Espen og Jonathans filmrom - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 95 av 95
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for det, gleder meg veldig til premieren selv

Sjåføren har ikke blitt tatt, men vet at politiet virkelig har brukt masse ressurser på det så jeg skal ikke klage. Det er som det er og siden alt har gått så bra gidder jeg ikke bruke tid på å irritere meg over det..

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenlg
    Takk for det, gleder meg veldig til premieren selv

Sjåføren har ikke blitt tatt, men vet at politiet virkelig har brukt masse ressurser på det så jeg skal ikke klage. Det er som det er og siden alt har gått så bra gidder jeg ikke bruke tid på å irritere meg over det..

Det er bra

Om en skulle anbefale en åpnings film ( dokumentar Snowbord med masse sener en kan miste pusten av ).

Når korrigeringer og kalibreirnger er gjort så se en film som heter The Art of Flight. PÅ BLU-RAY

Lyden på den er ikke så galen eller

Burde være en opplevelse på stort leret om du ikke har sett den før

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, artig forslag - det har jeg og junior allerede blitt enige om at må bli første film :-) Vi kjøpte den på iTunes så fort den ble tilgjengelig og har den i 1080 oppløsning liggende!

Fabelaktig film, den skal helt klar vises tidlig! Blir garantert bra i 90" i forhold til de 46" vi så den på sist.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått snekret allverden de siste dagene, men har hatt besøk av elektriker som har verifisert at alle rør/bokser er fornuftig satt opp. Har også kjøpt og fått veggplater til boksene for høyttaler-ledning. Siste innsats har vært å kjøpe materialer for å kle inn alle vegger + tak.

Så da har jeg hvertfall materialer som trengs for å legge igjen litt jobb i romjula om det lar seg gjøre

PS! Jeg har et spørsmål ang bananpluggene jeg kjøpte, kanskje du som leser det her har noen tips? (http://avforum.no/forum/av-automatisering-og-distribusjon-i-hjemmet/127953-bananplugger-til-veggplate-yttalerkabler-post1898836.html)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynte likegjerne med den veggen som ville være mest styr, den med alle boksene. Så da er hvertfall første vegg ferdig med panel! Så får vi se hva resten av jula vil bringe - det er jo noen andre aktiviteter i huset for tiden også he,he

Espen og Jonathans filmrom-panel_vegg1-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det gått drøye 4 måneder siden sist oppdatering og det må jeg jo bare ta på min egen kappe, men om ikke annet så har det hvertfall skjedd noe med filmrommet. Jeg tenkte jeg kunne dele litt bilder for å vise fremgangen her

Espen og Jonathans filmrom-img_2836-jpg
    Her er alle vegger grunnet og første strøk med maling er på plass. Malte med Jotun Lady Pure Color for å få så matt overflate som mulig.

Espen og Jonathans filmrom-img_2860-jpg
    Brukte også samme type maling i taket. Maling av tak er vel det motsatte av min favorittaktivitet

Espen og Jonathans filmrom-img_2972-jpg
    Klarte ikke holde igjen lenger og måtte henge opp lerret bare for å se hvordan det ville bli. Hadde gåsehud på det tidspunktet mener jeg

Espen og Jonathans filmrom-img_2997-jpg
    Disse satt jeg opp for å koble til front- og bakhøyttalerne.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Espen og Jonathans filmrom-img_3011-jpg
    Her blir listene malt i samme farge som veggene, bare med en halvblank variant istedet.

Espen og Jonathans filmrom-img_3023-jpg
    Var 25% salg på Skeidar et par dager og da kjøpte jeg to forholdsvis rimelige reclinerstoler, men de funker helt fint foreløpig Måtte sette dem inn i rommet før teppet og dør ble ordnet, fordi de er for brede til å gå inn døra etterpå. :-s

Espen og Jonathans filmrom-img_3035-jpg
    Det var et vindu på rommet som jeg hverken ville ha lys inn fra, men heller ikke blokkere for all fremtid så da løste jeg det på denne måten. Den delen som dekker vinduet kan tar ut igjen uten alt for store problemer. Hvem vet - kanskje dette skal bli syrom om 5 år

Espen og Jonathans filmrom-img_3037-jpg
    Her har jeg lagt halve gulvet med de teppeflisene jeg valgte. Veldig enkelt og glad jeg valgte dette!

Espen og Jonathans filmrom-img_3094-jpg
    Første bildet tatt etter at stereobenk er montert og ting er satt inn i hyllene

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Espen og Jonathans filmrom-dsc03184-jpg
    Slik ser det altså ut nå. Sikkert veldig enkelt å kjenne igjen at det er et budsjett filmrom, og jeg ser jo ting nå jeg burde ha gjort litt annerledes sånn visuelt, men er strålende fornøyd allikevel

Espen og Jonathans filmrom-dsc03186-jpg
    Her skal far og junior se film #2. Valget ble Tron Legacy forøvrig

Det er en ting jeg må spørre om som jeg føler jeg sliter litt med. Høyttalersettet er Jamo 606 HCS3. Receiveren er Onkyo 616.
    Har kjørt kalibreringen som følger med receiveren etter beste evne.

Allikevel syntes jeg lyden på vokalen i film er alt for lav. Jeg ser at kalibreringen stiller lydnivået på senter til -7db, og jeg har prøvd å løfte den opp til -3db istedet, det hjelper litt.

Syntes også det rett og slett er alt for mye bass faktisk. Spesielt sammenlignet med vokalen da altså.

Burde jeg la være å stole blindt på den kalibreringen som receiveren gjør? Hva er quick-fiksen her isåfall?

På forhånd tusen takk!

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Espen og Jonathans filmrom-dsc03184-jpg
    Slik ser det altså ut nå. Sikkert veldig enkelt å kjenne igjen at det er et budsjett filmrom, og jeg ser jo ting nå jeg burde ha gjort litt annerledes sånn visuelt, men er strålende fornøyd allikevel

Espen og Jonathans filmrom-dsc03186-jpg
    Her skal far og junior se film #2. Valget ble Tron Legacy forøvrig

Det er en ting jeg må spørre om som jeg føler jeg sliter litt med. Høyttalersettet er Jamo 606 HCS3. Receiveren er Onkyo 616.
    Har kjørt kalibreringen som følger med receiveren etter beste evne.

Allikevel syntes jeg lyden på vokalen i film er alt for lav. Jeg ser at kalibreringen stiller lydnivået på senter til -7db, og jeg har prøvd å løfte den opp til -3db istedet, det hjelper litt.

Syntes også det rett og slett er alt for mye bass faktisk. Spesielt sammenlignet med vokalen da altså.

Burde jeg la være å stole blindt på den kalibreringen som receiveren gjør? Hva er quick-fiksen her isåfall?

På forhånd tusen takk!
    Dæven, hadde ikke vært flau over og hatt dette rommet til disposisjon! Gratulerer :-D
    Angående lav vokal, så ikke heng deg opp i auto-kalibrering, og "fasiten" som florerer på forum etc. Skru opp, og juster til du, og dine ører er fornøyde. Den tia jeg hadde hjemmekino-oppsett, skrudde jeg opp lyden på RC-64'n ganske mye høyere enn det jeg har inntrykk av at de fleste gjør. Men nå var det muligens noe utfasingsproblemer, og strøm-mangel i mitt oppsett. Det som gir mest glede, er jo tross alt du/dere som skal kose dere. Det er ikke noe matematisk konkurranse med hjemmekino, hehe. Det skal være gøy å nyte film. Er det ikke det som er målet da?
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips for testing.

Plasser center høyere. Like oppunder lerret.
    Eventuelt vinkle Center opp mot ørehøyde.

Dra Frontene lenger ut fra bakvegg. Og eksprimentere med vinklingen av høytalerne.

Litt demping av førsterefleksonene fra høytalerne.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette rommet blei heilt supert! Heilt sikkert ikkje vondt å lena seg tilbake med ein film og litt "helsekost" der:-)

Ang høgtalarane dine, så har eg ein kamerat med akkurat same høgtalarar på ein Yamaha receiver. Far min har dei same på Onkyo 707 og. Begge opplever same problem som deg. Trur trikset berre er å skru opp senter i forhold til romkorreksjon, til du er nøgd. Dersom det er litt mykje nass, er det berre å testa med bassinstillinga og kanskje delefrekvens. Står alle til small med deling på 80hz no? Litt av utfordringa med bassen kan vel vera at frontane har vel eit 8" element som spelar rett inn i sideveggen...

Har og lest at dette høgtalarsettet krever litt kraft for å spela optimalt. Så det kan veta receiveren slit litt med å driva det optimalt. Kameraten min skal forresten testa med ein av effektforsterkarane mine, for å sjå om det gjer susen hos han. Kan gi tilbakemelding på om det er alfa og omega eller bortkasta, seinare.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt ett digg rom, her kan nok timene gå fort :-D

personlig ser jeg på den automatiske korreksjonen som en grei basis, men går etter mi receiver i sømmene med måle bånd og en lydtrykksmåler for her kan receivern min fint bomme med 5-6 DB eller en halvmeter her og der.

Men eneste gyldne regel er at det er deres ører som skal være dommer her :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for gode tips. Jeg burde vel ha tenkt på det selv, men det er jo rett og slett så enkelt.. Hvorfor ikke bare stole på ørene

På subwoofer er alt stilt "på midten", men der kan jeg jo prøve den ene eller andre veien. Kalibreringen der satte subwoofer til -15, og det er maks av hva den kan gå ned der tror jeg. Mulig rommet er litt for lite i forhold til det å ha en subwoofer?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for gode tips. Jeg burde vel ha tenkt på det selv, men det er jo rett og slett så enkelt.. Hvorfor ikke bare stole på ørene

På subwoofer er alt stilt "på midten", men der kan jeg jo prøve den ene eller andre veien. Kalibreringen der satte subwoofer til -15, og det er maks av hva den kan gå ned der tror jeg. Mulig rommet er litt for lite i forhold til det å ha en subwoofer?

Har suben Fase/phase så stil den på 0. Onkyoen justerer phasen eller Avstanden som en kaller det på enkel Norsk

Kan prøve og kjøre suben på 25% av max når du kjører kalibreringen.
    Kan prøve suben i et hjørne i front, helst der det er yttervegger i hjørnet.

Ingen fare, suben er liten og nusselig den hehe
    Men for god lyd er det enklere og bruke litt mindre suber, og kanjse flere eller en en stor i et mindre rom

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Neida, er vel bare fare for at man må dempe den litt.

Jeg har sjøl dytta inn 2 12" subber i mitt 10m2 hjørne av en stue kino (3 rette vegger, L forma stue) :-D
    Om du blir sittende såpass nære selve subben at du hører eller kjenner hvor den kommer fra så er en mulighet og bare skaffe flere så man oppnår likevekt hehe.

Dere kan eventuelt prøve ut og ha subben i midten av front rekka under senter høytalern, men tv benker pleier son regel ikke og støtte en slik løsning.

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •