Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 77
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Bodø
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tusen takk for fine ord og oppmuntring folkens! :-D

Kenti: Du er svært observant! Isolasjonen som jeg har satt på plass på bildet var nok mest ment som en test. Jeg har bare hentet ut en pakke med Rockwool fra bestillingen min. Bildet var av bakre høyre hjørne. Det blir vel en kontakt ved gulvet og kabeltrekket til bakhøyt litt lengre opp på veggen.

Ellers blir det ingen jobbing før en storøkt imorra søndag. Gleder meg til å fortsette! Elektrikeren var innom med noe småtteri som jeg kan leke meg med, og jeg var innom Biltema og handlet rør for å trekke HDMI til PJ.

God aften!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Bodø
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takbjelkene er strax ferdige.

Det elektriske anlegget begynner å ta form. Fire doble kontakter bak racket. To doble midt på langveggene. Egen kontakt i taket til projektor. Elektriker fortsetter imorgen. Mer bilder kommer! :-D

Fortsatt god helg ( det lille som er igjen )

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut detta !
    Lycka till vidare!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Bodø
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for fine ord MisterMR!

SWEET LORD! NÅ! NÅ begynner det virkelig å skje ting her! Vi har lagt opp alle trekkrørene til bakhøyt. Strømkabel til PJ er også på plass.

Vi har også fått all isolasjon og en bunke med 26 gipsplater til gårds. 40db lyddør ble bestilt idag. Der flagret en aldri så liten bunke med 1000lapper avgårde, men det MÅ jo være verdt det. Kan ikke skjønne noe annet

Skulle ønske døgnet hadde flere timer i seg.... Og egentlig har jeg ikke tid til å være på jobb 8)

God aften

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går unna her gitt! Flotte greier

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Bodø
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk tols1, ja nå går det unna!

Vi har jobbet mange timer i kinoen de siste dagene og tar nå langhelg. Vi har gjort unna en hel del småtteri, så som små tilpassninger her og der, ført videre et rør for utblåsningen til husets sentralstøvsuger og elektrikeren har vært innom på småbefaringer. Og forresten, når det gjelder elektrikeren stakkar, har jeg sendt han ut av kinoen og avgårde til tegnebordet flere ganger. Han har kommet med flere forslag til løsninger, men jeg har like mange ganger avslått og bedt han komme med ett nytt forslag. Han må vel begynne å tro det har rablet helt :wink: Neida, det grunner mest i at vi må være helt sikre på at vi velger rett lyskilde. Jeg skal forklare mer om lysoppsettet senere, jeg er veldig spent på hva dere mener om det!

Idag kom dekorsøylene ( pilasterne ) og jeg må si det ser meget forseggjort ut. Jeg er utrolig spent på hva disse vil si for inntrykket av kinoen. Det jeg håper er at de skal tilføre rommet en følelse av å komme inn i en ekte kino, gjerne der tankene går mot hvordan de så ut i gamle dager. Samtidig vil jeg at fargevalget og lyssetttingen skal bringe fram følelsen av av kinoen/rommet er moderne og tildels minimalistisk.

Legger ved endel bilder av pilasterne hvis noen ønsker å kikke nærmere på dem før de blir montert på veggene.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Bodø
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det meste av rommet minus taket er ferdig isolert 8-)

Nå tar vi helg!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Bodø
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har handlet inn HDMI kabel. Valget falt på QED.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Bodø
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger ut en bunke bilder

Gipsarbeidet er godt igang! Vi er stort sett ferdig med første laget på veggene

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Bodø
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endel saker og ting til belysning har funnet veien!

Sjekk spotten i sort krom!!! Sinnsykt nydelig!!!! 8-)

LED stripsen har 300 LED pr 5m.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken type og dimensjon er de blå trekkrørene du har brukt? Synes nesten de ligner på armert luftslange. Men det sikkert ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Bodø
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den blå slangen er en sugeslange kjøpt på Biltema. Slangen er ca 25mm innvendig. Dette er i minste laget, og jeg anbefaler alle å gå betydelige opp i dimensjon når det skal legges opp til HDMI og større høyttalerkabler. Jeg trakk min QED HDMI ganske greit igjennom, men den er relativt slank...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin tråd dette. Skal følge med på fortsettelsen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Bodø
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slendrian
    Fin tråd dette. Skal følge med på fortsettelsen
    Takk for det slendrian! :-D

Oppdatering: Vi holder på med montering av gipsplater, og med det følger sparkling og pussing. Bilder av gipsplater har alle sett før, så drøyer litt før nye bilder kommer.

Legger alikevel ut en liten teaser. Kinomøblene har kommet! Jeg legger ut ett lite bilde tatt med mobilen. Dere ser frontrekka. Eller Rad 1 som det kommer til å bli Rad 2 består av samme type stoler bare i en fire seters versjon. Møblene heter Odense Comfortline og er trukket i stoffet Antracit. Frontrekka har recliner funksjon 8)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Bodø
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen bilder fra byggeprosessen

Tar med noen bilder fra byggeprosessen. Disse er i skrivende stund utdatert siden ukene går fort og vi har kommet mye lengre, men tar dem med for oss som elsker å se bilder fra slike prosesser 8)

Bildet viser komponentskapet
    Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_3772-jpg

Ventilasjon og ledningsspaghetti
    Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_3774-jpg

Komponentskapet igjen
    Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_3781-jpg

Dobbel gips på plass
    Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_3957-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_3964-jpg

QED skal frakte herlige bilder!
    Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_3973-jpg

Gipsheis in action. Dobbel gips i taket selvfølgelig
    Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4272-jpg

Detalj av ventilasjonen ført gjennom taket
    Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4274-jpg

Rommet mot frontvegg
    Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4421-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Bodø
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilder fra byggingen av boks for ventilasjon og spotter/LED

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4495-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4499-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4500-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4501-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4505-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4506-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4508-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4509-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4511-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4513-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4518-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4521-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4524-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4526-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4527-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4528-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4529-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4531-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4532-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4534-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4536-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4680-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4681-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4682-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4683-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4684-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4685-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4686-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Bodø
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilder fra malingsarbeidet

Tar med noen bilder fra malingsarbeidet.

Fargevalget ble på frontvegg/tak og spotkasse: Jotun Pure Color Supermatt. Farge: Sort. Fargekode: 0006 / 9500-N

Fargevalget på vegger ble: Jotun Pure Color Supermatt. Farge: Kalk. Fargekode: 10341 / 1603-Y31R

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4551-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4553-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4554-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4556-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4559-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Bodø
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilder fra byggingen av scene

Bilder fra byggingen av scene. Her skal sofaen ( en fireseter ) stå. Jeg skulle egentlig ha to små trappetrinn opp men forkastet dette. Istedenfor skal vi lage en fantastisk bue på scena som passer perfekt med den buede sofaen bak og recliner i front. Dette er jeg helt sikker på blir en bedre løsning både utseendemessig og plassmessing. Det vil bli bedre plass for føttene idet man trår opp på scena for å finne sin plass. Scena vil få LED lys langs hele fronten under en nydelig kurvet trappenese av furu. LED stripsen limer jeg under sponplaten som kommer 2cm utenfor scenekanten. Trappenesen vil skjule selve stripsen slik at kun lyset vises. Ledningene som ligger under scena skal gå til nummervisningsspotter. Alle seks plasser i kinoen får sitt lysende nummer... Enjoy 8)

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4593-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4596-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4597-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4599-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4600-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4603-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4606-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4689-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4690-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4691-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4693-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4694-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4695-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4696-jpg

Kinobyggern bygger .... kino. Endelig er sommern over.. det er KINOTID! Nye bilder!-img_4699-jpg

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra! Her skal jeg absolutt følge med videre!

Platået ditt ser ut til å bli en veldig bra og stilig løsning.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser veldig bra ut

Her må man følge med!
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •