Arvid sin kjellerkino, rommet 100% ferdig, nytt teknisk utstyr på plass! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 124
    Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Enig med tols1 her, dette ble jo flott!:-D
    Nå må du være forsiktig, evt be elektrikerne å være forsiktige når strømmen skal kobles. Vet ikke om du har brukt Prefiks, men ved eventuell trekking er det lett å skrape opp veggene, spesielt siden du har brukt helt matt maling...

Skal teppene legges rett på Reflekta-platene? Hvor mye strøm trekker et slikt gulv ved "normal" bruk?
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow,dette så jo meget bra ut. Ser ut som det er gjort en kjempejobb med sparklingen også. :-D

Likte farvevalget også,hva heter den fargen i trappeoppgangen?
    Er den like lys som bildene viser,eller ser den også mørkere ut?
    Ser ganske mørk,matt og fin ut på det bildet opp i trappoppgangen.
    "Luck is my middle name....Mind you,my first name is Bad." -Rincewind

The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed

Byggetråd

Newcomer Hansa1807 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tittelen til denne tråden er svært misvisende ja Dette ser jo meget bra ut, og du har fått gjort mye på kort tid.
    Ser du har gått for T2 Reflecta platene med selvregulerende kabel. Det var planen min også, men: selv om jeg er elektriker og får materiell til en bra pris, så ble den for dyr. Gikk for varmefolie istedenfor, ble ca halv pris.
    Gleder meg til å se fortsettelsen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Enig med tols1 her, dette ble jo flott!:-D
    Nå må du være forsiktig, evt be elektrikerne å være forsiktige når strømmen skal kobles. Vet ikke om du har brukt Prefiks, men ved eventuell trekking er det lett å skrape opp veggene, spesielt siden du har brukt helt matt maling...

Skal teppene legges rett på Reflekta-platene? Hvor mye strøm trekker et slikt gulv ved "normal" bruk?
    Må bare presisere at sparkling og maling har jeg ikke gjort selv. Kjenner mine egne begrensninger såpass at jeg satte vekk den jobben til et firma

Det er ikke brukt prefiks, så takk for tipset om å be elektrikeren være litt forsiktig, skal jo ikke rare greiene til for og få merker i denne malingen.
    Før teppet kommer på plass skal det først legges på ullpapp og så 6mm kilfalsplate. Så blir teppet lagt på kilfalsplatene. Aner ikke hvor mye strøm det kommer til og trekke, men det blir en egen 16A kurs til gulvvarmen så det skal gå greit sånn sett.

Sitat Opprinnelig postet av Kvindølen
    Wow,dette så jo meget bra ut. Ser ut som det er gjort en kjempejobb med sparklingen også. :-D

Likte farvevalget også,hva heter den fargen i trappeoppgangen?
    Er den like lys som bildene viser,eller ser den også mørkere ut?
    Ser ganske mørk,matt og fin ut på det bildet opp i trappoppgangen.
    Igjen, noen andre får ta æren for sparklingen, men det er definitivt gjort en god jobb
    Husker ikke i farten hva den fargen i trappeoppgangen heter men kan prøve og finne ut av det, den er uansett helt matt den også. Den er relativt lys, det øverste bildet hvor du så vidt ser litt opp i trappehullet synes jeg gjengir fargen rimelig bra.

Sitat Opprinnelig postet av Hansa1807
    Tittelen til denne tråden er svært misvisende ja Dette ser jo meget bra ut, og du har fått gjort mye på kort tid.
    Ser du har gått for T2 Reflecta platene med selvregulerende kabel. Det var planen min også, men: selv om jeg er elektriker og får materiell til en bra pris, så ble den for dyr. Gikk for varmefolie istedenfor, ble ca halv pris.
    Gleder meg til å se fortsettelsen
    T2 reflecta systemet er definitivt dyrt ja, men var praktisk for min del med tanke på lav takhøyde og liten mulighet for isolering i gulvet. Gleder meg til og få det i drift og få varme nedi der

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her hadde det skjedd en god del ting siden sist ja. Det ser veldig bra ut, og Pure Color ser skikkelig elegang ut, så jeg er dermed veldig glad for at jeg har kjøpt inn samme type maling til min kino.

Spør du meg ser det absolutt ut som dette er noe du kan

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Flott arbeid!

Men nå må du døpe om tråden: "Arvid gjør ting han ikke kan..." er til de grader misvisende
    +1

Dette ser aldeles ikke galt ut, sjøl hadde jeg nok måtte bygd rommet 4 ganger før det hadde sett såpass bra ut

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At folk har tid, ork og kunnskap til å holde på sånn som dette, jeg blir helt matt!

Dette ser ut til å bli et kongerom, bra jobba!
    --
    Thorbjørn

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den tapet dekoren du har der, hvor har du handlet den? Frua lurer på å ha en vegg med slik i stua. Og med det samme jeg skriver her får jeg nevne at dette ser meget bra ut
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Den tapet dekoren du har der, hvor har du handlet den? Frua lurer på å ha en vegg med slik i stua. Og med det samme jeg skriver her får jeg nevne at dette ser meget bra ut
    Takk for det Tapeten er ferdigtapetserte plater, produktet heter Walls4you og er laget av Forestia. Jeg kjøpte det på Byggern, men vil tro det er flere byggvarekjeder som fører Forestia produkter.

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, det skal sjekkes ut!
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette her syntes jeg ble veldig fint! Jobben ser jo helproff ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Super fint

Hei synes det ser knall bra ut. Men en liten ting jeg så på her du har et vindu. Er det et vindu du kan flykte ut av ved en eventuell brann? om det starter og brenne i over etasjen hva gjør du da? husk kraftig brannvarsler og lignende for dette er jo et oppholds rom og da skal du ha mulighet til å komme deg ut.

Ikke for og drepe noen glede også for jeg er rimlig misunnelig:-P

Og det var bare ment som litt tips.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stephan
    Hei synes det ser knall bra ut. Men en liten ting jeg så på her du har et vindu. Er det et vindu du kan flykte ut av ved en eventuell brann? om det starter og brenne i over etasjen hva gjør du da? husk kraftig brannvarsler og lignende for dette er jo et oppholds rom og da skal du ha mulighet til å komme deg ut.

Ikke for og drepe noen glede også for jeg er rimlig misunnelig:-P

Og det var bare ment som litt tips.
    Vinduet er topphengslet og det kommer til og stå et bord under det så og flykte ut gjennom det blir fullt mulig. I tillegg er det en dør i kjelleren som fører ut så brann i etasjen over skal ikke bli noe problem

Har også trådløst sammenkoblede brannvarslere i hele huset og har kjøpt inn ekstra som er klar for bruk i kjelleren.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

veldig bra

Jeg regnet med det ville bare spørre når jeg kom på det

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ting han ikke kan?! dette kan han jo? veldig bra fargevalg, hadde jeg fått lov hadde mine vegger og tak og sett slik ut!
    Tar og abbonerer på denne tråden jeg, liker å se når folk bygger, føler jeg får inn kunnskap til det er min tur :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    ting han ikke kan?! dette kan han jo? veldig bra fargevalg, hadde jeg fått lov hadde mine vegger og tak og sett slik ut!
    Tar og abbonerer på denne tråden jeg, liker å se når folk bygger, føler jeg får inn kunnskap til det er min tur :-D
    Takk for det, er jo bare en ufaglært amatør men det blir bedre og bedre etterhvert

En av "fordelene" med singellivet er jo at du står helt fritt på fargevalg og alt annet i alle prosjekter :lol:
    Har fått veldig mye inspirasjon og gode ideer av å følge andre sine prosjekter her på forumet så da synes jeg det er greit og dele sitt eget og kanskje være til hjelp for noen andre.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser veldig bra ut dette :-)

Sitat Opprinnelig postet av AStorli
    Takk for det Tapeten er ferdigtapetserte plater, produktet heter Walls4you og er laget av Forestia. Jeg kjøpte det på Byggern, men vil tro det er flere byggvarekjeder som fører Forestia produkter.
    Har også tenkt litt på denne typen plater til mitt rom. De hadde noen på Monter, men i lyse farger.
    Hvordan er mattheten på de du har valgt i forhold til malingen (vil du si at tapeten reflekterer mer eller mindre lys i forhold til pure color)?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Ser veldig bra ut dette :-)

Har også tenkt litt på denne typen plater til mitt rom. De hadde noen på Monter, men i lyse farger.
    Hvordan er mattheten på de du har valgt i forhold til malingen (vil du si at tapeten reflekterer mer eller mindre lys i forhold til pure color)?
    Definitivt en del blankere enn malingen. Den typen plater jeg har valgt heter black metallic så de er litt blanke, men har frest inn en ujevn vertikal struktur så det blir ikke noe jevn overflate som reflekterer lys.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AStorli
    Definitivt en del blankere enn malingen. Den typen plater jeg har valgt heter black metallic så de er litt blanke, men har frest inn en ujevn vertikal struktur så det blir ikke noe jevn overflate som reflekterer lys.
    OK, dine så stilige ut på bildene. Hadde foretrukket at de var helt matte for å unngå refleksjoner mot lerret. Ser på sidene til Forestia at de har 41 design så da er det litt å velge i, men har ikke sett mye utvalg i butikkene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er gulvvarmen på plass og teppegulvet lagt. I dag kom det også en lastebil med en 4 seters kinosofa til meg :grin:

_MG_2209 by Arvid Storli, on Flickr

_MG_2211 by Arvid Storli, on Flickr

_MG_2212 by Arvid Storli, on Flickr

Har begynt maling av listverk og dører og har endelig funnet en snekker som skal lage trapp og hylle til forsterker osv så nå nærmer det seg virkelig slutten her. Ser for meg at i slutten av neste uke er det meste på plass unntatt trappa

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •