Spørsmål rundt DIY akustikk plater. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Dette høres virkelig spennende ut. Og det er noe jeg også deffinitivt ønsker å gjøre i min framtidige kino. Kan Serigrafi behandle bilder man sender til dem? Kan de ta utsnitt av bildene for å få proporsjoner til å stemme? Kan de dele opp bilder hvis man ønsker et større bilde delt over flere paneler? Eller må man sørge for slik bildebehandling selv på forhånd?
    De kan nok sikkert være behjelpelig med slikt, men personlig kommer jeg til å ta en del av det selv for å ha kontroll på resultatet. Du kan evt sende meg en PM så kan jeg sikkert hjelpe med bildebehandlingen (ingen mester, men har en del erfaring med fotografi og bildebehandling)

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SteinErikHansen
    Du kan evt sende meg en PM så kan jeg sikkert hjelpe med bildebehandlingen (ingen mester, men har en del erfaring med fotografi og bildebehandling)
    Takk for supert tilbud!
    Nå kan det riktignok fort være et par år eller enda mer før min kino er klar for dette. Men jeg skal huske på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man male kantene rundt f eks rockwool industrial plater, istedenfor å kle de med høyttalerstoff?

Vil man klare å binde det greit nok sammen, så det ikke drøsser for mye av de, kun med maling på?

Har en del sort maling til overs, så tenkte kanskje å bruke det på det, vist det kan bli ok.

x.til.døden

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har malt sidene på mine med spraymaling no. Vil faktisk tru at med litt tjukk maling, så kan du få tetta kantane ganske bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har en del pure color maling igjen, så tenkte kanskje man kan prøve det på de?

legge litt tykt lag, med rulle.

x.til.døden

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har ikkje prøvd pure color før, så eg anar ikkje korleis det vert med den. Men det skadar jo ikkje å prøva.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ta å legge rockwool industrial plater i taket, begynner man å legge de helt inntil tak/vegg, eller burde man begynne med noen cm fra der vegg/tak møtes?

x.til.døden

Newcomer Darthmaniac sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

spennende tråd

skal også dempe litt i kjellerstuen min, noen film dempeplater må jo være tingen

edit skrive feil

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av x.til.døden
    Skal ta å legge rockwool industrial plater i taket, begynner man å legge de helt inntil tak/vegg, eller burde man begynne med noen cm fra der vegg/tak møtes?

x.til.døden
    Hvis du har litt avstand mellom tak/vegg og platen , så virker det lengre nedover i frekvensområdet !

Ofte er det anbefalt å bruke samme avstand som tykkelsen på platen.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.'

Tenkte å forsøke meg på å laste ned noen bilder (posters) fra http://www.moviepdb.net for så å få disse trykt opp hos Seriegraf. Hvordan klarer jeg få lastet ned posters fra Mpdb?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trykk deg helt inn på bilde/posteren->høyreklikk->save image as.. Men det står jo ikke hvilken oppløsning de har da, for å sjekke det må du høyreklikke og view image info. Kan forresten anbefale www.movieposterdb.com om du skal ha høyoppløste postere, de har som regel bedre utvalg også. Dog du må opparbeide deg credit ved å laste opp postere for å få lastet ned evt kan du kjøpe deg credit. Hver poster koster 2 credits å laste ned og du får kjøpt 100 credits for 5 Eur,-

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •