Hjemmekino prosjekt 2013 :: akustikkrammer ferdig - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 135
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Snakah
    Hei du, og takk for tilbakemeldingen Sofaen er produsert av Hjort Knudsen AS i Danmark, og heter Milano. Det er en ny modell som føres av Skeidar til 19990kr.

Jeg vurderte den opp mot en brukt Ekornes Arion, men jeg syns den var helt perfekt for min del. Prisen er ca. samme som en brukt Arion, og den kan slå ut beina - noe Arion ikke kan såvidt jeg vet (?)
    Takker. Jeg har tenkt å gå for en av løsningene til Ekornes, men modellen din så jo veldig bra ut og til 1/3 av prisen. Hvor kjøpte du denne? Er kvaliteten god?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MML
    Takker. Jeg har tenkt å gå for en av løsningene til Ekornes, men modellen din så jo veldig bra ut og til 1/3 av prisen. Hvor kjøpte du denne? Er kvaliteten god?
    Jeg synes kvaliteten virket veldig bra, og til den prisen så tror jeg det er et bra alternativ til en mer kostbar sofa fra Ekornes. Men det gjenstår jo å se etter noen timers prøvesitting Får sofan i løpet av uka, så kan gi deg en tilbakemelding om du ønsker. Enten så kommer det skryt, ellers så får du tilbud om å kjøpe den =P

Jeg kjøpte den på Skeidar i Arendal.

Her er et mobilbilde fra utstillingsmodellen:
    Hjemmekino prosjekt 2013 :: akustikkrammer ferdig-milano-liten-jpg
    Min byggetråd: Hjemmekino Prosjekt 2013

Newcomer Hansa1807 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir et knallbra rom til slutt tror jeg, og byggingen har gått i et vanvittig tempo
    Blir spennende å se sluttresultatet.

Hansa

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært gøy å følge den gode fremgangen din. Dette ser veldig bra ut!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hansa1807
    Dette blir et knallbra rom til slutt tror jeg, og byggingen har gått i et vanvittig tempo
    Blir spennende å se sluttresultatet.
    Takk for det Har fått gjort mye i høst, men det er mye detaljer igjen - noe som er rimelig tidkrevende. Men det er jo detaljene som gir prikken over i'en tilslutt.

Sitat Opprinnelig postet av Paradiso
    Har vært gøy å følge den gode fremgangen din. Dette ser veldig bra ut!
    Takk for det, gøy at noen følger med :-) Følger selv med på prosjektet ditt, venter i spenning på fortsettelsen!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått jobbet litt ikveld igjen. Utnytter kveldene mens min bedre halvdel er på jentetur med noen veninner i helga

Agendaen ikveld var få opp nettverket. Så da var det bare å begynne fra en kant.
    Hjemmekino prosjekt 2013 :: akustikkrammer ferdig-img_0197-jpg

Har pusset ned og sprayet to Elkobokser i matt sort. Er klar over at boksene er opp ned, men det måtte bli slik. På bildet ser boksene skeive ut, men det er bare en villedende illusjon =P
    Hjemmekino prosjekt 2013 :: akustikkrammer ferdig-img_0202-jpg

De to boksene i andre enden av kablingen, ble montert opp på vegg rett bak Racket. Testet alt i forkant, og det fungerte som ventet. Men etter at alt var montert opp, og jeg skulle koble opp receiveren på nettverket var det noe som ikke stemte. Det kom tilsynelatende opp link, men linken gikk opp og ned.

Hrmf, veldig festlig. Begynte å sjekke kablingen, og koblingen i boksene - men alt så greit ut. Etter en stund så viste det seg at det var den ene TP kabelen som var defekt. Ny kabel = bare velstand.

Fikk som nevnt opp lerretet i går, og lovte å poste ut noen bilder.

Hjemmekino prosjekt 2013 :: akustikkrammer ferdig-img_0179-jpg

Hjemmekino prosjekt 2013 :: akustikkrammer ferdig-img_0181-jpg

Hjemmekino prosjekt 2013 :: akustikkrammer ferdig-img_0184-jpg

Endelig oppe! Men bildene rettferdiggjør ikke resultatet syns jeg, det ser bedre ut utenfor linsa. Siden jeg får et helt mørkt rom, ville jeg teste BrightWhite lerretet. Syns det ble veldig bra, men merker jo selvsagt at scenemolten overalt hadde vært snadder. Får teste litt mer, og vurdere hva jeg gjør videre.

Selv om jeg hadde målt opp (med tape på veggen) hvor stort lerretet skulle bli, var jeg likevel veldig spent på å se hvordan det ble. Det ble helt perfekt!
    "God plass" til bassfellene, og luft rundt høytalerne.
    Hjemmekino prosjekt 2013 :: akustikkrammer ferdig-img_4433-jpg

Hjemmekino prosjekt 2013 :: akustikkrammer ferdig-img_4434-jpg

Benken til receiver etc, skal senkes med ca. 15cm, så det bør hjelpe litt. Er igrunnen på utkikk etter noe annet, men det får jeg ta etterhvert.

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo ut som du har en del plass og ta av i lengden der. Tror en sånn vegg med glava jeg foreslo tidligere i tråden hadde passa supert inn her hos deg. Det jevner ut de nedre frekvensene MYE.

Ser forøvrig ut som dette kommer til å bli knallbra! Bygginga går hvertfall i et radig tempo
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott byggetråd

Dette ser veldig bra ut, liker at du tar deg tid til detaljer som å farge kontakter etc. Pent.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thohaug
    Ser jo ut som du har en del plass og ta av i lengden der. Tror en sånn vegg med glava jeg foreslo tidligere i tråden hadde passa supert inn her hos deg. Det jevner ut de nedre frekvensene MYE.

Ser forøvrig ut som dette kommer til å bli knallbra! Bygginga går hvertfall i et radig tempo
    Jeg var faktisk innom tanken helt i starten om jeg skulle bruke veggen, men jeg la tanken fort fra meg. Det vil stjele alt for mye plass, og jeg har kun 488cm å gå på i lengden.

Ikke noe vits i å ligge på latsiden når man har et kinoprosjekt, bare å bygge ivei

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Flott byggetråd

Dette ser veldig bra ut, liker at du tar deg tid til detaljer som å farge kontakter etc. Pent.
    Takk for det LogB Kommer til å bli mye detaljarbeid fremover, og gleder meg veldig til å få ut mange av ideene mine ut av hodet og inn i kinoen.

Forøvrig spennende prosjekt du kjører også, liker PC/arbeidsbordet ditt
    Utrolig bra du håndterer 3D tegninger! Er du CAD'er?

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat lest igjennom tråden din nå og dette ser jo veldig bra ut!

Må si du har holdt tempoet oppe Men det er nå det går tid når alle detaljene skal på plass
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Har akkurat lest igjennom tråden din nå og dette ser jo veldig bra ut!

Må si du har holdt tempoet oppe Men det er nå det går tid når alle detaljene skal på plass
    Hei Jos, mange takk Må holde tempoet igang, er veldig klar for å fyre opp første film nå kjenner jeg. Tilbakemeldinger fra lesere av tråden er veldig motiverende også! Blir mye detaljarbeid fremover ja, men det blir bare morro

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Soon!

God kveld folkens, og vel overstått jul!

Har selvsagt fått ordna litt i kinoen, men har tatt det litt med ro i jula. God familietid

Tok et skippertak i går og fikk rettet opp lerretet som var ørlite skjevt. Fikk også malt ferdig 9-veis-stikkontakten i sort (bilde med litt mer ferdig utseenede kommer).

I dag fikk jeg opp listene i taket! DET var endelig godt å bli ferdig med, listene har vært ferdigmalt i en evighet, men har nedprioritert å feste de. I front-presence hullet i veggen oppe på venstre og høyre side, har jeg tatt ut en ekstra høytalerkabel som jeg legger bak taklista langs veggen bortover - nesten helt til bakveggen. Jeg har også kappet til ca. 1m list som kan skrues av, slik at jeg kan trekke ut kabelen og feste på side-høytalere når jeg kommer så langt.

På 10min kan jeg da kable opp sidehøytalere, og kan da få et 9.1 setup.
    Hjemmekino prosjekt 2013 :: akustikkrammer ferdig-img_4499-jpg

Sofaen kom lille julaften! Et svært og tungt beist (170kg i følge infoark). Men halleluja og digg den var, helt perfekt til mitt formål
    Hjemmekino prosjekt 2013 :: akustikkrammer ferdig-img_4502-jpg

Fikk i dag også satt opp en dobbel DVD hylle fra Skeidar, noe som ikke rommer 1/4 av mine filmer engang, men ønsker å ha et utvalg av mine favoritter lett tilgjengelig inne i kinoen. Tenke seg til å gå ut og helt inn i et annet rom for å hente Jaws liksom, jeez =P
    Hjemmekino prosjekt 2013 :: akustikkrammer ferdig-img_4467-jpg

I kveld har vært en stor dag, lister og div er på plass. Men i dag er også dagen der jeg skal kjøre min første film! Planen var å kjøre Das Boot, Jaws eller Dark Knight Rises - og valget falt på sistnevnte siden jeg ikke har sett den før enda. Men når man jobber med listverk etc, så må man jo ha litt bakgrunnsmusikk - og siden jeg nettopp har handlet billetter til The Boss konsert, så måtte jo Bruce gå i bakgrunnen. Vips så ble den, litt ufrivillig og ugjennomtenkt, første filmvisningen i kinoen Bruce Springsteen Live in Dublin (BD)..
    Hjemmekino prosjekt 2013 :: akustikkrammer ferdig-img_4486-jpg

Hjemmekino prosjekt 2013 :: akustikkrammer ferdig-img_4509-jpg

Ny post følger

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Filmtid :)

Selv om jeg ikke har fått gjort akustiske tiltak i kinoen enda, så vil jeg likevel unne meg en filmvisning

Da snurrer jeg film.. :grin:

Hjemmekino prosjekt 2013 :: akustikkrammer ferdig-img_0217-jpg

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om jeg ikke har fått gjort akustiske tiltak i kinoen enda, så vil jeg likevel unne meg en filmvisning

Da snurrer jeg film.. :grin:

Hjemmekino prosjekt 2013 :: akustikkrammer ferdig-img_0217-jpg
    Gratulerer og vel fortjent!!! Du har fått deg en meget så flott kino her!

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget fin kino du har fått deg!:-D

Hvilket merke er sofaen? Fant det ut selv, finnes den som 3 seter og med stoff i stedet for skinn?
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det vært stille fra min kant en stund, har gjort veldig lite nå i 1,5mnd snart. Har hatt nok av annet å gjøre, mye som skjer på jobb.

Fikk nye bord og sofaben til sofaen (sorte) fra Skeidar, så de er blitt byttet ut. Bestillte sort, men fikk lys eik. Har fått lista opp tak og hjørner på utsiden av rommet, så det begynner å se bra ut nå. Ellers så er det pent lite som har blitt gjort der nede... :X

Neste step er å få opp disse bassfellene i hjørnene, akustikkplater på vegg og i tak. Vurderer også diffusorer. Tar nok en tur nedom byggsjappa og får bestilt akustikkplater i løpet av uka. Da blir det enten Rockfon Industrial Black eller Glava Akuduk Sort 50.

Har også vurdert 100mm plater på veggen, men med luft bak så stikker de da 20cm ut fra veggen, og er litt redd for at det blir litt voldsomt. Heller da litt mot 50mm platene..

Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Gratulerer og vel fortjent!!! Du har fått deg en meget så flott kino her!
    Takk for det BEF Utrolig digg følelse å ha kommet så langt! Men det er et stykke igjen, så jeg får bare ta fatt på veien videre. Må bare få unna noen store prosjekter på jobben, så får jeg forhåpentligvis mer tid til å jobbe litt på kinoen igjen. Setter pris på tilbakemeldinger! :-)

Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Meget fin kino du har fått deg!

Hvilket merke er sofaen? Fant det ut selv, finnes den som 3 seter og med stoff i stedet for skinn?
    Mange takk Andreas! Selv om du fant ut navnet, så poster neg likevel: Milano sofa fra Skeidar (Hjort Knudsen AS i Danmark er produsenten). Jeg er ikke sikker på den kan fås i annet stoff - men jeg vet at den kan tilpasses i mange varianter, så du skal ikke se bort ifra at det er mulig!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Irriterende lyd fra prosjektor?

Prøvde ut en Benq W9000+ prosjektor, og den hadde en veldig irriterende lyd; når det kom scener med mye lys / overgang fra lite lys til mye - så kom det en pipelyd som kom som raske morsesingnaler nærmest. Det var slik hele tiden - høyt nok til at det var ganske irriterende.

Noen som har vært borti det før? Prosjektøren hadde kun kjørt i 10-12 timer tror jeg, og har aldri vært kalibrert. Testet både i economy modus, og full power.

Planen min er å handle inn en Sony VPL-HW50 - håper ikke den har samme irriterende lyd :-)

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde ut en Benq W9000+ prosjektor, og den hadde en veldig irriterende lyd; når det kom scener med mye lys / overgang fra lite lys til mye - så kom det en pipelyd som kom som raske morsesingnaler nærmest. Det var slik hele tiden - høyt nok til at det var ganske irriterende.

Noen som har vært borti det før? Prosjektøren hadde kun kjørt i 10-12 timer tror jeg, og har aldri vært kalibrert. Testet både i economy modus, og full power.

Planen min er å handle inn en Sony VPL-HW50 - håper ikke den har samme irriterende lyd :-)
    har aldri hørt noe til den de gangene jeg har sett på film hos naboen :wink:

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt det som du sier på min heller.

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •