Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder* - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 8 av 25 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 486
    Newcomer Hansa1807 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Midas
    Er du sikker på det er LED lampene som det er noe galt med? Det er mange dimmere der ute som ikke klarer å dimme LED alene langt nok ned i lysstyrke fordi LEDene utgjør for liten last på dimmeren. Fiksen på dette er enten å hive på et halogenlys på samme dimmekurs eller å installere en bunnlast. Dersom de ikke får nok bunnlast, flimrer de.

Det andre jeg lurer på om flimring er om hvorvidt LED lampene slukker i 0-gjennomgangen av 50Hz. Da vil lampene være av 100 ganger i sekundet. Dersom du er en person som sliter med at du ser regnbue på DLP, så vil du nok også slite med flimring fra lampene, spesielt når du flytter blikket.
    Ja, flimringen er spesielt synlig når en flytter blikket. Har brukt riktig dimmer (Elko GLE315), så det er nok egenfrekvensen til pærene som jeg ser. Flere venner har nye hus med samme flimring på sine spottere, men de legger bare ikke merke til det slik jeg gjør.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på det er LED lampene som det er noe galt med? Det er mange dimmere der ute som ikke klarer å dimme LED alene langt nok ned i lysstyrke fordi LEDene utgjør for liten last på dimmeren. Fiksen på dette er enten å hive på et halogenlys på samme dimmekurs eller å installere en bunnlast. Dersom de ikke får nok bunnlast, flimrer de.

Det andre jeg lurer på om flimring er om hvorvidt LED lampene slukker i 0-gjennomgangen av 50Hz. Da vil lampene være av 100 ganger i sekundet. Dersom du er en person som sliter med at du ser regnbue på DLP, så vil du nok også slite med flimring fra lampene, spesielt når du flytter blikket.
    Null flimring på mine.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ingen flimring her, men selv med "LED-vennlige" dimmere fra Elko er det ustabil dimming så det holder. Samme på alle kurser. Maks og min dimming fungerer fint, men i mellom dette flakker lyset opp og ned... Funker på en annen dimmer jeg har som ikke passer i ELKO-systemet, så det hjelper jo fint lite. Jeg har da 230V LED-spotter for øvrig, som hver og en har sin egen lille 230-12V trafo.

Det er med andre ord kjekt å teste litt ulike varianter, men LED er foreløpig på ingen måte "satt", og ELKO / elektrikeren fraskriver seg i mitt tilfelle alt ansvar da jeg selv har skaffet LED-ene (som jo ikke er problemet, det er det dimmeren som er, problemet er at dimmeren jeg har skaffet selv ikke passer i ELKO-boksen).

Kjører du et 12V-system med trafo er vel risikoen for denne type issuer gjerne mindre da...

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg ville tipse deg om mitt valg av LEDlys. Jeg har 20 spotter, og lyset fra disse er varmt og behagelig. De lar seg dimme trinnløst ned til 10% med 1-10V dimmer. Ingen blinking, som jeg kan se. Fordelen med ekstern trafo er liten innbyggingshøyde (2cm) og lite varme på spottene. Man trenger ikke kasser over disse. De gir jo ikke like mye lys som halogen, men jeg kompenserte med å installere flere. Dette gir jo også et jevnere fordelt lys i kinoen. Her er et bilde fra tråden min:

En ulempe er prisen. Spottene kommer på ca 350,- Husker ikke prisen på trafoene, var vel litt mer. Det går fire lamper på hver trafo.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det mange veldig gode betrakninger, så takk for det. Jeg skjønner nå at jeg langt fra har landet hva jeg kommer til å gå for til slutt.

Når det gjelder fargen til LED-lamper har jeg ingenting i mot den. Vi har LEDs over et par større bilder på stua, og jeg synes det ser bra ut. Og som man er inne på er nok dagens LED-spotter litt mer tilgivende på dette området enn tidligere.

Når det kommer til bruk av lyset og hvordan dette skal dimmes er tanken min to dedikerte soner. Totalt sett vil jo dette i praksis bli tre soner. Det skal være mulighet til godt med lys i rommet, men aller viktigst er jo at det skal være stemningslys da rommet også vil bli brukt mye til musikklytting. Og akkurat det pleier jeg ikke å gjøre i flomlys. Det er med andre ord viktig å kunne dimme ned sonene en del.

Sånn sett er Midas/Snickers' betrakninger rundt "blinklys"-fargen en kan få ved mye dimming noe jeg vil ha i bakhodet.
    Varmeutvikling er selvfølgelig også tema her. Om det blir halogen så blir det nok ikke 50W, men i såfall 35W. Uansett vil nok 18 stk generere en del varme i rommet, og så tett som rommet begynner å bli nå er nok ikke det noe jeg ønsker. Når har jeg riktignok planer om å montere en varmepumpe i ettertid, men fram til da kan det kanskje bli ubehagelig varmt om sommeren...

18stk lamper? Dimmeren du har valgt har makslast på 225W halogen, så du trenger mer enn to dimmere. På rommet ditt bør 35W halogen være mer enn nok. Men du behøver like fullt 3 dimmere til det
    Ja, planen er 18 stk. Dette for å få jevnt lys ved mye dimming i mitt hode.. Mulig dette er for mange? Takk for advarselen vedrørende dimmer.

Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    itt enklere å installere 230v spotter kontra 12v, siden man slipper trafoen.
    Og den kabelen du har der, hadde ikke blitt godkjent av tilsynet her i strøket hvertfall, på 230volt. Argumentet er at man skal ha beskyttelsesjord til alt 230v utstyr, inkludert spotter.
    Den kabelen er kanskje godkjent mellom trafoer? Ville selvfølgelig ikke koblet denne rett på 230V-nettet!

Sitat Opprinnelig postet av Sncikers-is
    Kenti:
    18 spoter høres veldig mye ut. Vi har 6x6W LED på kjøkknet, det er jo omtrent like stort som kinorommet ditt. Skulle vi hatt noe særlig mer der inne måtte vi delt ut sveisebriller i døra.

Jeg husker da vi hadde fått opp disse, så gikk Selma inn i stua, så utbryter hun: Pappa, hvorfor er det så mørkt i stua?

Du vil sikkert ha en del lys strategisk plassert, så jeg ser ikke bort fra at du i såfall bør ha en del 1, 2 og 3W lamper.
    De 7W-spottene jeg har satt som alternativ er nok i kraftigste laget har jeg nå skjønt.

Et annet aspekt når det gjelder antall downlights; husk at rommet blir ganske mørkt og ikke særlig lysreflekterende. Taket og spotkassene blir sort som natta (scenemolton/høyttalerstoff), veggene mørk grå og teppet nesten sort det også. Sånn sett vil nok rommet mitt behandle lyset noe anderledes enn i deres kjøkken. Uansett, jeg vil si at jeg har bommet litt om jeg hadde måttet bytte ut 3D-brillene med sveisebriller

Du har helt rett i at antall downlights er med tanke på det strategiske. Sånn sett er det et godt poeng å se etter spotter med mindre styrke enn dem jeg har sett på til nå.

Ellers så blir jeg litt skeptisk når flere her nevner flimmer og ujevn dimming. Flimmer er kanskje ikke det største problemet, da jeg ikke er overfølsom for RGB-flimmer, men det er kanskje dumt å risikere at man ser det?

Hansa: Hva er forskjellen på spottene du bruker i stua/kjøkken kontra de andre siden de ikke flimrer på samme måte?

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Ingen flimring her, men selv med "LED-vennlige" dimmere fra Elko er det ustabil dimming så det holder. Samme på alle kurser. Maks og min dimming fungerer fint, men i mellom dette flakker lyset opp og ned... Funker på en annen dimmer jeg har som ikke passer i ELKO-systemet, så det hjelper jo fint lite. Jeg har da 230V LED-spotter for øvrig, som hver og en har sin egen lille 230-12V trafo.

Det er med andre ord kjekt å teste litt ulike varianter, men LED er foreløpig på ingen måte "satt", og ELKO / elektrikeren fraskriver seg i mitt tilfelle alt ansvar da jeg selv har skaffet LED-ene (som jo ikke er problemet, det er det dimmeren som er, problemet er at dimmeren jeg har skaffet selv ikke passer i ELKO-boksen).

Kjører du et 12V-system med trafo er vel risikoen for denne type issuer gjerne mindre da...
    Hmm, nå ble jeg litt ekstra skeptisk her. Hvis jeg forstår deg rett så fungerer Elko dårlig med LED-spotter mtp dimming? Bruker du Elko Wireless, eller standard veggdimmer? Hvilken annen dimmer er det du har som takler dette bedre?

Når deg gjelder 230V vs 12V, så har vel nærmest "standarden" blitt 230V nå?

Hunsbedt:
    Takk for tipset, disse ble plutselig ganske aktuelle nå. Jeg har jo sett at du har installert disse, men hadde helt glemt det bort. Skal ta en tur inn i tråden din å se om jeg finner noen live-bilder av de på.

Det er trådløs dimming du bruker på disse? Hvis så, hvilke dimmere bruker du?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg bruker standard "kablet" dimmer, og dimmeren skal være tilpasset bruk mot LED, så det skal neimen ikke være helt enkelt... Ser du på elektroimportøren.no er de jo også veldig tydelige på at ikke alle dimmere passer til gitt type LED osv osv. Her er det foreløpig litt kaotisk, så det gjelder å kjøpe dimmermoduler med RETURmulighet!

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Den kabelen er kanskje godkjent mellom trafoer? Ville selvfølgelig ikke koblet denne rett på 230V-nettet!
    Ja, den er godkjent for bruk mellom trafo og spotter hvis du går for 12v løsning, altså ut på sekundærsiden av trafo.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hunsbedt:
    Takk for tipset, disse ble plutselig ganske aktuelle nå. Jeg har jo sett at du har installert disse, men hadde helt glemt det bort. Skal ta en tur inn i tråden din å se om jeg finner noen live-bilder av de på.

Det er trådløs dimming du bruker på disse? Hvis så, hvilke dimmere bruker du?
    Dimmerne mine sitter i sikringsskapet. Det er et Hageropplegg. Er på jobb nå, men kan sjekke for deg i morgen. Dimmerne er koplet til slik at de kan styres trådløst via iPad til mottager i skapet.

Edit: Fant et bilde av skapet. Dimmerne er egne moduler (Nr 27-30), ser slik ut:

Link til LEDspotter i tråden min, fra denne posten og utover: http://avforum.no/forum/av-rom-konst...ml#post1893566
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå hadde jeg håpet at lygren eller Hunsbedt hadde knekt nøtta for meg med valg at LED-spot vs dimmer-konfigurasjon, men den gang ei

Har skjønt at dette Hageropplegget skal være veldig bra saker, men så drastisk kommer ikke jeg til å gå til verks, hehe.

Jeg prøvde å søke etter forhandlere av spottene dine, Hunsbedt, men finner kun en svensk forhandler.

Sitat Opprinnelig postet av Spot
    Lumoluce Nordic
    Kungegårdsgatan 7
    441 57 ALINGSÅS
    Sweden

Dealers
    Kjøpte du dine i Norge?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved siden av å forske på belysning har jeg jobbet litt videre med rammeverket til spotkassene. Det er fortsatt litt igjen, men her status etter helgen.

Når man monterer alene uten å ha noen til å holde må man improvisere. Fant ut at det er ganske greit å bruke patentbånd til å holde på plass mens jeg skrudde på motsatt side. Fant etter hvert ut at ved monterting i tak kunne jeg stramme båndet slik at det holdt lektene akkurat der de skulle sitte, og da gikk det ganske greit selv om man monterer solo.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4087-jpg

Ellers så hadde disse hersens 048x048 bøyd seg litt selv om jeg hadde strammet de godt sammen under lagring. Så da var det bare å finne fram rettholten (til Scrooge) å tvinge de ut før jeg skrudde.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4091-jpg

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4092-jpg

Ved montering av underdelen av spotkasse er det ikke så lett å bruke patentbånd til å holde lektene på plass. Men det fungerte med tvinger som på bildet. De klarte å holde lekten oppe, og det var da ganske enkelt å plassere den akkurat riktig.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4097-jpg

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4098-jpg

Ble ferdig med den ene spotkassen over døra.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4114-jpg

Her ser man også konturene av spotkassen som kommer på tvers av rommet.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4107-jpg

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette skal angivelig være en fantastisk god dimmer, men jeg har ikke testet den selv så jeg tør ikke uttale meg selv. Er vel åpent kjøp på Clas... Så spørs det om du får den til å matche betjeningen du planlegger da.

Eltako dimmer for LED - ELTAKO | Clas Ohlson

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er vel ikke for trådløs installasjon, men kablet?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå hadde jeg håpet at lygren eller Hunsbedt hadde knekt nøtta for meg med valg at LED-spot vs dimmer-konfigurasjon, men den gang ei

Har skjønt at dette Hageropplegget skal være veldig bra saker, men så drastisk kommer ikke jeg til å gå til verks, hehe.

Jeg prøvde å søke etter forhandlere av spottene dine, Hunsbedt, men finner kun en svensk forhandler.

Kjøpte du dine i Norge?
    Kjøpte mine via min installatør. Han sier de ikke kan selges direkte, med mindre man har eget firma. Elektroenergi heter grossisten i Norge, så du må evt høre med installatører/elektrikere der du bor.

pil@elektroenergi.com

Byggingen av spotkassene ser veldig bra ut!

Newcomer Hansa1807 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hansa: Hva er forskjellen på spottene du bruker i stua/kjøkken kontra de andre siden de ikke flimrer på samme måte?
    Spottene på stue/kjøkken ble kjøpt inn ca 1 år før de jeg har montert på rommet til sønnen min. Utviklingen på led har gått fort de siste par årene, så det er nok forskjell på pærene vil jeg tro, selv om det er fra samme leverandør.
    Bruker X-comfort i stue/kjøkken, mens gutterommet blir styrt av en GLE315 fra Elko. Har også prøvd med 0-10v dimmer uten at det hjalp på flimringen.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Kjøpte mine via min installatør. Han sier de ikke kan selges direkte, med mindre man har eget firma. Elektroenergi heter grossisten i Norge, så du må evt høre med installatører/elektrikere der du bor.

pil@elektroenergi.com

Byggingen av spotkassene ser veldig bra ut!
    Det var dumt, da det plutselig blir mye mer tungvint.

Får sjekke litt mer, med disse i bakhodet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan nevne litt om mine erfaringer da jeg har både 12v LED, 230v LED, Xcomfort og Elko Wireless hjemme.

SG selger en lavbyggende 12v spot. denne har jeg opplevd som ganske ok i forhold til farge og at dimmeren er mye billigere en til 230V LED, ulemper er at de ikke kan dimmes så lavt før de begynner og blinke.

SG selger en 230V LED type. Veldig varm og go farge på denne, men den trenger 15cm klaring over og en relativt dyrere dimmer type + en bunnlast hvis du bruker Elko Wireless, bunnlasten er der så lyset ikke skal flimre. Positive her er at disse kan dimmes helt ned til de slukker, ser relativt penere ut og pæren kan byttes (den jeg nevner over her må hele spotten byttes)

Elko Wireless er etter min mening litt etter Xcomfort når det gjelder LED da Xcomfort ikke trenger bunnlast på 230v LED og at det skal være bedre ang flimring etter hva jeg har hørt. Men grunnen til at jeg har valgt Elko Wireless er utsende på bryterene.

Ang flimring og blinking vil du "alltid" ha det med LED. Dette kan enkelt fjernes med et pc-program hvor du programmerer så dimmeren slutter og dimme rett før de skal begynne og blinke. De fleste el-firma'er kan gjøre dette.

Jeg synes også 18spotter hørte litt dramatisk ut, men for all del, bedre med for mye lys enn for lite ser du nevner halogen pærer også, håper du legger det bort da varmegangen i disse er ekstrem, må bytte pærer hele tiden, og bruker mye mer strøm!
    Et enormt antall ganger jeg har kommet plasser hvor kabler har brent seg pga halogen spotter. og ser ofte det er fargeendring i taket rundt spotten pga varme. nei fy gå for LED

Håper detta kunne være til hjelp ! Stå på videre

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Grotsund
    Jeg synes også 18spotter hørte litt dramatisk ut, men for all del, bedre med for mye lys enn for lite ser du nevner halogen pærer også, håper du legger det bort da varmegangen i disse er ekstrem, må bytte pærer hele tiden, og bruker mye mer strøm!
    Et enormt antall ganger jeg har kommet plasser hvor kabler har brent seg pga halogen spotter. og ser ofte det er fargeendring i taket rundt spotten pga varme. nei fy gå for LED
    Det er mye bedre med for mange spotter som må dimmes, enn for få som står på full skuv. Men det beste er selvsagt å tilpasse antallet til rommet.
    F.eks. har jeg alltid vært fan av en egen sone over sitteplasser, så man har mulighet til litt lys så man ser snop, øl etc.

At man må bytte pærer hele tiden er vel kun et tema hvis man kjøper pærer på coop og ikke bruker dimmer.

At det er fargeendringer i taket og brente kabler betyr kun at det er noen som ikke aner hva de har holdt på med som har montert dem. Gjøres dette rett, er eneste problemet at de ikke varer like lenge som LED, og utvikler en del varme. En god del billigere er det og

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode innspill og erfaringer begge to.

Bare så det er sagt, fargen på spot er ikke det jeg er aller mest opphengt i. Mulig jeg bare er rar, men jeg liker faktisk litt for lav fargetemperatur enn litt for høy.

Etter å ha tenkt litt har jeg langt på vei også bestemt meg for at 14 spotter nok bør holde ganske greit i rommet. Fire på hver "langvegg", to foran over lerret, to i spotkasse over sitteplass og to på bakvegg. Jeg skal lage en tegning for innspill for hvordan jeg har sett det for meg. Da kan jeg samtidig lage en tegning på hvordan jeg hadde tenkt å montere 18 spotter.

Grotsund: Slike erfaringer er gull verdt når man har flere typer spot + dimmekonfigurasjoner. Kan ikke du bare ta turen til Oslo, så slipper jeg å tenke mer på dette

Jeg har relativt greit med plass i spotkassene, over 20cm opp til isolasjonen. Dette fordi kassene er bygd rett på dragerne i taket. Når akustikkplatene kommer på plass mellom spotkassene vil nok ikke nivåforskjell mellom disse og spotkasse være mer enn maks 10cm.

I og med at det er sannsynlig at det blir LED-spotter etterhvert, så hadde jeg håpet å kunne benytte 230V slik at det ikke blir ekstra trafoer i tillegg. Når skal fort ikke jeg montere dette, men likevel.. Samtidig er det jo en dårlig deal om dette fungerer dårlig sammen med Elkos dimmere. Kjenner du til den nye wireless-dimmeren til Elko som jeg linket til i det opprinnelige forslaget mitt, Grotsund?

Er det forøvrig knot å få montert bunnlast, og hvordan går dette til?

---

Har ellers fått montert to spotkasser til i dag, men det ser ikke mye forskjellig ut fra forrige bilde, så skal spare meg for bilder av dette

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg holder også på med et prosjekt http://avforum.no/forum/av-rom-konst...bibliotek.html

Jeg spurte min elektriker om dette med trådløs styring, multifunksjonsbryter mm. Han anbefalte det ikke siden det var mye plunder og heft med de. Jeg har gått for SG Junistar LED med 46mm MultiBox TEK skjermingsboks, og skal velge mellom Elko eller Schneider brytere og kontakter. Jeg ble anbefalt å bygge ned downlightsene minst mulig fra himlingen grunnet rommet de danner og fare for resonans, ser dine bygger ganske mye ned - hvor mye?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ikke bruke dimmeren du har linket til 230v LED. Den er kun til glødelamper og spot m/trafo. Jeg fant ikke dimmeren du skal ha i farta men ringer du elko: 67807300 imorgen om spør om Trådløs dimmer til 230v LED og Bunnlast så gir de deg el-nr.

Bunnlasten kobles som en "ekstra spot". Det vil si at du kobler den akkurat som en vanlig spot. det som er viktig er at den ikke ligger i spotkassen som dimmeren er, og den blir veldig varm så kan være smart og legge en gipsplate under der den ligger eller skru den i toppen av spotkassa.

Jupiter Exclusive Hvit 7W Led 230V - SG Armaturen
    Denne har jeg montert i stua og på kjøkkenet hjemme og må si meg veldig fornøyd med lyset. De blinket litt når de sto på fullt når jeg monterte de, men det er enkelt og fjerne ved og begrense hvor langt dimmeren kan gå.
    Anbefaler deg virkelig denne typen, mest pga at pæren er litt oppi "sokkelen" så du får et kult mønster på veggen.
    Jeg brukte Elko Wireless til disse spottene og har ingenting og klage på.

Side 8 av 25 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •