Tores Byggetråd - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 139
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei begynner og tenke litt på akustikk i kinorommet, synes det er litt klang i rommet å dette har jeg lyst til å fjerne surfet litt på nettet å har funnet disse http://www.avshop.no/PartDetail.aspx...06882;c:100178 er det noen som har erfaring med disse? disse ser jo best ut uten tvil (synes jeg)

For meg er det litt viktig at der ser fint ut og ikke bare funksjonelt

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at de ser fine ut. Men det er jo ikke sikkert at det er dette du trenger. Og prisen var jo helt pervers, 6000,- for ti stykker! Kanskje du heller burde lage noen rammer til akustikkplater (absorbenter) som du kan henge opp på førsterefleksjonene foran sweetspot på vegger og i tak? Klangen kan også dempes litt med å bruke et tykt teppe mellom lytteposisjon og høyttalere.
    Diffusorer er som regel best lengre bak i rommet. Den typen du lurer på har vel også litt demping bak treplatene. Har ikke prøvd dem selv, så jeg kan ikke si så mye mer om virkemåten. Men dyrt var det...
    Sist endret av Hunsbedt; 12-18-2013 kl 23:28

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har teppe på gulvet og molton i taket som er litt dempende, veggene og kassen er av glatte flater som reflekterer litt lyd som jeg vil fjerne. jeg får ikke hengt noe i taket grunnet stjenehimmelen så jeg er egentlig på jakt etter noe som tar seg litt fint ut på veggene 6000 er stiv pris ja ingen tvil om det, men jeg kan ta noen bilder å vise hvordan jeg hadde sett dette for meg. Blir kanskje litt lettere og hjelpe og da

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik er det jeg ser for meg "ca" å legge opp akustik platne, dette er bare noe jeg ser for meg å det kommer an på hvilken type jeg kommer til å bruke.

Om jeg går for disse som er veldig dyre så får jeg ikke hengt disse på veggen med tv/lerret grunnet disse bygger ut 15 cm og jeg har bare 7 cm å gå på før lerretet tar borti. http://www.avshop.no/PartDetail.aspx...06882;c:100178

Ellers så tenker jeg på å lage noe tøft med denne typen absorpsjonsplater som er mye billigere, denne kan jeg bruke på alle vegger uten at jeg trenger å ta hensyn til noe.http://www.avshop.no/PartDetail.aspx...17690;c:100178

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har funnet bluray spilleren jeg skal ha som er Oppo DBP-103D http://www.nobleman.no/products/oppo-bdp103d jeg se denne har en 7.1 SACD lyd utgang er det mye forskjell på å bruke denne utgagnen kontra Hdmi? Leter etter en plass jeg kan få kjøpt en 7.1 SACD http://www.ramelectronics.net/product.aspx?zpid=3032 kabel i Norge noen som vet hvor man kan kjøpe en slik?

Om det ikke er noen vits å bruke denne lydutgangen så kommer jeg bare til å bruke Hdmi.

Newcomer regnep sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg har googlet rett så er det ren analog lyd som går i hver kanal. Ser for meg at dette blir mye spagetti men i utganspunktet støtter sacd kablene samme lydformat som HDMI. Da er det opp til deg om du ønsker å bruke oppo da-konverter via sacd kable eller NAD da-konverter via HDMI. (antar det er en NAD receiver jeg ser på bilde 2 i post 104.)

Selv liker jeg HDMI siden jeg slipper alle de ekstra kablene og er garantert god signalføring.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er en Nad 757, Jeg ønsker mest mulig ut av Oppo spilleren er litt derfor jeg kjøper en så dyr spiller. Men om det ikke har noe å bety for lyd/bilde kvaliteten så går jeg for Hdmi.

Litt surt hvis Nad konverteren gjør lyden/bilde dårligere enn det som sendes ut fra bluray spilleren. Kan ikke tenke meg at dette blir et problem?

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker vicoustic cinema premium round selv, og de hjalp veldig. Men synes prisen var vel stiv. Hi-Fi Klubben selger samme 10pack til 5498,- inkl frakt til butikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virket ganske greie disse. Ser de ligger på 4800 på avshop men dette er for 8 stk ikke 10 så vi ender ca på samme pris om de hadde vert 10 pk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens!

Har vert litt rolig nå i det siste grunnet sparing å vente med å kjøpe bluray spiller og projektor, hadde håpet det var endringer i pris på projektor etter nyttår men har ikke sett noe til dette enda, så jeg reiser kanskje utenlands for å kjøpe projektoren 6000 billigere med moms+ jeg får en ferie

Det siste nye fra kinoen er at forsterkeren min som lever sitt eget liv (skrudde opp lyden på bånn gass av seg selv) ikke er i orden etter sist innlevering som endte med en software oppdatering som skulle fikse problemet. Det viser seg at problemet ikke ligger i softwaren men på et av styrings kortene. Heldigvis å ble ikke noen av høyttalerne ødelagt.

Kommer med ny oppdateringer etter litt mer utstyr er i hus

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er projektor bestilt, denne kommer i slutten av neste uke (ifølge e-bay) i midlertid holder jeg på og forberede resten av utstyret på ankomsten. jeg har noen rynker nede i hvert hjørne på leretet som jeg ikke får vekk. Er det noen som har noen gode tips på fjerning minimering av disse? Har tenkt litt om det er mulig med en litt stiv tape på baksiden eller noe.

Det går en stramme tråd langs hver side av lerretet som kan strammes/slakkes for og få vekk rynker men dette fungerer ikke.

Takker for alle tips på forhånd.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bakkelitt Vis post
    jeg har funnet bluray spilleren jeg skal ha som er Oppo DBP-103D http://www.nobleman.no/products/oppo-bdp103d jeg se denne har en 7.1 SACD lyd utgang er det mye forskjell på å bruke denne utgagnen kontra Hdmi? Leter etter en plass jeg kan få kjøpt en 7.1 SACD http://www.ramelectronics.net/product.aspx?zpid=3032 kabel i Norge noen som vet hvor man kan kjøpe en slik?

Om det ikke er noen vits å bruke denne lydutgangen så kommer jeg bare til å bruke Hdmi.
    Har en oppo 103d selv, og for øyeblikket har jeg kun brukt HDMI, med HDMI så kan vel f.eks DSD lyd sporet i SACD'r bitstreames direkte til receivern om den støtter det, eller så vil den konvertere til standard PCM og sende det, uansett så merker jeg godt forskjell på en SACD og en vanlig CD, for ikke snakke om spotify

Kort sagt så kommer vel dette mest ann på receivern, og hvor mye du stole på DAC'n i den, eller om du vil benytte dac'n i oppo'n.
    Største grunnen til at jeg ikke har prøvd de analoge utgangene fra oppo'n er at jeg har nå et 5m kabel strekk fra den til receivern, ikke en kabel salat jeg hadde ønsket og legge til og det er veldig kurant og ikke måtte løpe inn på kontoret for og bytte disc
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Har en oppo 103d selv, og for øyeblikket har jeg kun brukt HDMI, med HDMI så kan vel f.eks DSD lyd sporet i SACD'r bitstreames direkte til receivern om den støtter det, eller så vil den konvertere til standard PCM og sende det, uansett så merker jeg godt forskjell på en SACD og en vanlig CD, for ikke snakke om spotify

Kort sagt så kommer vel dette mest ann på receivern, og hvor mye du stole på DAC'n i den, eller om du vil benytte dac'n i oppo'n.
    Største grunnen til at jeg ikke har prøvd de analoge utgangene fra oppo'n er at jeg har nå et 5m kabel strekk fra den til receivern, ikke en kabel salat jeg hadde ønsket og legge til og det er veldig kurant og ikke måtte løpe inn på kontoret for og bytte disc

Takk for svar. Jeg kommer nokk til og gå for sacd, jeg har alt av utstyr på en plass så det blir ikke noe nye jobb og sette opp.

Tror dacen i Oppoen er bedre enn den i Receivern men kommer til å teste litt forskjellig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er projektor bestilt, denne kommer i slutten av neste uke (ifølge e-bay) i midlertid holder jeg på og forberede resten av utstyret på ankomsten. jeg har noen rynker nede i hvert hjørne på leretet som jeg ikke får vekk. Er det noen som har noen gode tips på fjerning minimering av disse? Har tenkt litt om det er mulig med en litt stiv tape på baksiden eller noe.

Det går en stramme tråd langs hver side av lerretet som kan strammes/slakkes for og få vekk rynker men dette fungerer ikke.

Takker for alle tips på forhånd.
    Ingen som hadde noen jeger triks på rynkene mine?

Newcomer ThomasOslo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme type "rynker" selv (på lerretet altså) :-)
    Tar også gjerne imot tips på hvordan bli kvitt dem.

Tab tension lerret...Dreamscreen

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Jeg kommer nokk til og gå for sacd, jeg har alt av utstyr på en plass så det blir ikke noe nye jobb og sette opp.

Tror dacen i Oppoen er bedre enn den i Receivern men kommer til å teste litt forskjellig.
    Mener receivern min har rykte på seg for og ha god dac, men det bør de vel ha med topp sjiktet receiver
    Er fullt mulig at jeg også tester de analoge utgangene engang, men akkurat nå så har jeg plassert oppo'n under sentern med et 5m kabel strekk til receiver så er selvsagt enklest og bare kjøre HDMI, har ikke fått meg mange SACD'er enda men begynt faktiskt og kjøpe noen nå fra amazon,

f.eks dire straights money for nothing høres bra ut fra spotify så er SACD utgaven av samme som om det tas et lokk av hele anlegget.
    Og det er mange sacd'er som ikke koster så mye mer enn vanlig cd.
    Uansett universal spiller er digg, bare sette inn plata og trykke play uansett format :-)

Sitat Opprinnelig postet av ThomasOslo Vis post
    Har samme type "rynker" selv (på lerretet altså) :-)
    Tar også gjerne imot tips på hvordan bli kvitt dem.

Tab tension lerret...Dreamscreen
    Har ormtrent de samme rynkene selv :-( (dreamscreen tab-tension) det har forsåvidt ikke blitt noe verre over tid og de rynkene jeg hadde på det forrige lerretet var heldekkende og så dype at de skapte fokus variasjoner så det er mye bedre enn det var, er kanskje bare meg men synes også de retter seg litt ut etter noen minutter fra nedrulling.
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har kontaktet selger angående dette problemet? Virker som en gjentakende feil dette.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste en tråd jeg ikke finner igjen om noe tilsvarende men da på rammelerret hvor gorm foreslo lett varme behandling i området med hårføner.

Jeg er selv litt skeptiskt til og teste dette selv, men jeg synes også at problemet forsvinner så fort jeg starter film.
    Denon AVR-4520 CI

Newcomer ThomasOslo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv prøvd "hårføner-trikset" uten at det ble bedre.
    Mulig det ikke ble varmt nok,men...

Noe vits i å stramme trådene på noen måte?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd og stramme og slakke på trådene uten at dette hjelper. har tenkt på varme behehandling men jeg viste ikke om lerretene krymper med varme eller strekker seg.

Om det ikke er merkbart når jeg ser film så tror eg jeg ikke gjør noe med det

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •