Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder* - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 2 av 25 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 486
    Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Det går unna når du starter!! Jeg har lovet deg at jeg skal hjelpe deg og tar turen gjerne innom deg. Med ditt temp skulle jeg vært der i morgen
    Hvis du har tid til å ta en tur i løpet av uken eller til helgen hadde det vært veldig hyggelig. Det hadde vært gull med noen gode inspill ut fra hva jeg har tenkt.

Har flere ting jeg vurderer, og én av de er en ekstra rad på et eget platå helt bakerst i rommet med enten tre eller fire klappstoler. Nå har jeg ikke begynt å regne på om dette lar seg gjøre, men det er noe jeg må ta stilling til snart. Slike ting, samt planer rundt tak osv trenger tar jeg gledelig i mot tips om.

Det hadde vært kult med noen custom bakhøyttalere noe ala slike du selv har, men også her kommer det litt ann på plass. Og når det gjelder bygging er jeg uansett avhengig av ekstern hjelp

Har også en plan om å plassere elektronikken i det ene hjørnet bak i rommet slik at det er ute av syne. Tanken er da at det er opplegg for dette på høyre side av den nye veggen jeg har påbegynt.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Spennende! Synd at du ikke får plass til rom-i-rom. Skal du snu lerretet til en av kortveggene? Blir det med skjulte høyttalerere og baffelvegg? Regner med at det blir lyddør siden du legger såpass mye arbeid ned i veggen inn mot resten av huset. Hva med de to vinduene?
    Gode spørsmål

Det forrige rommet jeg bygde var rom-i-rom, og det var i hovedsak for å støydempe så mye som mulig innenfor rimelighetens grenser. Med mindre man gjør noen kromspring som blant annet du, akto, BEF med flere andre når det gjelder akustikken er det vel i hovedsak støydemping man tjener på en rom-i-rom-løsning. Og som jeg nevner vil jeg miste en del areal, og jeg har ikke så alt for mye å gå på i utgangspunktet.

Lerretet henger i dag på kortveggen, men du blir antageligvis litt lurt av vidvinkel-bildet tidligere i tråden. Når plater kommer opp blir kortveggen ca 403 cm og langveggen ca 415 cm.
    Planen er å fortsatt ha lerretet på den samme veggen, over vinduet. Og når det gjelder vinduene må jeg vinne en lur måte å blende av disse på siden jeg satser på 100% lyskontroll. Vinduet bak lerretet tror jeg ikke blir noe problem, men når det gjelder det andre vinduet bør jeg ha en løsning slik at det enkelt er mulig å fjerne blendingen ved behov.

Det blir ikke baffelvegg eller skjulte høyttalere. Jeg kommer til å bruke den samme frontrekken som er avbildet tidligere i tråden. Så det blir ikke en like ren kino som mange andre her inne har. Det blir et kombinert hifi/kino-rom.

Og jeg kan jo legge til at dette prosjektet ikke vil kunne måle seg med ditt på noen måte. Jeg skal prøve å være såpass pragmatisk at jeg kommer i mål innen rimelig tid. Med all respekt for kinoen du holder på med, den blir nok en referanse på mange måter

Jeg føler ikke at jeg legger så veldig mye jobb i den nye veggen jeg holder på med, annet enn at jeg stiver den av litt ekstra med tre platelag. Jeg har kjøpt inn standard innerdør som jeg tenker å forsterke litt. Hvis det feiler helt får jeg kanskje krype til korset å gå for en lyddør.

Jeg har også tenkt på 120" lerret, men lurer litt på om dette lar seg gjøre, særlig med tanke på plassen spotkassene i taket vil ta. Det henger vel også litt sammen med om det blir to rader, og hvor lavt lerretet da kommer. Kjører jeg på med én rad vil det muligens gå med 120", og behoved er kanskje ikke der for 120" ved to rader siden den første raden vil komme nærmere lerretet. Dette må jeg også få regnet på snart.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Hvis du har tid til å ta en tur i løpet av uken eller til helgen hadde det vært veldig hyggelig. Det hadde vært gull med noen gode inspill ut fra hva jeg har tenkt.
    Får litt bedre kontroll på uken iløpet av morgendagen, så kommer tilbake hva som passer. Det finnes en løsning på alle utfordringer

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Får litt bedre kontroll på uken iløpet av morgendagen, så kommer tilbake hva som passer. Det finnes en løsning på alle utfordringer
    Genialt, bare si i fra, så gjør jeg det jeg kan for å rydde plass i kalenderen slik at det passer når du kan

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan! Dette må jeg følge med på Synes jo rommet så bra ut før du startet rivingen, så da MÅ det jo bare bli kanon!
    Min tråd

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode spørsmål

Det forrige rommet jeg bygde var rom-i-rom, og det var i hovedsak for å støydempe så mye som mulig innenfor rimelighetens grenser. Med mindre man gjør noen kromspring som blant annet du, akto, BEF med flere andre når det gjelder akustikken er det vel i hovedsak støydemping man tjener på en rom-i-rom-løsning. Og som jeg nevner vil jeg miste en del areal, og jeg har ikke så alt for mye å gå på i utgangspunktet.
    Nei, jeg ser det nå. Du hadde nok mistet en del areal til rom-i-rom løsning, og da er det nok bedre å få rommet så stort som mulig slik at du får luft rundt høyttalerne, og bedre avstand til bakvegg.

Lerretet henger i dag på kortveggen, men du blir antageligvis litt lurt av vidvinkel-bildet tidligere i tråden. Når plater kommer opp blir kortveggen ca 403 cm og langveggen ca 415 cm.
    Planen er å fortsatt ha lerretet på den samme veggen, over vinduet. Og når det gjelder vinduene må jeg vinne en lur måte å blende av disse på siden jeg satser på 100% lyskontroll. Vinduet bak lerretet tror jeg ikke blir noe problem, men når det gjelder det andre vinduet bør jeg ha en løsning slik at det enkelt er mulig å fjerne blendingen ved behov.
    Ble nok lurt av vidvinkelen der, ja...ops:
    Ser jo en del større ut en de målene du oppgir. Mange muligheter å blende vinduer på, for eks lystette rullegardiner. Eller bare bygge en "propp" av rammeverk og molton, som du kan gjemme bort ved behov.

Det blir ikke baffelvegg eller skjulte høyttalere. Jeg kommer til å bruke den samme frontrekken som er avbildet tidligere i tråden. Så det blir ikke en like ren kino som mange andre her inne har. Det blir et kombinert hifi/kino-rom.
    Blir sikkert veldig bra, dessuten hadde jo en baffelvegg stjålet mye plass.

Og jeg kan jo legge til at dette prosjektet ikke vil kunne måle seg med ditt på noen måte. Jeg skal prøve å være såpass pragmatisk at jeg kommer i mål innen rimelig tid. Med all respekt for kinoen du holder på med, den blir nok en referanse på mange måter
    Når man bygger i eget tilbygg tilegnet bare kino og tilbehør, tvinger det egentlig frem det beste man kan få til. Og da er jo heller ikke tidsaspektet så viktig, jeg er ikke i veien for noen og kan rote så mye jeg vil...

Jeg føler ikke at jeg legger så veldig mye jobb i den nye veggen jeg holder på med, annet enn at jeg stiver den av litt ekstra med tre platelag. Jeg har kjøpt inn standard innerdør som jeg tenker å forsterke litt. Hvis det feiler helt får jeg kanskje krype til korset å gå for en lyddør.
    Tre platelag høres ut som en grei løsning, blir stivt nok ihvertfall. Og bygger du om en innerdør riktig, med dobbelt sett pakninger, kan den bli veldig bra!

Jeg har også tenkt på 120" lerret, men lurer litt på om dette lar seg gjøre, særlig med tanke på plassen spotkassene i taket vil ta. Det henger vel også litt sammen med om det blir to rader, og hvor lavt lerretet da kommer. Kjører jeg på med én rad vil det muligens gå med 120", og behoved er kanskje ikke der for 120" ved to rader siden den første raden vil komme nærmere lerretet. Dette må jeg også få regnet på snart.
    To rader høres heftig ut med såpass "kort" rom og 120" lerret. BEF skal jo besøke deg, er vel lurt å la han se på det. Han har jo også kinostoler på bakre rad, men et lengre rom.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ble nok lurt av vidvinkelen der, ja...ops:
    Ser jo en del større ut en de målene du oppgir. Mange muligheter å blende vinduer på, for eks lystette rullegardiner. Eller bare bygge en "propp" av rammeverk og molton, som du kan gjemme bort ved behov.
    I og med at Areo-lerretet jeg hadde ikke var lystett blendet jeg av vinduet bak lerretet med en rullegardinduk fra IKEA festet med gaffa-tape. Det fungerte veldig bra, og det blir nok en liknende løsning bak lerretet i det nye rommet også. Mulig jeg prøver å finne på en noe mer elegant festeanordning enn gaffa-tape dog.

Har også tenkt i samme baner når det gjelder på "proppe" det andre vinduet. Evt så kan kanskje borrelås fungere?

Når man bygger i eget tilbygg tilegnet bare kino og tilbehør, tvinger det egentlig frem det beste man kan få til. Og da er jo heller ikke tidsaspektet så viktig, jeg er ikke i veien for noen og kan rote så mye jeg vil...
    Én ting er sikkert, og det er at kinoen din blir überfet Så det var på ingen måte noen kritikk av at du faktisk tar den helt ut.

To rader høres heftig ut med såpass "kort" rom og 120" lerret. BEF skal jo besøke deg, er vel lurt å la han se på det. Han har jo også kinostoler på bakre rad, men et lengre rom.
    Ja, det kan hende det blir i overkant. Jeg skal sette meg ned en av dagene å regne på om det blir plass til begge deler. For min del liker jeg godt skikkelig stort bilde, og synes at 106" er det minste man bør ha når man sitter ca 3,5-3,6m fra lerretet.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers har det ikke skjedd så veldig mye, men har puslet litt.

Jeg har blant annet kjøpt en 90-dør for å være sikker på å få ting ut og inn av rommet. Dette har bydd på utfordringer i tidligere rom, så tenkte å være litt lur denne gangen. I utgangspunktet hadde jeg sett for meg at denne skulle åpnes inn i rommet siden vi har en trapp utenfor rommet hvor det ikke er så alt for god klaring.

Men i og med at jeg skal ha tre platelag på den nye veggen blir det vanskelig å få festet karmen langt nok inn i rommet pga skruehull i karm. Gikk da over til tanken om utovervendt dør, men måtte prøvemontere den ene karmen for å i det hele tatt få sjekket om døren gikk helt opp uten å slå i trappen. Det gikk akkurat så lenge man har trykker ned håndtaket slik at hylsa går inn.

Et lite bilde fra prøvemontringen etter at jeg hadde tatt ned døra..

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_3483-jpg

Etter å ha målt litt fant jeg også ut at dørkarmen bygger litt mer enn beregnet i høyden, så da måtte jeg finne fram bajonettsagen for å gjøre plass.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_3488-jpg

Var litt tidlig ute med teppekjøp, som jeg kjøpte før jeg startet på rommet. Det blir da dette som blir lagt på gulvet.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_3493-jpg

Videre har jeg planer om å bygge noen kasser rundt rommet nede ved gulvet som jeg kan montere stikkontakter og trekke kabler i. Disse vil selvsagt ikke bygge mer ut fra veggen enn de strengt tatt må. Per i dag er det kun en 10A-kurs inn i rommet, og jeg vurderer å få lagt opp en 16A, evt legge det opp slik at det er lett å koble til ved et senere tidspunkt.

Det er vel mulig å trekke 3 x 2,5mm2 kabel i 16mm rør, men anbefaler folket å bruke 20mm-rør til dette?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel mulig å trekke 3 x 2,5mm2 kabel i 16mm rør, men anbefaler folket å bruke 20mm-rør til dette?
    Du får prefix 5 x 2,5 i 16mm rør, og det å trekke 3 x 2,5 er fullstendig uproblematisk i 16mm.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott, da vet jeg hva jeg kan bestille der.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott, da vet jeg hva jeg kan bestille der.
    Bare ikke prøv å trekke 5x2,5mm2 PN i 16mm rør etter at røret er i veggen. Da kan jeg love deg at det blir MYE banning

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir i såfall 3 x 2,5 i røret, Ak. Jeg får gruble litt til på hvilken dimensjon jeg skal gå på når det gjelder flex-rør. Tenker å gjøre en bestilling i løpet av uken.

Ellers en liten update på dagens status:

Har fått revet ned de gamle takplatene...

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_3495-jpg

...som igjen genererte mer søppel.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_3496-jpg

Jeg har også så vidt fått startet med å montere MDF-platene på bakveggen i rommet.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_3501-jpg

Det går rimelig raskt og smertefritt med slik liten sak. Det er ikke store greiene, men utrolig hva man får gjort med den.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_3502-jpg

I og med at det er mye som skal vatres var dette en ypperlig unnskyldning for å kjøpe et krysslaser. Heller ikke dette noe proffverktøy, men spesifikasjonen på laseren er de samme som Bosch, så det gjør sikkert en god nok jobb for meg.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_3509-jpg

Har også fått bestilt alle stikk jeg har planlagt, samt kjøpt en del bokser med stenderfeste for opptil tre lag plater. Mangler fortsatt noen bokser til den nye veggen som jeg skal prøve å få kjøpt i helgen.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_3512-jpg

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_3513-jpg

Det er da 18 enkle sorte Elko Plus stikk, samt 4 doble Elko plus. Tanken er å ha 10 stikk i 2 x 5-rammer bak komponentracket, samt dedikert stikk til projektor, fronter, center, subber samt noen ekstra.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_3521-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir bra!
    Er ute etter en grei krysslaser selv. Har du kjøpt den på Biltema?
    Edit: Fant den på Clasohlson.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Clas Olsen har denne ja. Hadde egentlig tenkt til å gå for den lille kuben til bosch, men for en femtilapp ekstra fikk jeg med stativ på denne, så da var det ikke så mye å tenke på :-)

Har ikke fått testet den så mye enda. Skal prøves i dag!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra fremgang her nå, Kent. Jeg kan tenke meg at det er greit å få bort parketten i taket

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa, det skjer da litt, selv om det sikkert kunne gått enda raskere, Ak. Men som alltid dukker det opp ting som gjør at det trekker litt ut.

Liten update fra helgen:

Har fortsatt med resten av platingen av rommet. Den nyinnkjøpte laseren kom da godt til nytte, og den fungerte gull, SannaX. Her ved montering over/under et hjørnemontert vindu. Da er det viktig å starte likt slik at skjøtene på platene på andre enden av vinduet treffer 100%.

Over vinduet.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_3529-jpg

Under vinduet. Kontrollvatret selvfølgelig ved førstegangs bruk av laseren, og (ikke helt overraskende) var det helt i vater.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_3530-jpg

Møtte også på et irriterende problem som tok mye av tiden på lørdag. Antennekabel til tv/internett er lagt via dette rommet som jeg holder på i. Jeg trodde i utgangspunktet at det kun var trukket et ekstra strekk til dette rommet, men når jeg klippet kabelen forsvant alle signaler her. Kabelen gikk under leiligheten, inn i rommet via gulvet og ut på ytterveggen for så å bli trukket uutenfor opp i 2. etg. Attpåtil var det utrolig jalla lagt opp uten rør, så jeg måtte lete litt for å finne ut hvor den faktisk kom inn.

Her etter å ha gått litt bananas med en bajonettsag, og omsider fått trukket ut et rør.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_3535-jpg

Måtte rive av noen panel på utsiden for å komme til, men fikk lagt opp ny kabel i rør slik at det er mulig å bytte senere.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_3538-jpg

Litt isolasjon på plass, og på med ny plate

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_3539-jpg

Aprop spikerpistolen; når man treffer noe hardt på baksiden kan man risikere å få nerdrumkroken i retur

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_3551-jpg

Ble omsider ferdig med plating av veggene i helgen.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_3566-jpg

Har også fått handlet inn resten av veggboksene og stenderfestene, så det neste nå blir å sette seg ned å tegne opp allt punktene på denne veggen som jeg må ha, slik at jeg er sikker på at jeg får med meg alt.

Tanken er å ha:
    - 10-12 støpsler til komponenter
    - Trekk til hdmi-kabel som skal legges i spot-kasse
    - Trekk til støpsel som skal legges i spot-kasse
    - Veggbokser for fronter, center, surround, surround back
    - Veggbokser for 2 x subkabler som skal strekkes til frontvegg
    - Veggboks for presence (skal ikke brukes i første omgang, men legger opp hvis jeg skulle ønske å bruke dette senere)
    - Nettverksuttak
    - Antenneuttak

Er det noe mer jeg bør tenke på da?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også et spørsmål når det gjelder spotlight som skal inn i taket som jeg håper noen har innspill til.

Det skal selvfølgelig være trådløst, og det bør vel da bli to eller tre soner. Hva foreslår dere?

Jeg tenker også at det kan være greit med den dimmer på veggen selv om man i utgangspunktet styrer lyset via fjernkontroll eller en annen klient. Er disse veggmonterte dimmerne også trådløse, dvs at jeg ikke trenger å sette opp veggboks?

Jeg har også sett litt på to typer produsenter, hhv NEXA og Elko Wireless.

Nexa er jo billigvarianten, men duger det? På den andre siden er Elko Wireless relativt dyrt. Nexa kan kanskje kombineres med Elko Wireless veggdimmer?

Trenger innspill!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan gi deg et lite svar, fra en straks ferdig elektrolærling!

Nexa som du nevner har jeg aldri hørt om, men de fleste trådløse systemer fungerer sammen. sån jeg ser på det så er det viktig og velge gode produkter når det gjelder trådløst. da det ofte er mye tull med de ukjente merkene. Selv kjører jeg Xcomfort, Dette er et system som kan brukes til veldig mye. du kan bruke det som ren lysstyring med trafo og dimmer, eller kjøre den "store pakka" og få muligheten til og styre både lys, varme, bla bla med iphonen. og Dette fungerer sammen med elko plus dimmere. Føler at du nesten "må" ha elko plus dimmer jeg da, siden du har elko plus stikk. Disse dimmerene er trådløse og trenger ikke veggboks. de bare skrues eller limes / borrelås etc på veggen.

Når det gjelder pris er Xcomfort noe dyrt. trur jeg betalte rundt 1000kr for 1stk trådløs trafo til LED. Denne kan da bare styre en sone. fordelen er systemet som jeg nevte tidligere. hvis det noen gang skulle vært aktuelt for deg. mer om det her: Home xComfort

Skal du velge en billigere type anbefaler jeg micro matic, har hatt få problemer med disse Lysstyring | Micro Matic

Forresten, visste du at det eksisterer 4 ramme til dobble elko plus stikk? 4H Ramme Plus rehabstikk ALU - ELKO

kanskje litt sent nå men da vet du det til en annen gang hvis det skulle vært aktuelt

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gull at krysslaseren fungerte så bra Jaggu har du kommet langt også!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så nå at det var noen ekstreme priser på elko wireless på den siden du linket til. trur jeg betalte halvparten hvis ikke mindre enn de prisene der. så hvis du kjenner en elektriker som kan bestille fra el-grossist ville jeg hørt med han før du bestiller noe derfra

Side 2 av 25 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •