Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 319
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Captain Kirk
    Ellers ser det ut som om jeg må ned i 100" lerret på grunn av det h....... skråtaket,GRRR:twisted:
    Skal jeg ha 106" kommer lerret ca. 15cm over gulvet!?....Jeg kan evt. lage lerret selv med smalere ramme da ferdig lerret har 8cm ramme!? ...Noen forslag?
    Vil ha STOOORT bilde
    Det positive er at det ser ut som om jeg får grei plass til høyttalere over lerret. Hva er best, ekstra senter eller?...
    Bare kom med forslag og råd om hva det skulle være

Ellers må alle ha en fortreffelig helg
    Hva med å gå for et 2.35:1 lerret? Et slikt lerret bygge mindre i høyden som jo er kritisk for deg. De fleste filmer er jo i dette formatet uansett. Det betyr at du må kompromisse litt med 16 : 9 materialet. Spørsmålet blir da hvor mye 16 : 9 materialet du ser i forhold til 2.35:1.

Active
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på hvor langt fra lerretet de best blir plassert? Tenker første seterad havner ca. 3,7-4,0 meter fra lerret (alt etter hvilen lerretstørrelse jeg havner på. 100" eller 106") og rad 2 vel 1 meter bak.
    Med 106" som bildestørrelse som da betyr ~240cm bildebredde vil et ok utgangspunkt være 3,5m fra lerret. (avstand øye/lerret) Da har du et greit utgangspunkt i alle fall og eventuell justering derfra blir en smakssak.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig ville jeg også dratt lerretet 80-100cm ut i rommet. Jeg ville bygget en falsk vegg der som skjuler høyttalere og annet. Bak lerretet får du da plass til et teknisk rom som kan være svært praktisk. Det eneste synlige på frontveggen blir lerretet. Det blir "rent" med høy WAF.

Newcomer Captain Kirk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hva med å gå for et 2.35:1 lerret? Et slikt lerret bygge mindre i høyden som jo er kritisk for deg. De fleste filmer er jo i dette formatet uansett. Det betyr at du må kompromisse litt med 16 : 9 materialet. Spørsmålet blir da hvor mye 16 : 9 materialet du ser i forhold til 2.35:1.
    Jeg ser mest 16:9 dessverre,serier ,xbox osv.
    Jeg har tenkt litt på "falsk" vegg,men vil helst ikke miste romfølelse.
    Fordelen blir jo at jeg kan ha akustisk duk og få senter midt i bildet og det ikke er så kritisk om lerretet kommer noe nærmt gulvet.
    Teknisk rom trenger jeg ikke da alt av utstyr får egen plass i inngangspartiet.
    Altfor mye og tenke på og vanskelig og bestemme seg
    Heldigvis er WAF ikke en faktor da hun bestemmer nok fra før!! Detter er MITT rom!!

Active
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Personlig ville jeg også dratt lerretet 80-100cm ut i rommet. Jeg ville bygget en falsk vegg der som skjuler høyttalere og annet. Bak lerretet får du da plass til et teknisk rom som kan være svært praktisk. Det eneste synlige på frontveggen blir lerretet. Det blir "rent" med høy WAF.
    Det løser også muligheten for problemer med stor høydeforskjell mellom frontene og senter

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har det blitt mest rydding og planlegging. Har målt endel ang. lerret og finner jeg lerret med 5cm ramme kan jeg ha 106". Hvis ikke blir det vel DIY.
    Lurer litt på 2.35:1 lerret pga. klaring til gulv men da blir det vel relativt "lite" bilde på 16:9 materiale!?:???:
    Har også finmålt litt på seterader og fått de tegnet på gulvet. Jeg prøvesatt litt på en krakk og jeg tror dette blir veldig bra.8) Jeg vil få god klaring mellom radene og til bakvegg.

Fikk nesten gjort ferdig veggen ved inngang men gikk tom for 1.5"x4",så da blir det handlings i morgen

Jeg fikk også begynt å feste litt bokser:-D
    Vedlegg 103988

Det blir litt bokser
    Vedlegg 103989
    Jeg prøver meg på å spørre igjen...Lerretet kommer på den blå streken så jeg har litt plass over. Noen råd ang. høyttalere der??

Tok noen bilder av ventilasjonsanlegget....Det er kjekt å kjenne noen i bransjen. Jeg sparte meg endel kroner
    Det blir 125 spirorør og lydfeller på hvert inntak og uttak.
    Vedlegg 103990
    Her er lydfeller,ordentlig vifte og styring + en pose med rørsnadder og isolasjonsstrømpe til rørene:-D
    Vedlegg 103991
    Det vil bli 2 innsug og 2 utblås + utblås fra rackrom. Den "brukte" luften vil bli blåst ned i garasjen slik at jeg får litt "lunk" der.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende prosjekt, som må følges med på!

Litt av en jibb du har gjort utvendig også, blir det like bra med kinoen gleder jeg meg til å se resultatet

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Spennende prosjekt, som må følges med på!

Litt av en jibb du har gjort utvendig også, blir det like bra med kinoen gleder jeg meg til å se resultatet
    Ja det var tøffe tak med uteområdet:neutral:
    Jeg skal prøve og gjøre kinoen så tøff og gjennomført som mulig. Jeg har lest forumet opp og ned i over ett år og det var mye og sette seg inn i:-? Det er heldigvis masse inspirasjon og gode ideer å hente her.
    Setter veldig pris på råd på veien,så bare skrik ut dersom dere ser andre/bedre løsninger en de jeg har tenkt
    Fikk kjørt ett "lite" hengerlass med boss idag
    Vedlegg 104011

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tips før du legger på borplater i skråtak, du kan jo muligens ha rack der? kunne veldig gjerne hatt det hos meg, men fikk ikke plass pga ventilasjons-anlegget

er nokså plassparende ide

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser lovende ut! du har i allefall en kjempe stå på vilje så det skal bli spennende og se hvordan dette utvikler seg!

Jeg har jo ett veldig lignende utgangspunkt, du er heldig og har litt bredere rom enn meg..

D spurte litt om stol plassering, veit ikke om jeg er for seint ute nå men jeg forteller uansett hvordan jeg har det hos meg.

Jeg har valgt og gå for ett lydtransparent lerret 100" i 2:35:1 format, dette for og få størst mulig bilde men også for og få et reint og ryddig rom med fokus på kino følelse.
    Lerrets duken er 45cm opp fra gulvet, det syntes jeg er en fin høyde, men det kunne ikke vært lavere med tanke på 2rad.

jeg har 1 seterad 2.50m fra lerretet, (fra sete rygg). jeg syntes det er en fin avstand, men det hadde ikke vært noe problem og vært en 20cm nærmere heller, (jeg liker og sitte nære..)

2 rad har jeg satt på ett podie med hjul, så jeg flytter frem raden helt inntil 1 rad. da er det ca 1m fra rygg til rygg, det holder fint med mine kino stoler.

Når det gjelder ventilasjonen så valgte jeg også å trekke den "brukte" luften ned i garasjen som oppvarming, dette fungerer kjempe fint! hadde pluss grader i garasjen i hele vinter!

Jeg bygget om litt på ventilasjonen i vinter, jeg tok da også den nye luften fra garasjen, også skal jeg sette inn ett spjell nå for og kunne trekke inn "frisk" luft på sommeren. grunnen for at jeg gjorde om litt var for at det ble litt mye for varme kolben og varme opp luft som var -10 grader, var stor forskjell og trekke inn luft som er +7-8.. merket det også på strømmåleren..

Ellers er jeg veldig fornøyd med at jeg la inn xComfort med fjernkontroll i kinoen, det er utrolig praktisk og sitte rolig og kunne slå av og på lys, for rommet mitt er ordentlig svart! det imponerer også gjester når lyset demper seg sakte ned til 0% når filmen starter..

Lykke til! det er bare og spørre vis det er noe du lurer på!

mvh
    Stian

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    tips før du legger på borplater i skråtak, du kan jo muligens ha rack der? kunne veldig gjerne hatt det hos meg, men fikk ikke plass pga ventilasjons-anlegget

er nokså plassparende ide
    Jeg har allerede en plan ang. rack,men takk for tipset:-D
    Jeg skal prøve og ta et bilde som kan forklare hva jeg har tenkt.

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    Dette ser lovende ut! du har i allefall en kjempe stå på vilje så det skal bli spennende og se hvordan dette utvikler seg!

Jeg har jo ett veldig lignende utgangspunkt, du er heldig og har litt bredere rom enn meg..

D spurte litt om stol plassering, veit ikke om jeg er for seint ute nå men jeg forteller uansett hvordan jeg har det hos meg.

Jeg har valgt og gå for ett lydtransparent lerret 100" i 2:35:1 format, dette for og få størst mulig bilde men også for og få et reint og ryddig rom med fokus på kino følelse.
    Lerrets duken er 45cm opp fra gulvet, det syntes jeg er en fin høyde, men det kunne ikke vært lavere med tanke på 2rad.

jeg har 1 seterad 2.50m fra lerretet, (fra sete rygg). jeg syntes det er en fin avstand, men det hadde ikke vært noe problem og vært en 20cm nærmere heller, (jeg liker og sitte nære..)

2 rad har jeg satt på ett podie med hjul, så jeg flytter frem raden helt inntil 1 rad. da er det ca 1m fra rygg til rygg, det holder fint med mine kino stoler.

Når det gjelder ventilasjonen så valgte jeg også å trekke den "brukte" luften ned i garasjen som oppvarming, dette fungerer kjempe fint! hadde pluss grader i garasjen i hele vinter!

Jeg bygget om litt på ventilasjonen i vinter, jeg tok da også den nye luften fra garasjen, også skal jeg sette inn ett spjell nå for og kunne trekke inn "frisk" luft på sommeren. grunnen for at jeg gjorde om litt var for at det ble litt mye for varme kolben og varme opp luft som var -10 grader, var stor forskjell og trekke inn luft som er +7-8.. merket det også på strømmåleren..

Ellers er jeg veldig fornøyd med at jeg la inn xComfort med fjernkontroll i kinoen, det er utrolig praktisk og sitte rolig og kunne slå av og på lys, for rommet mitt er ordentlig svart! det imponerer også gjester når lyset demper seg sakte ned til 0% når filmen starter..

Lykke til! det er bare og spørre vis det er noe du lurer på!

mvh
    Stian
    Seteradene har jeg god kontroll på nå. Det blir 3-3.5meter,tar den endelige avgjørelsen når podiet til rad 2 bygges.

Lurer voldsomt på lerret....ser mye på serier og spiller. Føler du at bildet er "lite" når du ser på 16:9? ...jeg heller mer og mer mot 2.35:1 Pga. klaring til gulv og at det ser "kino" ut:-D

Ang. ventilasjon. jeg ser at du har ventilene ganske lavt på veggen...har det noen spesiell funksjon eller er det kun kosmetisk/smak? Lurer på hva som er best!?
    Greit å vite at tanken min om å blåse luften ned i garasjen fungerer

Ang. lysstyring tror jeg det blir dmx controllere og irule på pad. Har et ønske om at hele kinoen skal styres via ipad. Jeg må nok spørre Gunnar her på forumet om hjelp..tror han har peiling. I for rommet blir det bevegelsessensor på lyset.
    Jeg skal ha buet stjernehimmel med led trips rundt ala hunsbedt i kinodelen,har alltid syntes at det ser rått ut. Gleder meg til jeg kommer så langt
    Jeg kommer sikkert til å spørre deg om flere ting underveis:-?

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seteradene har jeg god kontroll på nå. Det blir 3-3.5meter,tar den endelige avgjørelsen når podiet til rad 2 bygges.

Lurer voldsomt på lerret....ser mye på serier og spiller. Føler du at bildet er "lite" når du ser på 16:9? ...jeg heller mer og mer mot 2.35:1 Pga. klaring til gulv og at det ser "kino" ut:-D

Ang. ventilasjon. jeg ser at du har ventilene ganske lavt på veggen...har det noen spesiell funksjon eller er det kun kosmetisk/smak? Lurer på hva som er best!?
    Greit å vite at tanken min om å blåse luften ned i garasjen fungerer

Ang. lysstyring tror jeg det blir dmx controllere og irule på pad. Har et ønske om at hele kinoen skal styres via ipad. Jeg må nok spørre Gunnar her på forumet om hjelp..tror han har peiling. I for rommet blir det bevegelsessensor på lyset.
    Jeg skal ha buet stjernehimmel med led trips rundt ala hunsbedt i kinodelen,har alltid syntes at det ser rått ut. Gleder meg til jeg kommer så langt
    Jeg kommer sikkert til å spørre deg om flere ting underveis:-?
    Ser at jeg kan komme med et par tips her, selv om det ikke er meg du har svart. Stjernehimmelen hos meg er utrolig fin å se på, og gjør at kinoen blir spesiell. Men du bør absolutt tenke på en ting. En buet stjernehimmel er ikke ideelt for akustikken i rommet. I hvertfall ikke hvis du bruker min fremgangsmåte. Jeg brukte tette 3mm tykke huntonittplater fordi de er stive når man bøyer dem, og fordi de er lette å borre i gjennom. Hvis du har tenkt å gjøre det på samme måte bør du absolutt prøve å få tak i samme type plater som er perforerte. Disse vil, med et lag akustikkplater på toppen, virke som diffusorer. Samtidig vil de effektivt kvele all flutterekko.

Dette har blitt et tema hos meg, siden den buede himlingen reflekterer og forsterker flutterekko i et område foran fremste stolrad. Merkelig nok er det ikke hørbart, siden høyttalerlyd kommer fra dempede områder rundt problemområdet. Men jeg er rimelig sikker på at det er målbart, og påvirker rommets lydsignatur.

Jeg bare nevner dette for at du ikke skal få samme problem som meg. Perforerte 3mm huntonittplater har jeg sett brukt i kinoen til MrMister. Du kan jo evt sende en PM til han og spørre hvor disse platene selges.

Et annet tips: Skal du gå for to rader, med bakerste oppbygd på podie, må du passe på at høyden blir god nok til fri sikt over fremste rad. For de fleste hjemmekinoer vil dette si minst 30cm, helst mer. Dette er avhengig av hvor stort lerret du skal ha, og hvor lavt de vil bli montert over gulvet, selvfølgelig. Men ha det i tankene, og pass på at du får nok takhøyde over podiet også, slik at man slipper å stange oppi taket eller projektor når bakre rad skal brukes...:wink:

Lykke til med videre bygging, kommer til å følge med!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Ser at jeg kan komme med et par tips her, selv om det ikke er meg du har svart. Stjernehimmelen hos meg er utrolig fin å se på, og gjør at kinoen blir spesiell. Men du bør absolutt tenke på en ting. En buet stjernehimmel er ikke ideelt for akustikken i rommet. I hvertfall ikke hvis du bruker min fremgangsmåte. Jeg brukte tette 3mm tykke huntonittplater fordi de er stive når man bøyer dem, og fordi de er lette å borre i gjennom. Hvis du har tenkt å gjøre det på samme måte bør du absolutt prøve å få tak i samme type plater som er perforerte. Disse vil, med et lag akustikkplater på toppen, virke som diffusorer. Samtidig vil de effektivt kvele all flutterekko.

Dette har blitt et tema hos meg, siden den buede himlingen reflekterer og forsterker flutterekko i et område foran fremste stolrad. Merkelig nok er det ikke hørbart, siden høyttalerlyd kommer fra dempede områder rundt problemområdet. Men jeg er rimelig sikker på at det er målbart, og påvirker rommets lydsignatur.

Jeg bare nevner dette for at du ikke skal få samme problem som meg. Perforerte 3mm huntonittplater har jeg sett brukt i kinoen til MrMister. Du kan jo evt sende en PM til han og spørre hvor disse platene selges.

Et annet tips: Skal du gå for to rader, med bakerste oppbygd på podie, må du passe på at høyden blir god nok til fri sikt over fremste rad. For de fleste hjemmekinoer vil dette si minst 30cm, helst mer. Dette er avhengig av hvor stort lerret du skal ha, og hvor lavt de vil bli montert over gulvet, selvfølgelig. Men ha det i tankene, og pass på at du får nok takhøyde over podiet også, slik at man slipper å stange oppi taket eller projektor når bakre rad skal brukes...:wink:

Lykke til med videre bygging, kommer til å følge med!
    Flutterekko og akustikk,huff!....ting jeg ikke har peiling på,eller tenkt på Det kan bli litt mye å sette seg inn i og ta hensyn til:-?
    Jeg har sett litt etter perforerte plater men fant ingen...leste et sted at de var gått ut av produksjon. Jeg får spørre MrMister.
    Tanken var å bruke 3mm hunton da jeg har liggende en del.
    Bakre rad er planlagt vel 30cm opp og jeg håper det holder,da er det 195cm igjen
    Takker for gode tips:-D

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har gått litt tregt siste dagene men har fått gjort litt:?
    Jeg har fått trekt rør og festet bokser i frontveggen. Det ble dobble 20mm til fronter og senter og så la jeg opp 3x16mm over lerret,just in case
    Vedlegg 104201
    Jeg fikk også montert ventilasjonen på ene siden.
    Her er lydfelle og vifte...gjenstår bare å borre hull ned i garasjen.
    Vedlegg 104202
    Her hvor alle rørene er, kommer rack-rom.
    Vedlegg 104203
    Et lite bilde av ferdig ventilasjon og rør. Greit å fordele rørene i høyden slik at isolasjonen holder seg på plass:-D NB. ikke kjøp tc-klips på clasern....De skal liksom gå fra 14-20mm men var et H...... og få på 20mm:twisted: Det ble mye banning og fikk passelig vondt i fingrene:twisted:
    Vedlegg 104204
    Jeg byttet ut reiseradioen med mitt gamle komfeanlegg....er blitt noen år siden men funker greit
    Vedlegg 104205
    Jeg skal prøve å få en effektiv dag imorgen.

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag ble det isolering av frontvegg og ene knevegg....fikk også gipset frontveggen og lagt opp boks og rør til side surround.
    Det ble mest rydding og organisering av rot....jeg laget meg et bord til verktøy med hylle under til skruer osv. Jeg får ikke gjort noe når jeg trakker i rot:twisted:

Fikk også handlet litt på kveldingen....kjøpte nettopp et par RB-61 II av mori her på forumet. Disse skal brukes som bak-høyttalere.
    Da var allt av høyttalere og komponenter handlet inn....deilig:-D Det gjenstår lerret og 2stk american 3-seter.
    Stjernehimmelen er også på vei med DHL...gleder meg sykt

Imorgen blir det ventilasjon på andre siden og forhåpentlig en god del gipsing:-D

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk gjort litt i dag og
    Jeg var på fugger og kjøpte 3.5 kartong med silikon,håper det holder til første lag. De har lager rett bortenfor så jeg får handle direkte til hyggelige priser På andre laget gips blir det akryl.

Jeg fant ut at jeg ville flytte ventilasjonen så langt ut i kisten som mulig slik at jeg kan sette lydfeller på hver ventil dersom det skulle bli nødvendig.Nå har jeg ca.70cm fra ventilasjon til knevegg.
    Ventilasjonskaren min sier at det jeg har holder men jeg liker å være på den sikre siden. Tok en liten halvtime så var det gjort:-D

Fikk gipset rommet vel halvferdig takket være guttungen.

Vedlegg 104229
    Det er så deilig å se at det begynner å bli "kino" litt etter litt
    Vedlegg 104230
    Vedlegg 104231
    Gipsheis er kjekt å ha:-D
    Vedlegg 104232

I morgen er det på an igjen:-D

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    godt ungdommen kan hjelpe til! det liker vi skulle ønske farmin og var en kinobygger, da tror jeg det hadde vært meg som hadde bygga og ikke han 8)

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    godt ungdommen kan hjelpe til! det liker vi skulle ønske farmin og var en kinobygger, da tror jeg det hadde vært meg som hadde bygga og ikke han 8)
    Ja,det er greit med hjelp:-D Han liker seg ikke når det skal isoleres,da løper han over haug og hammer:-D
    Han gleder seg mest til gipsing og vegger er ferdig slik at vi kan begynne på stjernehimmel og ferdigstille rommet. Men han må lære seg at det er mye "kjedelig" arbeid som må gjøres først.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen mr.

Da skal Postmann Pat være på vei til Bergen med enda mer Klipsch til kinoen din

Ser meget bra ut dette her ! Supert rom, med smarte løsninger, og stjernehimmelen kommer virkelig til å sette den berømte prikken over i'en!

Missunder vikelig alle som har rom og ikke minst ståpåvilje til å gjennomføre noe så gjennomført.

Følger spent med på tråden videre.

Side 2 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •