Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt! - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 16 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 319
    Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Captain Kirk Vis post
    Glemte en liten ting....oppgraderingsspøkelset har meldt sin ankomst Jeg ser meg nødt til å oppgradere senteren min da den blir litt liten i forhold til resten. Den var noe av det første jeg kjøpte når kinoen fortsatt skulle holdes på et normalt nivå og et ¨beskjedent¨ budsjett...det gikk jo IKKE!!!
    Så er det noen der ute som vet om en RC-64 mk II til salgs så gi en lyd
    Er ikke ofte en ser RC-64 II til salgs i bergensområdet, men det går jo an å håpe. Du får ikke min i allefall, selv om den har vert nedpakket i to år snart.

Ufattelig bra jobb med subbene forresten. Det var artig lesing og godt dokumentert med bilder.

Newcomer Captain Kirk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle Vis post
    Er ikke ofte en ser RC-64 II til salgs i bergensområdet, men det går jo an å håpe. Du får ikke min i allefall, selv om den har vert nedpakket i to år snart.

Ufattelig bra jobb med subbene forresten. Det var artig lesing og godt dokumentert med bilder.
    Takk for det

Det er lov å håpe vettu

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var granittplatene til subbene ankommet

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_4049-medium-jpg
    Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_4050-medium-jpg

Det var noen tykke, tunge skiver
    Det er nydelig farge og finish på de...fargen er noe mørkere en det framkommer på bildene.
    Nå må jeg bare bestille meg polering og assorterte diamantslipe pads/rondeller til å ta kanten rundt,så skal dette bli meget bra
    Gleder meg til å slipe og polere...det er kjekt å lære nye ting.

Jeg var så fornøyd med platene at jeg like godt bestillte til resten av høyttalerene i kinoen...Skal det være,så skal det være

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert Er det lov å spørre hva granitten kom på til slutt?

Intermediate MorJohan sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virkelig stilig!

Newcomer regnep sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Råflotte steiner. De bør klare å holde sonosene stødig. Fikk du min lille pm?

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Lekkert Er det lov å spørre hva granitten kom på til slutt?
    Prisen jeg har fått er noe spesiell, men det blir jo litt penger Jeg sparer jo litt på at har verktøyet og polerer sidene selv.... Tør ikke tenke på hva full pris på kuttede og polerte plater til alle høyttalerene er.....vi snakker nok MANGE tusen Jeg kan spørre hva vanlig pris på dette ville vært.

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av regnep Vis post
    Råflotte steiner. De bør klare å holde sonosene stødig. Fikk du min lille pm?
    Takk
    Fikk pm...Jeg har sett den på finn, takk for tipset. Har hatt noen utlegg nå,men ligger den der når jeg har penger får jeg se hva han er villig til å selge den for
    Sist endret av Captain Kirk; 10-25-2013 kl 00:42

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et spm ang. rumperister forsterker.
    Jeg har jo 1stk earthquake mini og 1stk earthquake 10.0 på hver seterad og 1stk http://www.reckhorn.com/media/Freque...g-von-vorn.jpg
    Kjøpt av Akto her på forumet.

Det jeg lurer på og trenger hjelp til er hvilken forsterker jeg trenger og hvordan dette skal kobles???? Håper noen kan hjelpe!! Helst ikke noe dyr forsterker

Det hadde vært veldig kjekt om jeg kunne endret trådtittel og kanskje fått flere svar på dette

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått granitten under subbene da jeg ikke klarer å vente til jeg får polerings padsene og ble virkelig overrasket... Det var natt og dag med tanke på vibrasjon og støy Jeg satte på film på -8db som er jo er ganske høyt og gikk i garasjen for å sjekket støyen....det ristet og støyet FÆLT
    Jeg satte platene under subbene og gikk ned i garasjen igjen og jammen var ikke all støy borte og nesten all vibrasjon Dette var uten dempeføtter da jeg ikke har fått tid til å lage de, så når de er på plass blir jeg nok kvitt resten
    Jeg merket også en drastisk forbedring av vibrasjonen i kinogulvet, så granitten har "virket" over all forventning!!!
    Jeg kan trygt anbefale dette til andre som har lignende problem

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal gå fint å bytte trådtittel nå. Tøm cache og prøv igjen.

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen Vis post
    Det skal gå fint å bytte trådtittel nå. Tøm cache og prøv igjen.
    NICE
    Takker for tips! Hadde nesten gitt opp håpet.

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten oppdatering.
    I dag har jeg endelig fått gjort det jeg gruet meg mest til.....ISOLERE ventilasjonsrørene i kneveggen Det er varmt,trangt og klør noe JÆ#&"#!!!!
    Jeg måtte få ferdig ventilasjonen da guttungen skulle ha halloween fest med 8 venner slik at de ikke omkom
    Ellers regner jeg med å få resten av granitten i morgen. Skal lage en post om poleringen av granitten til de som skull være interessert. Blir spennende å se hvordan det går.

Happy halloween til de som måtte bry seg!!

Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du brukte åndedrettsvern. Typisk meg å gjøre noe raske endringer på loftet og fylle lungene med herlig rockwool (gode minner fra kabeltrekking frem til parabol).

Ble festen en suksess? Her i Bergen Vest var det 20 unger som trosset været og våget seg fram til døren vår, prydet med skrikende skjellet og blinkende øyne. Syke mengder snop vår datter sanket, og det er ikke nyttårsaften en gang.

Gledelig allehelgensaften.

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du brukte åndedrettsvern. Typisk meg å gjøre noe raske endringer på loftet og fylle lungene med herlig rockwool (gode minner fra kabeltrekking frem til parabol).

Ble festen en suksess? Her i Bergen Vest var det 20 unger som trosset været og våget seg fram til døren vår, prydet med skrikende skjellet og blinkende øyne. Syke mengder snop vår datter sanket, og det er ikke nyttårsaften en gang.

Gledelig allehelgensaften.
    Jeg orket ikke maske,får åndenød av den når jeg svetter og kaver

Festen er ikke helt over enda, de er snart ferdig med andre skrekkfilmen.
    De koser seg stort med høy lyd,poppcorn,brus og 2 svære bøtter med smågodt fra euroen
    Kjenner at jeg stresser litt med 8 stk ungdomer i kinoen til far,men det går vel forhåpentligvis greit

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag fikk jeg endelig koblet til 3D emitteren.
    Jeg har gått og klødd meg i hode på hvordan jeg skulle løse dette med å skjule ledningen ...Etter dager med fundering og stress fant jeg plutselig ut at jeg hadde jo trukket 16mm k-rør fra projector til bak lerretet Av og til lurer jeg litt på meg selv..tidlig dement
    ...Så da var det jo bare å sette i gang.

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_4053-medium-jpg

Jeg har fortsatt endel igjen av de 305meterne med Cat6 kabel og de 1000 RJ45 kontaktene
    Kinoen sluker lys,så det er vanskelig å få godt arbeidslys...500watts sol blir akkurat som et stearinlys

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_4054-medium-jpg

Her kommer k-røret ut
    .
    Jeg håpet at det skulle være grei skuring og få dette på plass men det var en SOLID kontakt og masse ledning på emitteren
    Så da var det 2 alternativ, "klosse" ut festene til rammen slik at ledningen kunne henge bak, eller rett og slett borre inn en tabbeboks som kontakt og ledning kunne ligge i. Å klosse ut fant jeg ut at ville bli stygt så jeg valgte tabbeboks. For å bevare lydisoleringen fyllte jeg MENGDER med silikon bak og i alle hull.

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_4063-medium-jpg

Kabelen inn i projector ble trukket med samme strømpe som høyttalerkablene. Synes det ble ganske nice

Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_4064-medium-jpg
    Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt!-img_4066-medium-jpg

Her er emitter og lerret kommet på plass og jeg synes det ble riktig så pent og minimalt sjenerende Det fineste hadde vært å hatt den på pj men det funket dårlig
    Nå funket 3D kinirkefritt og ingen av brillene "fallt ut"
    Det var allt jeg fikk gjort i dag....senere blir det film;-)

Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke alltid lett å holde orden på alt av installasjon, spesielt når vegger og tak er lukket. Bra du fant ut av trekkerøret og den kabelstrømpen er riktig lekker med proft utseende.

Digger tapeten din, den er råflott. Håper 3D'en står til forventningene.

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke alltid lett å holde orden på alt av installasjon, spesielt når vegger og tak er lukket. Bra du fant ut av trekkerøret og den kabelstrømpen er riktig lekker med proft utseende.

Digger tapeten din, den er råflott. Håper 3D'en står til forventningene.
    Takk Tapeten var det min kone som fant Jeg hadde egentlig tenkt å bruke samme som Bef har (Akoya)..

Jeg har aldri vært noe fan av 3D og blitt skuffet hver gang jeg har sett 3D på kino.

Jeg kjøpte Hw30 hovedsaklig pga. at den var så god på 2D og tok 3D biten som en bonus, da 3D aldri har vært min greie!
    Jeg vurderte også JVC X30 men den var visst dårlig på 3D.
    Jeg satt på Avatar i 3D for å sjekke og ble mektig imponert...mye bedre enn på kino,noe jeg ikke hadde forventet
    Så 3D´en er jeg faktisk ganske fornøyd med. Det er jo litt crosstalk, men til prisen jeg betalte har jeg ingenting å klage på Ungene synes det var helt rått også, så det blir nok fler 3D filmer fremover.

Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har alltid vært noe skeptisk til aktiv 3D etter å ha sett dette på lcd tv'er men som du sier så er passiv 3D på kino alltid en viss skuffelse. Var en liten tur på hifi-klubben og testet hw50 og må si meg meget fornøyd med kvaliteten på 3D. Det eneste problemet er at jeg antageligvis er litt ømfintlig for flimmer og dette merket jeg i lyse scener.

Har selv ikke sett Epson tw9100 men har hørt at denne har dobbel lukker frekv og skal være uten merkbar flimmer. Skal vistnok også være meget god kvalitet på 3D'en. Hvordan går med med rumperisterne, lager de jordskjelv?

Intermediate matsijatsi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virkelig flott kino du har bygget deg, har nå lest igjennom hele tråden din, virkelig lærerikt
    Jeg beundrer deg denne stjernehimmelen og lurer på om du har noen tips som du lærte etter du bygget dette, da jeg selv tenker prøve få til en stjernehimmel i loftskinoen min med skråtak

Side 14 av 16 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •