Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 77 av 77
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Bodø
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ENDELIG er sommern over! Det er hjemmekinotid!

Nå kan vi alle sette oss godt tilbake i våre kinostoler, ta frem noe godt å spise og drikke og bare nyyyyte en god film. Hvis regnet og stormen pisker på ruta gjør det saken enda bedre. Hvem holder på med "1001 filmer du må se før du dør"?

Vel denne tråden må vi blåse litt frisk liv i! Vi avsluttet før sommeren med en del bilder fra scenebygginga. Nå fortsetter jeg med en serie bilder av min Mitsubish HC5W. Og for en maskin!! Jeg er kommet litt lengre med kinoen enn tråden tilsier, så jeg har fått den montert og har såvidt begynt å se litt film. Milde makter for en fantastisk prosjektor. Dette er mitt beste kjøp noensinne. Jeg kunne bare ikke bedt om noe mer. Selv med min begrensede kunnskap om innstillinger og kalibrering er bildet så crispy, detaljert og har så flotte farger at det er en fryd. Man glemmer rett og slett at det er en prosjektor og ikke en 92" stor TV. En helt utrolig prosjektor! Vel her kommer de lovede bildene! 8-)

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4742-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4743-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4744-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4746-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4747-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4748-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4749-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4750-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4753-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4823-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4824-jpg

Active NorwegianGoose sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhhh, jeg elsker slike tråder. Her skal det følges med fremover fra min side

Skjønner ikke at denne har gått meg forbi

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Bodø
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NorwegianGoose
    Ahhhh, jeg elsker slike tråder. Her skal det følges med fremover fra min side

Skjønner ikke at denne har gått meg forbi
    Flott at du vil følge med videre!
    Jeg har vært inne på din hjemmekinopresentasjon og ble imponert! Flotte farger og mange smarte løsninger! Jeg har også produkter fra ELKO pluss serien og jeg ser vi har samme størrelse på lerret! Hvordan liker du din Sony prosjektor?

Active NorwegianGoose sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kinobyggern
    Flott at du vil følge med videre!
    Jeg har vært inne på din hjemmekinopresentasjon og ble imponert! Flotte farger og mange smarte løsninger! Jeg har også produkter fra ELKO pluss serien og jeg ser vi har samme størrelse på lerret! Hvordan liker du din Sony prosjektor?
    Takk for det!

ELKO har mye bra og by på pluss et godt utvalg!

Sonyen er min første projektor, og jeg må si jeg ble temmelig overrasket over bildekvaliteten første gang jeg fyrte opp. Dynamisk, godt sortnivå og knivskarpt bilde var det som møtte meg. Den er jo også kalibrert, og det hjelper jo også litt.

Tviler på at den Mitshubitshien er noe dårligere. Tenker du også kalibrering her?

Stå på videre

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med projektor! Ser du har samme feste som jeg gikk for, det virker veldig solid og har gode justeringsmuligheter.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Bodø
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NorwegianGoose
    Takk for det!

ELKO har mye bra og by på pluss et godt utvalg!

Sonyen er min første projektor, og jeg må si jeg ble temmelig overrasket over bildekvaliteten første gang jeg fyrte opp. Dynamisk, godt sortnivå og knivskarpt bilde var det som møtte meg. Den er jo også kalibrert, og det hjelper jo også litt.

Tviler på at den Mitshubitshien er noe dårligere. Tenker du også kalibrering her?

Stå på videre
    Ja, kalibrering er noe jeg har tenkt mye på. Jeg regner meg selv som ganske nybegynner på prosjektorsiden så bare det å ha pratet og diskutert litt med en som kunne mye om faget hadde gitt meg veldig masse. Det ville jo vært trasig hvis en såpass god prosjektor som Mitsubishien ikke fikk vist sitt fulle potensiale fordi jeg ikke kunne justere den skikkelig... Nei dette må jeg ta sterkt opp til vurdering!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Bodø
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Gratulerer med projektor! Ser du har samme feste som jeg gikk for, det virker veldig solid og har gode justeringsmuligheter.
    Takk for det 8)

Ja helt enig med deg! Er veldig fornøyd! Fleksibiliteten gjorde monteringen til en lek. Jeg er glad festet er solid, Mitsubishien veier 14,5 kg. De utvendige målene er også voksne selv om det ikke kommer helt fram på bildene hvor stor den faktisk er :shock:

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så veldig flott ut den projektoren, for ikke snakke om det pene rommet den får bo i

Angående Sony vs mitsubishi så virker det som at mitsu lister opp at selve bilde panelene er SXRD, dette er jo patentert og trademarked av sony.

Noe som tilsier de har kjøpt opp og bruker samme type paneler som Sony har i sine projektorer.
    Tilsier jo ikke at det ikke er forskjeller, mitsu kan fint ha egen video prossesring, lampe, og optikk.

Interesant sak, hvem fører disse i norge eller har du importert den ?
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVConcept i Hokksund er importør av Mitsubishi projektorer i Norge.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Bodø
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Så veldig flott ut den projektoren, for ikke snakke om det pene rommet den får bo i

Angående Sony vs mitsubishi så virker det som at mitsu lister opp at selve bilde panelene er SXRD, dette er jo patentert og trademarked av sony.

Noe som tilsier de har kjøpt opp og bruker samme type paneler som Sony har i sine projektorer.
    Tilsier jo ikke at det ikke er forskjeller, mitsu kan fint ha egen video prossesring, lampe, og optikk.

Interesant sak, hvem fører disse i norge eller har du importert den ?
    Takk for fine ord!
    Du nevner et par interessante ting her, patenterte teknologier som brukes av flere merker vil jo gjøre produktene likere men de trenger ikke være det. Jeg mistenker at prosjektorene i denne prisklassen er ganske like på bildekvalitet? Man må nok ganske mye høyere opp i pris for å se en VESENTLIG større forbedring...

Jeg kjøpte min via Hi-Fi klubben, men den er ikke i deres vanlige sortiment. Fikk også treff på Soundgarden ved ett kjapt nettsøk.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Bodø
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Hehe, ja kanskje kom min opprinnelig herfra :shock:

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva var prisen på denne projektoren da?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Bodø
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av penol
    Hva var prisen på denne projektoren da?
    Jeg klarte ikke å finne de nøyaktige prisene i farta, men jeg betalte i underkant av 27tusen for prosjektor, prosjektorfeste og veggfeste.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Dem burde jeg ha visst om, jeg bor jo **** meg maks 20 minnutter unna hokksund :-P

Og det er jo som kjent mye annet i en projektor enn bare panelene.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Bodø
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar i kveld med en bildeserie fra malingen og monteringen av pilasterne i kinoen. Hver søyle ( jeg har 4, to på hver langside ) består av en underdel, selve søylen og toppen. Alle delene er limt på veggen med et spesiallim fra leverandøren av pilasterne.

På det ene bildet kan vi se at teppet er lagt på gulv og scene. Hærlig! :razz:

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4766-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4767-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4768-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4818-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4825-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_5881-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_5884-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_5887-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_5889-jpg

Newcomer Captain Kirk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir jo nydelig
    Hear det vært noe fremgang??

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2015
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja virker som du har peiling ☺ jeg er helt ny her derfor jeg spørr litt random. Har nesten 70 kvm leilighet. Lagt underlag over betong. Der etter trinnplater så gips, parkettunderlag, gulv. Untatt gang med fliser. Resten er uisolerte vegger i stål med 2 lag på alle vegger. Tak er lektet ned med 48×48 Der også 2 lag i alle himlinger ikke isolert. Tror du det hjelpee noe ?

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •