Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder* - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 15 av 25 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 486
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4611-jpg

Ramme til kasse sidevegg, og litt av bakvegg.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4612-jpg

Frontvegg venstre side, kommer dobbel Elko Plus her. De doble stikkene i front skal brukes til sub.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4613-jpg
    Det blir en utrolig fornuftig og bra løsning for rommet ditt! Som alltid er det ikke noe å si på utførelsen.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett smart triks jeg vurderer å stjele til min egen (kommende) kino for å spare plass.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg liker med denne løsningen er at den ikke påvirker veggen og dempetiltakene i dem.

Jeg bygde lydvegger med doble stendere og dobbelt platelag for maksimal lyddemping mellom rommene, som er fint og flott. Men dette hjelper lite dersom man peprer veggen med elko-bokser. Dette var en smart løsning!

Jeg har mine mistanker om at Kenti skal til å frese enda mer...
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice work Kent. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra jobba!!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for godord, alle sammen. Influensa slo meg som lyn fra klar himmel natt til lørdag, så har ikke skjedd noe mer i helgen, da jeg har vært sengeliggende og helt slått ut siden Er litt på bedringens vei, men det blir nok ikke gjort så mye her denne uka.

Sitat Opprinnelig postet av Hansa1807
    Alltid spennende med oppdatering fra deg
    Skal du ikke ha lister langs gulv? Ser du isåfall har litt snaut med plass opp til boksene. Regner med dette er nøye gjennomtenkt, men spør likevel...
    Absolutt ikke et dumt spørsmål. Jeg har tenkt til å ha noen lister, men da noen som er en del mindre enn standard gulvlist. Skulle jeg hatt standard gulvlist måtte veggboksen ha vært enda høyere, noe jeg helst vil unngå.

Sitat Opprinnelig postet av Midas
    Det jeg liker med denne løsningen er at den ikke påvirker veggen og dempetiltakene i dem.

Jeg bygde lydvegger med doble stendere og dobbelt platelag for maksimal lyddemping mellom rommene, som er fint og flott. Men dette hjelper lite dersom man peprer veggen med elko-bokser. Dette var en smart løsning!

Jeg har mine mistanker om at Kenti skal til å frese enda mer...
    I mitt tilfelle er det ikke kritisk mtp lydlekkasje der disse boksene plasseres, men ser helt klart poenget i tilsvarende kontruksjoner. Da vil man sikre seg mot lydlekkasjer på en bedre måte enn når man har mange hull til veggbokser.

Hehe, mer fresing ja Jeg driver å vurderer om jeg skal trekke kassene med molton tilsvarende spotkassene, eller om jeg skal legge teppe på dem. Hvis jeg går for teppevarianten blir det da naturlignok samme teppe som på gulvet ellers.

Hva tror dere?

Ved bruk av teppe blir det ikke fresing, men da sort matte trappeneser. Hvis jeg trekker med molton kommer jeg til å frese kantene.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått jobbet litt mer med veggkassene.

Her i gang med montering av resten av kassen på frontvegg. Klødde meg litt i hodet for hvordan det var mest praktisk å gjøre dette, og endte opp med tvingeløsningen for å holde lektene grovt på plass.

Her den ene enden.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4618-jpg

Og andre enden, noe som fungerte veldig bra.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4620-jpg

Det hele i fugleperspektiv før finjustering og skruing. Vatret og cusom-kuttet hver vertikale støttelekt før det ble skrudd på plass.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4621-jpg

Det skal en veggboks over hver av de fem boksene til stikk i front. Det er da veldig greit om jeg klarer å plassere de rett over hverandre. Med laservateret er i allefall sjansen litt større for at akkurat det skjer.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4634-jpg

Frontvegg ferdig boksbelagt. Det er i tillegg to bokser til høyre utenfor bildet.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4637-jpg

I gang med sideveggen. Her ser man hvordan jeg først monterte klossene før jeg skrudde fast den horisontale lekten som gå langs hele veggen. Når klossene er såpass små er det veldig enkelt å bare skru de fast først. Om veggen ikke er 100% i vater alle steder må man måle hvor dyp klossen skal være ved hvert monteringspunkt, slik som jeg måtte. Og husk å forborre slik at ikke klossen sprekker.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4641-jpg

Nok en støtteanordning, her under montering på sidevegg.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4643-jpg

Sidevegg ferdig. Det fluktet bra i hjørnet også.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4648-jpg

På frontveggen har jeg forborret 16mm hull til rørene for strøm. Dette fordi stømmen legges helt fremst i kassen, og signalkablene bakerst slik at de ligger med mest mulig avstand.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4650-jpg

Blir litt rot etter en arbeidsøkt!

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4651-jpg

Litt rydding senere, og i gang med rørtrekking.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4653-jpg

Bakvegg ferdig, og ferdig trukket med rør.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4654-jpg

Rør sidevegg. Boksen i midten av bildet er knutepunkt for antennekabler, og boksen til høyre er til et enkelt Elko Plus-stikk på sideveggen.
    Det øverste røret er subkabel.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4657-jpg

Rør i bakre hjørne.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4658-jpg

Bakvegg. De nedre boksene er til strøm, og de to boksene øverst på høyre og venstre side er til sub bak i rommet. Sub bak vil ikke bli brukt med det første, men legger opp slik at det er klart ved behov.

De tre stikkene i midten er til evt elektriske stoler.

Røret i midten er til antennekabel.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4661-jpg

Ble ferdig med trekking bak i rommet, samt sidevegg. Satser på å få trukket ferdig fronten i morgen. Der er det et skikkelig hav av rør ferdigtrukket med kabler nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker hammeren din Vitner om at det er kvalitet i mange ledd! Dette er en studie i "how is it made". En ting jeg så på bildene..mulig du ikke har satt de inn enda? To vertikale korte stendere i det ene hjørnet du har bilde av, så platene får feste helt inne.
    Imponert over fremgangen!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin-fin løsning med kanalene du lager 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det här var ett smart sätt att gömma kablar på! Och utfört med god precision! Bra jobbat!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette begynner virkelig å bli flott Kenti. Høy presisjon på arbeidet også
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du komme hjem til meg å rydde? :wink: Du er klart mye flinkere enn meg til det

Newcomer fred_stian sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra jobbet, som alltid!

Er planen å kutte til spon/mdf og tette igjen kassa med? For så å sparkle over skjøten som blir mellom horisontal/vertikal plate?

Nok en gang ser det ut til at du har lest tankene mine for kjelleren min, men jeg ser for meg mye mindre kasser som går litt langs med gulv så opp til tak for så å bruke samme kasse til både spottere og kabelkanal.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid gøy med oppdateringer her.

Syns forøvrig du heller burde fortsette å bygge kino og poste bilder her, enn å rydde hos Counterpointer

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Liker hammeren din Vitner om at det er kvalitet i mange ledd! Dette er en studie i "how is it made". En ting jeg så på bildene..mulig du ikke har satt de inn enda? To vertikale korte stendere i det ene hjørnet du har bilde av, så platene får feste helt inne.
    Imponert over fremgangen!
    Hehe, Estwingen fungerer brillefint den!
    Det er ganske knotete å feste de vertikale stenderne helt inn i hjørnet, så derfor fraværet av dem. Kontruksjonen er veldig stiv, så sånn sett trenger jeg det ikke. Også har jeg kun tenkt å feste platene i bunn og topp siden det er så lav høyde. Det er mulig jeg limer i endene bare for å være helt på den sikre siden.

Sitat Opprinnelig postet av Ak, devilej
    Fin-fin løsning med kanalene du lager 8)

Dette begynner virkelig å bli flott Kenti. Høy presisjon på arbeidet også
    Takk for det Det nærmer seg nå når jeg blir ferdig med disse kassene.

Sitat Opprinnelig postet av MisterMR
    Ja, det här var ett smart sätt att gömma kablar på! Och utfört med god precision! Bra jobbat!
    Takk for det, MisterMR! Ekstremt fin kino du har selv, jeg har lagt tråden din klar til lesning
    Ja, hvis man som meg ikke ønsker å bygge ut veggene for å spare plass er det en fin måte å skjule alt på

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Kan du komme hjem til meg å rydde? Du er klart mye flinkere enn meg til det
    Du får rydde rommet ditt sjæl, gutt!

Sitat Opprinnelig postet av fred_stian
    Veldig bra jobbet, som alltid!

Er planen å kutte til spon/mdf og tette igjen kassa med? For så å sparkle over skjøten som blir mellom horisontal/vertikal plate?

Nok en gang ser det ut til at du har lest tankene mine for kjelleren min, men jeg ser for meg mye mindre kasser som går litt langs med gulv så opp til tak for så å bruke samme kasse til både spottere og kabelkanal.
    Planen er å kle kassene med MDF ja. Også blir det enten trukke med molton eller kledd med samme teppe som jeg skal ha på gulvet, har ikke bestemt meg enda.
    Sånn sett er det ikke kritisk med skjøtene, men jeg har kjøpt inn oljebasert sparkel fra Jotun som skal være mye sterkere enn standard tresparkel.

Når det gjelder størrelsen på kassene er det så små jeg får de. Årsaken til dybden på frontveggen er at det er så mange rør som kommer ut i en bunt fra den ene sideveggen. Årsaken til høyden er at jeg skal ha to bokser over hverandre, og da er dette minstehøyde om man skal bygge med 48x48 (noe man nesten må om man skal bruke standard veggbokser).

Når det er sagt er det mulig å bygge kassene både mindre dype og ikke så høye jeg som jeg har om det ikke er for mange rør, samt at man kun skal ha en rad med veggbokser.

Løsningen din høres også spennende ut, hvis du knytter både gulv og tak sammen. Skal følge med når du setter i gang

Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Alltid gøy med oppdateringer her.

Syns forøvrig du heller burde fortsette å bygge kino og poste bilder her, enn å rydde hos Counterpointer
    Takk, hyggelig å høre

Det er ingen fare for at jeg skal rydde noen andre steder, hehe. Det er så vidt jeg gidder å gjøre det her, så jeg må passe på å ta bilde av det når det først skjer

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser flott ut som alltid.

Gleder meg til å se hvordan disse boksene blir seende ut ferdig. Sliter litt selv med hva slags finnish jeg vil bruke,og det med teppe helt opp har jeg rett og slett ikke tenkt på,men at det blir bra her uansett er det vel liten tvil om.
    "Luck is my middle name....Mind you,my first name is Bad." -Rincewind

The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed

Byggetråd

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kvindølen
    Ser flott ut som alltid.

Gleder meg til å se hvordan disse boksene blir seende ut ferdig. Sliter litt selv med hva slags finnish jeg vil bruke,og det med teppe helt opp har jeg rett og slett ikke tenkt på,men at det blir bra her uansett er det vel liten tvil om.
    Sliter litt med å velge selv.

Alternativet med teppe er litt inspirert av hvordan akto har gjort det, selv om det ikke blir helt det samme. Å kle kassene med mdf i samme finish som veggene tror jeg ikke blir fint.

En fordel med å kle dem med tepper er muligens at gulvflaten vil oppleves større enn den faktisk er. I tillegg er det jo ikke helt vanlig, og kan se bra ut. Det eneste aberet er at frontveggen skal være helt sort, og jeg er usikker på hvordan det blir mot teppet. Antageligvis vil det fungere siden teppet er nesten helt sort det og (bilde lenger bak i tråden).

Alternativet er da sort molton. Dette er jeg ganske sikker på at vil bli fint uansett, da det vil ramme inn rommet sammen med spotkassene som også blir kledd i molton.

Jeg leker også med tanken om å legge 6,5mm rehabgips på frontveggen slik at også den kan trekkes med molton, og da vil det jo bli ganske smooth sammen med moltontrukket veggkasse i front da veggkassen nesten blir usynlig.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, her får jeg litt å gå igjennom, skjønner jeg?
    Begriper ikke at jeg har oversett denne bloggen?
    De siste sidene er jo imponerende nok i seg selv, i typisk "Kenti-stil"!
    Abonnement herved opprettet! :-D

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Alternativet er da sort molton. Dette er jeg ganske sikker på at vil bli fint uansett, da det vil ramme inn rommet sammen med spotkassene som også blir kledd i molton.

Tror nok molton kunne bli veldig fint ja.Som du sier så vil det gi en fin innramming av rommet. Har vært inne på tanken selv,men tror jeg vil slite litt med det for min del.Det blir veldig trang plass forbi den fremste sofaen min,og er redd moltonen vil bli slitt der med tiden,men det høres i alle fall flott ut.
    "Luck is my middle name....Mind you,my first name is Bad." -Rincewind

The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed

Byggetråd

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Hmm, her får jeg litt å gå igjennom, skjønner jeg?
    Begriper ikke at jeg har oversett denne bloggen?
    De siste sidene er jo imponerende nok i seg selv, i typisk "Kenti-stil"!
    Abonnement herved opprettet! :-D
    Ja, her gjelder det å følge med i timen 8) Nå kommer du inn i når det nærmen seg slutten av grunnkonstruksjonen, men det er masse igjen før rommet står helt klart. Du må gjerne komme innom en dag, det er jo ikke lange turen

Side 15 av 25 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •