Best mulig lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Best mulig lyd

Hei! Jeg lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å få bedre lyd på rommet mitt? Bassfeller eller noe sånt??? Har laget en tegning i paint åssen rommet mitt ser ut og hva jeg har på rommet. Akustikk plater hva hjelper det for? Kan jeg kle veggene med det å hva koster det? planer om å kjøpe fler tepper til å begynne med. Hadde også vært greit å isolert litt men har ikke tenkt til å bruke så¨mye penger på det og det er sikkert ikke alt jeg får lov til å gjøre siden jeg bare leier et rom i kollektiv!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan tenke meg 4 akustikkplater!!! men er det noen som har forslag til plassering? så lurer jeg på å kjøpe en bassfelle jeg kan flytte rundt. er så himla dyre atte......fuck lixxom

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger du i senga å hører på musikk?

Uansett; Akustikkplater settes ofte i førsterefleksjonene til å begynne med. RealTraps - How To Set Up a Room
    Dette får senke nivået på tidlige refleksjoner som forstyrrer stereobilde og lager ujevn frekvensgang.

Hadde jeg vært deg hadde jeg lagt pengene i hodetelefoner. Da får du lydkvalitet som utklasser tilsvarende priset stereoutstyr(på en del parametere). Du kan spille så høyt du vil og du plager ikke dine naboer i kollektivet. Veldig gode hodetelefoner starter på ca 1000kr og det samme gjør gode lydkort / headamper som kan drive dem til torden nivå.

Et alternativ er å kjøpe deg noen små monitorer og lytte i nærfelt. Da øker du graden av direktelyd og trenger ikke spille så høyt. Med en akustikkplate på nærmeste veggen og en i taket og 1 over sengen kan du få ok lyd.

Plasseringen på akustikkplater vil typisk se slik ut. Plater markert i rødt.
    Den midt i rommet henger da i taket. De andre henger på veggene.
    Best mulig lyd-rom-jpg

Platene bør være så tykke som mulig. 5cm er absolutt minimum, 10cm er bra og 15-20cm er best. En pakke med akustikkplater koster et sted mellom 500 og 1000kr. Da er det 3-6stk i pakken avhengig av tykkelse.

Det er mulig å kjøpe ferdiglagde absorbenter, eller absorbenter med trykk på, da koster det mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei ligger ikke så mye i sengen! sitter ca midt mellom der du har lagt akustikkplatene på veggene. hater å bruke headsett (blir så svett i øra) og har planer om å bygge opp det brukbart anlegg for å så flytte i egen leilighet eller hus!! hva er en monitor?? en høytaler?? pleier vanlighvis ikke spille så høyt men hadde vært bra om jeg hadde kunnet oppnå optimal lyd eller så bra som mulig!!
    Har allerede bestilt akustikkplater : Spesifikasjoner:
    Tøy spent over treramme med kjerne av 25mm glassull.

Mål: ( H x B x D )
    600 x 600 25 mm

Vekt:
    1,4 kg.

det får holde foreløpig men skal ha tykkere plater i tankene evt.. synd jeg allerede har bestilt:-( vet du hvor disse ferdiglagde absorbentene er billigst?
    Takk for svar)

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feil valg av absorbenter. Disse demper der du minst trenger det. 10 cm tykke rockfon industrial plater bør være minimum for et god resultat.
    Disse må man vanligvis bestilles via et byggevarefirma da nesten ingen lagerfører de. Man må sette ramme på og trekke med lydtransparent (viktig!) stoff. Skal du kjøpe ferdige koster det mye mer.
    Industrial Nature : Industri : Spesialområder : Systemhimlinger : Produkter : Rockfon

| Sounds of Science
    Bør forøvrig søkefunksjon. Du spør om noe som er svart på uttallige ganger.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor skulle jeg hatt evt bassfellen?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    akustikkplater og absorbenter det samme?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pjuskegutt
    hvor skulle jeg hatt evt bassfellen?
    Bassfeller i hjørner er en greit start. Søk på superchunks om det skal være billig.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akustikkplater fra Dynavoice til en veldig hyggelig pris !
    Pakken inneholder 4 plater.

Akustikkplater fra Dynavoice gjør at du kan dempe rommet ditt på stilig vis.
    Passer like godt inn i stua som i et dedikert kinorom.
    Kombiner ulike farger for og lage et motiv på veggen samtidig som du forbedrer lydopplevelsen merkbart.

Platene har solide oppheng.

Spesifikasjoner:
    Tøy spent over treramme med kjerne av 25mm glassull.

Mål: ( H x B x D )
    600 x 600 25 mm

Vekt:
    1,4 kg.

det var disse jeg hadde tenkt å bestille men men;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •