Fredo's loftstuekino! Streaming muligheter på plass ved hjelp av Sonos - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 91
    Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Idag har vi trukket rør og kabler for alle penger. Har lagt opp rør og bokser for 7.2 lydsystem.

Koblingssentralen blir i boden.

Legger ut noen bilder fra dagens jobb, fikk ikke tatt noen gode bilder da jeg hadde litt dårlig tid. :neutral:

Bilde under viser lerretvegg fra spot plass. Det vil bli in-wall hyllesystem i midten av de to boksene nede på veggen.

Her er en super enkel skisse tegnet i paint hvordan lerret og målene på hyllene vil se ut.

Boks oppe til høyre=bak høyttaler, boks nede i midten=stikk kontakt, boks oppe til venstre=surround høyttaler.

Oversikt over rør på kryss og tvers i taket. Det tykke røret skal vi trekke HDMI og strøm kontakt til prosjektor.

Bra dimmensjon på røret som vi trekker HDMI og strøm til prosjektor.

Dette er inne i boden hvor alt samles og kobles til elektronikk, koplingspunkt. En rekke med stikk kontakter og en rekke hvor høyttalerkabler samles.

Nå skjer det ikke så mye mer før til slutten av neste uke, da kommer snikker for å montere en ekstra lyddempende vegg og lyddempende dør mot resten av huset, da har jeg to seperate lyddempende vegger mot soverom og gang:

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ønsker tips til trinnlydplater som legges direkte på sponplater på gulv, som laminatgulv legges direkte oppå etterpå. Jeg har sett meg ut disse, noen som har erfaring med SILENCIO 36 trinnlydplater?

Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker noen standard trinnlydplater fra Glava. Vanskelig å si noe om dette er bedre eller dårligere enn disse du nevner. Har bygget rom-i-rom og det må nevnes at gulvet har fall mot senter nå ;-)

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H300 og Explorerne står for innspilling i stuen mens loftstuen er under bygging. Lurer på hva som blir "klar" først... Hegelen ønsker vel selv rundt 300 timer spilling før den er "løsner" helt, i loftstuen gjennstår platearbeid, maling og gulvlegging, estimert tidsbruk er ca 4 uker fra idag før stereoen kan flytte inn i sitt "nye" hjem med nye "venner" i surround og subwoofer!

Tilbake til innspillingen, nå står stereoen og spiller i en stue som er langt i fra bygget for god lyd så det blir vanskelig å gi noen nøyaktig beskrivelse av kombinasjonen. KJapt sammenlignet med CM9 (som jeg var eier av tidligere) vil jeg si det blir vanskelig å skille høyttalerne. Jeg tror Explorerne er mye spissere i lyden??? H300 har så langt hatt stålkontroll på høyttalerne, stort lydbilde, detaljerike og bra dybde i bassen, selv om jeg tror spesielt dypbassen vil øke når jeg får dem på plass i nytt rom og innspillingen nærmer seg slutten. Skal jeg beskrive kombinasjonen H300/Explorer med 1 ord så langt er jeg ikke i tvil: DETALJRIK!!!!!

Kjempe fornøyd så langt!!!

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noe galt med Æ Ø Å på forumet idag ja!!

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Da har jeg kommet et stykke videre med loftstuen/kinoen min. Gipsingen begynner å nærme seg slutten. Idag har vi sparklet en god del.

Frontrekka.

Koblingspunkter.

Vinduer som må skjermen, må finne en god løsning. Forslag?

Lydvegg, 2 lag med rockwool isolasjon og 2 lag med gips. Bør gjøre susen det.

Oppheng for prosjektor!

Regner med å være ferdig om ca 3 uker! Elektronikken er kjøpt inn, og står til innspilling i stuen nå.
    Har begynt å planlegge stemningsdetaljer, planlegger å bygge stjernehimmel i skråtaket over lerretet!

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bestille gulvet imorgen. Har sett meg ut et vinylgulv fra Pergo.

Noen som har erfaring/kommentarer på dette golvet og denne fargen:
    PERGO VINYL BEIGE SANDSTEIN

Først hadde jeg bestemt meg for sort eike gulv men har blitt litt usikker på det valget ettersom vegger og tak skal males med dempet sort matt maling, siden rommet skal være et "kose" rom for musikklytting er jeg redd for at helt sort skal bli litt kjedelig i lengden.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke mye liv her inne på byggetråden min, men jeg håper noen liker å følge med :-)

Jeg har virkelig behov for faglig kompetanse nå innenfor akustikk! Håper noen vil ta seg tid til å svare meg hvis dere sitter på svaret :-)

Det jeg lurer på er som følger, ref. bildet under, som dere ser går det en bærebjelke på tvers av rommet, bør jeg eller MÅ jeg sette opp noen bassfeller eller skumgummi for å unngå at lyden "stopper opp" eller "samlet" seg opp i taket der? Hvordan hadde dere løst det?
    Mulig jeg ikke trenger gjøre noe men ønsker å sikre meg på forhånd!

Her er enda et bilde fra arbeidet som er gjort idag, nå gjennstår bare sparkel og maling!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjorlien
    Det jeg lurer på er som følger, ref. bildet under, som dere ser går det en bærebjelke på tvers av rommet, bør jeg eller MÅ jeg sette opp noen bassfeller eller skumgummi for å unngå at lyden "stopper opp" eller "samlet" seg opp i taket der? Hvordan hadde dere løst det?
    Mulig jeg ikke trenger gjøre noe men ønsker å sikre meg på forhånd!
    Du fikk en løsning på dette problemet av meg i post 12.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velger du å gå for 5.1, så ikke dropp side kanalene, men bak kanalene.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    imponerende arbeid! Denne tråden skal jeg følge med på
    Min tråd

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    veldig bra arbeid her! skal SA'ene brukes der ute? 8)

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Du fikk en løsning på dette problemet av meg i post 12.
    Helt sant, jeg ser det nå. Planen min er å bygge en stjernehimmel med inspirasjon fra Hunsbedt her på forumet. Denne vil jeg plassere i skråtaket forann (over høyttalerne og lerrete). Hvor nær bærebjelken bør jeg plassere stjernehimmelen for å få den til å fungere som en "bassfelle" eller hva jeg skal kalle det for? Må den klemmes helt opp til bjelken? eller kan jeg ha litt avstand fra bjelken?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    imponerende arbeid! Denne tråden skal jeg følge med på
    Takk for det, nå skal ikke jeg ta på meg skrytet av arbeidet som er utført, har hatt hjelp av et veldig bra byggfirma her på Jæren!

Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    veldig bra arbeid her! skal SA'ene brukes der ute?
    Takk. Jepp her skal SA'ene få arbeide i fremtiden! Skal kjøpe center i samme serie, så går jeg nok for B&W eller Jamo surround og bak høyttalere.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du en løsning til på ditt problem. jeg vil anbefale deg og få bygget to felter på hver side av rommet med demping, for å unngå for mye refleksjoner i bakre del av rommet.

-prosjektor-bef2-jpg

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du en løsning til på ditt problem. jeg vil anbefale deg og få bygget to felter på hver side av rommet med demping, for å unngå for mye refleksjoner i bakre del av rommet.

-prosjektor-bef2-jpg
    Jeg kan dessverre ikke bruke denne løsningen. Vi har lagt opp for en spottskinne som monteres til bærebjelken under på tvers av rommet. Jeg må ha en løsning hvor jeg kan bygge stjernehimmelen helt opp til bjelken, evt klemme opp noen trekantet bassfeller.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt merkelig og spørre om hjelp når du er helt låst til en løsning, da har du jo løsningen din.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt merkelig og spørre om hjelp når du er helt låst til en løsning, da har du jo løsningen din.
    Jeg har aldri bygget et lyddedikert rom før, løsningen jeg kommer med er den eneste løsningen jeg har kjennskap til. For alt jeg vet finnes det flere andre løsninger. Jeg spesifiserer "problemstillingen" min og håper på tips og triks. Her inne på forumet er det folk med kompetanse som jeg bare kan drømme om. Men hvis du mener jeg er låst til bassfeller og stjernehimmel/akustikk plater i skråtaket slik som "problemstillingen" min er nå så er jo saken enkel, da må jeg bare gjøre det på den måten

Takker for alle tilbakemeldinger. God natt!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du som mener at du er låst. Jeg kommer opp med et forslag som du nedstemt og sier at du kan ikke gjøre det for du skal ha en spot skinne der. Forslaget jeg kom med vil gjøre at du ikke får bass som ligger å romler i toppen av taket. Det vil ikke være noe problem å montere din spot skinne i den platen som er tenkt under drageren. Det er heller ikke noe problem å lage stjerne himmel i akustikk platen som er tenkt på hver side av drageren, i skråen.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du som mener at du er låst. Jeg kommer opp med et forslag som du nedstemt og sier at du kan ikke gjøre det for du skal ha en spot skinne der. Forslaget jeg kom med vil gjøre at du ikke får bass som ligger å romler i toppen av taket. Det vil ikke være noe problem å montere din spot skinne i den platen som er tenkt under drageren. Det er heller ikke noe problem å lage stjerne himmel i akustikk platen som er tenkt på hver side av drageren, i skråen.
    Kunne du gitt meg link til akkurat de platene du ville brukt oppe i himlingen der? Kanskje jeg kan montere disse under spotskinna.

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •