Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder* - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 13 av 25 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 486
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Hehe, får håpe det. Ellers må jeg desverre meddele at jeg til slendrians store irritasjon vil kommer med flere bilder etter hvert som prosjektet strider fram
    Ja jeg begynner å bli skikkelig irritert nå !!
    Skriveleifer er helt normalt på nattevakt før man har fått i seg første kanna kaffe

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas
    For å ta det tilbake ett hakk: Hva er grunnen til at du velger MDF til spottkassene? Siden materialet kryper med temperatur&fukt og alt... Mitt førstevalg hadde vært å bygd det i gips og brukt gipshjørner. Det sprekker ikke opp. Får ingen lettvindt frest kant med det da
    Hadde jeg kunnet gjøre noe om igjen i min kino, så hadde det vært med tanke på materialvalg. ALT i min kino har krympet og blitt stygt etter at ventilasjonen ble satt på. Det later til at luftgjennomstrømningen i rommet har tørket ut ytterligere 5% av alt treverkt, MDF inkludert. En kan selv tenke seg hvordan skjøter og sparklede skruehull/spikerhull, ser ut.

Forøvrig så ser arbeidet som er gjort her, MEGET bra ut

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spør Akto om råd og erfaringer med MDF. Han hadde vel 2-lags vegger av MDF om jeg ikke husker feil?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg ville fordelt sonene slik som dette:

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-kino-spot-03-15-stk-3-soner-alt-1_v4-final-jpg

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Ble veldig fint med freste kanter :-D
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jøss, dette er virkelig imponerende arbeid! Fremdeles meget inspirerende.
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    dette ser meget bra ut, med pussing og kasser i seg selv, gleder meg til mer fortsettelse
    Takk for motiverende ord!

Sitat Opprinnelig postet av Midas
    Jøss. Der ble jeg veldig imponert. Freste kanter... Wow!

For å ta det tilbake ett hakk: Hva er grunnen til at du velger MDF til spottkassene? Siden materialet kryper med temperatur&fukt og alt... Mitt førstevalg hadde vært å bygd det i gips og brukt gipshjørner. Det sprekker ikke opp. Får ingen lettvindt frest kant med det da
    Her svarer du egentlig selv på spørsmålet ditt Man får ikke freste kanter med gips, noe jeg var ute etter i denne konstruksjonen. I tillegg er jo MDF litt bedre å jobbe med, selv om jeg selv mener jeg er ganske dreven når det kommer til å jobbe med gips. Hele 2. etg her er gips, med alt man kan tenke seg av både innevendige og utvendige hjørner.

Jeg skal som sagt trekke alt i sort scenemolton, så jeg håper at ikke eventuell krymping vil synes uansett. Men jeg skal følge Hunsbeths råd med tokomponent sparkel som første sparkellag.

Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Hadde jeg kunnet gjøre noe om igjen i min kino, så hadde det vært med tanke på materialvalg. ALT i min kino har krympet og blitt stygt etter at ventilasjonen ble satt på. Det later til at luftgjennomstrømningen i rommet har tørket ut ytterligere 5% av alt treverkt, MDF inkludert. En kan selv tenke seg hvordan skjøter og sparklede skruehull/spikerhull, ser ut.

Forøvrig så ser arbeidet som er gjort her, MEGET bra ut
    Ja, det virker jo som du har fått skikkelig problemer med dette, noe som er kjedelig Kan det være at det har blitt ekstra prekært hos deg pga ventilasjonen som faktisk skifter ut luften hos deg? Da blir det jo ekstra tørt.

Jeg ser at både du og Hunsbeth nevner krymping som et problem, men jeg har ikke hørt at dette er fullt så ekstremt tidligere...

Jeg må innrømme at jeg er litt spent på hvordan det vil se ut her etter en stund, selv om jeg skal trekke kassene med molton. Jeg har planer om varmepumpe etter hvert, men de skifter jo ikke ut luften på samme måte som et ventilasjonssystem (heldigvis får en nesten si).

Sitat Opprinnelig postet av slendrian
    Spør Akto om råd og erfaringer med MDF. Han hadde vel 2-lags vegger av MDF om jeg ikke husker feil?
    Akto brukte vel noen hundre liter trelim også om jeg ikke husker helt feil

Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg tror jeg ville fordelt sonene slik som dette:
    Nå er sonene fordelt slik som beskrevet litt tidligere, men jeg har lagt lagt opp ekstra rør slik at det kan endres om jeg skulle angre meg. Det er ikke så lett å bestemme seg, men jeg landet på noe jeg tror vil fungere bra.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå fått laget ferdig nest siste del av spotkassa, som skal holde hele taket oppe. Akustikkplateholderne er noe jeg fikk tips fra BEF om å lage, da disse skal holde alle akustikkplatene i taket. Jeg har montert opp holderne nå, men de skal skrus ned igjen for trekking av scenemolten etter hvert.

Her er noen bilder fra prosessen.

Holderne er bygget sammen av 25mm MDF som ble kappet i 10cm bredder, og montert i 048x048 som igjen skrus i spotkassen. Forborret og skrudde med 10cm mellom hver skrue, så det gikk med en hel eske 5*60mm skruer bare til dette.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4382-jpg

Her er den ene holderen i profil. Også disse har fått freste kanter.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4385-jpg

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4389-jpg

Så har fått god bruk for fresen fra Clas, som faktisk gjør en veldig god jobb. Anbefales til enklere prosjekter som dette.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4394-jpg

I og med at det har blitt en del pussing gikk jeg også til innkjøp av ny eksentersliper for en stund siden, da alle jeg har hatt tidligere har blitt slitt ut på relativt kort tid, dvs på under ett år... Er veldig fornøyd med denne fra Hitachi, der faktisk støvposen fungerer i tillegg.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4396-jpg

Fra montering av akustikkplateholderne, som er veldig greit å få i vater.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4378-jpg

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4379-jpg

Fant nok et bruksområdet for støttene mine. Ved å sette dem på kanten av undersiden av spotkassen ble jobben med å justere på plass holderne veldig mye enklere.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4393-jpg

Her noen bilder av akustikkplateholderne på plass. Som man ser vil taket deles i tre nivåer og få en mild pyramideform: Spotkasse, akustikkplateholder og til slutt akustikkplatene.

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4410-jpg

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4418-jpg

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4422-jpg

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4434-jpg

Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*-img_4439-jpg

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke ofte at man ser såpass gjennomførte snekkerløsninger i slike rom, hvertfall ikke her nordpå
    Keep it up, følger med hele veien, og kommer nok til å kjefte hvis jeg føler det er noe å kjefte på8)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir bare bedre og bedre denne tråden

Har du satt deg mål for ferdigstilling?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du følger virkelig opp en trend her på forumet Kenti: gode bilder og gode forklaringer.

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du gjør virkelig en god jobb det må jeg si, og resultatet er upåklagelig. Finfin lesning denne tråden her

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser frem til oppdateringer hver dag i denne tråden, det er som tols1 sier, gode bilder og gode forklaringer! :-D
    Jeg tror dette blir knallbra, i tillegg til at det vil se meget pent ut! Jeg antar at du går for sort scenemolton på rammene, og sort høyttalerstoff over akustikkrammene?
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det virkelig ikke noen lettvintløsninger Blir et veldig gjennomtenkt og fint tak!

Morsomt også å se at du stadig finner nye bruksområder for platestøttene. Minner veldig om Atle som stadig fant nye områder for laservateret. Det er det fine med disse godt dokumenterte byggetrådene, jeg lærer stadig noe

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Det er ikke ofte at man ser såpass gjennomførte snekkerløsninger i slike rom, hvertfall ikke her nordpå
    Keep it up, følger med hele veien, og kommer nok til å kjefte hvis jeg føler det er noe å kjefte på8)
    Takk for det, Mirage. Godt å vite at du passer på 8)

Sitat Opprinnelig postet av slendrian
    Blir bare bedre og bedre denne tråden

Har du satt deg mål for ferdigstilling?
    Takk.
    Jeg har ikke spikret noen konkret dato, men jeg håper på å være ferdig til/i løpet av sommeren.

Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Du følger virkelig opp en trend her på forumet Kenti: gode bilder og gode forklaringer.
    Sitat Opprinnelig postet av Nabon
    Du gjør virkelig en god jobb det må jeg si, og resultatet er upåklagelig. Finfin lesning denne tråden her
    Hyggelig å høre, tols1 og Nabon

Sitat Opprinnelig postet av Hunsbeth
    Ser frem til oppdateringer hver dag i denne tråden, det er som tols1 sier, gode bilder og gode forklaringer!
    Jeg tror dette blir knallbra, i tillegg til at det vil se meget pent ut! Jeg antar at du går for sort scenemolton på rammene, og sort høyttalerstoff over akustikkrammene?
    Takk det samme, der er jo du i en helt spesiell klasse selv

Ja, jeg skal ha sort molton på kassene og rammeholderne, og sort høyttalerstoff på akustikkrammebe. Jeg tror det vil bryte ganske fint mot hverandre.

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Her er det virkelig ikke noen lettvintløsninger Blir et veldig gjennomtenkt og fint tak!

Morsomt også å se at du stadig finner nye bruksområder for platestøttene. Minner veldig om Atle som stadig fant nye områder for laservateret. Det er det fine med disse godt dokumenterte byggetrådene, jeg lærer stadig noe
    Ulempen med å ikke gjøre det lettvindt er at det tar så sabla lang tid. Men jeg tror også at taket vil bli ganske bra når det er ferdig, ellers så hadde jeg ikke lagt ned såpass mye arbeid i det

De platestøttene har virkelig kommet til nytte ja

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan skal du få akustikkplatene på plass? Regner med at denne holderen gjør det vanskelig å plassere siste plate? Liker svært godt løsningen på taket ditt og dette begynner nå å seile opp som favoritt i mitt lytterom!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MML
    Hvordan skal du få akustikkplatene på plass? Regner med at denne holderen gjør det vanskelig å plassere siste plate? Liker svært godt løsningen på taket ditt og dette begynner nå å seile opp som favoritt i mitt lytterom!
    Det skal ikke være noe problem å få på plass akustikkplatene, MML. Holderne er 5cm brede på hver side innvendig, dvs 10cm totalt på begge endene. Totalbredden på alle akustikkplatene vil lages slik at de til sammen blir 5cm kortere. Dvs at jeg da har 2,5cm av platen som hviler på holderne. Ved plassering av platene skyves platen i den ene enden helt inn, og da vil siste platen akkurat få nok plass til å løftes opp. Så flytter man platene sideveis slik at de ligger med 2,5cm på alle kanter.

Litt vanskelig å forklare, men det vil fungere hvis jeg ikke lager akustikkplatene feil

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler terskelen for at folk tør legge ut bilder av DIY på forumet stadig heves.

Hva skal du ha i taket ellers, maling/tøy?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ser veldig bra ut dette her. Veldig flott med mange bilder og ryddig prosess. Det som kanskje ikke er fullt så bra at er du legger lista bare ENDA høyere for oss som skal i ilden med tider og stunder...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Føler terskelen for at folk tør legge ut bilder av DIY på forumet stadig heves.

Hva skal du ha i taket ellers, maling/tøy?
    Takk, men nå er det jo ikke sååå heftig i forhold til noen av de andre prosjektene her
    Taket blir akustikkplater kledd i høyttalerstoff, spotkassene i molton.

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Ser veldig bra ut dette her. Veldig flott med mange bilder og ryddig prosess. Det som kanskje ikke er fullt så bra at er du legger lista bare ENDA høyere for oss som skal i ilden med tider og stunder...
    Jo, takk. Nå er det jo en god del prosjekter her som allerede har lagt listen ganske så høyt allerede Så da er det jo bare å følge opp.

Med de planene du legger opp til gleder jeg meg virkelig til å følge med på ditt prosjekt!

Newcomer Rovik sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til fortsettelsen.

Er Skil pistolen sterk nok til alle typer med 310 patroner? Har du noen erfaring med det, eller har du bare prøvd akryl og silikon?

Lurer på en slik selv, og hadde vært bra om den klarer seige/tunge masser også.
    * Dynabel SuperExact * SVS SB12-Plus * EAD (Theatre Master Ovation) * EAD (Theatre Vision P) * Monster Power HTS5100
    * Vincent SAV-P200 * Hitachi PJ-TX300 * Dreamscreen V1 Dynagrey alumotor 92"

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Det som kanskje ikke er fullt så bra at er du (Kenti) legger lista bare ENDA høyere for oss som skal i ilden med tider og stunder...
    Skjønner at dette er spøkefullt, men synes det er veldig bra med alle som hever lista og dokumenterer hvordan de gjør det.
    Jeg har lært at planlegging er viktig, godt verktøy er viktig, nøyaktighet er viktig, spørre hvis det er noe en lurer på, da kan en faktisk lage en super kino uten fagbrev eller lignende. Ofte er det ikke mulig å leve opptil alt men det viser hvordan en kan bli bedre. De beste byggene har jo gjerne litt mer enn ett byggeprosjekt i erfaringsbasen, det er også godt å vite for oss som ikke har gjort ting før.

Keep up the good work Kenti

Side 13 av 25 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •