Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt! - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 16 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 319
    Newcomer Captain Kirk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av regnep Vis post
    Har alltid vært noe skeptisk til aktiv 3D etter å ha sett dette på lcd tv'er men som du sier så er passiv 3D på kino alltid en viss skuffelse. Var en liten tur på hifi-klubben og testet hw50 og må si meg meget fornøyd med kvaliteten på 3D. Det eneste problemet er at jeg antageligvis er litt ømfintlig for flimmer og dette merket jeg i lyse scener.

Har selv ikke sett Epson tw9100 men har hørt at denne har dobbel lukker frekv og skal være uten merkbar flimmer. Skal vistnok også være meget god kvalitet på 3D'en. Hvordan går med med rumperisterne, lager de jordskjelv?

Rumperisterne har jeg ikke fått testet enda...jeg må finne ut av hvilken forsterker jeg skal bruke De er kanskje overflødige da subbene mine rister hele kinoen,hehe
    Det blir spennende å få de koblet opp, men har prioritert litt andre ting.

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matsijatsi Vis post
    Virkelig flott kino du har bygget deg, har nå lest igjennom hele tråden din, virkelig lærerikt
    Jeg beundrer deg denne stjernehimmelen og lurer på om du har noen tips som du lærte etter du bygget dette, da jeg selv tenker prøve få til en stjernehimmel i loftskinoen min med skråtak
    Takk for skryt og kjekt at du finner tråden lærerik
    Ang. tips om stjernehimmelen har jeg ikke noe spesiellt å tilføye det som er i tråden. Jeg hadde planlagt godt og møtte ikke på noen problemer.
    Hvis du skal bygge selv er det bare å spørre om hjelp når du trenger det.
    Eneste jeg kan komme på er at du må være VELDIG ryddig og organisert når du trekker fibrene. Jeg spesialbestillte ferdig fibre og det var jammen ikke lett å unngå floker. Jeg var utålmodig og begynte aleine og det ble et he#&%"#...når jeg fikk hjelp av guttungen gikk det greit
    Som sagt, det er bare å spørre

Intermediate matsijatsi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Captain Kirk Vis post
    Takk for skryt og kjekt at du finner tråden lærerik
    Ang. tips om stjernehimmelen har jeg ikke noe spesiellt å tilføye det som er i tråden. Jeg hadde planlagt godt og møtte ikke på noen problemer.
    Hvis du skal bygge selv er det bare å spørre om hjelp når du trenger det.
    Eneste jeg kan komme på er at du må være VELDIG ryddig og organisert når du trekker fibrene. Jeg spesialbestillte ferdig fibre og det var jammen ikke lett å unngå floker. Jeg var utålmodig og begynte aleine og det ble et he#&%"#...når jeg fikk hjelp av guttungen gikk det greit
    Som sagt, det er bare å spørre
    Skryt velfortjent

Angående spesialbestillingen din, hva var det du spesefikt bestilte som gjorde det spesial?
    Jeg har nesten identisk rom som deg, jeg har litt bredere og 1,5 meter kortere i dybden.

^_^
    Marantz SR7010 - Parasound HCA 2205-AT
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4
    2x SVS PC12-NSD DSP - HTPC-Kodi - JVC DLA-X500R - DreamScreen V4 ProCurve 114"

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått "støpt" dempeføtter til subbene.
    Kjøpte inn en tube med fugger seal all sort da den er litt fastere i fisken en silikon.

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_4070-medium-jpg

Jeg lagde meg en kjapp jigg og kappet opp 8 stk 40mm rør.

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_4071-medium-jpg

Her står de på en plastpose dusjet med zalovann

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_4073-medium-jpg

Da var de ferdig "støpt". Blir spennende å se om det går greit å få de løs fra røret...Må nok vente mange dager før de er tørket

Fikk endelig en liten pakke i dag som jeg har ventet på

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_4075-medium-jpg
    Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_4076-medium-jpg

Endelig har jeg fått meg ordentlig loddestasjon+varmluftspistol,så nå skal det loddes!!! Den loddebolten jeg hadde fra før var elendig!!
    Jeg har noen lure løsninger som jeg ikke har fått gjort ferdig fordi jeg har ventet på denne.
    Gleder meg til å teste den i morgen

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skryt velfortjent

Angående spesialbestillingen din, hva var det du spesefikt bestilte som gjorde det spesial?
    Jeg har nesten identisk rom som deg, jeg har litt bredere og 1,5 meter kortere i dybden.

^_^
    Det som var spesiellt var at jeg måtte ha 7.5meter lengde på fibrene da lyskilden måtte være på utsiden av kinorommet. De selges stort sett bare med 4meters lengde
    For meg var det UAKTUELLT å kjøpe spole å trekke dette selv. Mye greiere å bestille ferdig fiber-slynge med 3 tykkelser og det antallet jeg ønsket,fix ferdig

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som var spesiellt var at jeg måtte ha 7.5meter lengde på fibrene da lyskilden måtte være på utsiden av kinorommet. De selges stort sett bare med 4meters lengde
    For meg var det UAKTUELLT å kjøpe spole å trekke dette selv. Mye greiere å bestille ferdig fiber-slynge med 3 tykkelser og det antallet jeg ønsket,fix ferdig
    Aha, smart, ja jeg også må ha den på utsiden av rommet, sendte du bare mail så fikset de?
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, smart, ja jeg også må ha den på utsiden av rommet, sendte du bare mail så fikset de?
    Jepp,de lager det du måtte trenge

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott kino og råtøff tapet! Her får du mange flotte timer. Ser fibrene dine stikker litt ut av taket er dette av noen spesiell grunn eller av effekt messige grunner eller har du en spesiell type fiber?

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bakkelitt Vis post
    Flott kino og råtøff tapet! Her får du mange flotte timer. Ser fibrene dine stikker litt ut av taket er dette av noen spesiell grunn eller av effekt messige grunner eller har du en spesiell type fiber?
    Takk,takk

Jeg har tenkt å kutte de litt nærmere taket med glødetråd eller varm kniv. Da får de en "kule" i enden som gir bedre effekt. De skal ikke kuttes jevnt med taket.
    Selv slik de er nå er de ikke synlig i kinobelysning

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk,takk

Jeg har tenkt å kutte de litt nærmere taket med glødetråd eller varm kniv. Da får de en "kule" i enden som gir bedre effekt. De skal ikke kuttes jevnt med taket.
    Selv slik de er nå er de ikke synlig i kinobelysning
    Hva har du klippet de med nå foreløpig da for å få en fin tupp på de?

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva har du klippet de med nå foreløpig da for å få en fin tupp på de?
    Nå er de bare klippet med negleklipper

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat man lærer litt hver dag men er det ikke skummelt og ha glødetråd så nært taket?

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er de bare klippet med negleklipper
    Haha, den vakke dum :P
    men blir det ikke en slags egg på fibrene da?

Newcomer regnep sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slitan med ny loddestasjon. Den ser jo proff ut med alt tilbehøret. Har selv en Weller WD 1000 med 80 watt i spissen. Regner med du er dreven i bruk av flussmiddel og slikt. Alltid gøy med nytt verktøy.

Blir spennende å se hva du skal til med av prosjekter med loddebolten. Skulle du lure på noe så kan jeg kanskje bidra litt å svare på spørsmål angående lodding. Jeg er milspek sertifisert fra Jørstadmoen og er vel i over gjennomsnittet kritisk til mine egne loddinger.

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, den vakke dum :P
    men blir det ikke en slags egg på fibrene da?
    hvis jeg har forstått deg riktig.
    Det blir en skarp kant,ja. Derfor har jeg tenkt kutte de med varme slik at de får en "dråpeform" som gir bedre lys.

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis jeg har forstått deg riktig.
    Det blir en skarp kant,ja. Derfor har jeg tenkt kutte de med varme slik at de får en "dråpeform" som gir bedre lys.
    Hehe du forstod riktig ja, blir spenende og høre hvordan det går, husk bilder!

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bakkelitt Vis post
    Akkurat man lærer litt hver dag men er det ikke skummelt og ha glødetråd så nært taket?
    Nei,det går fint. scenemoltonen i taket er jo flammehemmende

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe du forstod riktig ja, blir spenende og høre hvordan det går, husk bilder!
    Alltid masse bilder,vettu Det gjør byggetrådene mye gøyere!

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av regnep Vis post
    Slitan med ny loddestasjon. Den ser jo proff ut med alt tilbehøret. Har selv en Weller WD 1000 med 80 watt i spissen. Regner med du er dreven i bruk av flussmiddel og slikt. Alltid gøy med nytt verktøy.

Blir spennende å se hva du skal til med av prosjekter med loddebolten. Skulle du lure på noe så kan jeg kanskje bidra litt å svare på spørsmål angående lodding. Jeg er milspek sertifisert fra Jørstadmoen og er vel i over gjennomsnittet kritisk til mine egne loddinger.
    Jeg er ikke særlig dreven i lodding men håper å bli det Tror og håper at det blir mye enklere å lodde med den nye da den gamle var et mareritt!!
    Jeg leste litt rundt ang. lodding og hvilken type tinn som var best å bruke, og kom fram til at 0.8mm tinn med rosin kjerne var det beste valget....Har jeg forstått rett
    Kom gjerne med noen nybegynnertips da det er det jeg er
    Siden du har ordentlig peiling kan jeg ikke si at jeg gleder meg til å legge ut bilder av loddingene mine,GRØSS

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom gjerne med noen nybegynnertips da det er det jeg er
    Jeg har bare ett til det med lodding: Unngå blyfritt om du kan!

Seriøst. Jeg jobber med elektronikk til daglig og har lenge ansett meg selv som en habil lodder. Men etter det blyfrie loddetinnet kom, kan jeg ikke lodde lengre! Det flyter så utrolig mye dårligere slik at man må være nøye med forvarming, flussmiddel, riktig temperatur på bolten, etc. Jeg loddet noen HT kabler med blyholdig loddetinn her for noen dager siden, og wow! det er jo bare så mye enklere.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Side 15 av 16 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •