Oppan Tang Band style - DIY Akustikkrammer og nye bilder fra selve rommet. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 50 av 50
    Newcomer Swiffer sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    På de siste bildene ligger det enda litt støv fra montering av element og oppheng. Malte tre strøk til sammen.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen S. Andresen
    Jeg har googla etter sånne nøkkelhull sjøl, fant kun EN nettsjappe i USA som solgte de. Lettere å lage de selv da ja.
    Her og: Nøkkelskilt, 10 stk. - Biltema

Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen nye oversiktsbilder av kinoen?

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rocke-Rolf
    Noen nye oversiktsbilder av kinoen?
    Ja nå skal du høre Rolfern. Nye bilder har jeg ikke. Venter med det til jeg er helt ferdig. Jeg har dessuten tatt kinoen i bruk og sett en del filmer. Eneste kalibrering av lyd og/eller bilde er yamaha sitt YPAO-opplegg. Jeg tror det er viktig å danne meg et inntrykk av oppsettet under bruk, før jeg trør til og fikler med innstillinger her og der. Prosjektet er dessuten farlig nært ferdigstillelse. De nye frontene snekres i denne tråden. Akustikkplatene henger jeg opp når høyttalerne har fått kjørt seg litt.

SÅ, hvilke inntrykk sitter Swiffer igjen med? Bildet er meget bra. Uten tvil den viktigste biten i kinoen. Jeg ser litt struktur fra lerretet i lyse scener, men de er relativt lite sjenerende og helt glemt når bildet blir mørkere. Rumperisterne får også skryt av meg. Lett verdt de par hundrelappene.

Lyden jeg er litt mer usikker på. Surroundfølelsen sitter ikke helt. Volum og bass er det ingenting å utsette på. Jeg må som regel kjøre veldig lavere enn jeg ønsker, såfremt jeg ikke er alene i huset. Dynamikk mangler det kanskje litt av, men så er det kun snakk om skarve 3" per høyttaler...det glemmer jeg faktisk ganske ofte. Det er nok mye å hente i kalibrering og fintuning. Subforsterkeren sin DSP har jeg ikke rørt f.eks, og jeg ser fram til å henge opp akustikkplatene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøffeste kinoen på AVforum!

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noe nytt her i kinoen?

har et spørsmål, hvor mye har du brukt på høyttalere? (element og byggverk) ?

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    noe nytt her i kinoen?

har et spørsmål, hvor mye har du brukt på høyttalere? (element og byggverk) ?

Joda! Vil faktisk hevde at jeg er ferdig med prosjektet. Har ikke lastet opp de siste øktene enda dog, heller konsentrert meg om bruken av rommet

Alle høytalere ble ganske rimelig. 5-600kr per fulltone-element, 1400kr for subwooferne (begge to). Tror jeg fikk noen element enda billigere da dynabel hadde salg. Materialet hentet jeg gratis hos byggsjapper, foruten frontrekken hvor jeg brukte 2/3 av en 22mm mdf-plate /400kr ca. Kan plusse på en hundrelapp per høyttaler i lim, maling, terminaler og ledning.

Grovt regnet rundt 6-800kr per høyttaler.

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde bestillt to esker med 10cm rockwool industrial black; det viste seg dog at platene var 5cm. Bruker derfor to plater i hver ramme. Rammene snekret jeg av noen paller jeg hadde liggende og stiftet fast platene med høytalerduk fra biltema.

Oppan Tang Band style - DIY Akustikkrammer og nye bilder fra selve rommet.-img_2035-jpg

Oppan Tang Band style - DIY Akustikkrammer og nye bilder fra selve rommet.-img_2037-jpg

Oppan Tang Band style - DIY Akustikkrammer og nye bilder fra selve rommet.-img_2051-jpg

Stiftet nok litt for hardt i hjørnene, tenkte ikke på at dette er skjøre greier.

Oppan Tang Band style - DIY Akustikkrammer og nye bilder fra selve rommet.-img_2048-jpg

Ganske enkle greier som gjør akkurat det jeg hadde forventet meg. Forbedrer lydbildet ganske betraktelig.

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såder, vil nesten hevde at prosjektet er ferdig og godkjent til bruk. Det tok selvfølgelig mye lengre tid enn forventet. En del av planene ble forandret underveis og i tillegg har jeg kun 1-2 dager i uka til å pludre med diverse hobbyrelatert.

Bilde og lyd er fortsatt grovkalibrert og det er nok en del å hente der. Spesielt på bildet og rammen som henger bittelitt skeivt.

De nye frontene imponerte ikke særlig, og jeg tror at de forrige 3" ga et behageligere lydbilde. Fikk ikke helt det trykket jeg hadde forventet meg. Hvorfor, og om, det er slik må jeg fundere litt på. Vil gjerne teste med egen effektforsterker etterhvert, og det er godt mulig at jeg må prøve med filter på disse.

Subbene, som også er ukalibrerte, er jeg fornøyd med. Disse tror jeg blir enda greiere når jeg får satt meg inn i REQ og fintunet litt. Sammen med rumperisterne gir disse en finfin filmopplevelse.

Oppan Tang Band style - DIY Akustikkrammer og nye bilder fra selve rommet.-img_2055-jpg

Frontene står oppned, da jeg målte feil under monteringen.

Oppan Tang Band style - DIY Akustikkrammer og nye bilder fra selve rommet.-img_2068-jpg

Oppan Tang Band style - DIY Akustikkrammer og nye bilder fra selve rommet.-img_2057-jpg

De bakerste høyttalerne har også fått et strøk med maling siden bildet ble tatt.

Oppan Tang Band style - DIY Akustikkrammer og nye bilder fra selve rommet.-img_2062-jpg

Oppan Tang Band style - DIY Akustikkrammer og nye bilder fra selve rommet.-img_2076-jpg

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du fått til mye med lite synes jeg

Egentlig mer enn jeg har og jeg har såvidt større rom og...

Tror også jeg må stjele den stoff dekor løsninga di for det virker snart som om jeg aldri får rota meg til og svinge malerkosten..
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •