Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder* - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 23 av 25 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 486
    Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk, gleder meg til å bli helt "ferdig"!

Fornøyd med kombinasjonen, Ak?

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser ut til å bli veldig bra. Flere bilder av rommet ønskes

AVforum redaktør Anbjørn Kaurstad sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti Vis post
    Takk, gleder meg til å bli helt "ferdig"!

Fornøyd med kombinasjonen, Ak?
    Ja, jeg er fornøyd. Det er imidlertid en ting som irriterer meg en tanke, og det er at det "knepper" i bakhøyttalerne når jeg skifter spor på CD-platen. Det har også forekommet at jeg har hørt støy når effektforsterkeren har stått på, og prosessoren av. Usikkert på hva dette skyldes, men jeg er rimelig sikker på at det er en eller annen form for "lekkasje" fra prosessoren.
    Jeg har sent e-post til Yamaha Norge, men det er selvsagt nytteløst. Der er det ikke en sjel som gidder å svare.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres jo ikke bra ut. Har fått testet litt her nå, og jeg har ikke hørt disse "kneppene" som du nevner, men nå har jeg kun spilt via Squeezebox og ikke fra cd-spiller. Uansett bør vel ikke det ha noe å si, hvilken analoginngang benytter du, RCA eller XLR?

Har du prøvd med en annen effektforsterker?

AVforum redaktør Anbjørn Kaurstad sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres jo ikke bra ut. Har fått testet litt her nå, og jeg har ikke hørt disse "kneppene" som du nevner, men nå har jeg kun spilt via Squeezebox og ikke fra cd-spiller. Uansett bør vel ikke det ha noe å si, hvilken analoginngang benytter du, RCA eller XLR?

Har du prøvd med en annen effektforsterker?
    Kjører CD fra BD-spiller via HDMI (Cambridge BDP-751). Jeg har ikke testet med annen effektforsterker, siden jeg ikke tror at "feilen" ligger der.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med CX-A
    Fortell gjerne litt mer om hva du syns om den - har en sånn en i bestilling jeg også , og kan vel trygt slå fast at jeg gleder meg ja
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Grattis med CX-A
    Fortell gjerne litt mer om hva du syns om den - har en sånn en i bestilling jeg også , og kan vel trygt slå fast at jeg gleder meg ja
    Skal komme med noen inntrykk når jeg har fått testet litt mer. Førsteinntrykket sammen med RMB-1506 er godt foreløpig, men nå var jeg også vant til 3900 den siste tiden. Gratulerer med flott forsterker i bestilling selv

Sitat Opprinnelig postet av Anbjørn Kaurstad Vis post
    Kjører CD fra BD-spiller via HDMI (Cambridge BDP-751). Jeg har ikke testet med annen effektforsterker, siden jeg ikke tror at "feilen" ligger der.
    Tenker at det kan være en smart måte å utelukke effektforsterkeren på siden jeg ikke hører det samme hos meg, og vi har jo ikke lik effekt. Tro kan man gjøre i kirken

Newcomer wito sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratlulerer mrd kremutstyr Ser CX-A5000 har XLR preouts for alle høyttalerne. Har den det også for sub'ene???

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wito Vis post
    Gratlulerer mrd kremutstyr Ser CX-A5000 har XLR preouts for alle høyttalerne. Har den det også for sub'ene???
    Den har ikke XLR for sub nei - den har fått litt kritikk for det rundt har jeg sett , men jeg tror ikke det betyr all verden. Så sant man ikke har veeeldig lange kabler da.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal komme med noen inntrykk når jeg har fått testet litt mer. Førsteinntrykket sammen med RMB-1506 er godt foreløpig, men nå var jeg også vant til 3900 den siste tiden. Gratulerer med flott forsterker i bestilling selv
    Jotakk
    Test fort da - jeg er nysgjerrig,hehe
    Jeg har også en Rotel som skal brukes - nærmere bestemt en RB-1565. Den skal drive surr og presens HT - frontene drives av Mc-352 og senteren får Hypexen ta seg av. Salig miks med andre ord,hehe.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wito Vis post
    Som Torolan skriver er det ikke XLR preout for sub. Litt skuffende egentlig, men ikke nok til at jeg ikke ville gå for Yamahaen.

Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Jotakk
    Test fort da - jeg er nysgjerrig,hehe
    Jeg har også en Rotel som skal brukes - nærmere bestemt en RB-1565. Den skal drive surr og presens HT - frontene drives av Mc-352 og senteren får Hypexen ta seg av. Salig miks med andre ord,hehe.
    Jeg kommer nok til å teste relativt umiddelbart ja. Har allerede konstatert at DACen i den er ganske god.

I kveld blir det også litt testing, da jeg hentet denne hos Platekompaniet etter jobb. Blir veldig spennende!

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-got3_cover-jpg

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kommet i gang med et av de siste sakene før jeg kaller kinoen "ferdig", nemlig kabler. Har valgt å vente til plassering av frontrekke og subber var rimelig spikret før jeg gikk i gang med å skreddersy strømkabler og XLR-kabler.

Fikk forleden er forundringspakke fra Elfa, så i kveld har jeg laget ferdig 7 stk custom strømkabler i diverse lengder. De er allerede på plass, og jeg ser at dette blir prikken over i-en når jeg får laget ferdig signalkablene også. Kabelrot er lite ønskelig når resten begynner å se relativt bra ut.

Vurderte et lite øyeblikk å kjøpe ferdig terminerte kabler, men gidder rett og slett ikke bruke de summene det koster for kabler som ser OK ut. Kablene jeg har fra før fungerer helt fint, men de er ikke en fryd for øyet. Derfor ble det et no-nosence-opplegg med DIY-kabler.

Her er listen over utstyret for å lage kablene:

Sitat Opprinnelig postet av Elfa
    Signalkabel
    * XLR kabelhylsdon 3PSvart 42-326-66, 6 STK
    * XLR kabelstiftdon 3PSvart 42-328-64, 6 STK
    * Mikrofonkabel (Belden 1800F) 2 AWG24 55-806-10 8 Meter

Strømkabel
    * Nätkabel Oskärmad 3x1.50mm 55-606-68, 5 Meter
    * Nätkabel Skärmad (Ericsson) 3x1.50mm 55-604-38, 5 Meter (Best å jobbe med, og er skjermet)
    * Stickpropp rak/med böjskydd Svart DE 43-206-76, 7 STK
    * Kabelapparatuttag C15 rak Svart 43-499-86, 7 STK

Felles
    * Krympslangssortiment 55-080-70, 1 STK eske
    * Flätad kabelstrumpa 5-21mm Svart FE=10m 55-057-45, 1 RUL (10 Meter)
    * 20mm krympeslange, Biltema
    Her er noen bilder fra dagens kabelmekking.

Kabelstrømpe må til. Gikk til innkjøp av en rull på 10m.
    Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-01_img_5732-jpg

Diverse krympestrømper.
    Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-02_img_5730-jpg

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-03_img_5731-jpg

I gang med en av kablene. Her er det lurt å krympe på krympestrømpen før man kapper kabelstrømpen slik at man unngår av strømpen fliser/går i oppløsning.
    Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-04_img_5725-jpg

Stikkontakt befestet med kabel. Kabelen er forøvrig skjermet.
    Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-05_img_5756-jpg

Apparatkontakt festet.
    Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-06_img_5752-jpg

Klar for montering av resten av pluggen. Greide heldigvis å ikke glemme å tre på både krympestrømpe og proppen før jeg skrudde fast kabelen. Pleier som regel å glemme det en eller annen gang når jeg holder på med slikt..
    Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-07_img_5759-jpg

Måtte ned på Biltema en ekstra tur for å kjøpe noen 20mm krympestrømper også for å få en fin overgang fra stikkontakten.
    Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-08_img_5761-jpg

Varmepistolen fra Clas Ohlson har holdt i overraskende mange år.
    Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-09_img_5763-jpg

Noen bilder av ferdig resultat. Her de to subkablene, som forøvrig er de lengste som ble laget.
    Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-10_img_5765-jpg

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-11_img_5766-jpg

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-12_img_5769-jpg

Og den korteste, som er til den nye CX-A5000.
    Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-13_img_5775-jpg
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-01_img_5732-jpg   Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-03_img_5731-jpg   Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-02_img_5730-jpg   Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-04_img_5725-jpg   Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-05_img_5756-jpg  

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-06_img_5752-jpg   Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-07_img_5759-jpg   Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-08_img_5761-jpg   Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-09_img_5763-jpg   Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-10_img_5765-jpg  

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-11_img_5766-jpg   Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-12_img_5769-jpg   Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-13_img_5775-jpg  
    Sist endret av kenti; 03-01-2014 kl 20:24

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte kabler da dette... Legger du ut noen bilder av signalkabler også? Ser vel ut som om at jeg burde bestille litt slike ting selv. Og snekre sammen akkurat lange nok kabler i stadenfor det som ligger på gulvet nå...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig greit å lage kabler selv, slik at lengdene blir perfekte :-)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig prosjekt
    Er vel flere som burde gjort noe lignende ja (nevner ingen navn) , for kabelsalat blir det nok av med pre og effekt i en hjemmekino ja !

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut dette LIker godt at du tar med materiallista i postene, letter å kopiere ting da. Bildene er topp som alltid!

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kenti: Hva er det du tar bilder med? Kamera og objektiv? Noe med bra blenderåpning iallefall. Jeg er interessert i foto selv, og har alltid latt meg imponere over bildene og komposisjonen du får til.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Ser bra ut dette LIker godt at du tar med materiallista i postene, letter å kopiere ting da. Bildene er topp som alltid!
    Støtter det med materiallista. Om du skal lage dine egen ballanserte og uballanserte kabler. så hadde jeg satt pris på handleliste på de også. Kommer nok til å lage en del kabler selv ja...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Tromsø
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig flott arbeid, helt klart en inspirasjon til jeg selv en gang skal i gang med bygging av dedikert hjemmekinorom.

Rommet virker å være relativt tett nå. Har du gjort noe spesielt ift ekstra ventilasjon i rommet, eller går det greit?

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retep Vis post
    Støtter det med materiallista. Om du skal lage dine egen ballanserte og uballanserte kabler. så hadde jeg satt pris på handleliste på de også. Kommer nok til å lage en del kabler selv ja...

Ser er ut som balanserte kabler står der allerede.

Side 23 av 25 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •