hva kan gjøres på 2,65 x 7m?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hva kan gjøres på 2,65 x 7m?

Driver å småpønsker på hva 2etg på garasjen kan brukes til om evt filmstue el.lignende men hvor mye går det ann å få til på den plassen jeg har som ikke er enormt

noen tips?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du bruker lydtransparent lerret så kan du ha lerret i hele rommets bredde m/høyttalere bak. 2,65m er nok til en romslig tre-seter, så jeg tror det vil fungere utmerket!

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en såpass lite bredde på rommet, vil du havne veldig langt frem i rommet for å treffe sweetspot. Jeg har kun 3.17m bredde i midt rom og hos meg kan ikke jeg bruke noe større lerrett enn 77" maksimalt. Nå har jeg ganske store høyttalere som i tillegg krever sitt med mye vinkling.

Fordelen her er at du jo som meg dempe fremveggen veldig mye, noe som vil gi veldig god bassrespons ganske langt ned. du kan også bruke lydtransparent lerret som sagt over her, men da tror jeg lerretet blir veldig stort mtp hvor kort unna du må sitte for å treffe sweetspot for lyden.

Men det er veldig gode muligheter for et lerret på rundt 77" og tre smale reclinere, eventuell en 3seter
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis rommet skal brukes til film alene, med lydtransparent lerret med frontene bak, er man ikke like avhengig av å sitte i sweetspot som når man lytter til stereo. Så jeg synes forslaget til Gunnar virker fornuftig.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eneste som er litt drit er at det er skråtak i garasjen :/ altså "knevegg" på 1,50 så skrått opp, men vet ikke hvor gunstig det er å strekke lerret fra gul å opp istedet for ned?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thohaug
    Med en såpass lite bredde på rommet, vil du havne veldig langt frem i rommet for å treffe sweetspot. Jeg har kun 3.17m bredde i midt rom og hos meg kan ikke jeg bruke noe større lerrett enn 77" maksimalt. Nå har jeg ganske store høyttalere som i tillegg krever sitt med mye vinkling.

Fordelen her er at du jo som meg dempe fremveggen veldig mye, noe som vil gi veldig god bassrespons ganske langt ned. du kan også bruke lydtransparent lerret som sagt over her, men da tror jeg lerretet blir veldig stort mtp hvor kort unna du må sitte for å treffe sweetspot for lyden.

Men det er veldig gode muligheter for et lerret på rundt 77" og tre smale reclinere, eventuell en 3seter

kommer selvsagt ann på personlig preferanse men jeg syns 90" lerretet jeg sitter 2.5m fra kunne verdt 40" større :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke noe med minimum avstand lik bredde av bilde? Er jo også personlig preferanse her, jeg synes faktisk kino ofte blir for stort, blir mye flytting av hodet. Uansett, du kan få til mye på liten plass. Sjekk ut hva jeg gjorde på hybelen min da jeg var student (ja, det er rotete, men det gikk an å se film der allikevel):
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/JooV

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter noen akustiske tiltak på veggene har jeg vel ca 3,25m bredde i mitt rom. Jeg skal ha to rader, og seeravstand fra fremste rad til lerret blir ca 3m. Bredde på lerret blir 280cm. Format 2,37:1, så høyde blir ca 119cm. Dette er innenfor anbefaling både fra THX og SMPTE. Blir selvsagt også smak/behag, men jeg vil ihvertfall ikke ha for lite lerret..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •