Pelzi's usynlige lyd-prosjekt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pelzi's usynlige lyd-prosjekt

Heisann!

Vi er i gang med husbygging, og da også i gang med planlegging av lyd i huset.
    Jeg ønsker "usynlig" lyd i stue / kjøkken, og på begge bad. Har liten eller ingen erfaring med dette, og ønsker litt forslag til både produkter og løsninger

Kom gjerne med eksempler på hvordan dere har løst dette.

Jeg ser for meg Sonos som styrer systemet, i og med at jeg i dag har Sonos play 3 og 5 , samt sonos bridge og connect. Dette skal brukes i litt diverse rom, så kan ikke regnes med her. Alt utsyr jeg har fra før skal brukes i hjemmekino som skal bygges i garasjen som henger sammen med huset., det er et prosjekt som kommer etterpå.

Legger ved tegninger, kanskje det kan hjelpe med å se hva som bør gjøres.
    http://dl.dropbox.com/u/52436888/Teg...31-4.08.12.pdf

Så jeg lurer på:

1 - Hvor bra lyd gir egentlig takhøytalere? Eller er det bedre med innebygd i vegg? HVor mange og hvor i så fall?

2 - Hvordan er det med bad, må man ha spesielle høytalere pga fukt?

3 - Innebygd sub.....er det bare sprøyt? Bedre å krangle i noen uker med kona for å få satt inn en vanlig?

4 - Sonos, er det best å ha alle connect/amp samlet, og så bare strekke høytaler kabler rundt til de rommene man skal ha dette i?

5 - Anbefales egne forsterkere til alle høytalere, eller klarer faktisk sonos amp å drive dette bra nok?
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt ingen hjelp å få!? Snufs:sad:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer til å gå for dette oppsettet. Virker som svært få her inne på forumet er intressert i innebygget lyd, men dersom noen skulle søke på det så finner de i alle fall min løsning

1 stk Speakercraft Vital 12x50 Watt
    4 stk Speakercraft AIM7MT TWO STK til stuen
    2 stk Speakercraft CRS6 TWO 1PCS til kjøkken
    2 stk Speakercraft CRS8DT Zero til bad
    1 stk Speakercraft Cinema 10 Sub til stue

soundgarden har dette i sitt sortiment.

Tenker da å ha denne Vital forsterkeren bortgjemt i et kjøkkenskap sammen med 3 Sonos connect bokser, og så trekkes kabler rundt i huset til høytalerene.

Har da ikke testet dette enda....det er ganske dyrt, havner på ca 45.000kr. Da er subben den dyreste her til 15.000.....håper jeg blir fornøyd

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ikke hatt mer enn ett par høyttalere per Sonos:Amp. De er gode, men ikke så gode. Utover det kan du også ta kontakt med HFK som kan hjelpe deg. Jeg jobbet litt med prosjektering av hus den tiden jeg jobbet på HFK i Trondheim.

Utover det får du potensielt god lyd ut av takhøyttalere, og både Dali og B&W har gode alternativer til deg som kan gjøre en god jobb. Det er også mange flere merker som har fine alternativer, som Monitor Audio.

(De er sikkert gode, de du har sett på, men du ba om innspill..)

Du kan også kjøre en sonos Connect og kjøre inn på en effektforsterker med power-on når den får signaler inn. NAD har både to og fire-kanals amper som du kan få med sense-inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke la Sonos drive noen ting.....jeg skrev vel sonos connect , og ikke amp? Denne Speakercraft forsterkeren er 12 x 50 watt , så den skal drive alle høytalere. Den har mulighet for å koble 1 stk sonos connect til f.eks 6 høytalere ( som alle blir drevet av speakercraft forsterker), og har også auto power on.

Jeg har tatt kontakt med HFK, men servicen der er rett å slett ræva. De svarer ikke engang.

Er klar over alternativene til b&w....blir fort en del dyrere...og i tillegg så har de ikke noen som er spesielt beregnet til bad så vidt jeg har forstått.

Bare bra med innspill

Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Jeg ville ikke hatt mer enn ett par høyttalere per Sonos:Amp. De er gode, men ikke så gode. Utover det kan du også ta kontakt med HFK som kan hjelpe deg. Jeg jobbet litt med prosjektering av hus den tiden jeg jobbet på HFK i Trondheim.

Utover det får du potensielt god lyd ut av takhøyttalere, og både Dali og B&W har gode alternativer til deg som kan gjøre en god jobb. Det er også mange flere merker som har fine alternativer, som Monitor Audio.

(De er sikkert gode, de du har sett på, men du ba om innspill..)

Du kan også kjøre en sonos Connect og kjøre inn på en effektforsterker med power-on når den får signaler inn. NAD har både to og fire-kanals amper som du kan få med sense-inn.

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende prosjekt. Har ikke lest noe særlig om innebyggings-prosjekter tidligere. Hadde vært spennende og sett noe mer hvordan dette blir. plassering på tegninger o.l.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har brukt Klipsch i begge bad, kjøkken og 3 soverom! Prøvde først uten kasser og det ble vedig hul klang, bygde så mdf kasser og fylte de med glava og da blei det meget bra lyd i det . Jeg gikk for en ht som spiller stereo i hvert rom ( in ceiling) og har brukt in wall i stue delen. Begge deler spiller over all forventning. Du kan se bilder i min profil her inne ( Grand piano )

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •