Fått helt kvadratisk kinorom. Er det vits å drømme? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Seigmann
    Ville heller solgt utstyret og kjøpt 5 like høytallere og bygget ett sub system. Da blir kino drømmen plutselig mulig igjenn Du vill nesten garantert få ett mer velykket oppsett også.
    +1 Til dels enig! Kjøp SVS SBS-01 x 4, + en SCS-01 center. Denne annonsen: SVS SBS-01 høyttalere og SCS-01 senter - FINN Torget.

+ Bygg ett bass-system som allerede nevnt. Receiver og pj kan du bruke videre, og selg resten. Utenom Mentor, som du kan ha sammen med noe fin og rimelig elektronikk i stua! :-) Lykke til!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seigmann
    så utstyret ditt.. det kan bli vanskelig med store høytallere..
    Ville heller solgt utstyret og kjøpt 5 like høytallere og bygget ett sub system. Da blir kino drømmen plutselig mulig igjenn Du vill nesten garantert få ett mer velykket oppsett også.
    +1!
    med et slikt rom kan man altids gjøre mye morro rockfon, lydtransprangt lærret, og noen godstoler så blir det bra! samt store gode subber 8-)

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det ville vært bedre i et så lite rom å kjøre mange små lukkede subber i tårn, og heller kompensere med eq. Seigmann som nevnt har gjort dette i kinoen sin og den har en veldig bra frekvenskurve. Så det er absolutt mulig å få til!
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,633
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Bare en umiddelbar tanke, som muligens er håpløs...
    Enn å sideforskyve anlegget, ved å ha komponentene stående på siden av ene høyttaleren?
    Avstanden mellom høyttalerne vil da bli mindre, lerretet vil bli mindre, sweet-spot vil bli flyttet litt til ene siden, men du slipper kvadratisk plassering av anlegget.

F.eks komponenter stående rett fram når du kommer inn døra. Da vil du ha et transportareal som leder rett til komponenter, som man ikke må foran sofa/lerret/anlegg for å komme til. Døra spiser jo uansett en kvadrat av rommet.
    Klokken er nå 02:22 om natten. Og jeg må nok en gang få si takk for den idéen.
    Jeg fikk virkelig gnisten tilbake nå.
    Sitter og skal scanne inn plantegningene og plassere litt komponenter og utstyr, for å se hvordan rommet blir.
    En positiv sideeffekt er at med den løsningen blir det kanskje plass til min kones hobby langs den veggen som "ikke er i bruk".
    Altså blir det sikkert noe good-will å score på den løsningen også.
    Samt at da vil rommet bli noe mere møblert, som vil hjelpe på refleksjoner og å unngå en steril firkantet kasse.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemelding, godt å høre at jeg fremdeles har noe å tilby her inne ut over øltråden

Jeg har egentlig tenkt den løsningen en stund, altså å ha komponentene i et hjørne, bare fordi frontrekka ser mye ryddigere ut. Der jeg bor nå er ikke dette praktisk gjennomførbart, men det er heller ikke noe problem.

Blir spennende å se hva du ender opp med

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •