Tores Byggetråd - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 139
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I dag kom Lys projectoren og molton duken til stjernehimmelen, kan nesten ikke vente med og komme i gang med himmelen som kommer til og bli prikken over ien i kinoen men først må det gipses og fore ned taket i kinoen.

Lys prosjektoren kjeøpte jeg hos lampetorget.no

Og fra Evenstad Musikk Distrubsjon kom det 3x4m Molton duk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg komt i gang med gipsingen og der fått gipset takene, har 2 lag gips i kinoen og 1 lag gips på resten. Har og fått begynt og gipse vegger her blir det 2 lag på veggene inn mot kinoen og 1 lag på resten.

Fikk og borret ut hullene rundt boksene inne i kinoen (bak stereo benken) dette gruet jeg meg til og var ikke sikke på hvordan jeg skulle treffe på alle boksene, men jeg bestemte meg for og male fronten på boksene og trykket platen inntil for og få avtrykk og dette fungerte veldig bra og alt stemte på 1 forsøk, har nesten bare halvannen bokser og bruker en elko boremal for og borre ut disse,

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått gipset ferig soverommet og Kino og er i gang med og sparkle. beklager med lite oppdateringer skal se o jeg få ut noen bilder i løpet av uka.

Er litt nervøs for hvilken lim jeg skal bruke på molton til stjernehimmelen er det noen som kan linke meg til en grei lim(helst uten løsemidler) taket er 2,6mx3,60 med tanke på forbruk.

Takker på forhånd.

Active
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at andre har brukt tapetlim til våtrom for slikt 4l spann/ Byggmax

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er redd dette kan trekke gjennom og lage flekker siden limen er laget til tapet og ikke tekstil. Men takker for tips.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her går det framover! Våtromslimet til Byggmax trakk ikke igjennom hos meg. Smurte på ganske tykt også. La deretter Molton på, og glattet utover med hendene og en slik plastplate en bruker ved tapetsering. Mulig det er flere tykkelser av Molton, du får gjøre en prøveliming for å være sikker. Min Molton tror jeg er 300g/m2. Kjøpt hos norsk Sceneteknikk for flere år siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var sparklingen unnagjort, 3 strøk 1 platesparkel (for og feste papir remse) og 2 strøk med medium sparkel (lettere og slipe) . Neste prosjekt er stjerne himmel og garderobe.

Jeg må bygge stjernehimmelen før jeg forer ned taket grunnet takhøyden blir 2,60m og rammen til himmelen blir 2,60m bred, så for og kunne jobbe med himmelen stående så bygger jeg denne først og setter denne skrått inntil veggen mens jeg forer ned taket.

Kommer helt sikkert til og dunke litt i veggene derfor venter jeg med og slipe og male, er lettere og flikk sparkle eventuelle hakk før maling ellers så kan man risikere skjolder ved reparasjons arbeid og risikerer og måtte male hele veggen på ny for og få ønsket resultat.

Kino taket er bare sparklet 1 gang bare for og tette rommet. Kommer og til og fuge rundt takene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da begynt og bygge himmel rammen og holder på med siste finpuss på denne platene på bilde er bare lagt på for og sjekke alt stemmer Når alle plater er festet så kommer jeg til og reise opp rammen for og gå til neste steg som er printe ut stjerne bildet og borre hullene.

Blir ikke så mye fremgang i neste uke grunnet litt ferie Men legger ved noen bilder. (bilde viser ikke hele rammen så det ser veldig lite ut Rammen er 360m x 260m. Har og fått opp vegg og bjelkelag på garderoben neste steg her er sponplater på gulv og gips på utsiden.

Newcomer HolgerL sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stillstand her?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1,5 dag med litt jobbing og så er det litt mer vekkreising

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vert litt slapt med oppdateringer her men har fått jort en del arbeid og stjernehimmelen nermer seg klar for trekking av fiber. Alle stjerner er borret og det eneste som mangler er Molton på fremsiden som jeg forhåpentlig vis blir ferdig med i morgen. legger med noen bilder

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du en god link til siden du finner disse stjernekartene. og hvordan du printer det ut på det viset du har gjort. følger spent med videre på byggingen din.:-D
    mvh thomas

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tthygesen
    har du en god link til siden du finner disse stjernekartene. og hvordan du printer det ut på det viset du har gjort. følger spent med videre på byggingen din.:-D
    mvh thomas
    Hei,

Jeg har fått litt hjelp av Hunsbedt som har "orginalen" av denne sjernehimmelen, hvis du sjekker linken under så finne du informasjon og beskrivelse på hvordan dettte gjøres og hvor du finner "kartene". Jeg fikk kart tilsendt fra Hunsbedt som jeg jore noen endringer på for og ikke kopiere himmel mønsteret han brukte, (og spurte om dette var greit )

Du kan strengt tatt kopiere kartet som ligger i linken og bruke dette som et utgangs punkt, men for og skrive ut i easy poster så må du forsterke stjernene ellers så vil du få blanke ark ut fra skriveren (kommer ann på størrelse og printer sikkert) men dette problemet hadde jeg og jeg fant ut det går an og zoome 200% i paint og merke stjernene på nytt og skrive de ut.

Men les litt i den posten der finner du mye snadder og masse bra "guider", og bare spør om det er noe du lurer på

http://avforum.no/forum/av-rom-konst...datert-23.html

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens oppdatering er har fått trekket 1/3 av fiber en i dag tok meg noen timer men er klar for mer trekking i morgen.

Jeg var litt bekymret for at jeg hadde laget for små hull til de store stjernene men det går akkuratt med 6 fiber i 2mm hull med og borre med 2mm i stedenfor 5 så er dette for og samle fibrene mest mulig i utgangen av taket.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det brukt bort i mot 6000 meter med fiber har litt igjen som er spolet over på 2 mindre ruller.

Dette var en meget stor tålmodighets prøve! tror jeg brukte 5-6 timer på hvert av feltene uten noe spesielt med pauser, fiberen var lett og få vase på og den viklet seg lett i buntene. Det er sikkert lettere måter og strekke fiberen på men med bare 35 cm klaring på hver side av stjernehimmelen så blei det trangt uansett hadde jeg skulle bygget rammen en gang til så hadde jeg nokk bygget den i 2 deler ikke 1(men lett og være etter på klok :twisted: ) men nå er det fredig og på mandag satser jeg på og få heiset den opp i taket og festet den, bestemte meg for og ikke klippe fiberen før rammen er heiset på plass så jeg har litt og gå på om rammen skulle vri seg og fiberene skulle bevege seg litt under håndtering av rammen. legger ved noen bilder etter trekkingen er ferdig. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag fikk jeg hengt opp stjernehimmelen på plass dette gikk overaskende greit, vi var 4 stk og brukte jekkestropper i hvært hjørne for og løfte stjernehimmelen. for og feste denne i bjelkene så brukte jeg noen beslag som jeg fant på trelasten rammen henger i 8 av disse pluss lekter i midten så den kommer ikke til og dette ned med det første. Nå gjenstår det og klippe fibrene og få laget spott kassen rundt taket.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut dette her,spennende prosjekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå begynt på spottkassen rundt stjernehimmelen og håer og bli ferdig med denne i morgen. Jeg måtte bestemme meg for hvilken projector jeg skulle ha så jeg vet hvor stor utsparing jeg trenger til denne i "kassen"

I dag fikk jeg og bestilt et motorisert dreamscreen lerret som skal felles inn i kassen, lerretet vil komme ned fra kasse når projektoren slås på. AVshop.no / DreamScreen Tab V4 DynaGrey White 2.35:1 265cm / 114"

Legger ved noen bilder av fremskrittet med kassen. Er ikke de mest interessante bildene men vet folk her inne liker bilder

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner virkelig å komme seg her ja! Imponerende jobb med den stjernehimmelen også.

Hva slags belysning har du tenkt å bruke i kinoen?
    "Luck is my middle name....Mind you,my first name is Bad." -Rincewind

The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed

Byggetråd

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kan jo bli kjempebra. Liker høyden på rommet.

Kjell

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •