Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder* - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 24 av 25 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 486
    Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Retep Vis post
    Flotte kabler da dette... Legger du ut noen bilder av signalkabler også? Ser vel ut som om at jeg burde bestille litt slike ting selv. Og snekre sammen akkurat lange nok kabler i stadenfor det som ligger på gulvet nå...
    Det blir ikke så verst, enkelt og greit. Kabelstrømpen gjør jo at det ser litt mer fancy ut. Skal legge ut bilder så snart jeg får laget signalkabler også, kommer nok til å starte smått i kveld.

Sitat Opprinnelig postet av Ak Vis post
    Veldig greit å lage kabler selv, slik at lengdene blir perfekte :-)
    Absolutt

Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Stilig prosjekt
    Er vel flere som burde gjort noe lignende ja (nevner ingen navn) , for kabelsalat blir det nok av med pre og effekt i en hjemmekino ja !
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Ser bra ut dette LIker godt at du tar med materiallista i postene, letter å kopiere ting da. Bildene er topp som alltid!
    Takk Har oppdatert listen med hva som er til strøm og signal.

Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    kenti: Hva er det du tar bilder med? Kamera og objektiv? Noe med bra blenderåpning iallefall. Jeg er interessert i foto selv, og har alltid latt meg imponere over bildene og komposisjonen du får til.
    Takk for det. Ikke så veldig fancy utstyr egentlig. Canon 400D, 50mm 1.8f objektiv og Speedlite 2 blitz mot taket. Planen er å bytte ut kamerahuset snart, det begynner å dra på årene

Sitat Opprinnelig postet av VegardJ Vis post
    Utrolig flott arbeid, helt klart en inspirasjon til jeg selv en gang skal i gang med bygging av dedikert hjemmekinorom.

Rommet virker å være relativt tett nå. Har du gjort noe spesielt ift ekstra ventilasjon i rommet, eller går det greit?
    Hyggelig å høre, VegardJ!
    Jeg har varmepumpe i rommet, men ikke ventilasjon utover det. Lufter enkelt og greit ved å åpne døren litt ved behov. Holder fint en film, men da er det også greit med litt frisk luft.

Newcomer regnep sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget flotte strømkabler. Blir spennende å se signalkablene.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av regnep Vis post
    Meget flotte strømkabler. Blir spennende å se signalkablene.
    Jobber med signalkablene i skrivende stund. Kommer antageligvis en oppdatering i løpet av kvelden

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått laget ferdig mesteparten av signalkabler også i kveld. Skal si det hjalp å få ryddet i kabelsalaten!

Her følger noen bilder fra seansen. Beklager at det ble litt mange

Loddeutstyret ble igjen hentet fram.
    Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-01_img_5778-jpg

TEST
    Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-a
    TEST

Mundorf Supreme Gull/Sølv loddetinn. Det var dyre 37 gram... Men nå vet jeg i allefall at det er god kontakt inne i Neutrik-pluggene
    Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-02_img_5779-jpg

Bare for å være på den sikre siden.
    Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-03_img_5786-jpg

Hun og Han Neutrik XLR-plugg fra Elfa.
    Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-04_img_5835-jpg

Kommer som et lite puslespill. Funderte litt på hvordan jeg skulle få plass til både kabel, kabelstrømpe og krympestrømpe i beskyttelseshylsen.
    Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-05_1_img_5838-jpg

Kabler trukket og klargjort. Her til venstre og høyre front, som er aktive.
    Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-05_2_img_5831-jpg

En hjelpende hånd for å holde under loddingen av han-pluggen.
    Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-06_img_5785-jpg

Belden 1800F strippet.
    Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-07_img_5790-jpg

Han-pluggen ferdig loddet. Mundorf-tinnet var veldig fint å jobbe med må jeg si. Var ikke billig (300kr), men nesten verdt det.
    Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-08_img_5796-jpg

En litt annet holdeteknikk på hun-pluggen.
    Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-09_img_5809-jpg

Her er løsningen på hvordan få plass til alt i beskyttelseshylen. Kappe av enden, som da ikke blir så veldig flatterende rent estetisk.
    Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-10_img_5843-jpg

Krympestrømper og beskyttelseshylser legges selvfølgeligpå plass før lodding av den andre enden. Disse krympestrømpene skal skjule overgangen fra den avkappede delen på hylsen.
    Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-11_img_5780-jpg

Kabel og strekkavlaster på plass i hylsen.
    Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-12_img_5801-jpg

Beskyttelseshylsen på plass.
    Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-13_img_5802-jpg

Så er det bare å plassere krympestrømpen så lang opp den kommer på Neutrik-pluggen.
    Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-14_img_5803-jpg

Ferdig krympet.
    Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-15_img_5804-jpg

Så noen ferdig-bilder.

Kabel til center.
    Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-16_img_5820-jpg

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-17_img_5825-jpg

Sub.
    Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-18_img_5827-jpg

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-19_img_5828-jpg

Fronter.
    Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-20_img_5848-jpg

Ble ikke helt ferdig da jeg manglet litt kabelstrømpe, så det gjenstår å lage kabel som brukes til å seriekoble subbene. Tenker jeg tar dette samtidig som jeg kanskje lager like kabler til å ha bak racket.

Dette fikk den bedre halvdelen laget mens jeg loddet

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-21_img_5800-jpg
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-01_img_5778-jpg   Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-02_img_5779-jpg   Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-03_img_5786-jpg   Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-04_img_5835-jpg   Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-05_1_img_5838-jpg  

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-05_2_img_5831-jpg   Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-06_img_5785-jpg   Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-07_img_5790-jpg   Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-08_img_5796-jpg   Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-09_img_5809-jpg  

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-10_img_5843-jpg   Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-11_img_5780-jpg   Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-12_img_5801-jpg   Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-13_img_5802-jpg   Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-14_img_5803-jpg  

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-15_img_5804-jpg   Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-16_img_5820-jpg   Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-17_img_5825-jpg   Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-18_img_5827-jpg   Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-19_img_5828-jpg  

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-20_img_5848-jpg   Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-21_img_5800-jpg  
    Sist endret av lygren; 08-27-2015 kl 21:06

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igjen, kudos til billedtagingen. Det må jo ta minst dobbelt så lang tid som den faktiske jobben når alt skal dokumenteres med en slik presisjon. Kan jeg leie deg til å ta bildene til monteringsanvisninger på jobben ala dette? :P

Forøvrig en veldig smekker løsning med å trekke kabelstrømpe utenpå mikrofonkabelen og så krypestrømpe utpå der igjen (som egentlig er helt unødvendig på neutrik sine plugger, men allikevel vakkert).
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Perfeksjon ned til minste detalj. Love it. Inspirerende som alltid.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en visuell nytelse å gå på "kabelbyggeskolen" i denne tråden! Lærerikt, og med masse bra tips. Ved neste ombygging i mitt rackskap skal disse sidene hentes frem igjen, slik at det jeg har av for lange kabler kan krympes inn på en forskriftsmessig måte. Veldig, veldig bra, og svært inspirerende, kenti!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg Vis post
    Perfeksjon ned til minste detalj. Love it. Inspirerende som alltid.
    Igjen, kudos til billedtagingen. Det må jo ta minst dobbelt så lang tid som den faktiske jobben når alt skal dokumenteres med en slik presisjon. Kan jeg leie deg til å ta bildene til monteringsanvisninger på jobben ala dette? :P

Forøvrig en veldig smekker løsning med å trekke kabelstrømpe utenpå mikrofonkabelen og så krypestrømpe utpå der igjen (som egentlig er helt unødvendig på neutrik sine plugger, men allikevel vakkert).
    Hyggelig å høre

Tar litt ekstra tid når det skal dokumenteres, men går rimelig greit når kameraet ligger fremme. Når det er sagt tror jeg det finnes folk som er bedre egnet som proffe monteringsanvisningfotografer

Man trenger i utgangspunktet ikke modifisere Neutrik-pluggene, men da får man ikke plass til strømper slik som her. Og grunnen til at jeg gjorde det slik var jo det rent estetiske, i tillegg til tilpassede lengder. Det gjør overraskende mye med pene kabler

Jeg hadde ingen forventninger i forhold endringer i lyden, men da jeg satt meg ned i går kveld etter å ha montert på alle nye strømkabler og signalkabler synes jeg faktisk at lydsignaturen hadde endret seg. Hadde som sagt ingen forventninger om dette, men jeg merket det med en gang. Hva dette skyles er ikke godt å si, og jeg skal ikke legge mye i å tillegge det noen spesifikk komponent. Men den eneste logiske grunnen jeg kommer på er at strømkabler nå er skjermet og at strøm og signalkabler ikke ligger i nærheten av hverandre. Videre vet jeg ikke hvordan kontaktpunktene har vært i de "billige" ferdigkablene jeg hadde fra før, så det kan være at jeg har eliminert kontaktpunkter som et ledd til forringelse med den nye loddingen. Ikke vet jeg, men det var i allefall en positiv endring her, det være gull/sølv-tinn, krympestrømpe eller kabelsokk Det ble mer rom i lydbildet, og jeg mener å høre flere detaljer samt en enda strammere og mer kontrollert bass.

Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    Det er en visuell nytelse å gå på "kabelbyggeskolen" i denne tråden! Lærerikt, og med masse bra tips. Ved neste ombygging i mitt rackskap skal disse sidene hentes frem igjen, slik at det jeg har av for lange kabler kan krympes inn på en forskriftsmessig måte. Veldig, veldig bra, og svært inspirerende, kenti!
    Takk for hyggelig tilbakemelding, Hunsbedt! Ingenting er bedre enn at det kan være til litt inspirasjon for andre
    Sist endret av kenti; 03-02-2014 kl 17:12

Intermediate matsijatsi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert at du dokumenterer så godt med bilder og tekst, har lagt til disse til favoritter til den dagen jeg kommer så lang å skal lodde selv
    Marantz SR7010 - Parasound HCA 2205-AT
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4
    2x SVS PC12-NSD DSP - HTPC-Kodi - JVC DLA-X500R - DreamScreen V4 ProCurve 114"

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå fikk jeg inspirasjon til å gjøre noe med kaoset bak racket mitt! Må uansett lage noen flere signalkabler.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått lagt ut ferdigbilder her: http://avforum.no/forum/showthread.p...ntis-musikkino

-01_img_5877-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nydelig arbeid!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Leeeeeeeekkert!! Grattis, misunner deg å være fiks ferdig - er jo en BRAGD bare det, og når resultatet i tillegg blir som dette er jo bare å ta av seg hatten...

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble bare helt krem. Gratulere med ferdig rom. Kos deg!!
    Det er sikkert nevnt tidligere i tråden,men hva heter fargen på veggen?
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, godt å endelig være ferdig!

Nå er det bare å gripe fatt på kalibreringen fremover!

Husker ikke fargen i farta, gpt33, men det står i tråden et sted. Skal se om jeg ikke finner det igjen

Edit: Lady Metropol er navnet.

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti Vis post
    Her er listen over utstyret for å lage kablene:
    Nå tenkte jeg at jeg skal lage meg noen kabler ala kenti-style (trenger en ny sub-kabel). At du også har listet opp bestnr fra ELFA er rett og slett genialt. Takk!

Tenkte å se om jeg kunne finne en god RCA plugg som klarer dimensjonen på en mikrofonkabel slik at jeg kan lage kabelen på samme vis.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende. Du får legge ut noen bilder når du er ferdig

Det er ganske kronglete å finne fram i jungelen av komponenter på Elfa-siden, så det er bra at det hjelper noen med bestillingsnummer!

PS! Den kabelstrømpen jeg bestilte ble i største laget for signalkabelen, så du bør bestille en tynnere. Jeg hadde noen tynnere som jeg brukte til signalkablene hos meg. Den jeg bestilte fungerte derimot perfekt til strømkablene.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow!!!
    Gratulerer med ferdig kino.
    Dette ser veldig bra ut. Imponerende arbeid du har lagt ned og en super byggetråd.
    Kan tenke meg du koser deg i det rommet her. :-)
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti Vis post
    Spennende. Du får legge ut noen bilder når du er ferdig

Det er ganske kronglete å finne fram i jungelen av komponenter på Elfa-siden, så det er bra at det hjelper noen med bestillingsnummer!

PS! Den kabelstrømpen jeg bestilte ble i største laget for signalkabelen, så du bør bestille en tynnere. Jeg hadde noen tynnere som jeg brukte til signalkablene hos meg. Den jeg bestilte fungerte derimot perfekt til strømkablene.
    Jeg ser at ELFA har ingen mindre enn 5..21mm av den samme typen du har kjøpt. Egentlig en bagatell men du har ikke tilfeldigvis formening om materialvalget i strømpa (sånn estestisk sett)? Jeg kan velge mellom Polyester, PET og Polyamid. Jeg /innbiller/ meg polyester er glattere og mer glossy enn de to andre (og gir dermed enn kulere effekt), men det er bare gjetting fra min side.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall Vis post
    Wow!!!
    Gratulerer med ferdig kino.
    Dette ser veldig bra ut. Imponerende arbeid du har lagt ned og en super byggetråd.
    Kan tenke meg du koser deg i det rommet her. :-)
    Takk for det, tralltrall! Nå er det bare å finpusse litt på akustikk og lyden generelt så blir det forhåpentligvis bra Uansett; det gjør en veldig god jobb som rekreasjonsrom.

Jeg ser at ELFA har ingen mindre enn 5..21mm av den samme typen du har kjøpt. Egentlig en bagatell men du har ikke tilfeldigvis formening om materialvalget i strømpa (sånn estestisk sett)? Jeg kan velge mellom Polyester, PET og Polyamid. Jeg /innbiller/ meg polyester er glattere og mer glossy enn de to andre (og gir dermed enn kulere effekt), men det er bare gjetting fra min side.
    Mener det er polyester jeg har brukt, og da får du litt mer glossy utseende som du ser på mine bilder. Det bør ikke være så veldig vanskelig å få tak i passende strømper, du kan eksempelvis sjekke ebay eller amazon.
    Du vil kunne bruk den 5-21mm-strømpen også, men til signalkablene vil den ikke sitte helt tett, noe du sikkert ønsker.

21. Liker Administrator har likt denne posten
Side 24 av 25 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •