Oppan Tang Band style - DIY Akustikkrammer og nye bilder fra selve rommet. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 50
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    du kan også tilte lerrete lit ut oppe eller nede for og justere dette. ellers så må du bruke keystone og det er vel ikke og anbefale siden du "forvrenger" bilde av det jeg har blitt fortalt

Newcomer Swiffer sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spente fast lerret idag...mye lettere jobb enn jeg trodde. Hadde gruet meg litt til dette. Opphenget flyttet jeg 10cm høyere opp, så jeg satser på at bildet blir langt nok nede
    også når jeg justerer projektoren helt rett, uten "juks". Hvis ikke får jeg prøve tiltingen som ble nevnt i forrige post.

Skal henge litt fløyel oppe og nedenfor rammen til slutt

Oppan Tang Band style - DIY Akustikkrammer og nye bilder fra selve rommet.-6-jpg

Første ordentlige test av bilde

Oppan Tang Band style - DIY Akustikkrammer og nye bilder fra selve rommet.-7-jpg

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hahaha! dette her ble jo bare RÅFETT! fulltone all the way + fantastisk bra bilde! mye man kan få til med viljen på rett plass enda det er lite rom ;-) syns du høyttalerene spiller pent? hvilke element står i subbene? hvor dypt går de?
    vil fint følge med mer her!

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble greit fornøyd da jeg monterte luksuselementene til tangband. Spiller renere og dypere enn billigversjonene. I subkassene sitter 6.5" tangband, tunet til 30hz ifølge konstruktør.

Jeg har dog ikke lyttet mer enn to-tre kvelder og byttet ofte mellom de forskjellige høyttalerne. Venter også fortsatt på rockfon-platene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo bare utrolig tøft!! Blir bedre og bedre. Hvor det er vilje er det løsninger! :-) Greit med en pappa som har det meste som finnes av snekkerutstyr, da er det hakket lettere å sette ideene ut til livs.

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke større enn 6,5? :shock: hvorfor ikke 4x8 i lukket konstruksjon i stede? :wink:

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    ikke større enn 6,5? :shock: hvorfor ikke 4x8 i lukket konstruksjon i stede? :wink:

For liten plass til store kasser, ville dessuten ha disse elementene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble stilig! Hadde du giddet å si noe om basshakerene eller har du ikke fått testet de? Jeg vurdere veldig å kjøpe, men er litt i tvil, selv om en del folk sier det løfter opplevelsen et par hakk.

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sndrem
    Dette ble stilig! Hadde du giddet å si noe om basshakerene eller har du ikke fått testet de? Jeg vurdere veldig å kjøpe, men er litt i tvil, selv om en del folk sier det løfter opplevelsen et par hakk.

Har ikke fått testet disse enda....det drøyer ofte grunnet jobb og sånt. Jeg tar det med ro uansett.

Mener at ljudia har tilbud på disse nå....rundt 200 spenn for to. Pluss en femtilapp i kabler og en gammel forsterker.....det ikke store investeringen akkurat!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sndrem
    Jeg kjøpte nettopp 4 stykker fra ljudia og er mer en fornøyd! Gir en ekstra effekt på film!
    Hvis du vil se film sent en kveld og ikke kan ha lyden så høyt pga naboer/de som bor i overetasjen så passer disse perfekt da de ikke lager mye lyd som virker forstyrrende for andre og samtidig klarer å erstatte bass til en viss grad

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sandsmark
    Jeg kjøpte nettopp 4 stykker fra ljudia og er mer en fornøyd! Gir en ekstra effekt på film!
    Hvis du vil se film sent en kveld og ikke kan ha lyden så høyt pga naboer/de som bor i overetasjen så passer disse perfekt da de ikke lager mye lyd som virker forstyrrende for andre og samtidig klarer å erstatte bass til en viss grad
    Da kjøper jeg et par stykk på neste lønning Er vel ikke så lett å selge videre, men er vel lite som kan gå i stykker, så de varer vel en stund.

Eneste jeg tviler litt på er hvordan jeg skal montere dem. Sofaen er litt kinkig pga "hulrom" mellom bunn og delen med sofaputene. Det gjør at jeg må skjære i bunnen (tror jeg) for å komme til rett under der vi sitter.... Noen ideer om hvordan dette kan utføres?

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ser det ut når du snur på soffaen?

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en lengre dødtid bestående av både ferie og jobb har jeg fått rotet meg igang med mere fornuftigere ting.

Surroundhøyttalerne er ferdig sparklet med tresparkel og grunnet med slipbar biltema grunning.

Selve sparklingen foregikk i fire eller fem omganger; ganske mye arbeid for å få finishen helt fin, og jeg kunne sikkert ha kjørt på med like mange runder i tillegg.
    Produktet jeg brukte er heller ikke mye stabilt, og spesielt kantene tåler veldig lite. Rekner med at jeg burde ha brukt tokomponents-sparkel

Oppan Tang Band style - DIY Akustikkrammer og nye bilder fra selve rommet.-img_1728-jpg

Fargen ble lady purecolor elegant

Oppan Tang Band style - DIY Akustikkrammer og nye bilder fra selve rommet.-img_1730-jpg

Syns det ble ganske pen finish til å være pensel uten etterstryker

Oppan Tang Band style - DIY Akustikkrammer og nye bilder fra selve rommet.-img_1737-jpg

All elektronikk skulle opprinnelig plasseres i rommet ved siden av. Men tanken på å bore hull i veggene ble for avskrekkende 8)

Snekret kjapt et funksjonelt bord til å ha stående under lerretet. Har ingen bilder av byggingen, da dette er relativt simple greier bestående av furu hobbyplater og lim.
    Prøvde meg også på lamellfres og kjeks, likte begge deler begge godt. Det er forsåvidt første gangen at jeg snekrer et "ekte" møbel, så kravene mine til sluttproduktet var ikke de aller høyeste.

Oppan Tang Band style - DIY Akustikkrammer og nye bilder fra selve rommet.-img_1740-jpg

Siste strøk med maling mangler, ser ut til å bli helt grei finish.
    Rammen framme er mdf med høyttalerstoff i front, festet med samme magnetpatent som på lerretsrammen.

Oppan Tang Band style - DIY Akustikkrammer og nye bilder fra selve rommet.-img_1739-jpg

Fikk også hentet disse storpakken i forrige uke. 495kr per pakke. Selgeren sa jeg var heldig ettersom han ved en feil hadde gitt meg halv pris(?)

Oppan Tang Band style - DIY Akustikkrammer og nye bilder fra selve rommet.-img_1742-jpg

Åtte 10cm rockfon industrial black. Tenker å henge to i taket og to eller èn plate på hver sidevegg. Skulle helst ha hengt to bake også, men det går neppe siden veggen er for smal.

Ser at de aller fleste snekrer egne rammer til disse. Får se hvor faste i fisken de er og, om jeg slipper det selv.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøff ego-kino!
    Det stereo-møbelet så veldig bra ut må jeg si, også genialt med det stofftrekket forran.

Har du testet både tabaq og nåler på TBene?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fet liten kino! Jeg må vel regnes som spesielt interessert kanskje, siden jeg skal igang med nåler som surround-HT selv - og aldri har gjort det før
    Jeg har dog fronter og senter med litt mer trøkk - så til mitt bruk som bakhøyttalere duger vel også W3-871b

Et spørsmål; de korte "nålene" (eller er det tabaq?), har du gjort noe slags beregning på kassevolum der, eller har du bare tatt en sjans?

De nye surround-HT blir griselekre med den fargen og de elementene
    Vil ha "ferdig"-bilde!

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Tøff ego-kino!
    Har du testet både tabaq og nåler på TBene?
    Jeg testet alle tre konstruksjoner med billig- og luksus-elementene, og w3-1878 høres definitivt best ut i hvert tilfelle. Nålene låter grøtete og innesluttet i vokalområdet. Om det er konstruksjonen eller notch-filteret sin feil vet jeg ikke.

Sitat Opprinnelig postet av Espen S. Andresen

Et spørsmål; de korte "nålene" (eller er det tabaq?), har du gjort noe slags beregning på kassevolum der, eller har du bare tatt en sjans?
    De to korte høyttalerne er tabaq fra denne fyren.

De aller minste fant jeg på hifisentralen. SurroundHT har jeg mer eller mindre bare skrudd sammen etter at jeg mekket litt med WinISD.

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nedenfor er opphenget til surroundHT. Vet ikke helt hva disse heter, og jeg fant heller ingen i nettbutikkene. Tok uansett ikke lang tid å lage egne.

Oppan Tang Band style - DIY Akustikkrammer og nye bilder fra selve rommet.-img_1751-jpg

Oppan Tang Band style - DIY Akustikkrammer og nye bilder fra selve rommet.-img_1758-jpg

Ferdig malt og skrudd sammen, håper inderlig at dem låter tilfredsstillende.

Oppan Tang Band style - DIY Akustikkrammer og nye bilder fra selve rommet.-img_1766-jpg

Oppan Tang Band style - DIY Akustikkrammer og nye bilder fra selve rommet.-img_1771-jpg

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror det er de råeste surroundhøyttalerene jeg har sett noen sinne! sinnsykt bra!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Swiffer
    Jeg testet alle tre konstruksjoner med billig- og luksus-elementene, og w3-1878 høres definitivt best ut i hvert tilfelle. Nålene låter grøtete og innesluttet i vokalområdet. Om det er konstruksjonen eller notch-filteret sin feil vet jeg ikke.

De to korte høyttalerne er tabaq fra denne fyren.

De aller minste fant jeg på hifisentralen. SurroundHT har jeg mer eller mindre bare skrudd sammen etter at jeg mekket litt med WinISD.
    Takk, det var egentlig de aller minste jeg mente

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj, de ble fete! Trenger de "egentlig" et strøk til, eller er det bildet som juger og gjør at fargen ser bittelitt ujevn ut? Finishen så jo helt super ut på de første bildene?

Jeg har googla etter sånne nøkkelhull sjøl, fant kun EN nettsjappe i USA som solgte de. Lettere å lage de selv da ja.

[Edit:] her, f.eks! Det hjalp å google etter "opphengsbeslag".
    Eller keyhole fitting/bracket/mount for utenlandske sjapper.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •