Byggetråd om vårt kombirom - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det blir ganske "klemt". Har du vurdert lydtransparent lerretsduk, hvor høyttalerne er plassert bak lerretet?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Langis Vis post
    Da kan det se ut som om det blir epson eh TW7200 og kalibrering og et Dreamscreen http://www.avshop.no/V5-Basic-DynaGr...0557/p10518391.

Time will sjåw
    Tror det må være midt i blinken for rommet ditt. Må være mye bang-for-the-buck i den kombinasjonen der, spesielt i kombirom.

Ser du nevner hjul under biljardbordet. Nå vet jeg ikke hvilken type biljardbord du har, men mitt veier over 600kg og har føtter som er over 20cm i diameter. Tror du både får stygge merker i gulvet (avhengig av vekt) og et mer ustabilt bord (uansett) ved å sette hjul på det.

Angående 92" vs 100" så blir vel det litt avveining mellom bildestørrelse og hvor sammentrykket det blir. Om jeg ikke tar helt feil ser det på tegningene ut som du blir sittende 4m+ unna lerrettet? Jeg har et 90" på 4,5m og det er i hvert fall ikke for stort. Uansett burde du vurdere å henge lerrettet lenger ned. Mitt er 95cm over gulvet (fra nedre bildekant) og jeg skal i hvert fall flytte det lenger ned bare jeg får ut finger'n og får byttet benk. Håper jeg kommer så lavt som 65-70cm.

Dette blir mye meninger ut i fra personlig erfaring uten at jeg er noen ekspert på dette, så du må ta det for hva det er. Vi er tydeligvis i veldig lignende situasjoner så jeg håper det kan være til hjelp i hvert fall.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gode svar

AK: Jo, jeg har vurdert det, men bare at nå har elektrikeren vært der og montert bokser og trukket kabler, har ikke så veldig lyst til å rive det ned igjen, men ja, jeg er litt redd for at det kan bli "trangt" med 100". Hvor mye "luft" burte egentlig fronthøytalerne ha rundt seg ?

SEH: Vekt ja, det er grise tungt, bare plata er sinnsyk . Type vet jeg desverre ikke, da det kom fra en gammel restaurant. Tenkte bare på hjul for å skyve det litt rundt hvis jentungen skal ha noe greier der nede . Men ja, blir vell noen stygge merker etter at hjul blir dratt bortover gulvflaten . Får heller da tenke ut en annen måte, type armkraft fra noen kompiser.

Så høyden burte lenger ned altså, så da går det greit at høytalerne er på sida av bildet da ?. Hvor mye luft burte jeg har rundt høytalerne ?.

Avstand på det lengste blir 4m

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SteinErikHansen Vis post
    Det ser ut som du får veldig dårlig plass på ene langsiden, ca 130 fra spilleflaten til veggen om jeg ikke regner feil. Optimalt bør man ha minimum 150.
    En ting som er verdt å tenke på er at for kort avstand til bardisk, sofaer og slikt ikke er så farlig som til vegger. F.eks. hvis du er nærme en sofa vil du stort sett holde køen høyere enn sofaen uansett.

Har også et forslag til baren din. Lag deg benkeplate i to høyder.
    Øverste plate kan også med fordel være bredere enn på bildet under. Jeg er i hvert fall veldig godt fornøyd med å ha valgt den løsningen.

Eksempel fra Google:
    Vedlegg 111095

Skal prøve å få tatt et bilde av baren min og lagt ut
    Har prøvd meg litt her nå, noe sånt blir det, hva tycks ?

I fronten på bilde nr 2 så kommer det et vindu som vi har til overs fra bygginga av huset, der blir det nok plassert litt ymse, type munngodt
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -bardisk-jpg   -bardisk1-jpg   -bardisk2-jpg  

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...men har elektrikeren montert noe som MÅ rives? Dersom du hadde gått for en løsning med akustisk duk, så ville du i teorien "kun" laget en ny vegg (baffelvegg el.likn) som ble plassert litt innover i rommet. Alle punktene ville stadig kunne brukes, selv om de da var i området mellom originalveggen og baffelveggen. Dersom du har lysbryter i dette området, er det selvsagt litt mer utfordrende...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm....det burte jo la seg løse, ingen lysbrytere der, men hva gjør jeg av forsterkere og annet ræl som var tenkt foran da, skjære ut hull i baffel veggen for benken da ?

Mye avstand må jeg ha fra høytalere til duken eventuelt da ?

Edit: http://avforum.no/forum/showthread.p...=1#post1819211
    Noe sånt da ?

Hadde jo vært det beste

Edit2: Et dumt spørsmål kanskje, men vil dette ha noe si hvis man skal ha et lite lag i kjelleren og man spiller i stereo, vil det påvirke lyden noe ?
    Sist endret av Langis; 03-26-2014 kl 12:34

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valg av lerret, ingen lett greie dette her
    Skal bruke det til alt egentlig, film, playstation/xbox, fotball, sport !
    Gå for 16:9 eller 2,35:1 ?!?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •