Tores Byggetråd - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 139
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kommer til og ha spotter i kassen rundt men har ikke bestemt meg helt for antall enda, men se hva som ser best ut med tanke på avstand mellom spottene.

Stjerne himmelen kan og brukes som belysning dette kommer til og drives av en lys projektor med en 100w pære men dette kommer jeg bare til og bruke som effekt belysning, Kommer og til og ha blå lysslange rundt stjernehimmelen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag fikk jeg delene jeg trengte til lys projektoren (lys projektoren ble levert med 14mm åpning men dette blir for lite med tanke på antall fiber jeg har så jeg har fått 20mm åpning. dette krever litt modifisering av lys projektoren.

Her er et bilde av original og ny åpning samt flunklingshjulet som er i lys projektoren.

Har og markert hvor mye som må slipes vekk av godset på selve prosjektøren for og få plass til 20mm koblingen. Man kan bestille denne modifiseringen ferdig fra leverandør men jeg fikk beskjed de hadde sluttet med dette, snakket med leverandør El-Produkter*:: FORSIDEN og han sa at de ikke hadde sluttet med dette og om jeg ønsket så kunne jeg sende projektoren inn til de for og få jobben jort men dette tok selvfølgelig lengre tid, så jeg valgte og gjøre jobben selv er ikke en stor operasjon ca 2 timer.

Har og i dag fått jobbet litt til med kassen rundt himmelen og har fått laget utsparing til projektoren.

Fikk og klippet til fibrene i i himmelen og kan si det begynner og komme seg, er ikke mulig og se fiberne i taket, og i morgen håper jeg at jeg får testet fiberne med lys projektoren, GLEDER MEG!

Kommer selvfølgelig bilder fra testen i morgen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det mørkt og jeg fikk se stjernehimmelen for første gang og kan bare si dette ble rått! på bildene får man ikke følelsen av dybden i himmelen og alle stjerne størelsene dette må nesten oppleves.

Har ikke satt fiberene helt i grunnet jeg mangler kniv og propan brenner for og kappe disse riktig, så når alt er satt riktig så kommer det nokk til og lyse enda mer, kommer og til og ha dimming på lysstyrken på stjernene.

Når bildene ble tatt så var det kun fiberene som stod for belysningen.

Tok og et par bilder med mobilen og på disse bildene ser man mer forskjell på stjernene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble knall!
    Får jo faktisk en følelse av "uendelighet" ut fra bildene også, sikkert rått "live" :-)

Newcomer phylloscopus sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med skikkelig bra stjernehimmel! Det er tydelig du har "skillsen" i orden -blir veldig spennende å følge med videre!

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser MEGET bra ut den stjernehimmelen ja!
    Virkelig flott gjennomført.
    "Luck is my middle name....Mind you,my first name is Bad." -Rincewind

The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed

Byggetråd

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker! må si jeg er meget fornøyd. Er bare og sette i gang gutter :lol:

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra jobba dette her! Synes at jeg kan kjenne igjen noen stjernetegn...?
    Og nå har du også fått tak i rett hylse. Lik den jeg har. Jeg fikk borret opp min hos leverandøren før levering. Ser at du også har gått for funkling. Du har mye mer alustrimler på funklingshjulet. Må nok modifisere min også, slik at det blir lettere å se funklingen.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Ja her bør du kjenne deg litt igjen jeg fikk 20mm hylse og siden jeg la til mer stjerner slik jeg ikke skulle ha lik din himmel så ble denne og for liten :evil: så jeg måtte sitte og slipe denne større, var vel ca 20 fiber som ikke kom gjennom.

Men etter ca 30 min så fikk jeg gjennom fibrene og jeg tror ikke jeg hadde fått mer enn 1-2 fiber til i gjennom, Han jeg snakket med hos El Produkter sa det var viktig at det ikke var luft mellom fibrene (grunnet varme) så jeg var redd for og slipe for mye, men dette gikk veldig bra, prøvde litt underveis.

Ja jeg gikk for funklings modellen tenkte det er greit og ha litt "bevegelse" i stjernene så det ikke blir så statisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått malt litt ble en ganske mørk grå farge, og lerret ankom i dag så dette og kom på plass Hadde 3 cm og gå på hvær side på lerret kasetten snakk om flax!

Lerretet i kassen.

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Dette ser jo bare rett og slett meget bra ut. Imponert over alle detaljer og planlegging. Følger spent med videre og gleder meg veldig til å se endelig total resultat.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har tips på hvordan rengjøre Molton har litt byggestøv/sagflis osv som henger i Taket ikke mye men tenkte på og ta en skikkelig rengjøring

Har tenkt på og støvsuge eller bruke en limrull som man fjerner støv fra dress ol. (har blåst litt med trykkluft med god avstand men dette tok ikke alt)

Noen som har noen erfaringer med dette?

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bruk limrull, den rykker ut tråder fra moltonen slik at blir mer "ullen". Bruk heller et lite møbelmunnstykke til støvsugeren. Åpne tilluft på håndtaket slik at munnstykket ikke suger seg fast. På støv eller treflis som sitter fast er det bedre å bruke en pinsett. Herjer du for mye med moltonen blir den stygg.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok takker for tips

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har de 2 siste dagene holt på med spott kassen og det begynner og nermer seg slutten på dette og

Har funnet ut jeg er ikke flink med og kappe hjørner så det kommer til og bli litt sparkling på kassen, jeg skrur og platene fra undersiden og platene fremme med lerretet må jeg kunne skru ned i tilfelle det skulle være noe, men jeg har ikke funnet ut helt hvordan jeg skal merke skruene slik jeg har en sjangs og finne de igjen.

Fikk og skåret ut 3 av 4 ventilasjons hull klarte selvølgelig og borre 1 hull feil så jeg måtte ner med en plate og kappe og lappe i. klarte nesten og ta knekken på drillen min da det begynt og røyke ut av den så jeg får ta det siste hullet i morgen når drillen har fått hvilt litt

Legger og ved en "fantastisk" løsning på plateheis når du ikke har en måtte le av min egen løsning men fungerte til en viss grad (mistet bare 1 i gulvet) men men fikk jobben jort.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kassen rundt taket er ferdig malt og fargen ble rød etter som jeg ikke klarte og finne en annen farge som passet. Kontrasten mellom grå vegger og rød kasse og sort tak ble ikke helt som forventet, så min samboer som sa nei til sorte vegger kom og sa at det hadde vert finere med sorte vegger så vips så hadde jeg sorte vegger og dette ble knallbra.

Dette resulterte i at hvite stikk ikke gikk så bra med veggfargen så disse sprayet jeg med sort matt lakk, brukte vasselin på jordings lederene for malingen ikke skulle feste seg, så var det bare og tørke av når malingen tørket.

Venter nå på teppet skal komme, her var det 4-6 ukers leveringstid så det er bare og smøre seg med talmodighet:cry:

Spotter og skal betilles denne uke og har funnet spottene jeg skal ha. Dette er en Eksklusive (blendingsfri) spott der pæren ligger litt oppi spotten. Jupiter Exclusive Børstet StÃ¥l 50W 230V - SG Armaturen

blir totalt 13 spotter i kinoen 2 bak 3 fremme og 4 på langsidene.
    Hullene som er skåret i kassen er til ventilasjon 2 inn og 2 ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ankom led stripen fra kina og må si det gjør seg meddet blåe lyset rundt

Har ikke finjustert posisjonen på slangen enda og på bildene så står det på bånn gass har ikke koblet til dimmer enda. Og slik der det ut.

Har og fått skåret ut hull til bakhøytalerene dette støvet jo noe vanvittig og ser ut så jeg må ha et lite strøk maling til

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da fått justert led slangen etter best mulig evne

Har og fått og begynt og felle høytalere i veggene . grillen og rammen er lakket fra hvit til sort(matt)

Dette er B&W CWM 663 montering av disse var latterlig lett.

Ramme ulakket

Frontdeksel (festes med magnet)

Ramme montert i vegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var teppe og på plass ferdig limt teppet er mørkere enn det viser på bildene.

Da er det listing og borre ut spotter og sette inn ventilasjons rør som gjenstår. Og muligens litt malings flikk.

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •