Midas hjemmekino -- Lydanlegg til kontoret - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  14
Like Like:  46
Side 12 av 23 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 446
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Man kan klare å sette sammen simline uten verktøy, men jeg bruker en sånn for å klemme sammen delene:

Vedlegg 111518

Hehe, takk. Ja, det er ikke like enkelt å få elektronikk og HT som er fargematchede heller da. En gang i tiden hadde jeg sølv elektronikk, men det er tydeligvis helt ut nå og jeg nærmer meg mer og mer sort. Mye nye Sonos fåes bare i hvitt, Oppo i sort. Og jeg bytter ikke ut elektronikk eller HT bare fordi den er feil farge! Racket er uansett såpass langt til høyre at det normalt ikke er i synsområdet.

Det er mer ryddig (og fargero) i synsområdet rundt bildet. Av HT er det kun den nye sorte subben som skiller seg ut fra temaet, men denne er venstre for ventre front HT og da legger man ikke merke med den når man ser film. Blå/grå-fargen på veggen hentes igjen i frontplata på B&W frontene, mens gul-fargen i elementene skimtes i gardinet.

Uansett er det jo alltid et kompromiss å ha et flerbruksrom. Taket er hvitt og parkett på gulvet. Den dagen jeg får dedikert filmrom, skal ting være mer sammenhengende.
    Jo da - kjenner problemet. Har satset på sølv i stereo'n men når jeg jakter på ny DAC begrenser det utvalget. Kino'n er kombinert kino og gjesterom. Endte opp med å trekke om min svarte sylinder SVS med grå velur - ble meget bra faktisk. Kan lett tas av ved salg eller service.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Anmeldelse av SVS SB13-Ultra

Da har jeg hatt min SVS SB13-Ultra i en halv uke og skal prøve å skrive litt om inntrykkene mine. Dette er mitt livs første anmeldelse og jeg er ikke vant med å skrive poetiske formuleringer av hva jeg opplever, så dette blir mitt spede forsøk. Jeg har valgt å ikke ta noen tekniske målinger enda, fordi jeg vil gjerne danne meg et subjektivt inntrykk før jeg begynner å se på detaljene.

Jeg koblet opp subben og satte den på forrige subs plassering som er til venstre for front venstre. Dette er en plassering som jeg hadde forsket en del på med den forrige suben, og jeg ser ingen grunn til at det skal være annerledes med SB13. Deretter kjørte jeg en kalibrering med min anti-mode 8033. Rommet er ganske vanskelig å få bra dypbass fordi man sitter på langsiden av rommet. F.eks. er det en 50Hz stående bølge fram-bak som totalt dominerer subbildet, iallefall uten anti-moden. Plasseringen til venstre for venstre HT gir den beste lyden i rommet og klart den dypeste.

Nivået på subben satte jeg ved å sette frontene som large og finne noe musikk jeg kjenner godt. Så setter jeg frontene over i small 80Hz og stiller nivået på subben slik at jeg ikke klarer å høre forskjell på om jeg spiller large eller small. Dette fordrer musikk som ikke har alt for mye dypbass i seg siden frontene åpentbart er mindre og ikke spiller like dypt.

Mitt første inntrykk er kontroll og presisjon. Det er imponerende hvor god kontroll SB13 har, også på de aller laveste frekvensene. Når man har subber med litt størrelse og som går dypt, er det ofte at subben synger og lyden henger igjen. Men SB13 har stålkontroll og det merkes ved at nå klarer å skille de aller dypeste tonene fra hverandre og man får langt mer detaljert lydbilde. Jeg finner nye detaljer i filmer jeg kjenner godt fordi SB13 nå totalt dominerer og kontrollerer lydtrykket i bunn.

I musikk gir den en tyngde som bare er herlig uten å miste raskhet. Og dens kontroll gjør at den på en helt annen måte klarer å kontrollere den dominante 50Hz-noden jeg er plaget med, slik at jeg i langt mindre grad har "one-tone" bass i rommet enn før.

Jeg opplever suben som nøytral. Å sette opp SB13 til film var i grunn en rett frem prosess og den spiller godt uten å farge lyden. Dette er jo en stor fordel for filmbruk der subben ligger som et gulv i bunn. Kombinert med at den er så kraftig og har så god kontroll, så gir SB13 en trofast gjengivelse av subsporet på film.

Jeg måtte derimot bruke den del mer tid på å få SB13 integrert mot musikk fordi den gjør såpass lite utav seg. Det er ikke en ulempe at den er nøytral, men det gjør at man føler at man kan mangle trøkket i musikken. Spesielt område i øvre sub, 50-80Hz, som er et viktig område for musikk, kan kanskje bli litt for avslepent med SB13. Det kan da være fristende å heve det generelle subnivået, men det gir for mye bånn i dypbassen igjen -- som heller ikke føles rett for musikk. Etter en del jobbing har jeg funnet et lydbilde jeg er fornøyd med. Jeg endte opp med å bruke begge lydprofilene i yamahaen, slik at jeg har en innstilling for filmbruk og en annen for musikk med ulik deling og ulik nivå. For film ønsker man nøytralitet og bunntrøkk, for musikk ønsker man ofte punch og litt farging for å få mer utav musikken.

Denne suben lever absolutt opp til forventningene på dybde og låter stort. Jeg er utrolig imponert over hvor dypt SB13 klarer å levere. Ingenting av det jeg har kastet på SB13 låter anstrengt; Pacific Rim, Transformers 3, Star Trek Into Darkness, Skyfall, War of the Worlds låter jevt med denne subben. I min relativt lille loftstue (23 kvm) flagrer boksebeina når romvesenet kommer opp av bakken i War of the Worlds. Det komiske er på denne filmen er det jo en hel masse virkelig dypbass her som jeg aldri har lagt merke med før. Derfor har jeg nok en god del filmer som jeg skal se på nytt igjen.

SB13 leverer trøkk så det holder! Jeg har ikke testet hvor mye den klarer, men det er jeg som gir meg på volum, ikke suben. (Og som lydmann er man ikke akkurat vant med lav lyd.) Fordi loftstuen er såpass liten, tror jeg allikevel at jeg ikke er i nærheten av å makse subben. Derfor velger jeg å hente ut litt mer dypbass fra headroomet ved å sette på 15-25Hz gain på anti-moden. Når den er på flimrer lyset i taket på grunn av vibrasjonene!

Det er nok korrekt at en portet SVS sub kommer lavere med mindre anstrengelser, men SB13 har på ingen måter problemer med å nå dypet den heller. SVS har nok rett i at på grunn av romforsterkningen i mindre rom kan SB13 henge vel gå godt med i dybden som PB13 og PC13. Det kan jeg skrive under på.

Av alle 13,5" Ultra subbene fra SVS, er denne relativt liten. Det gjør den lett å plassere, og det er lettere å kombinere flere subber med stacking og/eller flere plasseringer. Et av hovedargumentene for at det ble SB13 var rett og slett at en portet sub ville ta så enormt med plass, og at SB13 er langt mer plasseringsvennlig enn alternativet.

Jeg liker ikke metallgrillen som følger med SB13. Den er rett og slett alt for, uhm, amerikansk. Men til gjengjeld syns jeg selve elementet på SB13 er smekkert og lar dermed være å montere opp grillen. (Ja forresten, grillen ligner en (kull)grill...)

Konklusjon: Jeg er virkelig glad for at jeg kjøpte en SB13-Ultra. SB13 er en rask og presis sub som henter frem gliset mitt, både på musikk og på film. Den trøkker noe vanvittig og henger med helt ned i dypet på filmer uten å låte anstrengt. Jeg vet ikke helt hva jeg går glipp av med PB13/PC13 siden jeg ikke har prøvd dette i min stue, men sammenlignet med andre hjemmekinoer jeg har vært på besøk hos så vil jeg påstå at i mindre rom er SB13 en par med portet subber.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,214
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempefin anmeldelse. SB subbene til svs er virkelig gode. Bra du er fornøyd med innkjøpet. Har hørt et kinooppsett med 2 slike subber og jeg klager ikke på lyden der i vertfall. Verken på film eller musikk...
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retep Vis post
    Kjempefin anmeldelse. SB subbene til svs er virkelig gode. Bra du er fornøyd med innkjøpet. Har hørt et kinooppsett med 2 slike subber og jeg klager ikke på lyden der i vertfall. Verken på film eller musikk...
    +1

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,070
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra at du ble fornøyd med subben, da er det bare til å spare spare til en til!!
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin anmeldelse med en lettfattelig språkbruk , og veldig moro at du ble så fornøyd med SVS'n.
    Dem lager veldig gode suber pr kr , det er det ingen tvil om !

Og ha en riktig God Påske med masse film og musikk
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk alle sammen. Dere får alle ha en riktig god påske.

Sitat Opprinnelig postet av Retep Vis post
    Jeg syns kanskje at SB13 får forholdvis lite oppmerksomhet her på forumet. Det virker som de portede variantene fra SVS formidles som "det eneste som duger for film", og det er jeg nå uenig i. Størrelsen på lytterommet har mye å si, og SB13 er helt klart et kjempebra alternativ til de større SVS subbene. Jeg tenkte lenge på at jeg måtte kompromisse med ikke å velge PC13, men neida, SB13 skuffer ikke. SB13-Ultra er en like god kandidat som resten av Ultra porteføljen deres.

Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Så bra at du ble fornøyd med subben, da er det bare til å spare spare til en til!!
    Sparingen har begynt! Dagen plassering dekker ikke lyttesofaen helt 100% jevnt, så en sub til hadde ikke vært å forakte. Men forskjellen i sofaen er såpass liten at det ikke fungerer å sitte på feil sted. Nå har vi en ordning at "Du liker bass: du sitter der. Mens du ønsker ikke så mye bass, så du sitter der."

Neste punkt på sparelisten er nok dedikert amp til frontene. Jeg har luktet litt på Emotiva XPA-3.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,070
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Midas;1990258]Takk alle sammen. Dere får alle ha en riktig god påske.

Jeg syns kanskje at SB13 får forholdvis lite oppmerksomhet her på forumet. Det virker som de portede variantene fra SVS formidles som "det eneste som duger for film", og det er jeg nå uenig i. Størrelsen på lytterommet har mye å si, og SB13 er helt klart et kjempebra alternativ til de større SVS subbene. Jeg tenkte lenge på at jeg måtte kompromisse med ikke å velge PC13, men neida, SB13 skuffer ikke. SB13-Ultra er en like god kandidat som resten av Ultra porteføljen deres

er nok ikke så mange enda som har disse hjemme, så kanskje det er litt av årsaken til at de ikke får samme oppmerksomheten.
    jeg var veldig nær å kjøpe 2 stk, da de hadde passet under lerrete mitt. Så at du er så fornøyd så bidrar det nok til flere får øynene opp for disse, må jo være ideelle for de som har hjemmekinoen i stuen. Bedre konefaktor enn pb ultra!
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    751
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Takk alle sammen. Dere får alle ha en riktig god påske.

Sparingen har begynt! Dagen plassering dekker ikke lyttesofaen helt 100% jevnt, så en sub til hadde ikke vært å forakte.
    Har du testet med å koble til den gamle som sub nr 2? Kan jo hende den kan fylle ut greit ?
    -Triple Atmos Receivers
    -Atmos 13.1.8/DTS:X 9.1.8/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du Midas! Kvar har du kjøpt dei "KINO" bokstavane dine?

Godt mogleg det allereie står i tråden din, men eg skuldar på tablet og fråvær av briller...

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt i orden. Jeg kjøpte dem på Intersil fabrikkutsalg på Ganddal i Sandnes. Intersil er grossist til de fleste store møbelkjedene (Skeidar, Møbelringen og Bohus om jeg husker rett), så jeg antar at man kan skaffe bokstavene der også.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moro at du ble så fornøyd med kjøpet ditt, Midas. Ingenting er som å bli positivt overrasket

Lukkede konstruksjoner skal ikke kimses av. Husk også at disse som regel har slakere avrulling i bånn. Lukket med 12db/okatav i motsetning til 24db for portede. Så teknisk sett har de gode foutsetninger for å gå dypt, gitt at konstruksjonen ellers er god. Den eneste ulempen kan være lydnivå i bunnen, men det sliter jo ikke du med (ikke jeg heller).

Den antimoden, hvilken versjon er det? Jeg har målt, og ved aktivering av gain så ruller den uforståelig nok brått av ved 20hz.

Minner meg litt om første gang jeg hørte en SVS selv, ble ganske forferdet over å ha hørt skikkelig dypbass (dette var riktig den første tuben i Norge, som Dag Johnsen tok inn for ørten år siden).

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti Vis post
    Moro at du ble så fornøyd med kjøpet ditt, Midas. Ingenting er som å bli positivt overrasket

Lukkede konstruksjoner skal ikke kimses av. Husk også at disse som regel har slakere avrulling i bånn. Lukket med 12db/okatav i motsetning til 24db for portede. Så teknisk sett har de gode foutsetninger for å gå dypt, gitt at konstruksjonen ellers er god. Den eneste ulempen kan være lydnivå i bunnen, men det sliter jo ikke du med (ikke jeg heller).

Den antimoden, hvilken versjon er det? Jeg har målt, og ved aktivering av gain så ruller den uforståelig nok brått av ved 20hz.

Minner meg litt om første gang jeg hørte en SVS selv, ble ganske forferdet over å ha hørt skikkelig dypbass (dette var riktig den første tuben i Norge, som Dag Johnsen tok inn for ørten år siden).
    Dette med kassetype og avrulling henger også sterkt sammen med hvor rask en høyttaler er (som kan måles med impulsrespons eller gruppedelay). En åpen baffelhøyttaler ruller av med 6 dB/oktav og er raskest av alle, dernest følger trykkammer på 12 dB/oktav og så kommer bassrefleks som den tregeste som ruller av med 24 dB/oktav. Så avrulling og hurtighet henger nøye sammen. Dette er hovedgrunnen til at trykkammersub (eller baffel) ofte fungerer godt med musikk. Jeg kan nok gjette på at at dette nok er en av motivasjonene til atledreiers infinite baffle prosjekt fordi den gir en veldig rask og kontrollert sub http://avforum.no/forum/showthread.p...er-og-fremgang

Jeg har anti-mode 8033S-II. Og du har rett i at når man bruker gain legges den på et infrasonic filter enten man vil eller ikke. I utgangspunktet tenker jeg det er greit, fordi da slipper man at elementet beveger seg for mye. Teksten i manualen sier at infrasonic filteret er satt til 10Hz, men kurvene i samme manual viser jo at den har -3dB mellom ca 13Hz og 15Hz alt etter hvilken gain man har valgt.

Jeg skulle til å si at jeg har ikke kalibrert måleutstyr som går under 20Hz, så jeg får ikke sjekket dette. Men nå fikk jeg en idé å måle anti-mode med REW kun ved kun bruk av linjesignalet. Da får jeg jo både målt dette infrafilteret og jeg får sett sett filteret som anti-moden legger på i hele bassregisteret! Må prøves.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,070
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått noe erfaring med darbee på oppo spilleren? Gir den forbedring i bilde?

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javisst forbedrer Darbeen bildet! Nå er ikke jeg like "fintfølende" på bilde som på lyd, men jeg syns visselig bildet blir bedre. Har sett en 5-6 filmer på oppoen og jeg går ikke tilbake til PS3-en! Merker at jeg må justere litt på darbee mellom film til film etter hvor mye korn og støy filmene har. Noen filmer tåler ikke mer enn 30% før bildet bryter sammen, mens andre filmer tåler fint 40%.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,750
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har litt mer spørsmål angående elkoskapet dit

De patchepanelene du har brukt, er dette elko sine? Har jeg forstått det riktig at tilkobling på baksiden av disse er "gamledagse" koblinger, som man gjør med kroneverktøy? Eller har du samme type slimlineplugger der?

Grunnen til at jeg spør er at jeg kommer nok til å gå for samme skap selv, men syns de elkohomepatchepanele virket litt dyre, vurderer å gå for noe slikt:

http://www.ebay.com/itm/10inch-12-po...-/260906643851

og keystone plugger som er relativt billig. Hvis ikke du har andre anbefalinger

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er samme slimline-system i begge ender. Sånn sett veldig greit. Man kobler selve kontakten på kabelen likt i begge ender, også man klipser på kontakten på en veggboks i den ene enden, og på en patch-skinne i den andre. Men jeg husker ar noen av de ferdigboks-variantene med slimline er ganske dyre. Hvis du vil, kan jeg sikkert grave frem EL-nr listen for skapet og innmat.

Den du henviser til på ebay virker til å være av samme metode som elko sin.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,750
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg fant patchepanelet du bruker nå
    https://www.elhandel.no/products/10-...ne-utp-stp--11

Vet ikke hvorfor jeg ikke fant den tidligere, det el nummeret jeg hadde var på en litt annen løsning, og 5 ganger så dyrt

Skapet og innfellingsramme har jeg funnet.

Kommer nok til å bestille skapet og patchepanel, og tester det med ett annet system enn slimline plugger (vi har noen andre på jobben, exxxact, tror de er billigere, så hvis de passer er det sikkert grei).

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,070
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Midas hjemmekino -- Lydanlegg til kontoret-image-jpg

Anbefaler denne så får du se hva som bor i ultraen din!
    er vell noen av de heftigste eksplosjonene jeg har hørt fra ultraenene mine. Her må man holde seg fast for å ikke rulle ut av sofaen
    Orket rett og slett ikke høyere en -20 på denne

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fascinerer meg litt hvor forskjellig man oppfatter (og LIKER) lyd! :-)

Det er altså ekstra tøft når lyden er så høy at man ikke orker å ha den på det nivået man vanligvis lytter (eller ser) film. Tror ikke Ghost protocol har så mye mer peaknivå enn mange andre slike typiske effektfilmer, så da er vel sjansen stor for at man har funnet en resonans i rommet som gir subben mye "hjelp" (eller ødelegger lyden, alt etter som) på akkurat de aktuelle scenene.

For all del, jeg tro nok SB13 er en super sub, og de andre store SVS subbene jeg har hørt har vært svært kapable, men man gir ofte subben "æren" for det rommet bidrar med på en spesifikk scene.

Artig med bass, det er jeg enig i!

Side 12 av 23 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •