Midas hjemmekino -- Lydanlegg til kontoret - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  14
Like Like:  46
Side 11 av 23 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 446
    Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror det finnes en variant av Murphys lov som sier at hvis det er noe man gleder seg til å få, så tar det lengre tid å få pakken. Det man ikke har umiddelbart brukt for eller venter på, ja, det kommer på 1 dag!

Pakken min med den nye subben har vært på Bergenstur. Av en eller annen grunn kom kolliet opp der i stedet for til Stavanger. Men den har kommet til Stavanger i går kveld. Men det betyr (selvfølgelig) ikke at speditøren har mulighet til å levere den ut i dag allikevel...
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Tror det finnes en variant av Murphys lov som sier at hvis det er noe man gleder seg til å få, så tar det lengre tid å få pakken. Det man ikke har umiddelbart brukt for eller venter på, ja, det kommer på 1 dag!

Pakken min med den nye subben har vært på Bergenstur. Av en eller annen grunn kom kolliet opp der i stedet for til Stavanger. Men den har kommet til Stavanger i går kveld. Men det betyr (selvfølgelig) ikke at speditøren har mulighet til å levere den ut i dag allikevel...
    Ja dette er typisk - det er nok en "lov" inni bildet der ja !
    Men du får den vel i morgen da , slik at du har ny sub å kose deg med i helgen får vi håpe
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Ja dette er typisk - det er nok en "lov" inni bildet der ja !
    Men du får den vel i morgen da , slik at du har ny sub å kose deg med i helgen får vi håpe
    Nix. De kunne ikke levere før tirsdag fordi kolliet var så stort :O En kan jo ikke vente så lenge! Så jeg heiv meg like så godt i bilen og henta det selv på godsterminalen. Yess! Oppdatering følger når ting er pakket ut.

Midas hjemmekino -- Lydanlegg til kontoret-2014-img-8383-av-jpg
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Vil tro at du blir kanonførnøyd med dette, ja!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tidlig julekveld

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Nix. De kunne ikke levere før tirsdag fordi kolliet var så stort :O En kan jo ikke vente så lenge! Så jeg heiv meg like så godt i bilen og henta det selv på godsterminalen. Yess! Oppdatering følger når ting er pakket ut.

Midas hjemmekino -- Lydanlegg til kontoret-2014-img-8383-av-jpg
    MEGET forståelig manøver ja
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før jeg kunne komme i gang med de nye leketøyene, var jeg nødt til å få lagt opp mer nettverk på loftstua. Med ankomsten av Sonosen og Oppoen ble det for lite nettverk tilgjengelig. Heldigvis var jeg forut meg selv og la opp nok rør slik at jeg kunne utvide. Jeg legger opp CAT6 og gigabit ethernet, slik at det å kopiere en film på en håndfull gigabyte går på et minutter, ikke halvtime.

Av-panelet med nettverkspunktene.

Midas hjemmekino -- Lydanlegg til kontoret-2014-img-8389-av-jpg

Bruker Elko sitt CAT6 SlimLine system. Rimelig greit å sette sammen pluggene. Bruker en klemme og fester bakstykket (som vises med kabler) sammen med et frontstykke (til høyre i bakgrunnen) og man er ferdig.

Midas hjemmekino -- Lydanlegg til kontoret-2014-img-8386-av-jpg

Ferdig panel

Midas hjemmekino -- Lydanlegg til kontoret-2014-img-8390-av-jpg

Her er IT-skapet på teknisk rom. Det er et 10" home skap med patch, switch og router. Jeg klarte å finne en 16-port gigabit ethernet switch som passer helt ypperlig inn i skapet (en HP Procurve switch).

Midas hjemmekino -- Lydanlegg til kontoret-2014-img-8395-av-jpg

Så tilbake til "hovedtemaet". Ny og gammel sub. Den er ikke så veldig mye større enn den gamle, men det gjør mye av seg allikevel.

Midas hjemmekino -- Lydanlegg til kontoret-2014-img-8398-av-jpg

Passer perfekt inn.

Midas hjemmekino -- Lydanlegg til kontoret-2014-img-8399-av-jpg

Siden SB13 ikke er spilt inn enda, så har jeg bare satt inn subben til erstatning for min gamle. Jeg bruker samme antimode-innstilling som før og venter med å kjøre kalibrering til subben er mer innspilt. Jeg har stilt nivået på subben kun ut fra gehør og nå sitter jeg å ser på Oblivion. Helt i begynnelsen av filmen så starter den rimelig rolig uten noen særlig sub, og så kommer det et enkelt drønn. Jeg trodde jeg skulle hoppe ut av sofaen! Ikke fordi det var så høyt, men fordi det var så vanvittig dypt. Snakk om forskjeller gitt. Jeg sitter her som en liten gutt på julaften og gliser!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres lovende ut ja
    Blir moro og høre flere inntrykk etterhvert .

Grattis med nytt utstyr av høy klasse

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nytt utstyr, både Oppo-D og SVS!
    Du kan like gode kjøre antimoden med en gang, det tar jo ikke lange tiden Så er det bare å kjøre på nytt når subben er innspilt. Du må jo få det beste ut av den fra start!

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den tar seg godt ut der den står, blir nok en ny opplevelse å se film nå.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får sende ut et nabovarsel og sette på pacific rim :-)

Huff, ikke bare litt missunelig heller :-D
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer vidareje sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Rasta
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny sub og spiller
    Her er en liste over filmer for å teste suben:
    http://data-bass.ipbhost.com/index.p...mes-music-etc/

Vidar

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vidareje Vis post
    Gratulerer med ny sub og spiller
    Her er en liste over filmer for å teste suben:
    http://data-bass.ipbhost.com/index.p...mes-music-etc/

Vidar
    Kult (og litt morsomt)! Rating basert på spektralt frekvensinnhold og dynamikk! Litt overrasket over at pacific rim kun er en 4-er.

Mine filmer jeg bruker til å teste basstrøkk er: The Dark Knight, Star Trek Into Darkness, Pacific Rim, Tron Legacy, Transformers Dark of the Moon. Jeg vet jo at mange bruker andre filmer, f.eks. Looper, War of the World -- men jeg kjenner ikke disse så godt.

Forøvrig gir det meg stor glede å se på rolige filmer som ikke har voldsomme effekter, men som allikevel har lyd som trøkker når det må. F.eks. når man ser en "mykere" film med kona som har med masse dialog, men som også trøkker til med pistolskudd eller bilkrasj e.l.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drive er en sånn film,rolig i flere parti for så smelle til.
    Den ene bilscenen så trykker det skikkeli på kroppen
    har brukt den til demo sammen med Dredd
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med sub og spiller. Den svs subben er er jaggu meg god til musikk også. Samtidig som den kan levere noe bruktale drag om du vil i bunnen. Men det som er så bra med den subben der kontra noen andre subber jeg har hørt er at den har en dynamikk og musikalitet i seg som jeg ikke har hørt på så mange andre subber, Og de jeg har hørt det på koster ganske mange flere penger

Har lysst på to slike jeg også...
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut dette

Slimline pluggene, må du ha noe verktøy for de?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, pent og pent - En salg blanding av sølv, sort, hvitt og grått - men skapet så proft ut !

Du får juster deg inn over tid....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Ser bra ut dette

Slimline pluggene, må du ha noe verktøy for de?

Man kan klare å sette sammen simline uten verktøy, men jeg bruker en sånn for å klemme sammen delene:

Midas hjemmekino -- Lydanlegg til kontoret-foto4128-jpg

Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n Vis post
    Vel, pent og pent - En salg blanding av sølv, sort, hvitt og grått - men skapet så proft ut !

Du får juster deg inn over tid....
    Hehe, takk. Ja, det er ikke like enkelt å få elektronikk og HT som er fargematchede heller da. En gang i tiden hadde jeg sølv elektronikk, men det er tydeligvis helt ut nå og jeg nærmer meg mer og mer sort. Mye nye Sonos fåes bare i hvitt, Oppo i sort. Og jeg bytter ikke ut elektronikk eller HT bare fordi den er feil farge! Racket er uansett såpass langt til høyre at det normalt ikke er i synsområdet.

Det er mer ryddig (og fargero) i synsområdet rundt bildet. Av HT er det kun den nye sorte subben som skiller seg ut fra temaet, men denne er venstre for ventre front HT og da legger man ikke merke med den når man ser film. Blå/grå-fargen på veggen hentes igjen i frontplata på B&W frontene, mens gul-fargen i elementene skimtes i gardinet.

Uansett er det jo alltid et kompromiss å ha et flerbruksrom. Taket er hvitt og parkett på gulvet. Den dagen jeg får dedikert filmrom, skal ting være mer sammenhengende.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om flere brukere i huset kan streame musikk fra den sonos connect dingsen du har kjøpt?
    kunne da vært veldig aktuelt med en sånn i huset

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny sub.

Jeg husker når jeg fikk min, hvilken overgang det var fra Cerwin Vega clsc15" jeg hadde før.

Det blir liksom en ekstra dimensjon på bassen med SVS.

Side 11 av 23 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •