Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder* - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 14 av 25 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 486
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Joa, misforstå meg rett; skal jo ikke klage på at vi får bevitne i så detalj denne type mesterverk her inne - er bare prestasjonsangsten som meldte seg et kort sekund for egen del... Det er jo en veldig fin trend vi ser her inne om dagen sånn sett, der folk uten tvil høster lærdom av andre selvbyggere og vice versa!

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skjedd noe nytt i kinoen?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har det ikke skjedd så grusomt mye den siste tiden, mye grunnet jobb og litt aktivitet i fjellet. Men jeg har i allefall fått gjort en av tingene jeg har utsatt lenge, da det er så grusomt kjedelig: nemlig utforinger og enda mer isolering/fuging.

Det må selvfølgelig også loggføres, så here goes

Fant ut at jeg skulle lage mine egne utforinger, da jeg hadde en del MDF i diverse tykkelser til overs. Her til døren, som var en relativt grei affære da jeg benyttet 12mm MDF.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4442-jpg

Utforinger til dør på plass.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4446-jpg

"Note to self": ikke kjøpe tvinger på Jula neste gang. Disse holdt ikke lenge.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4453-jpg

Til det ene vinduet kom jeg på den fantastiske ideen om å bruke 25mm MDF som utforinger. Her under kapping.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4454-jpg

Ferdig frest. Disse utforingene tok votter og vinter å lage, da jeg måtte frese 15mm ned på hver utforing. Når det ikke var særlig enkelt å frese dypere enn 5mm om gangen uten at det ble stygt, måtte jeg frese hver utforing tre ganger hver. Det er ingen fare for at jeg lager utforinger av 25mm MDF igjen!

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4455-jpg

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4456-jpg

Dette genererte også abnorme mengder MDF-støv, for de som liker slikt..

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4463-jpg

Utforinger og klosser på dør slipt med eksentersliper.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4468-jpg

Alle utforinger ble limt med trelim, her en av utforingene til det ene vindet med 25mm MDF. Dette viste jeg å sitte som et skudd etter tørketiden.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4475-jpg

Rundt dørkam brukte jeg Glava dyttestrimmel..

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4482-jpg

..og fugelist..

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4487-jpg

Før det hele ble forseglet med silikon i diverse farger.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4499-jpg

Vinduet som kommer bak lerret ble også silikonisert..

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4504-jpg

Utforinger rundt vindu nr 2 på plass.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4508-jpg

Disse var litt for dype, så her var det bare å finne fram eksentersliper og støvmaske igjen.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4514-jpg

Også her ble det plass til å dyttestrimmel..

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4518-jpg

..og fugelist..

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4523-jpg

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4530-jpg

Ferdig fuget. Det ble ikke særlig pent, men tett er det i allefall. Og det kommer bak listverket, så det har ikke så mye å si.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4533-jpg

----

I dag fikk jeg også hentet trinnlydplatene til gulvet, og hvis ting går etter planen har jeg materialer til å starte på gulvet i helgen. Når det kommer på plass, sammen med kasser til strøm og signalkabler er mesteparten av grovjobben gjort.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du fortjener tittelen fresemester . Jeg tror jeg aldri hadde gidda lage egne. Ferdigmalte MDF foringer koster ikke mye. Iallefall ikke dersom du regner timepris også...

Stå på!
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fresemester høres ut som en passende tittel

Slike oppdateringer er verdt like mye som hvilken som helst annen oppdatering. Mye gode how-to-tips her.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    "Note to self": ikke kjøpe tvinger på Jula neste gang. Disse holdt ikke lenge.
    BEF anbefaler de blå tvingene fra Biltema (:shock og siden han vet hva han snakker om og har et over middels bruk av disse er dette et godt tips.

Biltema er enten eller i min bok noe er veldig bra og billig, andre ting er bare billig. Blå tvinger er tydeligvis det første.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for oppdatering

Gleder meg til å se det endelige resultatet

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas
    Tror du fortjener tittelen fresemester . Jeg tror jeg aldri hadde gidda lage egne. Ferdigmalte MDF foringer koster ikke mye. Iallefall ikke dersom du regner timepris også...

Stå på!
    Hehe, jeg er glad jeg snart er ferdig med freseing for nå, i allefall når det gjelder MDF. Akustikkrammene jeg skal lage vil også freses litt, men treflis er litt bedre enn det fine MDF-støvet.

Å lage utforingene selv er egentlig ikke noe problem, men det blir litt mer jobb når man skal lage det av 25mm MDF. Det var egentlig ikke for å spare penger jeg lagde de selv.

Sitat Opprinnelig postet av slendrian
    Fresemester høres ut som en passende tittel

Slike oppdateringer er verdt like mye som hvilken som helst annen oppdatering. Mye gode how-to-tips her.
    Jo, takk. Kanskje ikke den mest spennende oppdateringen, men alt må jo med

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    BEF anbefaler de blå tvingene fra Biltema () og siden han vet hva han snakker om og har et over middels bruk av disse er dette et godt tips.

Biltema er enten eller i min bok noe er veldig bra og billig, andre ting er bare billig. Blå tvinger er tydeligvis det første.
    Jeg har brukt opp en del Biltema-tvinger også, det var derfor jeg prøvde ut disse fra Jula siden de ser litt mer robuste ut. Men de fra Jula var jo enda verre. Biltema sine er mye mer behagelige å bruke med tanke på utformingen på håndtaket. Jula sine får man direkte vondt i hendene av å stramme pga elendig utformet (firkantet) håndtak.

Så forskjellen slik jeg ser det er at Jula sine knekker, og Biltema sine bare slutter å fungere etter en stund (låsemekanismen holder ikke på plass tvingehodene lenger). Mulig jeg har hatt uflaks med alle jeg har kjøpt fra Biltema

Sitat Opprinnelig postet av sirant
    ..
    Gleder meg til å se det endelige resultatet
    Jeg og!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en lang arbeidøkt i dag er jeg omsider i gang med gulvet. Det blir et såkalt flytende gulv med trinnlydplater og gulvspon.

Torsdag og fredag gikk med til materialkjøp etter jobb. Kantavstivning, lekter til lydplater i tak, 48x48 til veggkasser m.m.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4543-jpg

Og gulvspon selvsagt, her i gangen (som står for tur til å bli pusset opp).

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4544-jpg

Jeg fikk et lite logistikkproblem når det gjaldt hvor jeg skulle gjøre av materialene jeg hadde samlet opp, og som stod i rommet. Jeg har jo tatt vare på kapp siden jeg startet
    Jeg liker ikke å kaste materialer, men her måtte jeg krype til korset og knuse fire gipsplater for å rydde plass.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4545-jpg

Etter en kjedelig "rydde-ut-alt-av-rommet-økt" kunne jeg starte med gulvet. Først ut var kantavstivning til trinnlydplatene. Disse er 19mm, og ca 6,5 cm brede. De hadde kun 13cm bord på 19mm inne, så jeg kappet disse på langs selv.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4555-jpg

Trinnlydplater fra Paroc. Tidligere har jeg brukt glava, men disse virker ganske like på alle måter, foruten farge og at det er steinull i stedenfor glass.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4557-jpg

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4559-jpg

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4562-jpg

Halve gulvet lagt med trinnlydplater. Disse går ganske raskt å legge, bare husk å legge dem motsatt vei av platelaget som kommer over.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4564-jpg

Hele gulvet med trinnlydplater. Jeg gikk tom for Paroc-platene, men hadde heldigvis noen Glava-plater i samme dimensjon liggende fra da vi la gulv i 2 etg. Derfor den gule stripen bak i rommet.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4568-jpg

Mellom kanavstivning og vegg la jeg fugelist.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4574-jpg

Deretter fikk jeg begynt på gulvsponen. Disse blir limt med sponplatelim for å binde platene sammen og forhinde knirk.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4581-jpg

Komponentene gulvet består av, bortsett fra silikon som kommer mellom vegg og sponplate. 19mm kantavstivning, fugelist, trinnlydplate og 22mm gulvsponplate.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4586-jpg

"In progress"...

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4590-jpg

Hadde håpet å blir helt ferdig med sponplatene i dag, men måtte kaste inn håndkleet når det var én rad igjen. Tar resten i morgen, sammen med fugingen.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4593-jpg

Signalkabelsalaten til frontveggen.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4594-jpg

Restene etter utforingene jeg lagde av 25mm MDF viste seg å være ypperlige avstandsstykker ved montering av gulvsponen!

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4597-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konge med ny bildeoppdatering Begynner å dra seg til nå. Fugelist og fludium mellom spon og vegger også? Eller skal der være luft?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slendrian
    Konge med ny bildeoppdatering Begynner å dra seg til nå. Fugelist og fludium mellom spon og vegger også? Eller skal der være luft?
    Det blir silikon mellom vegg og gulvspon.

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sweet! Ny oppdatering fra Kenti
    Pent arbeide som vanlig. Fylte vel noen poser med mdfstøvet som lå på bakken regner jeg med
    Regner med det var godt å få på gulvsponet. Hva er neste skritt fremover nå da?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du oppholdsrom under kinoen? er det derfor du benytter trinnlydsplater? Eller er det for isolasjon? Eller er det for å gjøre gulvet mer behagelig å gå på?...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nabon
    Sweet! Ny oppdatering fra Kenti
    Pent arbeide som vanlig. Fylte vel noen poser med mdfstøvet som lå på bakken regner jeg med
    Regner med det var godt å få på gulvsponet. Hva er neste skritt fremover nå da?
    Det har blitt ganske mye mdf-støv siden jeg startet, og det er ikke en type støv jeg er særlig fan av, men fortsatt hakket bedre enn gipsstøv

Det har vært ganske hektisk denne helgen for å få ferdig gulvet, men nå som det er på plass er jeg fornøyd ja. Rommet endret litt karakter med en gang, da det etter at gulvplatene kom på plass ikke er noe av det "gamle" rommet som er synlig.

Det neste nå blir å bygge kasser nede langs veggen til strøm og signalkabler. Dette er en løsning jeg valgte da jeg ikke ønsket å lekte ut rommet, for å unngå å miste så mye romstørrelse som mulig. Rommet hadde fort blitt 10cm kortere alle veier om jeg hadde lektet ut veggene og lagt nye platelag da jeg aldri kunne ha slått meg til ro med mindre enn dobbelt platelag.

Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Har du oppholdsrom under kinoen? er det derfor du benytter trinnlydsplater? Eller er det for isolasjon? Eller er det for å gjøre gulvet mer behagelig å gå på?...
    Nei, det er kun en krypkjeller under kinoen. Det er i utgangspunktet kanskje litt overkill med denne type gulv om man er halvveis normal, men når man bygger flytende gulv så frikobles gulvet fra veggene, og er da med å forhindre at vibrasjoner fra gulvet forplanter seg i resten av rommet. I tillegg får jeg et tyngre og stivere gulv, og trinnlydplatene sammen med gulvsponen tar opp mindre ujevnheter som var i gulvet fra før. I og med at jeg skal legge teppe direkte er det fint med en ny og jevn overflate.

Gulvet blir litt mer behagelig å gå på også, så det tar jeg som en positivt bieffekt

---

Ble som planlagt ferdig med resten av sponplatene i dag. I tillegg har jeg fuget med silikon mellom vegg og sponplate, samt fått lesset inn materialene til veggkasser og akustikkplater.

Gulvspon ferdig!

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4600-jpg

Fugen kommer inni veggkasse, derfor mangelen få presisjon under utformingen av fugen

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4601-jpg

Rør til antennekabel.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4606-jpg

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    veldig bra med bilder hver gang du oppdaterer, det liker vi!

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Det neste nå blir å bygge kasser nede langs veggen til strøm og signalkabler. Dette er en løsning jeg valgte da jeg ikke ønsket å lekte ut rommet, for å unngå å miste så mye romstørrelse som mulig. Rommet hadde fort blitt 10cm kortere alle veier om jeg hadde lektet ut veggene og lagt nye platelag da jeg aldri kunne ha slått meg til ro med mindre enn dobbelt platelag.
    Spennende,høres ut som du går for noenlunde samme løsning som jeg har tenkt meg,så da får jeg svar på hvordan jeg best løser det også.

Og ja,fortsett for all del med like mange bilder.
    "Luck is my middle name....Mind you,my first name is Bad." -Rincewind

The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed

Byggetråd

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser du bygger ramme rundt. Du kaller det "kantavstiving". Er dette noe Paroc foreslår, eller det noe du gjør av akustiske grunner? Det kobler jo toppgulvet med undergulvet. (Dette vet jeg egentlig svaret på: Du legger spon fordi du kun skal ha teppe, ikke sant?)

Jeg brukte Hutons Silencio trinnlydsplater. På grunn av overgang til tilstøtende rom, ville jeg ikke bruke med enn 12mm plater. Det er viktig for støydempingen at trinnlydsplater og overgulv (enten spon eller parkett) berører vegg eller gulv fordi det vil koble lyden. Altså ingen ramme slik Silencio skal ha det.

Jeg leste også en plass (byggforsk mon tro) at trinnlydsplater gir bedre lyddemping for lydoverføring til gulv (og rom under) og dermed gir de dårligere akustiske forhold i rommet hvor de brukes. De øker gjenklangstiden. Dette fordi mer av lydenergien reflekteres tilbake i stedet for å sendes til tilstøtende rom. Jeg syns selv at loftstuen ble noe mer syngende enn hva andre rom i samme hus har gjort tidligere, derfor innbiller jeg meg at det stemmer. Uten at jeg har akademisk bevis på det.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    veldig bra med bilder hver gang du oppdaterer, det liker vi! :grin:
    Mer bilder kommer etter hvert

Sitat Opprinnelig postet av Kvindølen
    Spennende,høres ut som du går for noenlunde samme løsning som jeg har tenkt meg,så da får jeg svar på hvordan jeg best løser det også.

Og ja,fortsett for all del med like mange bilder.
    Det blir relativt enkelt, med 48x48 og mdf-plater. Foreløpig er tanken å kle kassene med samme teppe som på gulv. Tror det kan bli fint.

Sitat Opprinnelig postet av Midas
    Jeg ser du bygger ramme rundt. Du kaller det "kantavstiving". Er dette noe Paroc foreslår, eller det noe du gjør av akustiske grunner? Det kobler jo toppgulvet med undergulvet. (Dette vet jeg egentlig svaret på: Du legger spon fordi du kun skal ha teppe, ikke sant?)

Jeg brukte Hutons Silencio trinnlydsplater. På grunn av overgang til tilstøtende rom, ville jeg ikke bruke med enn 12mm plater. Det er viktig for støydempingen at trinnlydsplater og overgulv (enten spon eller parkett) berører vegg eller gulv fordi det vil koble lyden. Altså ingen ramme slik Silencio skal ha det.

Jeg leste også en plass (byggforsk mon tro) at trinnlydsplater gir bedre lyddemping for lydoverføring til gulv (og rom under) og dermed gir de dårligere akustiske forhold i rommet hvor de brukes. De øker gjenklangstiden. Dette fordi mer av lydenergien reflekteres tilbake i stedet for å sendes til tilstøtende rom. Jeg syns selv at loftstuen ble noe mer syngende enn hva andre rom i samme hus har gjort tidligere, derfor innbiller jeg meg at det stemmer. Uten at jeg har akademisk bevis på det.
    Det er slik denne type gulvkonstruksjon skal bygges med denne type trinnlydplater, både for Glava, Rockwool og Paroc. Det er for å hinde plateglidning, samt forhindre sig da disse platene ikke er helt harde. Så det er ikke noe jeg har funnet på selv

Se forøvrig her:

http://www.glava.no/sitefiles/1/doku...Dok_1201_1.pdf
    Trinnlydplate :: Brukerveiledninger :: RÃ¥dgivning :: AS ROCKWOOL

Silencio-platene du har brukt kan ikke sammenlignes med denne typen plater, da dem du har lagt er mye stivere og da ikke trenger kantavstivning.

Litt usikker på hvordan trinnlysplatene skal har noe å si for etterklangstiden i rommet, all den tid det er et eller flere ganske tunge og trykkfordelende plater på toppen. Velger å tro at det ikke betyr så mye, uten at jeg har forsket på dette selv. I alle andre rom jeg har benyttet denne typen plater (og det har blitt noen med årene) har ikke dette vært et problem.

Refleksjon er nok mindre på denne typen, litt mer porøse, plater enn hardere type trinnlydplater vil jeg tro.

Til syvende og sist vil jeg uansett ikke kunne forhindre noe overføring fra gulv til vegg hos meg uansett, da jeg skal ha kasser som vil berøre begge. Men i forrige post står det noen flere grunner til at jeg la gulvet på denne måten

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke så mye jeg har fått tid til å gjøre denne uken, men har smått fått startet på veggkassene. Planen er å få gjort en del med kassene i helgen også.

Så langt har jeg fått regnet ut hvor stor den skal være, samt startet med rammen. Den blir 15cm dyb og 28cm høy på frontveggen, og 12cm dyb og 28cm høy på resten av veggene. Årsaken til dette er at det blir mange flere rør i frontveggen enn de andre veggene, og jeg ønsker ikke å bygge dypere enn jeg må.

Frontvegg, her ser man foreløpig strøm til sub helt ytterst på hver side. Dette blir doble Elko Plus. Innenfor ser man strøm til hver front, og i midten strøm til senterhøyttaler.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4611-jpg

Ramme til kasse sidevegg, og litt av bakvegg.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4612-jpg

Frontvegg venstre side, kommer dobbel Elko Plus her. De doble stikkene i front skal brukes til sub.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4613-jpg

Strøm venstre sub og venstre front.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4614-jpg

Strøm senter, høyre front og høyre sub.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4615-jpg

Frontveggen kommer også til å få bokser til XLR sub venstre, XLR venstre front, XLR senter, XLR høyre front og XLR høyre sub. Disse boksene blir plassert over respektive stikk. I tillegg kommer normal 6mm2 høyttalerkabel til venstre og høyre front, samt senter. Høyttalerkablene vil ikke bli brukt i nåværende oppsett, men legger opp om jeg mot formodning skulle skifte ut de aktive høyttalerne som vil bli brukt i rommet.

I tillegg kommer jeg til å legge opp til sub på hver side bak i rommet. Jeg har ikke planer om å bruke subber her, men det er greit å ha om jeg ombestemmer meg.

Newcomer Hansa1807 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid spennende med oppdatering fra deg
    Skal du ikke ha lister langs gulv? Ser du isåfall har litt snaut med plass opp til boksene. Regner med dette er nøye gjennomtenkt, men spør likevel...

Side 14 av 25 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •