Trekkrør til hdmi?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trekkrør til hdmi?

Hvordan størrelse trekkrør bruker man til hdmi?
    Jeg har trukket 20 mm til høytalerkablene, som jeg tar rett ut av veggen. Finnes det en dekk ring man kan ha på slutten av trekkrøret? For å få en penere finish.
    Mvh Marius

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør legge opp minst 32 mm rør. Erfaringsvis, dersom du skal være sikker på at alle typer HDMI kabler går igjennom bør du legge opp 40 mm rør. Jeg har funnet ut at 32 mm kan være kinking på enkelte kabler fordi plaststøpen på selve pluggen ofte lages stor for å være enkel å gripe i.

Eller kan du se min tråd om teamet på byggebolig.no: Legge HDMI i 32mm K-rør

Det blir litt annerledes enn hva du gjør siden du ikke avslutter i boks.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trakk min i 25mm rør, da kan du bruke en elkoboks med en 25mm stuss, Elnummer: 1223776

Brukte denne hdmi-kabelen:

Supra Cables

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Epsilon-
    Jeg trakk min i 25mm rør, da kan du bruke en elkoboks med en 25mm stuss, Elnummer: 1223776

Brukte denne hdmi-kabelen:

Supra Cables
    Hvordan var din erfaring med og trekke denne kabelen gjennom et 25mm rør, hadde du mye klaring eller gikk det bare akkurat ? Hvor langt strekk hadde du ? Du bruke k-rør og ikke glatte rør ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne kabelen går gjennom 25mm k-rør og 20mm glatte rør. Du kan skru av "hodet" så den går letter gjennom.
    Det gikk veldig greit å trekke gjennom k-rør, men jeg var veldig nøye på å ikke ha skarpe bend når jeg boret hull i stendere osv. Strekket er 10-11 meter, Kabelen er 12m

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes elko bokser for de fleste tilkoblinger:
    Vegg kontakt for HDMI og nettverk for ELKO veggbokser

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holder også på å installere HDMI kabel skjult, og jeg velger å ikke installere veggplugg med HDMI. I stedet trekker jeg den ut igjennom et blindplanel som jeg skjærer et lite snitt som passer til diameteren på kabelen.

På en hvilken som helt høyhastighetskabel er alltid pluggen det svakeste leddet og kan være en kilde til at signalet forringes. Dataraten på HDMI er veldig høy, spesielt på høyere videooppløsninger. Det gjør at jeg bevisst velger å ha så få plugger mellom kilde og mottager ved å kun bruke en hel kabel.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas
    Jeg holder også på å installere HDMI kabel skjult, og jeg velger å ikke installere veggplugg med HDMI. I stedet trekker jeg den ut igjennom et blindplanel som jeg skjærer et lite snitt som passer til diameteren på kabelen.

På en hvilken som helt høyhastighetskabel er alltid pluggen det svakeste leddet og kan være en kilde til at signalet forringes. Dataraten på HDMI er veldig høy, spesielt på høyere videooppløsninger. Det gjør at jeg bevisst velger å ha så få plugger mellom kilde og mottager ved å kun bruke en hel kabel.
    Takker for mange gode svar. Jeg endte opp med å kjøpe 50mm trekkrør.
    Jeg tenker å gjøre det samme som Midas og føre kablene ditt de skal med minst mulig plugger.
    Jeg hadde først tenkt å bruke panel med banan plugger osv over alt. Men så var jeg innom soundgarden og fikk gode råd. Poenget er jo at kablene skal være skjult, så tar jeg bare ut trekkrøret der høytalerne skal henge og kutter det jamt ved veggen og henger høytaler så nært som det går.

Tenker også det har vært pent å brukt noen slik bak forsterkeren? Ta ut alle eller flere kabler igjennom en kabelgjennomføring. Noen tanker rundt dette?
    Kabelgjennomføringer (Produktliste) [Norcut a/s]

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •