Kino i kjeller - forbedre akustikk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kino i kjeller - forbedre akustikk

Har endelig fått kjøpt hus, og holder på å pusse opp de viktigste rommene nå, men jeg har begynt å tenke på kinorommet i kjelleren (som samboeren er enig i at vi skal ha, kjekt å ha ei som er like glad i å se film som meg

Rommet er ca 6x4,5m med betong på alle vegger og gulv, men takhøyde på kun 210, ikke aktuelt å pigge opp og senke gulvet.

Muren er drenert i 2006, men dessverre ikke isolert utvendig, så mtp kondens er det begrenset hvor mye jeg kan isolere innvendig..

Tenkte å lekte ut 5 cm, å legge mdf panel, er det da lurt å isolere bak, og evt noe poeng med gips bak mdf panelen?
    Leser at mange legger dobbel gips, men det virker som er mest for lydisolering?

Tenkte også å kle akustikkplater med stoff å sette i refleksjonspunkter fra frontene, burde man sette det i refleksjonpunktene til side og bak høyttalere også?

Mtp den lave takhøyden, vil det ha noe effekt å legge akustikkplater i hele taket (lime dem)?

På gulvet tenkte jeg varmefolie, og kanskje teppe for lyden sin skyld, men mulig det blir laminat, usikker på om jeg får gjennomslag for teppe..

Ikke noe spesielt heftig anlegg som skal inn til å begynne med, det blir det jeg har hatt i stua i leiligheten foreløpig:

Pioneer LX52
    Jamo S606 HC3 med 2 ekstra surround høyttalere
    Jamo SUB650 12"
    Optoma HD100x
    100" lerret

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God demping i alle hjørner og strategisk demping ellers i rommet, så blir det bra.

Tror ikke jeg ville kledd hele taket i akustikkplater, det blir lett litt 'skjev' demping.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, høres greit ut det, men ville du lagt noe bak mdf panelen?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •