Tores Byggetråd - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 139
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Var og tok noen bilder av oversiden av stjernehimmelen før jeg lukker igjen. Må si det er nesten like flott og spektakulært på oversiden

Beklager litt dårlig kvalitet med bildene er tatt med iphone gjennom et ventilasjons hull.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig, har ikke sett stjernehimmel fra den vinkelen før. Drar litt kjensel på designet rundt stjernehimmelen Det ble veldig fint.

Det ble også bra med teppet ditt!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker:grin: er mange flotte ider og hente på dette forumet må bruke de flotte tips og triksene man kan finne.:grin:

Takker for komplimeter.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noe sier meg at dette ligner veeldig på Hunsbedt sin kino ja! :grin: vet nøyaktig hvordan den stjernehimmelen er etter jeg besøkte hunsbedt, rett og slett nydelig! :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som bildene viser så er det ikke lenge igjen til kinoen er ferdig, men budsjettet er nådd bunnen så det går litt seint for tiden:cry: . Om ikke så lenge så bestilles det spotter og kjøpes inn lister, kommer selvfølgelig med bilder og oppdateringer når den tid kommer.

Som ikke er synlig så har det komt strøm i det nye skapet og alle stikk og brytere er oppe og går

I dag så blir det strekking av 3 hdmi til projektor og montering av mer bakhøytalere.

Noen som kan forklare meg hvordan man skifter topic på byggetråden?

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til flere bilder herfra!

For å endre topic:

Gå til bunnen av første posten i tråden,klikk på "endre" deretter på "go advanced" så får du tilgang til overskriften.
    "Luck is my middle name....Mind you,my first name is Bad." -Rincewind

The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed

Byggetråd

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, var ikke vanskeligere nei har leita som bare det etter den funksjonen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt opphold i selve kino rommet så har jeg fått gjort en del i soverom og garderobe, her har det blitt lagt gulv og montert stikk og begynt og få litt sikringer i sikringsskapet.

Har og fått boret ut til spotter i kinoen og soverom og trukket Hdmi kabler til projektoren. Jeg fant noen flate hdmi kabler v1.4 og disse var utrolig lette og trekke i 50mm røret trakk alle 3 samtidig uten noen problem, hadde bestilt 3x 8 meter og selger hadde klart og sende meg 2x8m og 1x10 meter så den 10 meteren er 2 meter for lang, litt kjedelig siden 8 meterne var perfekt på lengden :-(

Har og fått koblet om lysprojektoren til stjernene så den er nå dimmbar, har ikke fått testet funksjonen når det er mørkt enda men har truen på dette blir fett, skal nå i uka montere opp hylle til lysprojektoren slik jeg kan sette fibrene helt inn i lysprojektoren for og få flunklings effekten på stjernene. (legger kanskje ut en video om det blir fett

Spotter soverom.

Er veldig fornøyd med gulvet litt uten om det vanlige (litt blåskjær når solenskinner inn)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har det vert stille en periode og nåbegynne det og ta seg opp med arbeid i utbygg. Nå i uka så kom Lyddøren tilkino og har fått isolert ferdig i gangen mot kinoen og begynt og gipse. har ogfått bygget trapp som skal pusses litt og behandles med litt maling. klarteselvfølgelig og bestille feil dør jeg bestilte høyre dør og sko hatt venstre.Så jeg legger med en liten guide på hvordan man finner ut hvilken dør man skalbestille så slipper andre og gå på samme smellen Fikk og testet funklingenpå lysprosjektoren og jeg ble ikke særlig imponert over dette så jegmodifiserte funklings hjulet med litt sølv tape så ble det ganske fett, prøvdeog filme effekten men dette ble ikke bra på film (må oppleves) kaster ut littbilder når jeg har fått litt mer unnagjort

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var vi i gang igjen, og godt er det, gangen er ferdig isolert og gipset og har fått sparklet 2 strøk, har og monter døren inn til kinoen. Spottene borres ut etter det er fredig malt. her blir det 3x dobble spotter av denne typen http://www.sg-as.no/no/products/5/56...stal-2x35w-12v Har og lagt et nytt strøk med tynnpuss på gangen etter som alle gulv var skjeve etter og ha prøvd og rette av med Mega plan kan ikke anbefale denne avrettnings massen til noen. og jeg la et nyt tynt lag med hey,di best flyt, denne var en del dyrere men er en masse av en helt annen kvalitet og kan anbefale denne

Her er døra inn til kinoen, detter er en 35DB sweedoor fikk tatt en liten lydtest og når jeg spilte 83 db i kinoen så målte jeg 49 DB rett uten for i gangen, i hullet for låse mekanismen så ble det brukt en gips plugg og Acryl og lokket er beregnet for skyve dører men synes det ble bra utsendemessig. Døren skal og males sort på siden som vender inn mot kinoen.

Hjemme laget trapp begynner og og ta form denne er grunnet 2 ganger og skal ha 2 strøk med toppstrøk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spotter er bestilt og gangen er malt, parkett er lagt, trapp er montert (mangler rekkverk) så gjenstår det litt montering av spotter listing og dør/vindus foringer, og maling av dør på innsiden i kinoen denne skal selvfølgelig males svart. ytterst i gangen skal det og legges fliser ca 4m2 FYI så er boligmesse i Stavanger forum 1 November, her skal det handles persienner

Får håpe jeg kan få de 100% tette persiennene liggende

Kaster ut noen bilder når jeg har litt mer og vise.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser veldig bra ut dette. Hjemmelaget trapp må jeg si er spenstig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan si med en gang at det ikke er lett og lage trapp men denne trappa er ganske rett frem helt rett og 5 trappetrinn Men de trappene som kommer fra en trappe mester er en smule penere i finishen men er fornøyd med resultatet. i dag blir det legging av parkett i trinnene og muligens montering av spotter

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et lite spørsmål angående projektor priser. Jeg har sett litt på Pansonic pt ae6000 denne gikk opp 3000 hos avshop og 2000 hos deal.no. Er dette grunnet det snart er jul? eller går projektor priser oppover? og det var ikke snakk og 100lapper for da hadde jeg ikke brydd meg noe spes.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var kveldens økt over og spottene er montert. må si dette ble bedre enn forventet! I morgen så er det i gang med vinduforinger og tak/gulvlister. Har ikke fått lagt flisene i gangen enda men motivasjonen er høyere enn noen gang for jeg begynner og se en ende på hele prosjektet

Kaster med noen bilder

Gang

Soverom

Garderobe

Kino

Her er et bilde som viser hvor langt oppe i spotten pæra ligger i de blendings fri spottene, miuset med disse spottene er at man ikke får like bred lys spredning men de ser fantastisk bra ut ANBEFALES!

Newcomer Captain Kirk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir jo meget bra Fin stjernehimmel!!
    Selv angrer jeg ikke et sekund på at jeg lagde stjernehimmel.
    Snart tid for film nå,stå på videre

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Bodø
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig tråd og en nydelig kino!
    Pøs på med bilder, jeg følger med videre

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så jo veldig bra ut, her kommer jeg til å ta med meg litt inspirasjon når jeg setter i gang

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker har selv hentet inspirasjon fra forumet etter det så er det bare fantasien som setter grenser. Husk og planlegg nøye før du begynner.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens økt er over og foringer og listverk er på plass, da gjenstår det og fjerne byggestøv fra veggene og eventuelt litt flikk etter små uhell. Nå begynner det kjekkeste av alt og begynne å innrede og montering av AV utstyr. Kjenner det er godt og nerme seg ferdig etter så lang byggetid men kjekt har det vert og utfordrende å bygge kino, men og stå og se på resultatet og hvite alt er selvbygg så må jeg si jeg er litt stolt

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •