MisterMRs kino - Buttkicker - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 261
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    De främre stolarna är elektriska recliners och väldigt sköna att sitta i.

Ikke mange som har elektrisk stol i kinoen he he
    He he...

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæven, denne kinoen var fresh

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var rått, kompis! Grattis med fett rom! Uansett, den maskeringen din er veldig interessant. Hvis du har noen bilder og forklaringer på den, så må du gjerne dele med oss!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Dæven, denne kinoen var fresh
    Tack för hyggelig tilbakemelding MR.Chill

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Dette var rått, kompis! Grattis med fett rom! Uansett, den maskeringen din er veldig interessant. Hvis du har noen bilder og forklaringer på den, så må du gjerne dele med oss!
    Tack för det Alkar !
    Jag hade egentligen tänkt att göra bloggen i kronologisk ordning och börja med ett inlägg om rummets uppbyggnad etc men intresset för maskeringsystemet är så stort så jag ska börja med det istället. Rummet får vänta.
    Förhoppningsvis kan jag filma en video imorgon så att ni kan få se hur det ser ut "live".

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MisterMR
    Tack för det Alkar !
    Jag hade egentligen tänkt att göra bloggen i kronologisk ordning och börja med ett inlägg om rummets uppbyggnad etc men intresset för maskeringsystemet är så stort så jag ska börja med det istället. Rummet får vänta.
    Förhoppningsvis kan jag filma en video imorgon så att ni kan få se hur det ser ut "live".
    Takk for at du deler dette; vi gleder oss til å se mer av detaljene rundt denne veldig flotte løsningen!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Takk for at du deler dette; vi gleder oss til å se mer av detaljene rundt denne veldig flotte løsningen!
    Inga problem !
    Konstruktionen är egentligen väldigt enkel men funktionen är fantastisk. Otroligt skönt att slippa gråa fält kring bilden och att dessutom helt fritt kunna välja bildstorlek beroende på film, humör, sällskap etc ger en enorm frihet och höjer filmupplevelsen flera hack!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så där ja! Nu har jag gjort en liten film och filmkvaliteten är inte på topp men man får i alla fall ett intryck av hur snabbt maskeringssytemet arbetar. Systemet upplevs mycket tystare i verkligheten. Den nedre masken böjer av lite framåt men det är inget man tänker på när man sitter i stolen och ser på film men jag kanske ska försöka göra den lite mer styv så at den blir rakare. Maskerna är delvis gjorda av aluminium så de kan inte böja sig uppåt eller nedåt. Eftersom fimen är så mörk lägger jag först ut en bild av lerret med 2.35:1-maskering:
    MisterMRs kino -  Buttkicker-dsc_0125-custom-jpg

[YOUTUBE]GMC6st75AOo[/YOUTUBE]

Håll till godo!

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Genialt!
    Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Och så några principskisser hur det är uppbyggt!

MisterMRs kino -  Buttkicker-scan-custom-jpg

MisterMRs kino -  Buttkicker-scan-custom-2-jpg

Fotografier kommer nog att dröja till efter helgen...
    Systemet styra av en Somfyfjärrkontroll som via Somfy RS485 4ILT interface styr de fyra motorerna.
    Se länk:
    http://www.somfy-architecture.com/do..._interface.pdf

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig fin kino du har og må si jeg er imponert over maskeringssystemet ditt.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Irriterende genialt 8)

Ser utrolig hjemmomført ut hele kinoen din så legg svært gjerne ut mer info og bilder om resten av oppsettet osv!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Bodø
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er bare å bøye seg i støvet!!!
    Utrolig å se hvor raskt systemet jobber! Spitzenklasse!

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der var rett og slett så sinnsykt smart gjennomført at jeg sitter her hjemme og klapper for deg!!!!!! APPLAUS for skarpt hode og godt gjennomført arbeid!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MisterMR

[YOUTUBE]GMC6st75AOo[/YOUTUBE]

Håll till godo!
    "Videoen er for tiden ikke tilgjengelig"

Håper dette er midlertidig, da jeg har veldig lyst til å se dette i praksis.

Edit: dette rettet seg opp mens jeg postet, genialt, ser fantastisk ut!

Skulle gjerne sett samme sekvens med lyset på og litt mer nærbilder for å se fysisk fungering

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk flott! Sånn maskering vil jeg også ha! :-D

Nå må du legge ut masse bilder av de forskjellige delene, og kanskje en video til som viser baksiden når maskeringen kjører. Håper dette ikke er til for mye bryderi for deg, men en slik konstruksjon er det mange som kunne tenke seg å bygge.

Er det brukt fire Somfy-motorer? Hvor kjøpte du dem, gjerne også pris. Vet disse kan kjøpes fra statene, men de er ganske dyre...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med utrolig flott og gjennomført kino MisterMR. Artig og se at andre i skandinavia kjører 4 veis maskering Jeg kjører nesten helt likt prinsipp som deg, men benytter kun to motorer, en for horisontal og en for vertikal, har fungert sømløst i 4 år nå. Styrer også med fjernkontroll.
    Har du en utstyrliste over lyd og bilde utstyr du benytter i kinoen?

Til dere som har lyst å bygge maskeringssystem kan jeg anbefale denne linken:Make your own projection screen masking system part 2 - YouTube

Mye fin info også under denne delen av avsforum:
    DIY Constant Height
    Særlig denne tråden er bra, det var den som inspirerte meg mest når jeg holdt på:
    4-Way Acoustically Transparent Masking

Det trenger ikke bli så dyrt, somfy motorer er veldig bra, men også ganske dyre. Man får tak i billigere rørmotorer, men de har gjerne planetgir som bråker en del. Jeg har benyttet motor fra to gamle aktuatorer som jeg fikk gratis
    Ikke meningen å kuppe tråden din MisterMR, håper det var greit jeg la ut infoen her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Genialt!
    Sitat Opprinnelig postet av Ender
    Veldig fin kino du har og må si jeg er imponert over maskeringssystemet ditt.
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Irriterende genialt 8)

Ser utrolig hjemmomført ut hele kinoen din så legg svært gjerne ut mer info og bilder om resten av oppsettet osv!
    Sitat Opprinnelig postet av kinobyggern
    Ja det er bare å bøye seg i støvet!!!
    Utrolig å se hvor raskt systemet jobber! Spitzenklasse!
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Det der var rett og slett så sinnsykt smart gjennomført at jeg sitter her hjemme og klapper for deg!!!!!! APPLAUS for skarpt hode og godt gjennomført arbeid!
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    "Videoen er for tiden ikke tilgjengelig"

Håper dette er midlertidig, da jeg har veldig lyst til å se dette i praksis.

Edit: dette rettet seg opp mens jeg postet, genialt, ser fantastisk ut!

Skulle gjerne sett samme sekvens med lyset på og litt mer nærbilder for å se fysisk fungering
    Tackar, tackar !
    Roligt med så mycket respons på videon och väldigt hyggligt att ni gillar maskeringen. Det är en väldigt enkel konstruktion som man inte behöver vara något geni för att kunna sätta ihop men maskeringssystemet fungerar förvånansvärt bra. Mycket tack vara interfacet!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Fantastisk flott! Sånn maskering vil jeg også ha! :-D

Nå må du legge ut masse bilder av de forskjellige delene, og kanskje en video til som viser baksiden når maskeringen kjører. Håper dette ikke er til for mye bryderi for deg, men en slik konstruksjon er det mange som kunne tenke seg å bygge.

Er det brukt fire Somfy-motorer? Hvor kjøpte du dem, gjerne også pris. Vet disse kan kjøpes fra statene, men de er ganske dyre...
    Tack för positiva ord och klart att du ska ha ett elektriskt maskeringssystem !
    Motorerna som jag valde kostar en del men inte så farligt mycket ändå om man sätter det i relation till vad en fin duk (lerret) eller projektor kostar, och maskeringssystemet är ju förhoppningsvis en engångsinvestering.
    Jag valde extra starka och extra tysta rörmotorer med obegränsat antal minnesstopp och de kostade 402.50 dollar styck april 2012 när jag beställde dem. Sedan tillkommer ju frakt och moms. Tullavgift kommer jag inte ihåg om jag betalade. Exakt namn är Somfy Sonesse ILT 504S2 Star Head Ultra Quiet Motor 1030053. Jag köpte dem hos:
    Somfy Products,Somfy Motors,Simu Motors,Somfy Motorized Shades, Roller Shades,Roman Shades,Sheer Shades,Pleated Shades,Cellular Honeycomb Shades,Panel Glides along with Custom window treatments.
    Men det går ju också bra att bygga ett fungerande maskeringssystem med ett färre antal motorer om man så önskar

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BullFire
    Gratulerer med utrolig flott og gjennomført kino MisterMR. Artig og se at andre i skandinavia kjører 4 veis maskering Jeg kjører nesten helt likt prinsipp som deg, men benytter kun to motorer, en for horisontal og en for vertikal, har fungert sømløst i 4 år nå. Styrer også med fjernkontroll.
    Har du en utstyrliste over lyd og bilde utstyr du benytter i kinoen?

Til dere som har lyst å bygge maskeringssystem kan jeg anbefale denne linken:Make your own projection screen masking system part 2 - YouTube

Mye fin info også under denne delen av avsforum:
    DIY Constant Height
    Særlig denne tråden er bra, det var den som inspirerte meg mest når jeg holdt på:
    4-Way Acoustically Transparent Masking

Det trenger ikke bli så dyrt, somfy motorer er veldig bra, men også ganske dyre. Man får tak i billigere rørmotorer, men de har gjerne planetgir som bråker en del. Jeg har benyttet motor fra to gamle aktuatorer som jeg fikk gratis
    Ikke meningen å kuppe tråden din MisterMR, håper det var greit jeg la ut infoen her.
    Självklart går det bra att du lägger ut mer information här och väldigt kul att ditt system har fungerat bra i så många år
    Jag valde att använda 4 motorer så att jag fick ett system där jag kan flytta varje mask individuellt och därmed kan jag flytta hela bilden uppåt eller nedåt, mot vänster eller höger och jag kan också välja bildstorlek helt fritt utan begränsningar.
    Systemet ger mig också möjlighet att förhandsprogrammera olika bildstorlekar och bildplaceringar på lerret vilket för mig är viktigt.
    Scott har skrivit en fantastisk tråd och han har gjort ett väldigt fint maskeringssystem men han använder väl bara en motor och den motoren kan bara justera de vertikala maskerna? Och de maskerna måste alltid röra sig samtidigt och lika mycket. Han justerar väl de horisontella maskerna manuellt?
    Videon har jag inte sett tidigare men det ska bli intressant att se den
    Moggie har skrivit en tråd på AVSforum.com som inspirerade och lärde mig mycket
    Se länk:
    DIY Curved AT screen with Somfy based automated masking

Flera har byggt om antennmotorer med stor framgång, men att ha den minnesfunktion som Somfymotorerna och interfacet har ger det lilla extra

Side 2 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •