DIY-akustikkplater (paroc) som lyddemping i barnehage

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DIY-akustikkplater (paroc) som lyddemping i barnehage

Hei

Jeg jobber i en barnehage, og vi sliter med støynivået. I rommene er det panel på alle vegger og i taket og tynt gulvbelegg over betong (med varmekabler) på gulvet. Som med barnehager flest, økonomien tillater ikke de helt store utgiftene.

Jeg holder på med et lite hjemmekinoprosjekt hjemme, og har lagd/skal lage noen akustikkplater med Paroc Lydplate med fibervev .

Har vært inne på tanken å lage en del slike i barnehagen, men vil det ha noe effekt der? Prisen vil jo være en brøkdel av det "ordentlig" lyddemping vil koste. Tror rommene er ca 6x6 meter. Tenker da å henge 4-6 plater i taket.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kona jobber i en barnehage med nøyaktig samme problem som deg. Så viste det seg at vaktmesteren fikk tak i noen skadde akustikkplater som han snekret ramme rundt og hang opp på veggene og i taket. Det har visstnok hjulpet en hel del, så det er absolutt verd å prøve.

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Kona jobber i en barnehage med nøyaktig samme problem som deg. Så viste det seg at vaktmesteren fikk tak i noen skadde akustikkplater som han snekret ramme rundt og hang opp på veggene og i taket. Det har visstnok hjulpet en hel del, så det er absolutt verd å prøve.
    Takk for svar. Tenkte jeg skulle ta med noen av de jeg lager for å prøve.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •