Jeg har laget et tilbygg på ca 5,5 * 4,6 meter. Dette skal huse ny stue, der jeg ser for meg å plassere en 50" tv midt på den ene kortveggen. Dette rommet blir en kombi stue og hjemmekino. Kanskje mest stue.

Jeg skal snart kle inn veggene med gips, men før det skal jeg legge alt av kabler inn i veggen som skal dit.

Jeg har ikke veldig peiling på hva som gjelder av bokser for å motta tv-signaler eller spille film, men jeg vil ha et opplegg av kabler i veggen som støtter det meste.

Det blir selvsagt el-bokser rundt omkring i stuen til strøm, og en god del strømbokser (4 doble?) bak tv'n tenkte jeg. Jeg kjører 20 mm rør til disse. Hvor høyt bør de sitte? Bør de sitte under tv'n kanskje, slik at de blir dekket av en slags benk til å ha mottakerstashet i?

Videre går jeg ut fra at jeg trenger en boks til kabeltv-kabel. Tenkte her på en vanlig el-boks med 20 mm rør i samme område som de andre strømboksene.

Jeg vil legge opp til surround med en høyttaler i hvert hjørnet av rommet og en midt på, over tv'n. Hvor høyt på veggen skal de komme ut? Hvilken dimensjon på k-rørene er lurt her, og hvordan bør de ende opp i området ved tv'n / den boksen som styrer lyden.

Så - hva mer trenger jeg? Jeg ser for meg at jeg kanskje skal ha en entertainment-datamaskin med filmer på i oppsettet, eventuelt i et annet rom.

Bør jeg legge opp rør mellom tv og de tingene som skal stå under tv'n? I såfall hvilken dimensjon? Det skal vel gå en HDMI-kabel gjennom noe slikt.

Jeg bør kanskje ha et rør til ethernet-kabel også?

Kom gjerne med inputs til hva slags møbel som skal stå under tv'n som skal huse disse boksene. Det blir vel en lydboks, en pc-boks og en dvd-spiller med harddisk og kanskje en dekoder? Det er påkrevd en viss minimalisme, men møbelet bør skjule alt ledningstashet bak på en god måte.