Hei.

Etter og ha lest og sett mye på forumet her i det siste, plus litt planlegging, så har jeg startet bygging av min hjemmekino.

Utgangspunktet er en kjellerstue som er 3,35x6,2m og takhøyde på 2,15.
Denne blir trippet ned og platet opp igjen med osb og gips, pluss nytt skjult anlegg.

Har laget en plan med sketchup som er nogenlunde riktig.Håper bildene er er på plass
Så fra front er planen følgende:

Ett lag vanlig glava pluss ett lag 100mm rockfon plater, pluss bassfeller i hjørnene.
En benk for utstyr og for og ha noe og legge senter på.
En falsk vegg for lerret.
En flipdown sak for montering av tv i tak.
Diverse 50mm rockfon plater i førsterefleksjon, vegger og tak.
Bassfeller i hjørne tak/vegg.
Bassfeller igjen i hjørner bak.
Hylle bak sofa mellom bassfeller opp til ca en meter, også en difuser over hylla med plass for bakhøytalere og muligens rom for pj.
Ellers er det tenkt spotter i tak pluss en vifte oppe på venstre side i utforingen, høyre side er det ett avløp.

Utstyr som står klart er:

Onkyo tx-nr809
Marantz ud5005
Rotel 1075
Ps3
Htpc koblet mot en 5Tb nas
Phillips 46" (husker ikke modellen )
Dreamscreen acustic v3
Qsc 1622 x 2
Diy 15" Tc sounds lms-r sonosub x 2
Klipsch rf82
Klipsch rc64
Klipsch rs62

Fram til nå er rommet strippet ned og klart til og bygges opp igjen bare jeg får ryddet litt.
Ferdigdato er foreløpig litt uvist, men har vel en plan om og bli ferdig i vinter hvis finasene holder.

Så hadde jeg ett lite håp om at folk her kansje hadde noen inspill eller en mening om planen min så langt. Er fremdeles mulig og gjøra om litt på planene hvis jeg får noen gode forslag

Vedlagte bilder viser sketchup planen min, rommet, bassere og platene som jeg var og handla i dag.