Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder* - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 5 av 25 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 486
    Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    En nytelse se deg i jobb, kenti! Jeg blir imponert av den hulltakingen, like strøkent på alle tre lagene. Har ikke sett mye som overgår slik nøyaktighet, fortsettes det i samme stil blir dette strøkent. :-D
    Ellers ser det ut som en skikkelig møkkajobb å få tettet mellom bjelkene. Mye tid tar det, og ikke lite kjedelig heller. Men selv om ikke dette arbeidet vises igjen, vil du virkelig oppnå store forbedringer når det gjelder å stoppe lydlekkasjen oppover...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med flott framgang i kinoen. Ser utrolig bra ut dette, må bare hive meg de andre å si jeg er ekstremt imponert over dine ferdigheter med hullsag. Maken til presisjon tror jeg ikke jeg har sett før!!

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig flott tråd,morro med folk som gjør ting så nøye og allikevel får gjort ting så fort.
    Ser ut som den gipsbiten du fant i taket ble hell i uhell,tror du får et langt bedre resultat ut av det,spesielt når du gjør ting så nøye som du gjør.

Blir spennende å følge med videre her.
    "Luck is my middle name....Mind you,my first name is Bad." -Rincewind

The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed

Byggetråd

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Skikkelig bra jobba Ser ut som du er pinlig nøye, da er det godt gjort å ha så bra fremgang!
    Takk for det, Counterpointer!

Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    En nytelse se deg i jobb, kenti! Jeg blir imponert av den hulltakingen, like strøkent på alle tre lagene. Har ikke sett mye som overgår slik nøyaktighet, fortsettes det i samme stil blir dette strøkent.
    Ellers ser det ut som en skikkelig møkkajobb å få tettet mellom bjelkene. Mye tid tar det, og ikke lite kjedelig heller. Men selv om ikke dette arbeidet vises igjen, vil du virkelig oppnå store forbedringer når det gjelder å stoppe lydlekkasjen oppover...
    Takk! Må si meg fornøyd med hulltakingen selv denne gangen. Jeg har hatt min kvote med skjeve hull tidligere, men trikset er å ta seg god tid med oppmålingen og måle på millimeteren. Når det er så mange hull som dette på samme område har en egentlig ikke så mange valg

Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Gipsingen over den nye veggen tar nok vesentlig lenger tid enn resten av rommet. Dette fordi jeg gjorde blemmen med å montere dragerne som holder vegg før jeg startet plateleggingen. Dette har skapt mye hodebry og knot i etterkant. Men jeg valgte å ikke satse på at veggen sto av seg selv til plateleggingen var gjort.

Når jeg begynner på resten av taket vil det nok gå vesentlig raskere enn det har gjort til nå.

Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Gratulerer med flott framgang i kinoen. Ser utrolig bra ut dette, må bare hive meg de andre å si jeg er ekstremt imponert over dine ferdigheter med hullsag. Maken til presisjon tror jeg ikke jeg har sett før!!
    Hehe, bare si i fra om du trenger bistand ved avansert hulltaking

Går framover nå, plutselig blir jeg ferdig med isoleringen av taket, og da er spotkassene neste delprosjekt ut.

Sitat Opprinnelig postet av Kvindølen
    Veldig flott tråd,morro med folk som gjør ting så nøye og allikevel får gjort ting så fort.
    Ser ut som den gipsbiten du fant i taket ble hell i uhell,tror du får et langt bedre resultat ut av det,spesielt når du gjør ting så nøye som du gjør.

Blir spennende å følge med videre her.
    Hyggelig å høre.

Det er ingen tvil om at den gipsbiten blir et hell i uhell hvis det blir like bra som planlagt. Det vil bli vesentlig bedre lysisolert enn det var, jeg vil få en mye høyere effektiv takhøyde, mye kulere tak og en ganske stor bassfelle som bør gjøre ganske mye lydmessig.

----

Status ved forrige post var at jeg hadde gått tom for materialer, så i dag ble det en hentedag. 18 plater gips som alle skal opp i taket, en del akryl samt 48x48 til spotkassene.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_3849-jpg

Det går med en del akryl til taket. Takk og lov for at jeg har en elektrisk fugepistol.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_3850-jpg

Mitt anti-48x48-propell-triks. Har dratt sammen disse for å forhåpentligvis forhindre at de blir til propeller før spotkassene påbegynnes.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_3851-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra fremgang her, og jeg føyer meg i rekken av imponerte med den hulltakingen! Mon tro om jeg kan få det til like bra..vi har jo samme laser
    En annen ting...ikke for å være festbrems, men smør på tjukt og godt inni sprekker hvis du kan med den Byggmax akrylen...den tørker litt vel fort, og relativt mye. Det var iallefall min erfaring fra siste kino jeg bygde.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg skal følge med når du tar hullene

Jeg har samme erfaring med deg når det gjelder akrylen, men det gjelder egentlig all slags akryl uavhengig av merke. Har prøvd det meste, og når man har større sprekker trekker det seg sammen okke som. Det normale er 10%, og sånn sett virker Byggmax sin å være like "dårlig" som alle andre. Med de sprekkene jeg nå driver å fuger ser det ut til å sitte ganske greit så lenge jeg støvsuger og tørker litt med en fuktig klut før jeg fuger.

Jeg hadde tenkt til å bruke vårromssilikon til all fuging, men det blir så veldig mye dyrere, og siden det er relativt små sprekker som skal fuges i tillegg til overlappende skjøter mellom gipsplatelagene tror jeg dette skal holde.

Men om du har kommet over akryl som fungerer bedre til en fornuftig pris er det bare å si i fra

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte å illustrere hvorfor dette taket tar såpass lang tid. Har holdt på non-stop i hele dag, og skjønner egentlig ikke at jeg ikke har kommet lengre. Tiden går veldig fort når man holder på med slikt knotearbeid.

Mellom hver drager mot ytterveggene er det som tidligere vist ganske håpløst opplegg. Man har riktignok brukt 150mm isolasjon, men det er ikke gjort så mye mer enn å hekte på en dårlig tilpasset gipsbit, og enda verre 3mm mdf noen av plassene.

Som en del av takjobben må jeg klargjøre og tilpasse mellom hver enkelt drager ut mot ytterveggen. Her er hva jeg må gjøre på begge sider av rommet, i tillegg til gipsing av undersiden av gulvet over.

"Gammel løsning" - slik ser det ut før man starter. Her med en tynn mdf-plate, som gjør at det trekker som fy.
    Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_3856-jpg

Gammel isolasjon.
    Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_3853-jpg

Isolasjon fjernet, og nye mer solide fester til ny gipsplate montert. Det er ganske knotete å jobbe i høyden når det i tillegg er trangt. De nye festene er montert ca slik at når dobbelt gipslag er montert vil det flukte med eksisterende vegg. Ikke så viktig i og med at dette ikke blir synlig dog
    Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_3854-jpg

Isolasjon bak gipsplatefeste. Gjenbruker her den eksisterende isolasjonen.
    Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_3857-jpg

Ferdig isolert.
    Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_3859-jpg

Så er det å skjære ut en gipsplate som passer.
    Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_3860-jpg

Så er det bare å kjøre på med en tupe akryl. Bedre med for mye enn for lite var dagens motto. Har lagt på godt i bunnen da festene stikker litt lenger ut enn mellomrommet mellom eksisterende vegg. Jeg er ganske sikker på at dette blir helt lufttett.
    Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_3861-jpg

Dermed er det klart for montering av platen.
    Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_3863-jpg

Og litt mer fuging.
    Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_3864-jpg

Det er kanskje ikke så vanskelig å tro at dette er min beste venn om dagen, med all den fugingen som pågår.
    Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_3867-jpg

Har også startet med platelegging mellom de "normale" dragerne midt i rommet. Her er det heldigvis litt større plater, så det er faktisk den delen av arbeidet som tar kortest tid.
    Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_3875-jpg

Har foreløpig brukt rundt 130 par engangshansker på dette klinet Regner med å komme opp mot 1000 par innen jeg er ferdig med taket :shock:
    Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_3876-jpg

Dagens jobb, to rader...
    Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_3877-jpg

Her er forøvrig stereoanlegget mitt for tiden 8)

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_3872-jpg

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser meget bra ut dette!! For å unngå å bruke så mye engangs hansker kan du jo lage 2-3 plater til taket ferdig samtidig og skru dem opp.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, BEF! Det går framover ja.

Forbruket av engangshansker er ikke så farlig egentlig. 50 par koster 16,90 på Biltema Det er for tiden så mye rart i rommet at det blir litt vanskelig å plassere allerede påførte plater, og jeg synes egentlig det fungerer ganske greit å legge på en og en.

Har kjørt på litt ekstra de siste par dagene, og har klart å bli ferdig med første platelag for hele taket. Kjenner at jeg må ha noen dager med fri fra alt som har med akryl, lim og gips nå.

Har brukt opp alt limet på første platelag også, BEF, så det ser ut som jeg enten må skaffe meg to bøtter til eller kjøpe en bøtte Green Glue for neste platelag.

Litt fra den siste økten:

Plater kappet og klar for montering. Ikke helt lik bredde mellom dragerne, så her er tre forskjellige bredder.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_3894-jpg

Underveis i platemonteringen. Her ser man Swedac-limet tyte ut. Håper på fantastiske takegenskaper som følge av dette
    Har forøvrig trampet litt rundt på gulvet over underveis i monteringen, og kjenner allerede ved første lag at gulvet blir mer dødt når man trår på det i etasjen over. Så jeg har definitivt troa på at dette vil ha en dempende effekt.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_3897-jpg

Går med litt akryl om dagen. Har vel brukt rundt 50 tuber på det første platelaget i taket alene. Ved andre platelag blir det nok en del færre tuber.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_3909-jpg

Ferdig med første platelag i tak.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_3913-jpg

Svarte, ser at jeg har glemt å fuge den ene skjøten der nå! :evil:
    Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_3914-jpg

Newcomer phylloscopus sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Set utrolig bra ut! Ikke småtteri med arbeid som ligger bak det bildet der... men det kommer til å betale seg :-D

Følger spent med videre, stå på!

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempebra jobbet! Bak alt arbeidet og slitet ligger det en betryggende følelse på at alt er gjort skikkelig og ingen snarveier er tatt. Dét må være fint å tenke på! Keep up the good work så ser vi frem til flere oppdateringer i 2013

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende innsats og flott resultat
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott innsats, Kent. Jeg har tror på at dette er en fin løsning som gir god effekt

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg på jeg også, det er så utrolig fint å se når arbeid blir gjennomført så pent og nøyaktig! Arbeidet med andre laget blir bare morro når resultatet blir så bra. Synd du ikke gikk ennå grundigere til verks, med en hoppetest i rommet over m/lydmålinger i kinoen, ala RuneW, før og etter påbygging...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hyggelig ord.

Så fort jeg får tak i mer lim blir det å fortesette med gipsing, og deretter fylle på med 150mm isolasjon mellom dragerne. Gleder med til å bli ferdig med den delen av taket.

Hunsbedt: Sånne ting tar mye tid, og det har jeg ikke tid til å prioritere nå

Godt nyttår til alle som følger med!

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke fått med meg denne tråden, skal leses fra starten av imorgen. Spennende og bra gjennomført sålangt!

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble meget bra. Du fortjener en liten pause etter denne runden,gips og akryl kan man få nok av.
    Gleder meg til å se fortsettelsen på rommet.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stor jobb du har fått gjort nå!! Resultatet ser jo utrolig bra ut og du vil få mye igjen for det. Synd det ikke holdt med lim, jeg vet tralltrall akkurat har kjøpt endel lim. Du kan jo høre med han om han har noe igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig inspirerende å lese tråden din kenti

Har vert i kjeller i 8 slitsomme timer i dag bare for å komme kjappere i gang med kinoen igjen, er jo så mye jeg må få gjort før jeg glemmer alle de flotte tipsa dere kommer med

Lykke til.
    L.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, trenger et par dager av nå jeg. Også var det jo jobb igjen i dag, så da blir det litt lavere frekvens på arbeidet noen dager tenker jeg.

Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Stor jobb du har fått gjort nå!! Resultatet ser jo utrolig bra ut og du vil få mye igjen for det. Synd det ikke holdt med lim, jeg vet tralltrall akkurat har kjøpt endel lim. Du kan jo høre med han om han har noe igjen.
    Takk for det. Det ble bra ja, men overrasket over hvor mye lim som gikk med. Har vel litt igjen i den ene bøtta, så jeg får kanskje lagt på noen av de minste endeplatene før det er helt tomt.

Takk for tipset. Jeg kan jo luske litt hos tralltrall, ellers er det vel like greit å bestille en bøtte Green Glue med tanke på de høye fraktkostnadene på Swedac fra Sverige. Avshop ligger jo tross alt 5 min unna.

Side 5 av 25 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •