Midas hjemmekino -- Lydanlegg til kontoret - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  14
Like Like:  46
Side 9 av 23 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 446
    Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Imponerende at man kan få så god lyd fra en receiver som ineholder så mye annet under lokket, og ting den skal kunne gjøre.
    nei dette var gøy
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,816
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Heisann midas,,tusen takk for justering av kinoanlegget igår kveld. Tiden gikk altfor for fort! Var jaggu mer arbeid enn jeg hadde trudd å få på plass lyden slik som jeg håpet og drømte om.
    har tilbringet et par timer i kinoen idag med gardiner borte fra vinduene og masse sollys inn vinduene og kun lyttet til musikk for første gang og er strålende fornøyd har blitt mange gode gamle slagere på spotifyen
    Rett og slett en nytelse og kunne bruke anlegget til noe annet enn bare film. Ultra funker til musikk også!
    Diskanten har idag vært en fornøyelse. Mye mer åpen klang og dynamikk enn det var før. Mellomtonen er på plass igjen.
    Release me med Oh laura en nytelse!
    må inrømme at jeg datt ut når du holdt på med justeringen, det gikk litt for fort for meg, men du hadde god kontroll tydeligvis.
    kan virkelig anbefale deg til andre som ønsker en kalibrering av anlegget, det er det verdt.
    nå når lyd og bilde er på plass så er der bare å spare til en ordentlig sofa og få på plass ventilasjon i rommet så er jeg i mål.
    herved så booker jeg deg når en ny receiver måtte komme i kinoen en gang i fremtiden.
    håper du fikk litt svar på subwoofer valget du står foran etter å ha lyttet på pc ultraene, som jeg sa så har de nærmest utømmelig med krefter. Kona syns det hadde ristet vell mye i huset under demoene vi kjørte.
    Så bra!

Jeg må si meg veldig imponert av hjemmekinoen du har fått til. Du har både fått til et veldig godt rom og et anlegg som virkelig trøkker! Det er veldig trivelig å høre at du nå også "oppdager" anlegget til å høre på musikk. Totalt sett så ble jeg såpass imponert over rommet og anlegget ditt (og en smule misunnelig) at jeg måtte sette meg ned med mitt eget anlegg hjemme for å si til meg selv at jeg fortsatt er fornøyd med det

Det var ikke meningen å gå alt for fort frem på justeringene, men vi hadde ikke mer tid enn vi måtte. Det er viktig for meg at hvis folk er interessert i å forstå hvorfor, så ønsker jeg å forklare. Men i en slik setting som dette, så kan nivået av detaljer kanskje være overvelmende. Er det noe du lurer på, så bare spør!

Bunnen i anlegget ditt var helt rå! Jeg har begynt å rydde plass i min hjemmekino for en PC13-Ultra for å si det sånn!

Enig med kona di forresten: Det var høyt i går -- det merket jeg når jeg kom i bilen etterpå. Det har nok med at når du har et rom så er såpass godt dempet, så er det lett å dra på for mye fordi man merker ikke volumet på samme måte som i en klangfullt rom. Det kan være greit å faktisk være oppmerksom på det fenomenet, ved f.eks. å si til seg selv at MV -20 er mer enn nok f.eks.

Kanskje jeg kan få lov til å komme på besøk (som gjest) og at vi ser en film en annen gang?
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,816
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig ingenting spennende, men i dag har samlet meg en lyd-måle-koffert . Det er utrolig at det faktisk går med en hel kveld på å sette sammen en slik koffert. Nå har jeg det jeg trenger når jeg drar rundt å hjelper med justering og kalibrering av hjemmekinoanlegg.

I kofferten har jeg lydtrykksmåler, kalibrert målemic, lavstøy USB lydkort, mikrofonholdere og stativholdere, diverse kabler (USB-kabel, phono-kabler, overganger, 5m HDMI highspeed kabel), liten WiFi router for å koble kundens receiver til min PC, ekstra batteri. Alt dette i en liten kasse på 33x28x12 cm. Hendig.

Midas hjemmekino -- Lydanlegg til kontoret-2014-img-8367-av-jpg

Midas hjemmekino -- Lydanlegg til kontoret-2014-img-8377-av-jpg

Midas hjemmekino -- Lydanlegg til kontoret-2014-img-8376-av-jpg
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra det ikke bare er meg som har en slik reiseveske... Valget mitt fallt på en sånn liten koffert med hjul og handtak, der jeg får plass til det jeg trenger av instrumenter, kabler og pc.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs pc12 + svs 2039
    Forsterkere: Marantz SR7010. Marantz Pm11s3. Pioneer LX 83
    Bilde: JVC 350 Dila. Dreamscreen 106'

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere får være velkommen begge to, men jeg kan nok ikke betale stort bedre enn en pizza og eventuelt en hjemmelaga eplepai
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp det kan vi få til en gang, etter å ha fått kalibrert anlegget så går mine tanker til alle som har investert i anlegg til musikk og kino uten å få det ordentlig kalibrert, er jo egentlig veldig synd og ikke få utnyttet potensialet som ligger der.
    tenker da på om noen av dere som kan dette og driver med dette har tatt kontakt med de som selger slik utstyr som f.eks hifi klubben,hifi senteret, soundgarden, avshop,lsound osv.......og tilbudt dere noe ala Gorm gjør for avshop når en kjøper prosjektor der. Er jo utrolig herlig å få det satt opp ordentlig.
    har aldri sett noen av de som selger høyttalere og forsterker gi tilbud om kalibrering hjemme hos kunden så her kan det være en mulighet for de som kan dette, er temmelig sikker på at en del ville benyttet seg av dette når de først investerer store summer i utstyret.
    kan godt være at jeg er på bærtur her, men slenger mine tanker ut allikevell.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja absolutt, og få et annlegg kalibrert får det fort til og spille som et til flere ganger prisen om ikke bedre.
    Har jo selvsagt prøvd meg fram på egenhånd og synes det spiller meget bra til både film og musikk.
    Men er jo alltids den lille følelsen om man kanskje har gått glipp av noe et eller annet sted, eller bare få det bekreftet.

En ting er i alle fall sikkert, de to beste innkjøpene jeg har gjort for lyden er et db meter og måleband, MCACC på pioneeren bommet innimellom med en meter på enkelte kanaler og til tider med nesten 5db volum, jeg skylder mest på mcacc her for den variere ganske heftig i innstillinger mellom hver gang den kjøres.
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antimode er mitt beste kjøp, den reddet bassen i mitt rom. Tror ikke midas trengte å justere noe på disse og jeg var enormt misfornøyd med pc ultra før jeg fikk antimode.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,583
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne kofferten var slett ikke dum - greit å ha alt på en plass .
    Har selv en bag jeg har samlet alt i , men det ser langt fra så " proft " ut
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antimode er mitt beste kjøp, den reddet bassen i mitt rom. Tror ikke midas trengte å justere noe på disse og jeg var enormt misfornøyd med pc ultra før jeg fikk antimode.

Antimode'n er en klar tredjeplass :-)
    Men DB meter og målebånd er 'must' have.
    Har også en UMIK og koble på pcen, for frekvens måling og slikt, men lar det vente til jeg får rota meg til og sette sammen noen akustikk plater.
    Denon AVR-4520 CI

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,816
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg gjorde ingenting med antimoden. To grunner til dette: For det første har antimoden utrolig bra oppløsning, slik at den har veldig god kontroll over suben i et rom. Det hører man jo når den kjører kalibrering. Den bruker veldig lang tid fordi den gjør nøyaktige målinger og korrigeringer. Den andre grunnen er at Yamaha receivere har ikke særlig god kontroll i bunn (<100Hz). Man har opptil 5 filter å bruke på sub og disse har ikke mange nok frekvenser å velge i fra. Det blir rett og slett alt for unøyaktig.

Jeg må si meg veldig imponert over ultraene hos deg (dvs. jeg må si imponert over rommet + antimode + ultraene for å være korrekt). For det første var det jo en uttømmelig trøkk i bunn. Stor lyd. Men det var også kontroll nok på dem til at ultraene funket godt til musikk.
    Sist endret av Midas; 04-20-2014 kl 01:57

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fancy koffert! Kanskje jeg skal lage meg noe liknende slik at måleutstyret slipper å ligge å slange her og der

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,816
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti Vis post
    Fancy koffert! Kanskje jeg skal lage meg noe liknende slik at måleutstyret slipper å ligge å slange her og der
    Ja, det er den minste av disse jeg kjøpte: http://www.clasohlson.com/no/Koffert/Pr314142000. Den har skum som er inndelt i mindre ruter som man kan rive ut slik at utstyret passer perfekt. (Men man på passe på at man ikke river ut for mange ruter og ha nok klaring rundt, for da kan man få "skumgummiøyer" som ikke henger fast noe sted....)

Kjøpte meg ny HDMI kabel forresten. Den var trukket med strømpe slik du har gjort med kablene du har lagd. Kanskje det er en trend som er blitt hot akkurat nå? Kanskje de har sett på tråden din? :P Tankene gitt uansett til ditt prosjekt når jeg så den i butikken...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker jeg hyrer deg inn for en kveld når mitt kinorom er ferdig Jeg bor også i Stavangerområdet.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Ja, det er den minste av disse jeg kjøpte: http://www.clasohlson.com/no/Koffert/Pr314142000. Den har skum som er inndelt i mindre ruter som man kan rive ut slik at utstyret passer perfekt. (Men man på passe på at man ikke river ut for mange ruter og ha nok klaring rundt, for da kan man få "skumgummiøyer" som ikke henger fast noe sted....)

Kjøpte meg ny HDMI kabel forresten. Den var trukket med strømpe slik du har gjort med kablene du har lagd. Kanskje det er en trend som er blitt hot akkurat nå? Kanskje de har sett på tråden din? :P Tankene gitt uansett til ditt prosjekt når jeg så den i butikken...
    Takk for linken!
    Hehe, når det gjelder disse kabelstrømpene ser det fort litt mer fancy ut, og da kan en jo fort forsvare hvilken som helst pris også

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,937
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøff kalibrerings-koffert! Kunne gjerne ha laget en slik til kamera og linser, så takk for tips!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje vi skulle tatt en kveld, Midas? Jeg har sett meg totalt blind i rommet mitt. Noen dager er det helt sjukt bra, andre dager er det søppel.
    Det er MYE potensiale hos meg, det har jeg fått glimt av. Må bare finne det frem i det nye rommet....

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti Vis post
    Takk for linken!
    Hehe, når det gjelder disse kabelstrømpene ser det fort litt mer fancy ut, og da kan en jo fort forsvare hvilken som helst pris også
    Om jeg ikke tar helt feil så var det samme type kabel som jeg kjøpte fra biltema til 300-400 kr, så veldig fordyrende var nok ikke strømpen
    Denon AVR-4520 CI

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,816
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier Vis post
    Kanskje vi skulle tatt en kveld, Midas? Jeg har sett meg totalt blind i rommet mitt. Noen dager er det helt sjukt bra, andre dager er det søppel.
    Det er MYE potensiale hos meg, det har jeg fått glimt av. Må bare finne det frem i det nye rommet....
    Ja, send meg en PM hvis det skal være av interesse og når det nærmer seg. Av og til så hjelper det å få noen andre "ører" på et anlegg. Man hører seg lett blind på eget anlegg når man har holdt på en stund. Det merker jeg selv på mitt eget anlegg og rom (som på ingen måte er perfekt). Du har jo denne infinite baffelsuben som jeg også er nysgjerrig på lydbildet fra. Hva har du av elektronikk? Har du en post eller tråd med dette?

Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Om jeg ikke tar helt feil så var det samme type kabel som jeg kjøpte fra biltema til 300-400 kr, så veldig fordyrende var nok ikke strømpen
    Hehe. Stemmer det. Avslørt

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0