begynte med å lage spilene i rammen og gikk for denne løsningen.
    Spilene er lager av 22x98 forskalings plank og langsidene er av 22x150 rett kledning.
    Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_2929-medium-jpg

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_2928-medium-jpg

Har gjort slik at jeg har vel 1 cm klaring til taket slik at jeg har plass til fibrene.

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_2934-medium-jpg

Og da var det bare og blåkopiere resten...10stk:wink:

Når dette var gjort slipte jeg lett over de med skrumaskinen.

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_2935-medium-jpg

Jeg valgte å dele himmelen i 2 deler på 321cm hver da de blir greie å håndtere og det gikk opp med 3mm hunton platene.

Jeg la de ut på gulvet å limte og srudde de godt sammen.

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_2937-medium-jpg

Og vips var den første skrudd sammen. Festingen av rammene i taket er enkelt da jeg bare merker opp takstolene på langsidene og skrur de fast.
    Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_2941-medium-jpg

Da var det tid for å feste hunton platene som jeg hadde kappet klar.

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_2938-medium-jpg

Jeg limte og skrudde platene fast med gipsskruer.Jeg forborret med denne kjekke saken. Det gikk lekende lett

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_2947-medium-jpg
    Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_2948-medium-jpg

....Og da var plutselig første ferdig

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_2942-medium-jpg

2 av spilene til ramme nr. 2 var var svake da det selvfølgelig var kvist akkurat på det tynneste:twisted: ....men det lot seg ordne med klosser,lim og skruer:wink:
    Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_2950-medium-jpg

Ramme nr. 2 gikk unna på halve tiden og her ligger de klar til borring av 700 hull og trekking med molton. Jeg har selvfølgelig ikke bestillt molton,GRRR:twisted:

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_2951-medium-jpg

Det var dagens økt. Nå er det middag og sofa:wink:

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av megareksik
    Her er det en glimrende progress ja! Nå kan du snart glede deg til den kjekke delen, innredning med div møbler og tuning av stereo anlegget. Håper at du har noen kr igjen til demping/diffusorere da dette er det som gjør hele forskjellen!

mvh
    Ja,det er nå ett stykke til jeg er der men gleder meg sinnsykt
    Skal lage meg noen dempeplater og sikker kjøpe noen diffusorer men dette har jeg ikke peiling på .......må nok lese meg opp på dette

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir bra dette! Du bør bore hull for fiber før trekking med molton.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1cm klaring til taket er lite hvis du skal bruke fiber tykkere enn ca 1mm.

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @gunnar. Ja,jeg skal borre før molton,ellers surrer vel moltonen seg i borren!
    Regner med at 1cm skal holde,mesteparten av fibrene skal gå i hullene men endel må ligges oppå i passe bunter da den skal opp i to deler og fibrene skal ut gjennom vegg over døren og ut i rack rom. Jeg har 7.5meter fibre og håper det er langt nok til at seksjonene blir greie å få opp.
    Jeg tror jeg skal gå for våtromslimen som du har brukt da jeg ikke er komfortabel med å jobbe med kontaktlim og store stoffstykker alene.

Active
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pent arbeid og jeg digger å se struktur bukte seg slik disse takelementene gjør Stå på!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende stykke arbeid du har utført på ekstremt kort tid!

Husk på å ha det 110% støvfritt i rommet når du jobber med molton!
    Generelt burde det ikke eksistere mer støv i rommet når molton er kommet på plass...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med dette tempoet så er du ferdig før fellesferien:-)!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Captain Kirk
    @gunnar. Ja,jeg skal borre før molton,ellers surrer vel moltonen seg i borren!
    Regner med at 1cm skal holde,mesteparten av fibrene skal gå i hullene men endel må ligges oppå i passe bunter da den skal opp i to deler og fibrene skal ut gjennom vegg over døren og ut i rack rom. Jeg har 7.5meter fibre og håper det er langt nok til at seksjonene blir greie å få opp.
    Jeg tror jeg skal gå for våtromslimen som du har brukt da jeg ikke er komfortabel med å jobbe med kontaktlim og store stoffstykker alene.
    Jepp, moltonen surrer seg rundt boret.
    Våtromslimet egnet seg godt for å lime molton. Lett og justere og glatte ut moltonen slik at det blir slett og pent. Virker som det sitter godt også.

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gunnar
    Jepp, moltonen surrer seg rundt boret.
    Våtromslimet egnet seg godt for å lime molton. Lett og justere og glatte ut moltonen slik at det blir slett og pent. Virker som det sitter godt også.
    Det høres veldig bra ut,da går jeg for den løsningen:wink:
    Det er veldig greit med et forum som dette så man slipper å gruble på seg nerveproblemer og unngå kjedelige feil:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres veldig bra ut,da går jeg for den løsningen:wink:
    Det er veldig greit med et forum som dette så man slipper å gruble på seg nerveproblemer og unngå kjedelige feil:-)
    Hehe.. Når det gjelder tapetlimet kan jeg ikke ta æren for det, har sett minst èn her på forumet som har brukt det for å lime molton på vegg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget bra jobb med de rammene! Kan jeg spørre dere hvilken type tapetlim/våtromslim dere bruker? Skal til selv snart med molton i tak.

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt fremgang i dag og:grin:
    Jeg måtte slisse til noen lister langs langsidene da huntonplatene "sagget" mellom spilene......etter at det var gjort ble det strøkent.
    Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_2952-medium-jpg
    Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_2953-medium-jpg

Jeg fikk også borret alle 700 hull i tre størrelser,så nå er de klar for molton
    Jeg skal se om jeg får tak i noe billig molton i morgen....rett borti gaten ligger AVAB-CAC, et stort firma innen sceneteutstyr. Håper de selger mot cash betaling...Fingers crossed
    Jeg må også lage hull til projectorfeste,stikkontakt osv. Det blir nok litt grubling og måling med dette:?

Når dette er gjort tror jeg det riktige blir å pusse ferdig flikkingen,støvsuge,flikkmale,male siste strøk og så tapetsere før jeg begynner med moltonen!?.....Da regner jeg med at jeg er ferdig med saging og støving i kinoen. Jeg vil som BlackkoZ nevner unngå å få støv og flis i moltonen!!...kan ikke tenke meg at det er lett å få det vekk:cry:

Active
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil som BlackkoZ nevner unngå å få støv og flis i moltonen!!...kan ikke tenke meg at det er lett å få det vekk:cry:
    Niks, støv/treflis hefter godt i molton... Det nupper også godt hvis overflatene tas en del på, men akkurat det er et mindre problem i tak enn på vegg etc. Inspirerende bygg himmelen din så langt, kriblingen har startet hos meg for noe tilsvarende - men får håpe det holder seg kontrollerbart inntil kinoen min er ferdig så får jeg eventuelt ta det som et "add-on"-prosjekt etter hvert.

Imponerende fremgang forresten!

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Meget bra jobb med de rammene! Kan jeg spørre dere hvilken type tapetlim/våtromslim dere bruker? Skal til selv snart med molton i tak.
    Jeg vet ikke hvilken lim det blir. Har en svoger som jobber i jotun så han skulle skaffe meg noe. Jeg kan skrive hvilken det blir...jeg vet såpass at det blir våtromslim da den er tykkere og har mer limstoff i seg.

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Halair
    Niks, støv/treflis hefter godt i molton... Det nupper også godt hvis overflatene tas en del på, men akkurat det er et mindre problem i tak enn på vegg etc. Inspirerende bygg himmelen din så langt, kriblingen har startet hos meg for noe tilsvarende - men får håpe det holder seg kontrollerbart inntil kinoen min er ferdig så får jeg eventuelt ta det som et "add-on"-prosjekt etter hvert.

Imponerende fremgang forresten!
    Takk for skryt
    Jeg tror ikke jeg kommer til å angre på at jeg bygger stjernehimmel,syns det er utrolig stilig! Gleder meg skikkelig til å få den ferdig å se resultatet:-D
    Det er en del jobb med det men ikke noe å kvie seg for....du får hive deg på;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Jeg brukte våtromslim fra Byggmax, ca 4 liter lim for en hundrings

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,da var kinoen ferdig malt ...jeg tror resultatet ble veldig bra...superfornøyd med fargen
    Jeg fikk også pusset over rammene til stjernehimmelen,så de er klar for molton.
    Jeg kan heldigvis kjøpe molton rett borti gaten,da slipper jeg de kjedelige brettene som kommer under frakt ...er ikke spesiellt glad i å stryke

Jeg håper ikke skruene jeg har festet platene med viser gjennom moltonen!? Den er vel forholdsvis tykk og når jeg bruker tykk våtromslim bør vel dette gå bra,hvis jeg ikke glatter moltonen altfor hardt? Hadde vært fint og fått noen innspill ang. dette!!!:wink:

Det var faktisk alt jeg orket idag

Side 5 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •