alias bygger hjemmekino - Hvilket lim til Scene Molton - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  10
Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 154
    Newcomer alias sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er det på tide med en liten oppdatering av byggetråden for denne uken har jeg hatt vinterferie og fått gjort en del i kinoen.

Tror ikke jeg vil kjede dere med flere bilder av tetting og fuging av bjelkelag men har kommet et godt stykke videre der også

Men det som virkelig er en milepæl er at gulvet har blitt støpt

alias bygger hjemmekino - Hvilket lim til Scene Molton-andre-rad-jpg

Som dere ser på bildet så har jeg murt opp avsatsen til andre rad og isolert denne, grunnen til dette er at hele kinoen får vannbåren varme i gulvet.

alias bygger hjemmekino - Hvilket lim til Scene Molton-til-rste-rad-jpg

Siden jeg er usikker på hvilken type stoler som skal på første rad så har jeg valgt å legge klar to stk trekkerør til alle tre stolene

alias bygger hjemmekino - Hvilket lim til Scene Molton-til-venstre-jpg

Rør til venstre sourround har jeg lagt i isolasjonen på avsatsen

alias bygger hjemmekino - Hvilket lim til Scene Molton-til-varme-jpg

Resten av gulvet er isolert med 2 cm styroform og så er det blitt lagt rør til gulv varme

alias bygger hjemmekino - Hvilket lim til Scene Molton-sement-biler-jpg

På fredag var den store støpedagen med pumpebil og det hele

alias bygger hjemmekino - Hvilket lim til Scene Molton-garasje-murer-jpg

Det som er greit med pumpe bil er at den kommer til over alt her har vi slangen inn gjennom døren i kjelleren. Som dere ser i bakgrunnen så var det ikke bare kinogulvet som skulle støpes denne dagen. Grunnmurene til garasjen ble også støpt

alias bygger hjemmekino - Hvilket lim til Scene Molton-sement-slange-gjennom-jpg

alias bygger hjemmekino - Hvilket lim til Scene Molton-st-ping-jpg

Her er støpe gutta i full gang

alias bygger hjemmekino - Hvilket lim til Scene Molton-ferdig-st-pt-jpg

Her er det ferdige resultatet

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    o_0

Dæven!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser veldig bra ut. Følger med videre. :-)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fuging av gulvet

Jeg har egentlig ikke så veldig mye spennende å dele med dere, men litt har jeg fått gjort

Gulvet i kinoen ble ikke pusset når det ble støpt kun vibrert, så i ettertid har jeg fått det slip slik at jeg kan legge teppe direkte på toppen.

Gulvet er støpt flytende det vil si at det ligger på xps og det er også xps rundt veggene.

alias bygger hjemmekino - Hvilket lim til Scene Molton-isopor-jpg

For å forsegle fuktsperren og avslutte xps'en har jeg fjernet en del av xps'en og fuget sporet.

alias bygger hjemmekino - Hvilket lim til Scene Molton-fuging-1-jpg

På denne jobben gikk det ca 1 silikon patron pr meter så da setter man utrolig pris på en batteri drevet fugepistol.

alias bygger hjemmekino - Hvilket lim til Scene Molton-fuging-2-jpg

Og når vi først er inne på leketøy for oss gutta så har jeg de siste par åra irritert meg grenseløst over en utslitt DeWalt 707 gjæresag og for en
    liten stund siden kom jeg endelig over en demo brukt Bosch og nå er den kommet i hus. Det er en helt fantastisk sag

alias bygger hjemmekino - Hvilket lim til Scene Molton-ny-sag-jpg

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hdmi

Jeg planlegger å ha Blu-ray spiller og Playstation for rommet til kinoen slik at man kan bytte film og spill der istedenfor i det tekniske rommet.

alias bygger hjemmekino - Hvilket lim til Scene Molton-hdmi-2-jpg

Her er endene i det tekniske rommet

alias bygger hjemmekino - Hvilket lim til Scene Molton-hdmi-1-jpg

Etter dette har jeg fått lukket resten av åpningene i bjelkelaget

alias bygger hjemmekino - Hvilket lim til Scene Molton-lukking-1-jpg

alias bygger hjemmekino - Hvilket lim til Scene Molton-lukking-2-jpg

Neste helg blir det ikke tid til å gjøre noe i kinoen, men helgen vil allikevel være viet til kino relaterte ting.
    Jeg ser virkelig frem til helgen og kommer med en rapport i neste uke.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir bra og gjennomført, gleder meg til å se sluttresultatet.:grin:
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig spennende prosjekt, du har et meget godt utgangspunkt! Ser frem til fortsettelsen
    Min byggetråd: Hjemmekino Prosjekt 2013

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Dette blir bra og gjennomført, gleder meg til å se sluttresultatet.:grin:
    Takker for en veldig bra demo. Du har en fantastisk kino

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oslo tur

Det har ikke blitt gjort noe i hjemmekinoen denne helgen grunnen til det er at jeg og Andre Werdenskrieg samt våres bedre halvdeler har vært på Oslo tur. Så hva har dette med min hjemmekino tråd å gjøre ? Jo det har seg slik at jeg har kjøpt en tilhenger med kino utstyr, besøkt to flotte hjemmekinoer og ikke minst truffet noen virklig hyggelige menesker med samme interesse som meg selv.

Helgen startet ikke veldig bra for Fredags morgen hadde de høyere makter bestemt seg for at Sørlandet skulle dekkes av noe hvitt og kaldt som kalles snø og hver gang dette hvite kommer ned fra himmelen så ender det opp med at vogntog med diverse utenlanske nasjonaliteter står parkert på de underligste steder. Med underlige steder så mener jeg midt i veien gjerne midt i en eller annen oppover bakke slik at ingen andre kan passere og denne morgenen var ikke noe unntak for etter ca en halv times kjøring stoppet trafikken helt opp og der ble vi stående i en time.

En annen spennende ting som jeg kanskje skal nevne er at kvelden før så tuklet jeg med sikringene i bilen min og av en eller annen grunn så fungerte ikke 4 WD, antispinn eller active steering etterpå og da sier det seg selv at det å trekke en stor henger etter seg i et veldig snøvær ikke er noe man ønsker. Heldigvis så var Bavaria i Kristiansand veldig behjelplige og fikset problemet på under en halv time.

Allerede da innså jeg at timeplanen ville sprekke og at jeg ikke ville rekke AvShop før de stengte kl 1530. Men etter en samtale med en fantastisk fyr som går under nicket Tralltrall her på forumet så kjørte han ned på AvShop og hentet ut varene mine, og for å si det slik så ble bilen hans rimelig full med diverse utstyr. Tralltrall tusen takk for hjelpen.

Turen fortsatte så videre fra Kristiansand og gikk uten store hendelser frem til vi kom til Vestfold. Da hadde det vært en stor ulykke i en av tunellene på E-18 og vi måtte kjøre en omvei for å komme utenom denne ulykken. Etterpå fant vi ut at det hadde vært en kjedekollisjon med 15 biler innvolvert inkludert lastebiler og en buss. Masse barn og voksene hadde havnet på sykehus, men etter det jeg har hørt i ettertid så gikk det etter forholdene bra med alle.

Etterhvert kom vi da endelig frem til Oslo og da var første stoppested midt i sentrum der jeg plukket opp 2 x JBL 4645 og 2 x Crown DSI 2000. Dette ble lastet inn i tilhengeren før turen bar videre til hotellet hvor vi sjekket inn og slapp av konene slik at de kunne ta en handletur, mens jeg og Andre Werdenskrieg fortsatte til TrallTrall.

Hos TrallTrall fikk vi en demo av kino og det lover veldig bra. Nå skal det sies at lyd og bilde ikke er ferdig tunet, men inntrykket vi fikk var veldig bra. De to subb tårnene gjør en veldig bra jobb. På grunn av været og at dermed turen til Oslo tok veldig mye lengre tid enn normalt så ble tiden alt for knapp.

Hos TrallTrall var det to nye handeler som skulle gjennoføres. Først av alt så kjøpte jeg 4 x JBL 4546 av TrallTrall. Den andre handelen var 10 stk Crown Macro-Tech 2400 som jeg kjøpte av Naturlyd.

Når disse handelene var unnagjort var det tid for en lite tur på byen med en bedre middag og litt godt å drikke.

På lørdag var vi tilbake hos TrallTrall som hadde vært så vennelig og latt meg parkere bil og henger hos han. Vi fikk da bært ut resten av utstyret i tilhengeren og en liten demo til i kinoen.
    Turen bar så til Drammen hvor jeg skulle hente en Dreamscreen kino sofa hos Andreas21. Jeg hadde selvølgelig også fått med en demo av kinoen i denne handelen. Bildet til Andreas21 er bare helt fantastisk så vi var veldig godt fornøyd da vi dro derfra.

Turen hjem igjen ble vel omtrent det samme som turen inn, altså ikke spesielt hyggelig. Snøværet ble tettere og tettere jo lengre sør vi kom. I Lyngdal var det kommet ca 40cm, men heldigvis så hadde de akkurat brøytet opp til huset mitt så det gikk greit å komme opp.

Det var bra jeg hadde med meg stor henger for den begynte å bli full på slutten

alias bygger hjemmekino - Hvilket lim til Scene Molton-pakket-tilhenger-jpg

Her er Dreamscreen sofaen som skal utgjøre første rad i kinoen min

alias bygger hjemmekino - Hvilket lim til Scene Molton-dreamscreen-jpg

Her er elementer til de 5 InConsert Miles som skal bygges

alias bygger hjemmekino - Hvilket lim til Scene Molton-beyma-elementer-jpg

Det ble jo noen forsterkere også etterhvert og jeg tror vel at dette burde holde

alias bygger hjemmekino - Hvilket lim til Scene Molton-forsterker-rack-jpg

Bak forsterkerene står det 6 stk JBL 4645. Jeg har planer om å ha 4 av disse fremme og 2 bak, tror vel det vil gi bra med trøkk.

alias bygger hjemmekino - Hvilket lim til Scene Molton-jbl-4645-jpg

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig å kunne følge dette bygget på nært hold, men det spørs om 12 Crown holder ...
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snakah
    Veldig spennende prosjekt, du har et meget godt utgangspunkt! Ser frem til fortsettelsen
    Hyggelig at du følger med og gratulere med egen kino

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Masse flotte ingredienser her

Flott utgangspunkt du har! Masse flotte ingredienser, nå må kokken holde tunga rett i munnen. Men med så god planlegging så regner jeg med at det blir plankekjøring. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fyttirakkern, dette tegner til å bli gromt! Så det var du som skulle ha alle Crownene ja (snakket med Naturlyd) Godt du bor i Lyngdal, for da er det jo ikke så langt til demo etterhvert...hvis du inviterer da

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Naturlyd
    Flott utgangspunkt du har! Masse flotte ingredienser, nå må kokken holde tunga rett i munnen. Men med så god planlegging så regner jeg med at det blir plankekjøring. :-D
    Takker for handelen og masse gode råd. Når det gjelder å holde tunga rett i munnen så håper jeg det vil gå bra, og det fine med dette forumet er at man alltid får hjelp hvis man lurer på noe.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Fyttirakkern, dette tegner til å bli gromt! Så det var du som skulle ha alle Crownene ja (snakket med Naturlyd) Godt du bor i Lyngdal, for da er det jo ikke så langt til demo etterhvert...hvis du inviterer da
    Ja planen var jo at det skulle bli rimelig gromt etterhvert så får vi håpe at valg av komponenter vil gi det ønskede resultat. Noe som jeg egentlig har stor tro på. Demo vil det selvfølgelig bli, men ikke regn med at kinoen er ferdig før nærmere jul. Holder på å lese tråden din, men har ikke kommet lengre en 2010 enda og etter som jeg forstår så holder du nå på med et nytt prosjekt som jeg ikke har begynt å lese om enda. Hvor på Sørlandet holder du til?

Hyggelig at du følger tråden min.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange fra Sørlandet her ser det ut til, du var fra Lyngdal alias? Er selv fra Farsund
    Min byggetråd: Hjemmekino Prosjekt 2013

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt ligger til rette for morro her ja, også godt å se at gamlesubene mine kommer til bruk igjen!

Crown MT er kjempebra forsterkere, eneste minus med de er viftene men med eget teknisk er jo ikke det noe problem så dette blir nok rått! Hva skal du bruke til deling/DSP?

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yikes! :shock:
    Der snakker man handletur ja! Det så litt mer fristende ut en å være hale til kjerringa på IKEA....

Begynner å se meget gromt ut dette.
    "Luck is my middle name....Mind you,my first name is Bad." -Rincewind

The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed

Byggetråd

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holy mackerel Batman! Dette bygget skal jeg følge nærmere med på i tiden fremover. Syns det er så ufattelig tøft at noen tøyer strikken så langt. Kudos til deg for det, og lykke til videre :-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var påsken over for denne gang og siden den er blitt tilbrakt i syden har det ikke blitt gjort noe i hjemme kinoen, men jeg har lekt meg litt i sketchup.

Her er front rekken med 3 x InConsert Miles og 4 x JBL 4645 subber

alias bygger hjemmekino - Hvilket lim til Scene Molton-10-hjemmekino-med-med-yttalere-frontrekke-png

Og her er bakveggen med 2 x InConsert Duke og 2 x JBL 4645 subber. Jeg har også planer om å ha bassfeller i hjørnene og defusere på resten av bakveggen.

alias bygger hjemmekino - Hvilket lim til Scene Molton-10-hjemmekino-med-med-yttalere-og-defusere-png

Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •