Pynte/freshe opp rommet (med bilder)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer HaakonDrang sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pynte/freshe opp rommet (med bilder)

Hei!

Har et hjemmekinorom som jeg føler er litt trist og/eller kjedelig.
    Vil gjerne gjøre rommet litt deiligere å være i, litt mer cosy.
    Freshe det opp.

Har skjønt det handler mye om belysning, men bruker 50W pærer der nå, så det er ganske sterkt lys. Det er mest sannsynlig ikke aktuelt å sette inn spotter, da jeg bare er 15 år.

Vil helst beholde alt av møbler jeg har der. Kan evt. male vegger, men de er allerede hvite, så er vel lite alternativer til farge der.
    Jeg kan også kutte gardinene, så de stopper ved vinduet istedenfor å gå helt ned til gulvet.

Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre her? Noen plakater, bilder o.l som jeg kan henge opp på noen steder her? Noen tips?

Tenkte å legge ved noen bilder jeg tok med iPhone'n, men de går over grensen på størrelse står det... Må jeg resize de, eller er det en annen måte å laste opp på enn å trykke på den bindersen?

Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der kom bildene ja

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes da dette ser modent ut til 15 år og være! ;-)
    Men sjekk en av de andre femten-åringene her på forumet. For eksempel brukeren: "joakimpatos", har noen stilige lyslister, som i hvert fall jeg når jeg var femten, og forsåvidt fortsatt, synes gir en lun og god atmosfære.

http://avforum.no/forum/attachments/...1-p1030617.jpg
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Synes da dette ser modent ut til 15 år og være! ;-)
    Men sjekk en av de andre femten-åringene her på forumet. For eksempel brukeren: "joakimpatos", har noen stilige lyslister, som i hvert fall jeg når jeg var femten, og forsåvidt fortsatt, synes gir en lun og god atmosfære.

http://avforum.no/forum/attachments/...1-p1030617.jpg
    Takk for svar!
    Ja, ligger litt arbeid bak dette rommet.
    Har sett litt på sånne lyslister, tror nok jeg går til innkjøp!
    Hvordan er det med bilder tror du? Dere har litt mer erfaring på dette. Tenker på farger, kan jeg kjøpe bilder/plakater med hvilken som helst farge, eller bør jeg holde meg til litt av det som er i rommet?

Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja. Du kan vel bytte ut sofaen og stolen til noe mer moderne og friskt, montere lerretet lengre ned på veggen, stearinlys og dekor på rack og tv-bord, male dør til høyre for lerret, nytt rack av f.eks glass el. som ser litt mer eksklusivt ut osv. osv.

Edit: du bør seriøst prøve å sette sofaen hvertfall en halvmeter fra bakveggen. Dette vil gi deg en mye mere pressis bass, bedre surroundfølelse og høyere lyd da du sitter nærmere fronthøyttalerne! Post gjerne et lytteintrykk om du opplever noen forskjell

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skaff deg noen kabelganger fra Biltema eller Clas Ohlson og skjul alle kabler på veggen i disse. Det vil løfte inntrykket noen hakk!

Fint oppsett :-)

Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-Mathias
    Tja. Du kan vel bytte ut sofaen og stolen til noe mer moderne og friskt, montere lerretet lengre ned på veggen, stearinlys og dekor på rack og tv-bord, male dør til høyre for lerret, nytt rack av f.eks glass el. som ser litt mer eksklusivt ut osv. osv.

Edit: du bør seriøst prøve å sette sofaen hvertfall en halvmeter fra bakveggen. Dette vil gi deg en mye mere pressis bass, bedre surroundfølelse og høyere lyd da du sitter nærmere fronthøyttalerne! Post gjerne et lytteintrykk om du opplever noen forskjell
    Takk for tips! Er mye som er uaktuelt, men har fått litt ideer nå!

Har tenkt litt på å flytte sofaen, men da får jeg ikke støtte for bakhodet til veggen. Lerretet er 100", så det blir ganske nærme i tillegg...

Sitat Opprinnelig postet av Brummund
    Skaff deg noen kabelganger fra Biltema eller Clas Ohlson og skjul alle kabler på veggen i disse. Det vil løfte inntrykket noen hakk!

Fint oppsett
    Det eneste jeg har av kabler som syns nå, er ledning fra projektor. Hva er kabelganger? Noe link? Har søkt på biltema.no og clasohlson.com, men fant ikke noe "kabelgang".

EDIT: Tenker jeg skal kjøpe noen plakater og ramme inn selv. Noen som vet om noen sider hvor det er billig og god kvalitet på plakatene/bildene? Har faila der, betalt 1000 kroner (visste ikke at det var så dyrt med en gang) for lerretbilder av jokeren, også er det drit dårlig oppløsning... Funker jo, som dere ser på bildene, men når man går nærme ser man at det er dårlig kvalitet. Helst ikke mer enn 150 kroner plakaten. Eller noen andre sider hvor de har plakater med god oppløsning. Noen som vet noe om allposters.com?

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så jo helt greit ut dette egentlig, men siden du vil ha tips så har jeg noen

- Bytt ut dørbladene til noe mer moderne dersom du kan bruke de gamle hengslene, fra 500,- til 1000,- kr pr stk ferdigmalt hvite.

- Mal bakveggen bak projektor i f.eks Lady Supermatt grå, gjorde det her i stua og det passet bra i forhold til tv-benk og Klipsch'ene.

- Fresh opp med en ny sofa eller et par nye stoler og nytt bord, trenger ikke å koste allverden, sjekk på Finn.no eller salg på Bohus.

- Ser lyslister har blitt nevnt, ingen dum idè

Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar!

Ingen som vet om noen sider man kan bestille plakater fra? Som er billig og har god oppløsnin. Ingenting er så ille som plakater med dårlig oppløsning.
    Noen som har hørt noe om allposters.com? Hvordan er oppløsningen på bildene deres?

Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HaakonDrang
    Takk for alle svar!

Ingen som vet om noen sider man kan bestille plakater fra? Som er billig og har god oppløsnin. Ingenting er så ille som plakater med dårlig oppløsning.
    Noen som har hørt noe om allposters.com? Hvordan er oppløsningen på bildene deres?
    Ingen?

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har veldig mange gode trykk, men det varierer fra plakat til plakat. Noen av trykkene finnes i flere kvalitetsutgaver, der de beste kvalitetene er svært gode. Vær obs på at selv om allposters.com har norske priser, sendes varene fra utlandet, og du må betale moms og tollbehandlingsgebyr hvis de koster over 200 kroner.

Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    De har veldig mange gode trykk, men det varierer fra plakat til plakat. Noen av trykkene finnes i flere kvalitetsutgaver, der de beste kvalitetene er svært gode. Vær obs på at selv om allposters.com har norske priser, sendes varene fra utlandet, og du må betale moms og tollbehandlingsgebyr hvis de koster over 200 kroner.
    Takk for svar!
    Noen som vet om noen sider hvor man kan kjøpe slike plakater i god kvalitet? Helst billig. Har søkt etter Inception på allposters.com, men finner ikke noe..

Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått kjøpt inn litt diverse småting som gir en litt annen atmosfære i rommet.
    Noen plakater, kabelkanaler, nye dørhåndtak osv. Småting som utgjør en liten, men merkbar forskjell.
    Det eneste jeg mangler nå er rammer til plakatene så er alt i boks!
    Kan godt legge ut noen ordentlige bilder av det ferdige rommet hvis dere er interessert?

Noen som vet hvor jeg helt sikkert kan få tak i store nok rammer? Størrelse 61x91 og 69x102.
    Har vært mye snakk om Europris, men på europris.no finner jeg ingenting så stort. Vet de har det på IKEA, men det er 3 timer herfra... Skal ut og lete på forskjellige butikker på tirsdag, men lurer på om noen vet om noen steder nå, slik at jeg ikke trenger å gå innom 20 forskjellige steder.

Takk for svar!

Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet hvor man får tak i rammer?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt vanskelig å tipse om en god butikk når man ikke eksakt vet hvor du bor. Men Europris har her rundt Oslo området endel rammer i butikkene deres, Clas Olson kan å et tips.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det jeg ville gjort er:
    1. få vekk ALT av kabelrot, gjør det alltid mindre kozy
    2. male dør eventuelt frontvegg mørkere
    3. kjøre inn en skikkelig "U-sofa" (vil ha en selv..)
    4. sette opp noe dekor som småplanter, stearinlys i holder, gøyale lys.
    EDIT:
    5. ikke heng opp overdrevent med bilder og plakater, er noen her på forumet som har så mange av de at jeg føler det blir rot.. :razz

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Litt vanskelig å tipse om en god butikk når man ikke eksakt vet hvor du bor. Men Europris har her rundt Oslo området endel rammer i butikkene deres, Clas Olson kan å et tips.
    Europris her i bunnen av landet har hvertfall alt av rammer :wink:

Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Alt av kabelrot var bare midlertidig, receiver var på rep så hadde fått en lånereceiver som jeg bare kobla opp imens. Ingen kabler synes nå.

Har vært obs på at det fort blir for mye plakater/bilder, så har kun 3 stk fordelt ut på et stort område nå.

Dekor og småpynt har jeg finni litt av her og der, så fått satt opp litt nå. Som sagt har jeg også kjøpt inn flere småting som dørhåndtak osv. som gjør en merkbar forskjell.
    Maling og ny sofa er desverre uaktuelt... Men føler jeg har fått det meste på plass, mangler bare rammene nå! De kjøper jeg i morgen.

Har forresten sett på europris.no, men de har ingen rammer i den størrelsen. Skal innom i morgen uansett, så får sett da!

Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med 1000 innlegg, ekspert-status, Joakimpatos!

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HaakonDrang
    Gratulerer med 1000 innlegg, ekspert-status, Joakimpatos!
    takker 8)
    bare du er fornøyd så er jo det det viktigste ;-) men det lønner seg ofte og høre på eksperter (noe jeg har erfart).
    kunne hatt rommet ditt, isteden for mitt, det er nesten umulig og få opp lerret, men har en god idè på det nå ;-)
    lykke til videre!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •