Hjemmekino i kjellerstue - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da var det på tide med en oppdatering fra denne kanten. Har idag/kveld fått opp gipsplatene og sparklet skjøtene med tape 1 gang. Skal sparkle over igjen imorgen.

Har lektet ut leca veggene med 36mm lekter liggende med 48*48 stående på cc60 med 50 mm glava på delevegg til vaskerom og 50mm lydplater mot resten. Har bare skrudd på ett lag gips da det var vanskeligt å få inn disse platene. Måtte rive ut et vindu for å få de inn...har prøvd knoketesten på platene å syntes lyden kan virke litt hul, men fortsatt bedre enn veggene andre steder i huset. Har også muret igjen 2 av mine 3 vinduer med 20cm lecablokker, å beholder siste vindu som en "rømningsvei.

Har lagt opp skjult annlegg med trekkerør til alle ht i et 7.1-2-3-4 oppsett. La også opp et 50mm rør for hdmi til projektor og pc.

Kjøpte meg tapet med selvlysende stjerne ) dessverre så blir tapeten malt i en annen farge så det blir ikke så lenge de får lov til å være selvlysende :roll:
    Fargen jeg skal gå for er en meget matt mørk lilla, den nest mørkeste på fargekartet faktisk.

Har tatt bilder underveis, men har ikke fått lastet opp noe enda så det blir vel mange bilder da jeg først tar meg tid til å laste det opp. har jo lovet bilder en stund uten at det har kommet noe:roll: så må få fingern ut av ****.

Et par coronas syntes jeg er velfortjent ikveld :-D :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om en maling man kan bruke til å få de hvite akustikk platene svarte? regner med at hvit fargen vil skinne mellom et tynt stoff som skal legges utenpå. regner med at cenemolton blir for tykt til å ha foran platene som et trekk. tenkte mer høyttaler stoff ifra biltema der egentlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spennende å se om det ble et bilde
    å det ble det vist

Her er utgangspunktet mitt da jeg påbegynte mitt lille prosjekt. Alle vegger er uisolert leca som skal isoleres på utsiden av vegg på ytterveggene da sommeren kommer.rommet blir med ferdige mål 6,83m * 4,47m.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her legger jeg frem bilder under prossessen med bilder. skal skrive litt mere detaljer senere8)

Viser seg at de fleste bildene er for store til å legge de ut slik..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er frontveggen klargjort for trekking av både ht ledninger og strøm

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her har vi rammen med 10 cm rockfon med 10 cm luft bak. det er brukt 4 plater a 60*120

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg begynt å lage meg bassfelle i hjørnene fremme. de blir skåret i trekanter av vanlig glava med en dybde på 40 cm. er litt usikker på om jeg skal utvide de til 60 cm dybde. Tenkte å prøve meg frem litt med noen ht først.

det va de bildene jeg fikk lastet opp som var små nok. skal lese meg til hvordan jeg får lastet opp bilder på over 1 mb imorgen kanskje

Har testet rommet med ht ikveld, å syntes akustikken var noelunde bra. regner meg å bygge rammen for dempingen av tak imorgen. Bassfeller og rockfon plater samt himling blir bekledd med scenemolton.

Håper bildene faller i smak :O

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott med bilder!

Her er et tips jeg kopierte en gang fra en annen post om hvordan du får store bilder. Jeg må unskylde til vedkommende som skrev dette at jeg ikke har notert meg hvem det var.

Jeg legger alle bilder som vedlegg (trykk på "Behandle vedlegg"-knappen). Da får du en liste over vedlegg. Høyreklikker du på et av disse kan du velge noe som heter "Copy shortcut" eller "Kopier lenkemål" (avhengig av nettleser og språk...).

I selve innlegget ditt skriver du så:

[ing] BILDE [/ing]

Bare med 'm' istedenfor 'n' (det skal stå 'img')... Skriver jeg det rett, forsvinner det jo, siden dette formatterings-koder.

Der det står BILDE limer du inn linken du kopierte over.

Da skal du få et stort og fint bilde rett i posten din.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RuneW har skrevet en excellent kortguide http://avforum.no/forum/834386-post2.html

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, skal se litt mer på det i helgen. Må også endre størelsen på bildene så de ikke blir så store.

Noen her inne som greier og regne ut room nodes for meg? ut ifra det jeg har fått målt så har jeg en forsterkning på 50 hz samt 80 og 90 hz. 50 hz ligger 12db over 40 hz fks. regner med at jeg har en dip der. Men hvis noen her inne er gode på slikt blir jeg veldig glad for litt hjelp. Målene på rommet er 6.82 m langt 4.47m bredt og 2.21m høyt. jeg har teppe på gulv og dempet alle 1 refleksjoner. Har også bygget 40 cm dype bassfeller i begge hjørnene på frontvegg. på bakveggen får jeg ikke til noe bassfeller pga ei dør og en pipe.

Tenkte og flytte ned mine andre ht med rotel fosrsterkeren og da vil jeg også greie å skaffe noen grafer i rew.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •