Hei

Da har man omsider kommet seg i enebolig, og allerede på visning så jeg for meg hvor hjemmekinoen kunne bli plassert. Men det viste seg at den veggen jeg hadde lyst å fjerne var ytterveggen (er et påbygg utenfor ytterveggen). Så da ble det lagt på is. Så kom jeg på at ved å "snu" hjemmekinoen og samtidig gå relativt mye ned på size så ville dette faktisk bli gjennomført både tidsmessig og økonomisk innen relativt kort tid (det vil da si 2-3 år for min del :P)

Og etter å ha lest tråden til Roffe med sin "C8" så har ikke lysten til å lage kinoen blitt mindre, selvom han hadde et litt bedre utgangspunkt enn meg.

Hjemmekino:

Rom: 1,80 x 3,30 = 5,94 kvm (hver cm teller på et så lite rom ^^)
Lyd: Har tenkt på innbyggingshøytalere (kanskje B&W CWM LCR 7 In-wall høyttalere | Hi-Fi Klubben) front, center og bak. + en passendes sub
Bilde: en stille projektor og et lerret på 1,80 x 1,00 som ikke hindrer lyd da fronthøyttalerene vil være plassert bak.
Sittegruppe: Håper det vil la seg gjøre å hvertfall få til sitteplasser for 4 voksne

Der kvinnen står foran lerretet er det en vegg, mens strekene skal forestille hvor døren og veggen som må settes opp skal være. Projektoren er ikke tegnet inn, men vil være over sofaen. Over sofaen er det et lite vindu, skal prøve å få brukt det til ventilasjon på et vis.

Ovenifra med litt mer forklarende tekst, elektronikken skal jeg prøve å få satt utenfor

Dette er såvidt i planleggingsfasen, rommet idag består av stående kledning med mur bak, hvordan det ser ut bak kledningen vet jeg ikke, og heller ikke om det er noe særlig isolert. Er blitt brukt som et lite hobbyverksted av forrige eier. Har tenkt å ta ned kledningen og hive opp gips, så håper det er isolert fra før av så jeg ikke trenger å fore ut noe mer, det har jeg jo ikke plass til egentlig med tanke på at det er 1,80 bredt nå.

Veggen jeg må sette opp kan jo være litt lengre ut en den eksisterende veggen på 1,30 men heller ikke for mye sånn at en mister litt av bilde på venstre siden.

Dette vil sikkert ikke bli noe av i år, da det er andre ting i huset som kommer før, men like greit å starte planleggingsfasen nå, så jeg er klar når den tid kommer, blir sikkert bli mangen forandringer underveis.

Så bare til å skyte løs med egne erfaringer, ting som ikke vil fungere, ting som vil fungere, og hva jeg bør gjøre annerledes, og hva jeg hvertfall ikke bør gjøre