Garasjelofts Kino.KINOROM 99% FERDIG. Fremgang og litt nytt! - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 16 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 319
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    De ble da virkelig flotte!!
    Bra jobba ;-)

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble to stk kjempefine Sonosubber, du kan virkelig være stolt nå! Håper de står til forventningene. Og sist men ikke minst, en fin og tydelig forklart byggeprosess ble det også av dette, til inspirasjon for mange som ønsker å bygge seg noe tilsvarende!

Newcomer Captain Kirk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for skryt og hyggelige kommentarer Kjekt at dere liker tråden og finner den interessang og informativ,det gjør det kjekt å poste

Jeg har fått testet de i dag og gud hjelpe meg for en bass!!!! Det er så ille at både motor og skinnesystem til garasjeportene bråker og vibrerer noe forferdelig...hele garasjen rister faktisk!
    I morgen må jeg nok et tur bort i gaten til sætre stein og spørre om de ikke har 2stk granittplater til meg,jeg skulle også hatt meg noen spikes.

Har prøvd meg litt på DSPen på inukene mine men tror nok jeg må lese meg opp litt, for DETTE forstod jeg ikke mye av
    Hvis noen av dere bor i Bergen og har god peiling på lyd og innstillinger,tar jeg gjerne imot besøk og hjelp!

Prøvde også å koble til XPA-5 til center og bi-amping av frontene men fikk bare lyd 1sekund hver gang jeg slo den på, så gikk den i protect(blinkende røde lys)...Noe jeg har gjort galt??
    Sist endret av Captain Kirk; 10-21-2013 kl 11:35

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så veldig bra ut. Spent på å høre hvordan de låter på film når du får brukt de litt. Mulig et prosjekt jeg kan tenke meg å 'kopiere' hvis det ikke holder med SVS'n min.

Active
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Captain Kirk Vis post
    Prøvde også å koble til XPA-5 til center og bi-amping av frontene men fikk bare lyd 1sekund hver gang jeg slo den på, så gikk den i protect(blinkende røde lys)...Noe jeg har gjort galt??
    Hvis du kjører kun en kanal per front-HT (koble fra den ene "bi-amp"-koblingen) fungerer det da?
    "Eneste" grunnen til at XPA'en skal gå i beskyttelsesmodus er om den ser en kortslutning, kan frontene dine bi-ampes / fjernet eventuell terminalbro mellom inngangene på HT?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I morgen må jeg nok et tur bort i gaten til sætre stein og spørre om de ikke har 2stk granittplater til meg,jeg skulle også hatt meg noen spikes.
    Slett ikke sikkert at det er spikes du skal bruke. På sementgulv med teppe fungerer spikes relativt greit, men på et garasjeloft med bjelkelag og tregulv (hvis jeg ikke tar feil da) bør du absolutt prøve kansellering av vibrasjoner med gummiføtter. Jeg testet dette på mine høyttalere og subber, og kommer ikke til å gå tilbake til spikes. Har bare brukt forskjellige størrelser av dørstopperklosser laget av gummi. Link: http://avforum.no/forum/showthread.p...=1#post1965558

Les også denne, som gir begrunnelsen for at gummi er bedre enn spikes: http://www.hifisentralen.no/forumet/...fa-tter-9.html

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbeltpost...

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Halair Vis post
    Hvis du kjører kun en kanal per front-HT (koble fra den ene "bi-amp"-koblingen) fungerer det da?
    "Eneste" grunnen til at XPA'en skal gå i beskyttelsesmodus er om den ser en kortslutning, kan frontene dine bi-ampes / fjernet eventuell terminalbro mellom inngangene på HT?
    Jeg har prøvd allt mulig og har selvfølgelig tatt terminalboen av
    Har lest litt rundt og en mulig årsak kan være at rca kablene sitter noe løst eller at det kommer ett lite spenningsfall når "lyden starter" ...jeg får prøve litt videre.
    Takker uansett for hjelp

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    Slett ikke sikkert at det er spikes du skal bruke. På sementgulv med teppe fungerer spikes relativt greit, men på et garasjeloft med bjelkelag og tregulv (hvis jeg ikke tar feil da) bør du absolutt prøve kansellering av vibrasjoner med gummiføtter. Jeg testet dette på mine høyttalere og subber, og kommer ikke til å gå tilbake til spikes. Har bare brukt forskjellige størrelser av dørstopperklosser laget av gummi. Link: http://avforum.no/forum/showthread.p...=1#post1965558

Les også denne, som gir begrunnelsen for at gummi er bedre enn spikes: http://www.hifisentralen.no/forumet/...fa-tter-9.html
    Hmmm,jeg har lest mye av det samme så kanskje jeg skal lage flere av silikondemperene mine som jeg har stor tro på Tror jeg skal fylle et 30mm avløpsrør med sort silikon og skjære meg noen skiver Disse vil da bli nesten usylige under subbene.

Jeg var innom verkstedet til en lokal steinlevrandør i dag og snakket med en særdeles hyggelig produksjonssjef som over helgen skal frese ut 2stk runde plater til meg i helt sort granitt De blir 54cm i diameter og vel 3cm tykke. Jeg valgte å spandere litt fler kroner for å få de runde,da jeg synes det blir finest. Disse sammen med "silikonføtter" eller gummiføtter bør vel bli bra tror jeg!?
    I tillegg får jeg kapp fra utskjæringer til vasker i benkeplater. Dette tenkte jeg å ha under fronter,bak og senter...da blir det litt helhet og gjennomført

Takker igjen for alle råd og hjelp
    Sist endret av Captain Kirk; 10-18-2013 kl 14:11

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blosti Vis post
    Dette så veldig bra ut. Spent på å høre hvordan de låter på film når du får brukt de litt. Mulig et prosjekt jeg kan tenke meg å 'kopiere' hvis det ikke holder med SVS'n min.
    Jeg kan bare si så mye at de er helt sinnsyke til film, det er så mye trøkk at jeg har ikke hørt maken. Det kjennes fysisk langt inn i kroppen og filmer fikk plutselig en helt ny dimensjon...jeg har sett litt på The avengers og Pacific rim i 1080p dts og film har aldri vært gøyere.
    Subbene har virkelig imponert meg og svarer til langt over forventningene.
    Jeg er ingen Hifi freak og har ikke hørt så veldig mye forskjellig, men jeg har en kamerat som har en svs pc-13 ultra og i min mening kan de ikke sammenlignes.
    Har du lyst til å "kopiere" så kan jeg anbefale det på det varmeste og trenger du råd/hjelp er det bare å gi en lyd!
    Sist endret av Captain Kirk; 10-17-2013 kl 23:53

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm,jeg har lest mye av det samme så kanskje jeg skal lage flere av silikondemperene mine som jeg har stor tro på Tror jeg skal fylle et 30mm avløpsrør med sort silikon og skjære meg noen skiver Disse vil da bli nesten usylige under subbene.
    Det der høres ut som en bra ide. Hvis ikke silikonen sprekker under belastningen kan du sikkert få til veldig bra dempere på denne måten!

Jeg var innom verkstedet til en steinlevrandør borti gaten i dag og snakket med en særdeles hyggelig produksjonssjef som over helgen skal frese ut 2stk runde plater til meg i helt sort granitt De blir 54cm i diameter og vel 3cm tykke. Jeg valgte å spandere litt fler kroner for å få de runde,da jeg synes det blir finest. Disse sammen med "silikonføtter" eller gummiføtter bør vel bli bra tror jeg!?
    I tillegg får jeg kapp fra utskjæringer til vasker i benkeplater. Dette tenkte jeg å ha under fronter,bak og senter...da blir det litt helhet og gjennomført

Takker igjen for alle råd og hjelp
    Det blir garantert rått med sort granitt. Regner med at du får platene til en grei pris, for spesialsaget granitt er vanligvis rådyrt!

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    Det der høres ut som en bra ide. Hvis ikke silikonen sprekker under belastningen kan du sikkert få til veldig bra dempere på denne måten!

Det blir garantert rått med sort granitt. Regner med at du får platene til en grei pris, for spesialsaget granitt er vanligvis rådyrt!
    Prisen er heldigvis grei Det er utrolig hva man kan få til bare man er hyggelig og tør å spørre
    Jeg tror og det blir kjempetøft og det gir samtidig en litt eksklusiv "look" noe som alltid er hyggelig. Jeg håper også at det kan gi et løft lydmessig og ikke minst hjelpe godt på vibrasjonen/støyen!?
    Gleder meg til å få de i hus
    Sist endret av Captain Kirk; 10-18-2013 kl 14:10

Intermediate MorJohan sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ingen Hifi freak og har ikke hørt så veldig mye forskjellig, men jeg har en kamerat som har en svs pc-13 ultra og i min mening kan de ikke sammenlignes.
    Har du lyst til å "kopiere" så kan jeg anbefale det på det varmeste og trenger du råd/hjelp er det bare å gi en lyd!
    Dette ser virkelig spennende ut,- og takker for utmerket dokumentasjon med bilder!

Har du mulighet ved tid og lei til å sette opp en "utstyrsliste" for subbene? Gjerne også med veiledende priser.
    En PC-13 Ultra er for meg en uoverkommelig drøm, men dersom dine kreasjoner gir like bra eller (som jeg forstår) bedre resultat,- så er muligens DIY veien å gå!

Kos deg i en strøken kino, og sjekk garasje og reisverk etter hver seanse!
    Litt dritt om loftskinoen plutselig ligger på bakkeplan....

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MorJohan Vis post
    Dette ser virkelig spennende ut,- og takker for utmerket dokumentasjon med bilder!

Har du mulighet ved tid og lei til å sette opp en "utstyrsliste" for subbene? Gjerne også med veiledende priser.
    En PC-13 Ultra er for meg en uoverkommelig drøm, men dersom dine kreasjoner gir like bra eller (som jeg forstår) bedre resultat,- så er muligens DIY veien å gå!

Kos deg i en strøken kino, og sjekk garasje og reisverk etter hver seanse!
    Litt dritt om loftskinoen plutselig ligger på bakkeplan....

Takker

Garasjen henger heldigvis fortsatt sammen
    Subbene blir jeg bare mer og mer fornøyd med. Jeg har hatt besøk av kameraten min som har pc-13 og min svoger som har pb-13 ultra og de var IMPONERT både av utseende og ytelse Jeg så white house down 1080p dts med en kamerat på fredag og fikk melding av naboen der han spurte om ikke jeg kunne skru ned subbene mine litt, da moren ikke fikk sove

Her er en ca. liste på ting du trenger og pris.

Jeg har brukt...

• Støperør 50cm diameter 3m lengde kjøpt på maxbo teknikk for 900,-

• 6" aeroport bassporter 4stk for 300,-. Koster 300,- for 2 stk men jeg fikk en god pris.

• 6" avløpsrør fikk jeg av en rørlegger. Ca. pris blir vel en 5-600,- ,tror de selges kun i 4-5 meters lengder. jeg har MASSE igjen

• Pu-lim og monteringslim ca 200,-

• Biltema høyttalerteppe 109,-

http://www.ebay.com/itm/XLR-3-PIN-MA...item565843a842
    Jeg kjøpte 4stk av hver og det kom på ca.100,-

• Jeg malte de med jotun supreme finish sort. Super maling som er helt matt og dekker godt. Den fikk jeg gratis da min svoger er selger hos jotun.

Disse er jeg superfornøyd med og har en utrolig god DSP...de bråker noe grusomt men for meg er ikke det et problem. Støyen fikser du lett ved å bytte til en noctua vifte som kjøpes hos komlett for 180kr

• Til propper har jeg brukt 22mm kryssfiner som jeg hadde liggende,her vet jeg ikke pris.

Mine havnet på 5-5500,- stk,så bruker du litt tid på å finne gode tilbud her inne på forumet og på finn.no så burde du havne på ca. det samme. Det blir uansett MYYYYE billigere enn Pc-13 ultra.

Av verktøy trenger du nesten bare en overfres og noen fresejern.Dette får du på biltema for rundt 500lappen.

Håper dette var til hjelp og lurer du på noe så bare spør

Intermediate MorJohan sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper dette var til hjelp og lurer du på noe så bare spør
    SUPERT! Tusen takk for svar!

Subbene virker utrolig spennende, og også til en svært overkommelig pris kontra PC-13 Ultra.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende jobb med å bygge subber. Veldig bra forklart.
    Det kan jo virke på postene dine at de fungerer bra også. Veldig moro lesing.

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall Vis post
    Imponerende jobb med å bygge subber. Veldig bra forklart.
    Det kan jo virke på postene dine at de fungerer bra også. Veldig moro lesing.
    Takk skal du ha
    Ja,subbene gjør jobben sin. Hadde vært artig og hørt tårnene dine

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har det vært litt kobling og styring,spes med XPA-5. Jeg får ikke bi-ampet frontene..jeg tror det må være kablene. Jeg har 1 rca til 2 rca. Den går ikke i protect hvis jeg bare bruker 3 av kanalene og den ene rca pluggen fra splittene.
    Jeg får bare prøve med andre kabler...Det er herlig med penger ut vinduet
    Jeg hadde også en voldsom brumming i ene subben og styrte fælt før jeg fant ut at jeg hadde brukt pc strømkabelen i forsterkeren og omvendt. pc kabelen var hvertfall IKKE skjermet!
    Nå venter jeg på granitten til subbene og i morgen blir det ¨støping¨ av silikonføtter.
    Tenker og at jeg må kjøpe eller bygge meg noen bassfeller i alle hjørnene. Hva er best auralex hjørnefeller eller DIY

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte en liten ting....oppgraderingsspøkelset har meldt sin ankomst Jeg ser meg nødt til å oppgradere senteren min da den blir litt liten i forhold til resten. Den var noe av det første jeg kjøpte når kinoen fortsatt skulle holdes på et normalt nivå og et ¨beskjedent¨ budsjett...det gikk jo IKKE!!!
    Så er det noen der ute som vet om en RC-64 mk II til salgs så gi en lyd

Side 13 av 16 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •