Bygge hjemmekinorom/outsourcing

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Wangen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bygge hjemmekinorom/outsourcing

Hei

Har fulgt med dette forumet i årevis, og vil tro at om om ca. 1 år, så skal jeg kjøpe enebolig, men må bare vente på å bli gjeldfri først.

Men jeg har 10 tommeltotter, så lurer på om det finnes firmaer som har spesialisert seg på å bygge hjemmekinoer, eller om jeg bare må finne en eller annen luring som har peil og anledning?

Grunnen til at jeg spør er at jeg har en hjemmekino der jeg bor nå, men det er kun 108" lerret, Projector, en massiv 300 Kgs TV-Benk (som må knuses sometime :???: ), svær sofa + 5:1 system. Med andre ord, et stusselig kinorom som holder for en 25 åring mens han venter på drømmekinoen

Har tenkt å investere litt i hjemmekinoen når jeg tar steget til enebolig, men ettersom jeg har 0 snøring på feltet mtp. rom-i-rom, k-rør, isolering, automatikk, ting & tang, osv., så må jeg sette det bort til noen som kan det, og som da skjønner hva jeg har lyst på. Budsjettet skal være betraktelig tenkte jeg, ettersom det er et rom hvor jeg kommer til å tilbringe mesteparten av tiden uansett, så da må man hvertfall ikke holde tilbake på noe

Så hvis noen vet om firmaer som kan ta slike jobber eller noen gærninger som gjør slikt på hobbybasis (lukter svart arbeid :???: ) så skrik ut

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig disse folka kan hjelpe deg:

Adapt
    Du må nok belage deg på en særdeles høy regning!

Min kino kommer antakelig på 80/110.000 i materialer og finnish (maling, stoff, elektrikker, lys varme osv) anlegget plopper fort opp i 150.000+ om man velger "custom install" fra en totalleverandør.

Man trenger ikke mye peil for å bygge kino, du kan få en snekker til å sette opp et lydisolert rom til deg og legge kabling utenpå.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en fordel å vite hvor du holder til i landet.

Det er nok av firmaer som kan bygge rom i rom, og det finnes mye god dokumentasjon om dette som du kan gi til en byggmester. Det finnes også arkitekt-firmaer som har ekstrakompetanse på akustikk.

Både svart og hvitt arbeid er tilgjengelig i hele landet. :twisted: Anbefaler deg dog å tenke nøye gjennom før du velger svart arbeid, eller håndverkere i det hele tatt uten å ha kjennskap til de som tar jobben. Mange klabbetasser der ute. :-)

Når det gjelder det elektriske vil et større elektrikerfirma kunne ha/innhente gode styringssystemer til kinobruk. Butikker som AVshop selger mye nyttig utstyr, og er veldig behjelpelige med å finne noe som passer deg.

Les også gjennom trådene til de mest forseggjorte kinoene her på forumet. Mye nyttig å hente der.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Off:::

Sitat Opprinnelig postet av Paradiso
    Det er en fordel å vite hvor du holder til i landet.

Det er nok av firmaer som kan bygge rom i rom, og det finnes mye god dokumentasjon om dette som du kan gi til en byggmester. Det finnes også arkitekt-firmaer som har ekstrakompetanse på akustikk.

Både svart og hvitt arbeid er tilgjengelig i hele landet. :twisted: Anbefaler deg dog å tenke nøye gjennom før du velger svart arbeid, eller håndverkere i det hele tatt uten å ha kjennskap til de som tar jobben. Mange klabbetasser der ute. :-)

Når det gjelder det elektriske vil et større elektrikerfirma kunne ha/innhente gode styringssystemer til kinobruk. Butikker som AVshop selger mye nyttig utstyr, og er veldig behjelpelige med å finne noe som passer deg.

Les også gjennom trådene til de mest forseggjorte kinoene her på forumet. Mye nyttig å hente der.
    Har "god" erfaring med slike KLABBETASSER så HELSVART arbeid anbefales IKKE!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svart arbeid er ukult! :evil:

Nok av flinke håndtverkere her i landet som arbeider hvitt billig (350-500,- timen) og er flinke og man slipper slipper retro-engineering.

Lykke til!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •