Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder* - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 22 av 25 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 486
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Veldig flott! Som Sirant, så må eg og i gang med gang/trapp etterkvart. Så eg og lurer på det same:-)

Intermediate MorJohan sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig pent,- og flott håndverk!!

Har fulgt din tråd med argusøyne,- legger ut min tråd snart,- og du kommer til å kjenne deg igjen. Spesielt med tanke på takløsningen.

Kos deg i kinoen, og nyt et fantastisk resultat!!

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble utrolig flott.
    :-)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hyggelige ord fra alle sammen! Vi ble godt fornøyd med resultatet selv, kanskje ikke så rart med utgangspunktet. Det gjør det i allefall ekstra morsomt å pusse opp når forskjellen blir såpass stor

Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Dette blei lekkert

Vi skal nok også pusse opp trappa her neste år, den ser ganske lik ut som ditt utgangspunkt med belegg på selve trinnene. Hva har du gjort her egentlig? Er det ett slags teppe du har nå, eller det "bare" malt? Fjernet du det gamle?
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo Vis post
    Veldig flott! Som Sirant, så må eg og i gang med gang/trapp etterkvart. Så eg og lurer på det same:-)
    Det er ikke så veldig enkelt å forklare uten noe form for illustrasjoner for hånden, men jeg kan prøve.
    Teppet som du ser lå på trinnene tidligere ble selvfølgelig fjernet og de eksisterende trinnene pusset godt.
    Deretter ble det bak mellom hvert trinn kappet til og festet 22mm gulvspon, som utgjør "bakvegg" mellom hvert trinn. Dette gjør forøvrig også trappen vesentlig stivere. Gulvsponen ble skrudd horisontalt inn i det "nedre" trinnet bakfra, og vertikalt ned i gulvsponen gjennom det "øvre" trinnet med kraftige skruer. Her er det selvfølgelig viktig å forborre.

Videre så er alle trinnene med "bakvegger" belagt med laminat, den samme vi har i stuen som trappen leder til. Laminaten valgte jeg å lime med noe tec7-lignende, og den sitter godt enda Trappenesene er sortelokserte aluminium som også er limt. Mellom hvert trinn og "bakvegg" er det små feielister som jeg malte med gulvmaling i tilnærmet samme farge som gulvet, så overgangen ser ganske bra ut.

Kanskje ikke så enkelt å forstå kun ut fra forklaringen, men jeg kan lage en skisse med noen flere detaljerte trappebilder om dere ønsker det. Bare si i fra.

Sitat Opprinnelig postet av MorJohan Vis post
    Utrolig pent,- og flott håndverk!!

Har fulgt din tråd med argusøyne,- legger ut min tråd snart,- og du kommer til å kjenne deg igjen. Spesielt med tanke på takløsningen.

Kos deg i kinoen, og nyt et fantastisk resultat!!
    Takk! Den tråden gleder jeg meg til å se!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Flott entré Kenti! Ganske utrolig hva "litt" oppussing kan utgjøre om en legger sjela ned i arbeidet!!

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow! For et arbeide med listverket! Her er det en som er nøyaktig som jobber, og det vises så godt på finishen. Imponerende

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Flott entré Kenti! Ganske utrolig hva "litt" oppussing kan utgjøre om en legger sjela ned i arbeidet!!
    Takk for det, lygren! Utrolig hva en glad amatør kan få til når en legger godviljen til

Sitat Opprinnelig postet av Nabon Vis post
    Wow! For et arbeide med listverket! Her er det en som er nøyaktig som jobber, og det vises så godt på finishen. Imponerende
    Takk for hyggelige ord, Nabon! Jeg hadde ikke trodd det selv om jeg fortalte hvor mange meter listverk som gikk med i denne hallen.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så over til noe annet.

Har lenge levd greit med en PCH A-110 og YAMJ i kinoen tidligere. Men så viste det seg versjonen som jeg kjørte av YAMJ begynte å bli utdatert, noe som førte til at ikke cover-art ble lastet ned korrekt. Jeg prøvde å løse problemet ved å installere siste versjon av YAMJ, og det løste forsåvidt problemet med cover-art. Men det førte til at jeg ikke kunne spille av noen filmer med PCH A-110 lenger. Den fant index.htm og alt så korrekt ut, men når man skulle starte filmen gikk det bare i sort. Prøvde å sjekke/justere alle instillinger både i A-110 og i YAMJ-konfigurasjonen uten at jeg fikk det til å fungere.

Det endte med at jeg kjøpte en Popcorn Hour A-400 fra Avshop. Og etter å ha funnet ut hva Eversion var og installert det, samt installert YAMJ-appen i A-400, fungerer streaming av film i kinoen igjen Nå med støtte for HD-lyd og 3D som en bonus.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_5633-jpg

Jeg hadde også bare de to originale IR-brillene til Epson TW9000, så bestilte samtidig et par Xpand-briller til det tredje setet.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_5636-jpg

Har ikke fått testet brillene enda, men regner med at dem fungerer brillefint.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_5638-jpg
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_5633-jpg   Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_5636-jpg   Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_5638-jpg  
    Sist endret av kenti; 11-18-2013 kl 23:26

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk flott gang utenfor kinoen din! Her har du sannelig gjort en god jobb. Og bildekvaliteten er jo utrolig bra, er ikke mange her på forumet som kan slå deg på det. Flott, flott flott...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, Hunsbedt! Det er veldig hyggelig å høre fra byggmesteren over alle byggmestre her inne

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti Vis post
    Takk for hyggelige ord fra alle sammen! Vi ble godt fornøyd med resultatet selv, kanskje ikke så rart med utgangspunktet. Det gjør det i allefall ekstra morsomt å pusse opp når forskjellen blir såpass stor

Det er ikke så veldig enkelt å forklare uten noe form for illustrasjoner for hånden, men jeg kan prøve.
    Teppet som du ser lå på trinnene tidligere ble selvfølgelig fjernet og de eksisterende trinnene pusset godt.
    Deretter ble det bak mellom hvert trinn kappet til og festet 22mm gulvspon, som utgjør "bakvegg" mellom hvert trinn. Dette gjør forøvrig også trappen vesentlig stivere. Gulvsponen ble skrudd horisontalt inn i det "nedre" trinnet bakfra, og vertikalt ned i gulvsponen gjennom det "øvre" trinnet med kraftige skruer. Her er det selvfølgelig viktig å forborre.

Videre så er alle trinnene med "bakvegger" belagt med laminat, den samme vi har i stuen som trappen leder til. Laminaten valgte jeg å lime med noe tec7-lignende, og den sitter godt enda Trappenesene er sortelokserte aluminium som også er limt. Mellom hvert trinn og "bakvegg" er det små feielister som jeg malte med gulvmaling i tilnærmet samme farge som gulvet, så overgangen ser ganske bra ut.

Kanskje ikke så enkelt å forstå kun ut fra forklaringen, men jeg kan lage en skisse med noen flere detaljerte trappebilder om dere ønsker det. Bare si i fra.

Takk! Den tråden gleder jeg meg til å se!
    Takker for oppklarende post - jeg skjønte i allefall hva du mente Syns du trappa ble glatt, eller fungerer det greit med laminat?

Gratulerer med popcorn hour, selv kjører jeg med en Dune spiller - men tipper de er ganske like, en god mediaspiller er iallefall gullverdt i en kino

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så virkelig bra ut kenti! Som forventet riktignok men alltid moro med bilder av fint håndverk.
    "Luck is my middle name....Mind you,my first name is Bad." -Rincewind

The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed

Byggetråd

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Takker for oppklarende post - jeg skjønte i allefall hva du mente Syns du trappa ble glatt, eller fungerer det greit med laminat?

Gratulerer med popcorn hour, selv kjører jeg med en Dune spiller - men tipper de er ganske like, en god mediaspiller er iallefall gullverdt i en kino
    Bra det var forståelig
    Synes ikke trappen er nevneverdig glatt. Laminaten er dog ikke helt glatt/slett, men har litt struktur. I tillegg er det "fresekanter" på langsidene, som også bidrar til at man får litt bedre grep når man går.

Når det gjelder mediaspiller er det nok mange som duger av dagens utvalg. A-400 er kanskje litt i dyreste laget i forhold til de fleste andre, men er fornøyd så langt.

Sitat Opprinnelig postet av Kvindølen Vis post
    Dette så virkelig bra ut kenti! Som forventet riktignok men alltid moro med bilder av fint håndverk.
    Takk for det!

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble virkelig imponerende :-) Proffe bilder også!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kino ferdig?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kinoen er neeeesten ferdig, sirant. Har manglet litt stasj, men det begynner å nærme seg nå. Rommet er i bruk mens jeg holder på med siste rest.
    Holder på å sette opp en liste over plugger, kabler, kabelstrømper mm hos Elfa i skrivende stund. Planen er å lodde en del signalkabler til perfekt lengde før jeg tar noen oversiktsbilder. Akkurat nå ser det ganske rotete ut.

Har et par oppdateringer å komme med dog! Slet lenge med å finne et passende center-stativ, og tro meg når jeg sier at jeg har sjekket overalt i båte inn- og utland. Til slutt landet jeg på et "standard" høyttalerstativ fra Atacama, SL300. Dette er en robust plugg av et stativ i riktig høyde. Ulempen her er at jeg ikke kan vinkle Center, men den kommer i ganske bra høyde, så det har gått bra.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-01_aimg_5658-jpg

Et produktbilde av hvordan SL300 ser ut. Kommer bilde sammen med Tensor Center snart (har et ekstra stativ til overs hvis noen trenger).

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-01b_atacama-sl300-noir_p_1200-jpg

Har også gått til anskaffelse av nytt forsterkeri. En 6-kanals Rotel ble hentet hos Neby, og ny prosessor fra Avshop her forleden

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-02_img_5667-jpg

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-03_img_5663-jpg

Rotel RMB-1506 skal brukes til å drive Surround, Surround Back og Presence front.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-04_img_5681-jpg

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-05_img_5677-jpg

Den nye plommen i anlegget. Det blir spennende å utforske denne!

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-06_img_5686-jpg

Jeg har lagt opp XLR til fronter og senter + sub, og de får jeg endelig brukt nå.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-07_img_5697-jpg

Forsterkeri-duoen sammen.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-08_img_5706-jpg

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-09_img_5709-jpg
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-01_aimg_5658-jpg   Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-01b_atacama-sl300-noir_p_1200-jpg   Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-02_img_5667-jpg   Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-03_img_5663-jpg   Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-04_img_5681-jpg  

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-05_img_5677-jpg   Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-06_img_5686-jpg   Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-07_img_5697-jpg   Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-08_img_5706-jpg   Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-09_img_5709-jpg  

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-10_img_5723-jpg   Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-11_img_5716-jpg  

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se at du er tilbake

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1, Glimrende med en fin oppdatering her. Og bildene er jo fremdeles i studio-toppklasse. Gleder meg til å se bilder fra ferdig rom!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, lekre bilder!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nesten samme oppsett som meg, men jeg gikk for 1565 i stedet for 1506.

Side 22 av 25 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •