MMLs lytterom: 100% ferdig - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  6
Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 142
    Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    656
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nydelig! Tipper du kommer til å få mange fine timer og opplevelser der! Blir enda bedre når sofaen kommer og du for lukket subbkassene.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å bli utrolig flott dette, liker også veldig godt det at det ikke blir ett dedikert filmrom men tydligvis også kan brukes til annet!

Når det gjelder Ekornes så pleier det å være fullt mulig å få en hel del rabatt på de, dersom det er den vanlige Ekornes Arion 1+2+1 så er den svært ofte å se til 29990. Men vær OBS på to ting: Ulempen med 4 seter og det å komme i senter av rommet (går kanskje greit hos deg men mange som sliter med det og dermed 3 seter bedre valg) Og det største minuset med akkurat Ekornes (i hvert fall på skinn) er at de nesten uten unntak blir veldig slakk i fisken/skinnet i ryggen etter kort tid. Har to kammerater med hhv Arion og E200 som begge er rundt 2 år og jeg ble veldig overrasket når jeg såg de nå for kort tid siden.

Når det gjelder Audyssey XT32 så korrigerer den også i suben og jeg trodde også Denon 4520 korrigerte seperat for to suber. Vær OBS på at dersom du bruker Antimode, Velodyne e.l. så vil de tilføre ytterligere forsinkelse og dette må i så fall kompenseres, men det burde være helt unødvendig med slike bokser itillegg. Jeg hadde Antimode tidligere og genial boks det, men er ikke i bruk etter jeg fikk XT32. Ulempe XT32 er at en er rimelig fastlåst på kurvene/innstillingene og det kan låte litt for tamt med mindre en har Pro kit og kan lage kurver selv. Aktiverer en Dynamic EQ e.l. blir det alt annet enn tamt men låter helt ræva på musikk

Som du kanskje har sett så har Dynabel tilbud på Hypex PSC2.700D nå for øyeblikket, fordel med slik løsning er at du da kan bruke XT32 først og så finpusse med EQ i etterkant Men litt i tvil om de er kraftige nok dersom du tenkte en slik pr søyle med 3 stk W15GTI? De bør ha relativt mye effekt..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gode innspill!

Ulemper med Ekornes er notert. Tips til andre løsninger? Trodde forsåvidt at Stresslessen var i toppsjiktet kvalitetsmessig. Hadde selv tenkt å gå for billigste skinnet, da jeg synes dette virker mer solid og penere. De andre skinnene er så tynne at jeg får faktisk litt "gummifølelse".

Var forresten ikke klar over tilbudet hos Dynabel, så da får jeg vel bestille disse derfra. Takker! Jeg skal bruke dem mellom RD75 og midbasser. Det var vel du som nevnte på dette allerede i planleggingsfasen og det viste seg at du hadde rett. Trenger noe mellom sub og RD 75. Tips til dette mottas også med stor takk :-) Til basstårnene har jeg allerede UCD 700 og synes dette fungerer svært bra.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanvittig pent rom du har snekret sammen! Utrolig inspirerende.

Håper på byggetråd når skal igang med Bottlehead også

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig dette synes på ett bilde - men jeg fant det ikke, hvor gjemmer du elektronikken din?

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble kjempefint! Og søylene i hjørnene ble også veldig bra. Kommer til å se tøft ut når du får høyttalerstoff på.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for hyggelige tilbakemeldinger. Jeg har selv fått mye inspirasjon fra disse sidene og det er veldig kjekt at andre også setter pris på at man lager en slik byggeblogg!

All elektronikk står for tiden under kjellertrappen i provisorisk skap. Se forøvrig innlegg 70 for mer detaljer rundt dette. Jeg skal tilpasse dette etterhvert og legge ut bilder av dette også. Som fjernstyring har jeg fått litt forskjellig erfaring. Kjøpte et system for styring via WiFi og programmet iRule (iRule: The Best Universal Remote Control for iOS and Android). Mulighet for å spesialtilpasse alt fra kommandoer, aktiviteter, knapper og all annen layout. Gøy å teste, men ingen varig løsning først og fremst fordi jeg synes at fysiske knapper er det enkleste. Bruker derfor Harmony Ultimate (Harmony Ultimate) som gir meg alt jeg behøver.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Sted
    Meland
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig flott lytterom du har bygget deg. Geniale løsninger i rommet. ��

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MML Vis post
    Ulemper med Ekornes er notert. Tips til andre løsninger? Trodde forsåvidt at Stresslessen var i toppsjiktet kvalitetsmessig. Hadde selv tenkt å gå for billigste skinnet, da jeg synes dette virker mer solid og penere. De andre skinnene er så tynne at jeg får faktisk litt "gummifølelse".
    Min erfaring med skinn er det motsatte av det du nevner, de billigste pleier å være plastikkaktige og blir fort klamme, mens de dyrere er adskillig mykere og behagligere å sitte i.

Tar du ett søk på Finn.no på ekornes og ser på sofaene der så forstår du nok litt av hva jeg mener med skinnet blir slakkt, seteryggen har også i mange tilfeller blitt veldig "innsunket". E

Eksempelvis denne som er "pent brukt", som ny er skinnet helt stukket og fint, slik som dette blir det fort:

MMLs lytterom: 100% ferdig-72_1456151649-jpg

Ser kanskje enda bedre forskjell her, tydlig at ene sete er mindre brukt enn de andre:

MMLs lytterom: 100% ferdig-51_674147125-jpg

Sittekomforten er upåklagelig men akkurat dette gjorde at jeg sto over Ekornes når jeg hadde tenkt å kjøpe en slik 1+2+1, synes en bør kunne forvente mer av så dyre sofaer. De andre modellene som har sømmer (Legend bl.a.) har muligens ikke så stort problem med dette.i

Jeg ville personlig valgt en i stoff istedet, Akto sin er flott

Sitat Opprinnelig postet av MML Vis post
    Var forresten ikke klar over tilbudet hos Dynabel, så da får jeg vel bestille disse derfra. Takker! Jeg skal bruke dem mellom RD75 og midbasser. Det var vel du som nevnte på dette allerede i planleggingsfasen og det viste seg at du hadde rett. Trenger noe mellom sub og RD 75. Tips til dette mottas også med stor takk :-) Til basstårnene har jeg allerede UCD 700 og synes dette fungerer svært bra.
    Har du kjøpt mellomtone/midbasser eller var det til de trengte tips? Hvor store tenker du?

En UCD700 på 3 stk W15GTi hørtes veldig lite ut men skal en ikke spille på overdøvende nivå så går det vell sikkert bra, men de klager nok ikke på mer effekt heller... de tåler juling! Hadde du ikke allerede hatt UCDen til bassene ville jeg absolutt anbefalt MiniDSP PWR-DSP3, 2x700 + 1x2400 watt, med nyeste versjon av DSP korta har de blitt knallbra!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lange kabler har du fra platespiller til riaa, eller har du riaa ved platespiller og lang kabel fra riaa til forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det nok slik at jeg som regel spiller på lavt volum. Allikevel synes jeg UCD 700 har god kontroll også de gangene jeg skrur opp. Uansett er det jo slik at jeg først nå er kommet så langt at jeg begynner å se på andre tekniske løsninger og det er ikke helt utenkelig at det kommer noen kraftigere forsterkere på plass senere.

Jeg er åpen for alle forslag når det gjelder mellombass. Jeg håper å kunne dele på ca 500Hz og kjøre subbene fra 80-100. Jeg har sett for meg 10"-12", men er som sagt åpen for alt. Jeg hadde tenkt meg feks Hypex PSC2.700D, men er litt bekymret for om brukerterskelen kan bli for høy.. Jeg ønsker meg justerbart delefilter og mulighet for romkorreksjon, så det er vel kanskje bare å lese seg opp på hva jeg trenger av HW og sette i gang?

sirant: RIAA vil stå ved siden av platespilleren, men kabelen til forsterkeren er ca 10m. Jeg krysser fingrene for at dette ikke blir for langt..

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for svar! Ble inspirert av deg til å flytte platespiller min bak sofa også, så istedenfor å begynne med veggplatene i går ble det flere rør

Blir ca 6-7 meter hos meg, satser på å ha RIAA ved spilleren også.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble lei av å vente på høytalerstoff fra USA, så jeg tok meg en tur på Stoff og Stil. Fant akkurat det jeg trengte, selv om jeg var litt utilpass blandt damene i denne butikken... Uansett fant jeg akkurat hva jeg var ute etter og fikk ferdigstilt frontbuene mine.

Ferdige rammer. Ser i etterkant at det var totalt unødvendig å male disse.
    MMLs lytterom: 100% ferdig-1-jpg

Jeg strammet opp et kraftig nylonbånd oppe og nede på disse buene for å få en penere avslutning. Denne patenten fungerte svært bra.
    MMLs lytterom: 100% ferdig-2-jpg

MMLs lytterom: 100% ferdig-3-jpg

Det er en deilig følelse når man ser hvordan dette tar form!
    MMLs lytterom: 100% ferdig-4-jpg

En liten oversikt:
    MMLs lytterom: 100% ferdig-5-jpg

Skal få tatt noen ordentlige bilder med stativ når alt er 100% ferdig.
    MMLs lytterom: 100% ferdig-6-jpg

Jeg fikk endelig bestemt meg for sofa. Etter at jeg hele tiden har vært besstemt på skinn, fikk jeg prøvesitte en i stoff. Denne var mye mer behagelig og jeg bestilte en i sort (dvs mørk grå) stoff. Stoffet er så strukturert at jeg ikke tror det vil bli noe problem med støv. Fikk 20% rabatt på denne i påskesalget på Skeidar. Forventet levering er desverre ikke før juni.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder MMLs lytterom: 100% ferdig-1-jpg   MMLs lytterom: 100% ferdig-2-jpg   MMLs lytterom: 100% ferdig-3-jpg   MMLs lytterom: 100% ferdig-4-jpg   MMLs lytterom: 100% ferdig-5-jpg  

MMLs lytterom: 100% ferdig-6-jpg  

14. Liker vidareje, Willms har likt denne posten
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert!

Gøy å se det drar seg til.

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si at dette ble beint fram vakkert!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, wow.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig pent dette! Ikke dumt å bygge søylene på den måten, nei...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lækkert !

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæven, dette blei fint.
    Gratulerer med en knallfin kino :-)
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0