Hjemmekino i kjellerstue

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjemmekino i kjellerstue

Hei

Da er jeg endelig igang med min lille gutte drøm, nemlig et eget kino/gutte rom.

Jeg har jo noe erfaring fra før da jeg jobber som snekker til vanli, men mangler mye kunnskaper ang akustikk. Jeg har vel lest det meste som er på forumet her om det, men vet at hvert rom er forskjellig. Jeg legger ved en skisse av rommet og håper dere kan komme med innspill. de røde strekene er vinduer som sitter 80cm opp på veggen. midterste vindu ligger midt på veggen og de 2 andre ligger symetrisk ut ifra det. Veggen med vinduer og veggen til høyre for den er yttervegger. firkanten med rundingen er pipe og ovn. ovnen må nesten får bli i rommet.

På gulvet blir det teppe og veggene blir lektet ut med lydlekter fra avshop og kledd med gipsplater. deretter blir det scenemoloton på vegger og tak. Designet har jeg ikke helt bestemt meg for enda, men kommer til å legge sjela mi i dette prosjektet

I første omgang trenger jeg råd og veiledning for hvilke retning jeg burde spille ifra. Hva mener dere? burde jeg spille ifra langveggen selv om pipe og ovn blir stående, eller burde jeg spille ifra kortveggen på motsatt side av pipe?Vedlegg 100990

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Room mode

Har prøvd meg litt med room mode kalkulatoren. Hva er best av: få men høye søyler eller flere lave søyler? har nemlig mulighet til å endre størelsen på rommet hvis det vil være noe å vinne på det. Men da trenger jeg råd fra noen som er kjent med room mode kalkulatoren

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1